Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos löydät kotikadultasi illalla sadan euron setelin, mitä teet

Vierailija
18.08.2010 |

jos olet liikkeellä yksin ja oletat ettei kukaan näe kun poimit setelin maasta. otatko rahan itsellesi vai toimitatko sen löytötavaratoimistoon?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löytäjä saa pitää sellaisen vähäarvoisen löytötavaran, jonka omistajan selvittäminen on kohtuuttoman vaikeaa. Vähäarvoisena löytötavarana pidetään 20 euron arvoista tavaraa, jolla ei ilmeisesti ole omistajalle erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa."

Eli tässä tapauksessa raha ymmärtääkseni pitäisi viedä löytötavaratoimistoon, koska kyseessä on yli 20 euroa.

20euron arvoista TAVARAA. ihan oikeasti ihmiset... mun on vissiin pakko alkaa aina vaikka viikonlopun jälkeen käymään löytötavaratoimistossa ja kyseltävä, et "hukkasin 100e, se on vihree... paperia... joku vesileimakin siinä on"...

Jos löytäisin ihan vaan setelin, niin taskuun sen tuikkaisin. Eri asia olis, jos se olis vaikka lompakko, jonka sisällä on 100€ rahaa. Sitä seteliä nyt tuskin kukaan ihan oikeasti menee mistään löytötavaratoimistosta kyselemään.

Vierailija
22/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa päivällä löydetyn rahan.

Jos sen vie löytötavaraan, millä helvetillä joku todistaa et mulla just tippu mellunkylän raitille 100e klo 23.12 eilen illalla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti.

Vierailija
24/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se olis lompakossa josta selviää omistajan tiedot, toimittaisin omistajalle

Vierailija
25/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheestä koska muita eurojen käyttäjiä ei asu meidän kadulla tai lähimaillakaan.

Vierailija
26/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkääm löytötavaratoimistoon, hölmöähän se olisi. Minkä tuntomerkkien perusteella sitä sieltä voisi sitten hakea? Pitäisin itse tonnin setelinkin.

Lompakon tietysti veisin poliisille.

Vierailija
27/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka naureskelette sille että setelin veisi poliisille ja kuka vaan voisi sen sieltä hakea, oletteko ajatelleet että pitäisi osata kysyä oikeaa summaa joka on löytynyt oikeasta paikasta?

Ei voi vain mennä sanomaan että joo, kadotin satasen jonnekin, onko löytynyt vaan pitää osata sanoa minne se olisi voinut tippua

Vierailija
28/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka naureskelette sille että setelin veisi poliisille ja kuka vaan voisi sen sieltä hakea, oletteko ajatelleet että pitäisi osata kysyä oikeaa summaa joka on löytynyt oikeasta paikasta?

Ei voi vain mennä sanomaan että joo, kadotin satasen jonnekin, onko löytynyt vaan pitää osata sanoa minne se olisi voinut tippua

minulta tippui eilen 50e ja 100e yöllisellä reissulla helsingin keskustaan... Huomasin asian vasta kotona, onkohan näkynyt?" onko tää parempi? jos ei ole sillä hetkellä, niin voi voi, ehkä seuraavalla yrittämällä tärppää....

Vierailija
29/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka naureskelette sille että setelin veisi poliisille ja kuka vaan voisi sen sieltä hakea, oletteko ajatelleet että pitäisi osata kysyä oikeaa summaa joka on löytynyt oikeasta paikasta? Ei voi vain mennä sanomaan että joo, kadotin satasen jonnekin, onko löytynyt vaan pitää osata sanoa minne se olisi voinut tippua

Niin kai sen nostaa siitä ylös samantien eikä jätä maahan lojumaan. Mistä sen voi tietää mihin se on tippunut jos on kulkenut vaikka koko päivän kaupungilla.

Ja mä oikeasti löysin satasen alkukesästä, eikä tullut mieleenkään lähteä kiikuttamaan sitä mihinkään poliisille. Jos niin tyhmä on että satasiaan heittelee pitkin katuja niin saa ne sitten kyllä menettääkin.

Vierailija
30/50 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se oli jollekulle tärkeä, ne tulevat kyllä etsimään. Itseltäni putosi kerran pururadalle 500 markkaa eikä sitä ollut kukaan ottanut talteen, joten löysin sen itse. Tämä tosin tapahtui pienellä paikkakunnalla, joten voi olla ettei sitä ollut kukaan huomannutkaan.

Vierailija
31/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mun kokemuksen mukaan jos löytää setelin se on usein paikassa jossa kännisiä tai juhlijoita

Vierailija
32/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi minnekään, vaan koittaisin hoitaa palauttamisen itse. Meidän kadulla asuu niin vähän ihmisiä, että kysyisin jokaiselta, vaikka whatsappilla, ovatko kadottaneet jotain. Oikea omistaja varmaan löytyisi, luulen niin. 

Vierailija
33/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin taskuun ja menisin kauppaan. Ei kukaan lähde kyselemään jotain seteliä löytötavaratoimistosta, haloo.

Kun työskentelin yökerhossa, usein löytyi seteleitä lattialta, pöytien alta, sohvien välistä. Mitä olisi pitänyt tehdä? Kuuluttaa sadoille bailaaville humalaisille, että hei kuka hukkasi viiskymppisen? Kamoon. Tappelu siitä olis tullut, taskuun vaan ja kiitos tipistä.

Vierailija
34/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa löytäjä pitää, löysin juuri rapakosta euron ja sujautin taskuuni:)

Vierailija
35/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä todistaisit että satanen on sinun? Miten kukaan todistaisi, ettei ole, ellei ole videoinut hetkeä, jolloin sen löydät?

Löysin maasta Keno-kuitin, jossa oli voitto. Kannattaa tosiaan heitellä rahaa ja pelitositteita muiden löydettäväksi.

Kuka muuten nostelee näitä ikivanhoja pöljäketjuja?

Vierailija
36/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä hitosta edes saa satasen, isoin seteli on 50e. Niitä tosin sitten onkin 8kpl ja toiset 10kpl 20e sekä sattumanvarasia 10e ja 5e seteleitä lompakossa. Pakista ehkä joo, mutta täällä helsingissäkin lähin on lähemmäs tunnin matkan päässä julkisilla. Ei sellä vaan tule koskaan käytyä.

Vierailija
37/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin talteen ja laittaisin ilmoituksen lehteen että tuollainen löydetty ja omistaja saa hakea Kauppiaskatu sieltä ja sieltä.

Vierailija
38/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic, mun kokemuksen mukaan jos löytää setelin se on usein paikassa jossa kännisiä tai juhlijoita

Ja oravaisten kylän maantiellä 100mk seteli joskus 35v sitten. Löysin 5v vanhana.

Vierailija
39/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä joskus löytänyt satasen, laitoin puolet hyväntekeväisyyteen. Enkä kyllä tiedä mitä sille olis _pitänyt_ tehdä??

Ethän sinä hyvänen aika, voi toisen rahaa hyväntekeväisyyteen laittaa:)

Laitoit omaa rahaa hyväntekeväisyyteen ja pidit jonkun köyhän työttömän satasen itselläsi:(

Vierailija
40/50 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät keräilee - minulla on lompakossani noita jo tarpeeksi monta.

M 42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme