Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos löydät kotikadultasi illalla sadan euron setelin, mitä teet

Vierailija
18.08.2010 |

jos olet liikkeellä yksin ja oletat ettei kukaan näe kun poimit setelin maasta. otatko rahan itsellesi vai toimitatko sen löytötavaratoimistoon?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan osaisi pitää. Miettisin, että se on jonkun pikkumummun pankista hakema kuukauden ruokarahaa, ja nyt itkee sitä keinutuolissaan mustalle kissalleen ja pelargoniakin nuupahtaa ikkunalla, sateen lyödessä ruutuun. Jossa siinäkin on halkeama.

Vierailija
2/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen umpirehellinen. Jos se satanen olisi lompakossa, niin toimittaisin toimistoon enkä koskisi rahaan. Mutta jos se olisi vain kadulla, niin...Ei sen puoleen, en minä yhtä satasta kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä noin isoa seteliä koskaan löytänyt. Lidlin pihasta löysin kymmenen euroa mun auton vieresta ja pistin taskuun vaikka oli näkijöitäkin.

Vierailija
4/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadullamme on tasan kolme taloa. Ne muut sen verta varakkaita ettei satanen tunnu heillä missään. Meillä taas tuntuu.

Vierailija
5/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisin löytöpaikan ja - ajan. Ja odottaisin jos tulee kyselyitä.

Tosin, jos olisin rahaton niin todennäköisesti ottaisin vähin äänin itselleni. Jos olisin köyhä niin ottaisin ja itkisin ilosta, iso raha.

Näin se menee, tämä oma moraali. :)

Vierailija
6/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä joskus löytänyt satasen, laitoin puolet hyväntekeväisyyteen. Enkä kyllä tiedä mitä sille olis _pitänyt_ tehdä??

Vierailija
7/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kiinnostaa, tulee pillit vinkuen sen sulta hakemaan, just partioitiin siellä ja kaveri hukkasi satasen

Vierailija
8/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten poliisi tarjoo kollegoilleen munkkikahvit..! :D

Vierailija
9/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes osaisi ajatella, et satkun (ylipäätänsä rahan) ottaminen maasta itselleni ois jollakin tapaa arveluttavaa/väärin! Taskuun vaan.

Vierailija
10/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokasta itselleni, mutta olosuhteistahan se riippuu...

Tuosta poliisista sanon siksi, että jokunen vuosi sitten löysin silmälasit rannalta, en keksinyt muutakaan niin soitin paikalliselle kyttikselle ja kerroin tapahtuneen.

Rillien omistaja löytyi pian ja haki ne, antoi kaljarahat vaivanpalkkaa.

Jos itse hukkaisin arvokkaan asian, korun tai ison setelin, yrittäisin kyllä saada takaisin.

Vierailija
11/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisin varmaan onnesta ja ilosta, jos kohdalle tosissaan sattuis satasen seteli.

Vierailija
12/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.köyhä

Vierailija
13/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä, et siis oikeestikko se pitäs viedä poliisilaitokselle? ja ne jakaa rahoja ihan tuntomerkkejä vastaan kaikille, jotka tajuaa kysyä? :D eli pitäisin visusti itelläni...

tottakai harmittais jos itse olisin hukannut, mut ei tulis mieleenkään, että saisin sen poliisilta takas, kun menisin kyselee...

Vierailija
14/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin lasten jalkapallossa 10e kentältä ja sanoin kuuluttajalle joka kuulutti mutta ei tullut kukaan hakemaan. Ostin lapselle makkaran ja loput lompakkoon.

Vierailija
15/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan lompakon palautan; ensin katson jos löytyy yhteystietoja, jos ei, poliisille.

Vierailija
16/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvästä tuurista :)Lompakko onkin eri asia,sen veisin poliisille.

Vierailija
17/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin sen maahan. Kyllähän sen sitten joku toinen löytäisi ja tekisi sille mitä tekisi. En pystyisi ottamaan omaan käyttöön ja olen niin laiska etten jaksa soitella tai kiikuttaa sitä mihinkään.

Löysin kerran maasta kännykän, joka vaikutti melko hintavalta vielä, ei mikään romu siis. En edes koskenut siihen, vaan tuijotin vähän aikaa jos siihen joku soittaisi vastaisin. Minulla oli kiire pois paikkakunnalta joten jätin sen siihen jonkun toisen löydettäväksi.

En vaan halua koskea tai käyttää toisten rahoja tai tavaroita.

Vierailija
18/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löytäjä saa pitää sellaisen vähäarvoisen löytötavaran, jonka omistajan selvittäminen on kohtuuttoman vaikeaa. Vähäarvoisena löytötavarana pidetään 20 euron arvoista tavaraa, jolla ei ilmeisesti ole omistajalle erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa."

Eli tässä tapauksessa raha ymmärtääkseni pitäisi viedä löytötavaratoimistoon, koska kyseessä on yli 20 euroa.

Vierailija
19/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan kierrellä poliisilaitoksia ja keräillä hyväntahtoisten mammojen tuomia setelejä. Kiitos tästä inspiraatiostani mammat! Tietystipä kaikki setelit jepareille siis :-D

Vierailija
20/50 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löytäjä saa pitää sellaisen vähäarvoisen löytötavaran, jonka omistajan selvittäminen on kohtuuttoman vaikeaa. Vähäarvoisena löytötavarana pidetään 20 euron arvoista tavaraa, jolla ei ilmeisesti ole omistajalle erityistä käyttö-, tunne- tai muuta henkilökohtaista arvoa."

Eli tässä tapauksessa raha ymmärtääkseni pitäisi viedä löytötavaratoimistoon, koska kyseessä on yli 20 euroa.

20euron arvoista TAVARAA. ihan oikeasti ihmiset... mun on vissiin pakko alkaa aina vaikka viikonlopun jälkeen käymään löytötavaratoimistossa ja kyseltävä, et "hukkasin 100e, se on vihree... paperia... joku vesileimakin siinä on"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi