Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä?

Vierailija
18.08.2010 |

Meillä on ollut useamman kerran kiistaa miehen kanssa, aiheena miehen päiväunet (joo tiedän, kuulostaa _tosi_ lapselliselta). Eli: mies on töissä 6.30-14.30, ja kun hän tulee kotiin, on hän kovin väsynyt kun joutunut heräämään aamulla niin aikaisin. Kärttää että saisi nukkua päiväunet, mutta mua se ärsyttää, koska hommaa olisi mielestäni kyllä miehellenikin. Tuohon aikaan meillä yleensä lapsetkin heräävät päikkäreiltään, on välipalan aikaa, pitäisi lähteä ulkoilemaan, tehdä päivällistä yms. Toivoisin että mieskin osallistuisi noihin hommiin kun kerran kotona on. Mutta ei, ukko vaan kitisee niistä päikkäreistä, kun kerran _kaikki_ muutkin miehet saavat nukkua silloin kuin huvittaa, ja _kaikkien_ muittenkin miesten vaimot hoitaa lapset jotta mies saa nukkua. Meillä lapset vähän yli 2 v ja 2 kk. Olen siis kotona lasten kanssa päivät, ja "saan" nukkua aamuisin noin seiskaan asti. Mutta siitä eteenpäin onkin sitten aikamoista hulinaa, kuten varmaan kaikilla pikkulapsiperheillä, ja siksi toivoisin että kun mies kotiutuu, niin saan hänestä apua.

Eli, mitä mieltä te olette; olenko uusavuton pirttihirmu, joka toimii väärin kun "ei anna" miehensä nukkua päiväunia, vai toimiiko mieheni väärin niitä vaatiessaan???

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä antanut miehen nukkua kun haluaa. Musta on hyvä, että edes mies on pirteä,kun itse kuitenkin on aina vähän väsynyt (yövalvomiset). Ehkäpä olen marttyyriäiti, mutta ajattelen, että miks miehenkin elämästä pitää tehdä yhtä väsyttävää kuin omastaan? Menee tämä vauva-aika joskus ohi, niin sitten saan itsekin enemmän levätä. :) Minusta liitto kestää pikkulapsiajan paremmin, kun ei kuormita miestä ihan äärimmilleen.

Vierailija
22/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en vaan osaa mennä nukkumaan aikaisin. Iltaisin olen AINA virkeä vaikka päivä, iltapäivä ja alkuilta olisin voinut nukkua seisaaltaan. Kun on tarpeeksi väsynyt, en pysty tekemään yhtään mitään; näkökyky sumenee ja ajatus pätkii todella pahasti. Siinä mielessä ymmärrän AP:n miestä erittäin hyvin. Helppo sanoa, että mene aikaisemmin nukkumaan - mutta jos on iltavirkku niin se ei vaan onnistu. 30min-1h on paras pituus päiväunille ja tutkimusten mukaan rentouttaa parhaiten, unohtakaa siis jotkut 2h päikkärit, jotka taas aiheuttaa sen ettei illalla uni tuu ajoissa... Mä antaisin miehen nukkua lyhyet päikät niin pystyy sit olemaan paremmin mukana lasten arjessa sen jälkeen. Liian väsyneestä isästäkään ei ole apua jos väkisin pitää pysyä hereillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pääsi aikaisemmin töistä ja haki lapset päiväkodista. Kun minä tulin kotiin parin tunnin päästä, isäntä veteli sikeitä sohvalla ja lapset puuhailivat omiaan missä sattui.

Nuorimmainen oli hyvin vilkas jo pienenä ja ajatuskin hänen ollessa 3v. ja ilman valvontaa sai minut aikas kärttyiseksi.

No, koskaan ei tapahtunut kuitenkaan mitään. Mutta olis voinut...

Vierailija
24/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jättänyt lapset tekemättä, jos ne ovat noin suuri ongelma elämässäsi, että et normaalia elämää voi pyörittää.

Vierailija
25/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ymmärrän ärtymyksesi, Ap!

Tsemppiä, toivottavasti pääsette miehesi kanssa yhteisymmärrykseen tässä asiassa!

Vierailija
26/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh sanon minä! Ja vielä lyhyt päivä töissä, pääsee jo päivällä pois! Minun mieheni herää klo 6, on töissä klo 7, pääsee töistä klo 17, jonka jälkeen n. 3-5 päivänä viikossa lähtee vielä harjoittamaan omaa yritystoimintaa, jota siis pyörittää kokopäivätyönsä (10h/päivä, 5-6pv/viikko) ohessa! Usein tulee illalla 21-22 aikaan kotiin. Ei päikkäreitä. Aika laiskimus on ukkosi... Itsekin herään kuudelta, tosin olen töissä vasta hieman kahdeksan jälkeen ja pääsen useimmiten neljän aikaan pois. Mutta kumpikaan meistä ei nuku päiväunia... Huhhuh. Opeta miehesi menemään ajoissa illalla nukkumaan!!

koko paivan?

Vahan eri asia istuuko tietokoneen aaressa paivan vai kantaako kivenlohkareita 8 tuntia.

Vierailija
27/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies nukkuu vaikka tunnin joka päivä tai joka toinen päivä?

ja sinulle tiedoksi: suurin osa miehistä palaa kotiin vasta 17 jälkeen...

Vierailija
28/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies tarvitsisi kauheasti unta vuorokauden aikana. Hänelle ei edes 8-9h yössä riitä ja kärttää välillä päiväunia. Jos kaikki ok, eikä koti kaaoksessa niin saa tuo torkkua tunnin.

Meillä olisi helpompaa, jos ukko tajuaisi itse mennä aiemmin nukkumaan. Usein sillä kuitenkin menee koneella notkuessa tosi myöhään.

Eli aiemmin vaan nukkumaan!

Vierailija
29/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ehtiihän sitä senkin jälkeen touhuamaan kaikenmoista.

Vierailija
30/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen vaihdatte vuoroa ja sinä nukut. Simple as that. Kumpikin saa esim. 2h häiriötöntä päiväunta.

Vierailija
31/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä minun on pakko nukkua päiväunet noina päivinä.

Vierailija
32/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun AINA heräämään ennen miestäni, vaikka olisin lomalla ja hän töissä joten tiedän miten väsyttävää aamuherätys voi olla. Kokeile itse herätä parina aamuna samaan aikaan kuin mies ja katso väsyttääkö sinua iltapäivällä.

Vierailija
33/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOisit sen jälkeen laittaa välipalat ja lähteä ulos, niin mieskin saa levätä ja sitten hoidatte illan lapsia. Mieshän voisi sitten levon jälkeen laittaa vaikka teille illallisen valmiiksi tai käydä kaupassa tms.

Näin meillä tehtäisiin.

Vierailija
34/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä elämä on niin hulinaa kahden lapsen kanssa, että ei ehdi tehdä normaali kotihommia tuossa ajassa?

Tajuatko, miten ITSEKKÄÄLTÄ ja laiskalta sinä kuulostat?

Miehesi varmasti on väsynyt ja ansaitsee tunnin päiväunensa. Varmaan häntä kympillä kiinnostaa tulla töistä kotiin ja huomata, miten vaimo ei kykene suoriutumaan tuossa samassa ajassa kahden lapsen hoidosta kunnialla, vaan tarttee apua (MIHIN?)

Eikö ulkoilla voi aamupäivällä? Eikö ruokaa voi valmistella lasten päiväunien aikaan? Onko välipalan tarjoileminen teillä tosiaan niin iso urakka?

Mitä sä teet sillä aikaa, kun miehesi on töissä?

On varmaan tyypillistä täällä kertoa, miten MINÄ pärjään, mutta mun on ihan oikeasti pakko sanoa: mä hoidan neljää alle kouluikäistä täällä, eikä minulla ole mitään tarvetta jemmata kotihommia miehelle saakka. Mä ajattelen, että mun työni on tällä hetkellä olla kotiäiti, joka huolehtii lasten ja kodin tarpeista. Kun mies tulee kotiin, ollaan ilta yhdessä.

Mä en voisi vaatia, että mies joutuisi tekemään niitä töitä, jotka mun mielestä kuuluu kotona olevalle. Miehen työpäivän aikana ehtii HALUTESSAAN mainosti huolehtia kodin perussiivosta, pyykistä, lasten välipalasta ja ruuan valmistelusta. Sekä lasten ulkoilusta.

Olemme erilaisia, mutta minun mielestäni on avutonta vikistä kahden lapsen keskeltä, että arki on aikamoista hulinaa. Tuskin se kovin kummoista on, jos rehellisesti itse sitä mietin (oletan lapsesi olevan normaalitapauksia).

Vierailija
35/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkua. Minkä takia sinne ulkoilemaan PITÄÄ just silloin lähteä? Suostuuko tekemään hommia päikkäreiden jälkeen? Jos suostuu, niin eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole.

Sä taidat olla näitä naisia, jotka elää neuvolan/äidin/anopin/ystävien tai ties kenen antaman aikataulun mukaan elämääsi ja kuvittelet, että niin täytyy tehdä ja tottakai miehenkin pitää?

Vierailija
36/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ilkeä av-henki, pysy poissa ;)

AP:llä on 2kk ikäinen VAUVA. Sen kanssa voi olla haastavaa tehdä kaikki kotityöt. 2-vuotiaan ja 2kk ikäisen rytmittäminen samaan päiväunirytmiin saattaa olla hiukan haastavaa...

Mulla on sama ongelma, mies tarvitsee tosi paljon enemmän unta kuin minä (ehkä jotkut imetyshormonit auttaa mua, en tiedä). Me ollaan ratkastu asia niin, että mies saa nukkua viikonloppuna toisena aamuna niin pitkään kuin nukuttaa ja parit päikkärit päälle. Ei kuitenkaan joka päivä. Ja välillä minäkin saan nukkua päikkärit :)

Jutelkaa joku kompromissi. Pakko sen miehenkin on joskus antaa nukkua.

miten ihmeessä elämä on niin hulinaa kahden lapsen kanssa, että ei ehdi tehdä normaali kotihommia tuossa ajassa? Tajuatko, miten ITSEKKÄÄLTÄ ja laiskalta sinä kuulostat? Miehesi varmasti on väsynyt ja ansaitsee tunnin päiväunensa. Varmaan häntä kympillä kiinnostaa tulla töistä kotiin ja huomata, miten vaimo ei kykene suoriutumaan tuossa samassa ajassa kahden lapsen hoidosta kunnialla, vaan tarttee apua (MIHIN?) Eikö ulkoilla voi aamupäivällä? Eikö ruokaa voi valmistella lasten päiväunien aikaan? Onko välipalan tarjoileminen teillä tosiaan niin iso urakka? Mitä sä teet sillä aikaa, kun miehesi on töissä? On varmaan tyypillistä täällä kertoa, miten MINÄ pärjään, mutta mun on ihan oikeasti pakko sanoa: mä hoidan neljää alle kouluikäistä täällä, eikä minulla ole mitään tarvetta jemmata kotihommia miehelle saakka. Mä ajattelen, että mun työni on tällä hetkellä olla kotiäiti, joka huolehtii lasten ja kodin tarpeista. Kun mies tulee kotiin, ollaan ilta yhdessä. Mä en voisi vaatia, että mies joutuisi tekemään niitä töitä, jotka mun mielestä kuuluu kotona olevalle. Miehen työpäivän aikana ehtii HALUTESSAAN mainosti huolehtia kodin perussiivosta, pyykistä, lasten välipalasta ja ruuan valmistelusta. Sekä lasten ulkoilusta. Olemme erilaisia, mutta minun mielestäni on avutonta vikistä kahden lapsen keskeltä, että arki on aikamoista hulinaa. Tuskin se kovin kummoista on, jos rehellisesti itse sitä mietin (oletan lapsesi olevan normaalitapauksia).

Vierailija
37/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on virkeästä ja jaksavasta miehesrä kuin väsyneestä. Joten mikset antaisi nukkua päikkäreitä?

Vierailija
38/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka mielestäsi hoitaa vauvan yöheräämiset!!! kyllä ukko ja akka tässä tilanteessa ovat tasoissa kun akka nukkuu tunnin pidempään aamuisin, kun yöllä hoitanut vauvankin..luulisin

Vierailija
39/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan pelkästään sun valtakuntaa, jossa sä määräät milloin sun mies siellä nukkuu? Mä olen ihan järkyttynyt, että sun mies joutuu sulle edes perustelemaan sitä että ottaa torkut! Joutuuko hän perustelemaan kaikki muutkin normaalin aikuisen ihmisen elämään kuuluvat asiat?

Mun mielestä sä kuulostat nyt aika itsekeskeiseltä tyypiltä, ja myös melkoiselta pomottajalta. Ei sulla voi mitenkään olla niin rankkaa, ettet vielä tuntia pärjäisi lapsiesi kanssa että miehesi saisi nukkua.

Mua ihan naurattaa ajatella, että joku noin pieni (mut miehelle tärkeä) asia saa sussa aikaan noin voimakkaan reaktion. Koeta nyt vähän hankkia suhteellisuudentajua sinne kotiseinien sisäpuolelle ja olla iloinen siitä että sun mies on noin vähästä onnellinen.

Vierailija
40/43 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ilkeä av-henki, pysy poissa ;) AP:llä on 2kk ikäinen VAUVA. Sen kanssa voi olla haastavaa tehdä kaikki kotityöt.

2 kk:n ikäinen VAUVA nukkuu vuorokaudessa vielä paljon, taitaa mennä pätkissä noin 15- 20 tuntia :) Ehkä ei putkeen, mutta joka tapauksessa paljon.

Mitä kovin kummoisia kotitöitä kerääntyy päiväsaikaan noin pienellä perheellä, jota yksi aikuinen käsipari ei ehdi 8 tunnissa selvittämään, oli niillä välillä vauva tai taapero?

Mua oikeasti kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi