Helvetillinen ero narsistisesta miehestä, kuinka olette selvinneet?!
Aiemmin täällä jo kirjoittelin että aion erota narsistisesta miehestäni ja monet varoittelivatkin että vasta erotessa tilanne räjähtää käsiin ja niin myös nyt on käynyt :(
Olen niin väsynyt ja puhki, että jos tästä selviän järjissäni niin olen tosi onnellinen. Olo on kuin puun ja kuoren välissä. Tiedän että tämä ero on ainut ratkaisu saavuuttaakseni taas normaalin elämän mutta mies tosiaan tekee tästä erosta helvettiä ja pelkään koko elämäni hajoavan käsiin.
Ja anteeksi sanan "narsisti" käyttö, mutta käytän sitä nyt kuitenkin jotta saman kokeneet tietäisivät mistä puhun.
Mies ei siis hyväksy eroa eikä suostu siitä puhumaan järkevästi. Menee koko ajan puheissaan ja teoissaan äärimmäisyyksiin.
Olen saanut hänet jo ulos kodistani ja avioero on vireillä mutta hän ei esim. hae tavaroitaan täältä vaan käy aina vain rähisemässä ja raivoamassa.
Huh, kenenköhän puoleen kääntyisin kun tuntuu että omaisenikaan eivät enää jaksa tilannettamme. Äitinikin vain sanoo että erotkaa nyt vain ja sillä sipuli mutta ei ymmärrä että mies ei päästä minusta irti ja uhkaa koko ajna tehdä elämästäni helvettiä...
Kommentit (67)
Narsistien uhreille on oma tukiryhmä:
http://narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/
Ja Yle-Tv arkistossa on myös ohjelma asiasta, käy katsomassa.Apua on siis tarjolla, eikä läheisiä tarvitse kuormittaa turhaan.
Vastauksistanne on todella paljon apua. Pahin ongelmani taitaakin olla tuo että toimin edelleen liikaa miehen mielen mukaan, kun esim. päästän hänet kotiini jne.
Oli myös ikävä kuulla miten toiset ovat jopa menettäneet lapsensa näissä eroissa :(
ap
mulla sama tilanne ja suhteesta jäi pieni lapsi..erosta yli vuosi mutta yhtä helvettiä on ollut..tämä kyseinen ihminen syyllistää minua kaikille ja haukkuu jatkuvasti..keksii tekosyitä miksei voi olla lapsensa kanssa ja hänelle ei käy kuin meidän koti...tuntuu ettei narsistista pääse koskaan eroon vaan eron myötä tilanne pahenee ja lapsen kasvaessa.
mulla sama tilanne ja suhteesta jäi pieni lapsi..erosta yli vuosi mutta yhtä helvettiä on ollut..tämä kyseinen ihminen syyllistää minua kaikille ja haukkuu jatkuvasti..keksii tekosyitä miksei voi olla lapsensa kanssa ja hänelle ei käy kuin meidän koti...tuntuu ettei narsistista pääse koskaan eroon vaan eron myötä tilanne pahenee ja lapsen kasvaessa.
ja yhtään narsistia tuntematta kommentoin että eikö ole vain hyvä ettei narsisti tapaa lastaan? Ei pysty sairastuttamaan häntäkin?
eli alan olla voiton puolella tässä erossa jo.
Parasta, etten kaipaa häntä enää, ja tiedän etten enää koskaan päästä häntä koskettamaan itseäni.
Ihmetyttää vain, että miten kummassa voi eronteko kestää niin julmetun kauan??
Ihan hävettää jos joskus tulee jossain puheeksi, että juu-u, tein eroa yli kolme vuotta. Eihän normaali-ihmiset käsitä, että mikäs siinä nyt pitkittää...
Omassa tapauksessani mies ei olisi päästänyt irti ei millään. Ja olin jo itsekin sairastua, aloin myös oireilla omituisesn välinpitämättömästi ja en enää lopulta ollut oma itse minäkään, mutta erilleen muuton jälkeen oma itse palautui nopeasti, ja nyt tuntuu että voin jo hengittää enkä joudu kaiken aikaa pitämään suojamuuria yllä.
Oma mies muuttanut lähes vuosi sitten pois, mutta ei ole aikomustakaan hänellä siirtää kamojaan omaan asuntoon "kun nyt yhdessä ollaan, niin samahan se missä niitä säilytetään". Tosiasiassa haluan eroon hänestä. Nopeasti. Mutta aina hän palaa hakemaan jotain "todella tärkeää" ja lässyttää minut ympäri, kun en naamatusten uskalla hänelle vastaan sanoa.
olen kuvitellut itse olevani yksin ajatuksieni kanssa, mutta huomasin, että lähes sanasta sanaan oli täällä kuvattu samanlaisia ajatuksia. Ette usko, kuinka huojentunut olen.
se välinpitämättömyyteen naamioitu pettymys ja viha ja suru. Olen kivikasvo ja nielen kyyneliä. En ole enää minä. Eroa olen tehnyt henkisesti kaksi vuotta ja nyt sitten pitäisi lähettää avioerohakemus.
Rikosilmoituksia rähinöinnistä ja kiireesti lähestymiskielto.Pidät omas pääsi ja jos on lapsia todella tarkkana kun teet tapaamis ja huoltosopimuksia narsistin kanssa on kaikki oltava todella tarkasti.Tsemppiä olen itse samassa liemessä.Lue Janne Viljamaan kirja ja Markku Salon jos joudut käräjille Markku Salo on asianajaja joka saattaa mahtaa jotain Narsistille.
ei ex oli aina narsisti vaan moni on ex kun on oikeasti narsisti!
Hurmaavimmat niitä usein ovat...
Koettu on taas kerran, kun yhdestä eroon pääsin.
Kai ne tällaisia hyväntahtoisia sinisilmäisiä ja rehellisiä käyttää niin hyväkseen, vaikka eivät tunteisiin kykene ollenkaan.
lähteä silloin, kun mies ei ole kotona.
Koska iso osa henkirikoksista tapahtuu silloin, kun perhe yrittää lähteä ja epätoivoinen mieleltään järkkynyt sen yrittää estää epätoivoisin keinoin.
olen samaa mieltä, ettei narsistista pysty eroamaan fiksusti ja järkevästi. Olet ap tehnyt oikean ratkaisun jättäessäsi narsistimiehesi, mutta nyt sinulta vaaditaan jyrkkää linjaa. Suosittelen jopa toiseen asuntoon muuttamista niin, ettet kerro miehelle uutta osoitettasi. Tai ainakin tyhjennät asuntosi hänen tavaroistaan ettei voi tuolla verukkeella tulla kopeloimaan ajatuksiasi ja tunteitasi enempää. Katkaise välit kokonaan ja hoidatte lasten tapaamiset sitten virallista tietä. Vaihda puhelinnumerosi. Riittää, että olet yhteydessä viranomaisiin ja heidän kanssaan yhteistyökykyinen.
Mutta nauhoita miehesi puheita varmuuden vuoksi todistusaineistoksi jos tilanne menee siihen, että joudut hakemaan lähestymiskieltoa.
Voimia teille ap, pidä tiukka linja äläkä anna miehen enää manipuloida sinua. Sinulla ei ole mitään velvoitetta kohdella häntä kiltisti!
t. kerran narsistista eronnut, tosin tuolloin lapseton
koita järjestää miehen kanssa tapaamiset julkiselle paikalle tai ainakin niin, että paikalla on muita, perheen ulkopuolisia ihmisiä.
- 37 -
ps voitto on jo, että olet saanut miehen muuttamaan pois asunnosta- se on yleensä tosi vaikeaa, koska "narsistia ei jätetä"
t. narsun vaimo, eropaperit takaisin hakenut
En säännöllisesti enkä usein.
Keräsin avioeron jälkeen tovin rohkeutta, koetin viedä asiaa raastupaan, mutta jopa sovittelija oli häikäistynyt narsistisesta isästä perheineen.
Annoin vastineen käräjätuomarille, joka määräsi narsistia antamaan lapsen sovitusti luokseni + että ei tarvitse maksaa kalliita exän asianajokuluja.
Noh, en ole lastani edelleenkään nähnyt. En jaksa taistella. Sisarukseni ja vanhempani ovat tyrmistyneitä yhä, koska lapsenlapsi ja serkku hävisi noin vaan elämästä.
Olen nykyisin uudessa avioliitossa, lapsia. Koetan puhua tuosta sisaruksesta, jota emme näe. Ehkä joskus asiat muuttuvat. Kadun ainoastaan sitä, että avioeron aikaan en jaksanut pitää puoliani. Enkä siten lapseni puolia.
Niinkuin kirjoitettiin, narsisti on taitava esittämään, vetämään mattoa alta jne. Tämän myönsi lopultakin oma asianajajani, joka oli ensin exäni lumoissa. :(
Elämä ei ole helppoa. Mutta olkaa oikeasti varovaisia. Rukoilen joka ilta, että esikoiseni säilyisi täyspäisenä.
Nro 11
Tuntuu tosi pahalta sun puolesta. Toivon todella, että jaksat vielä joskus taistella lapsestasi. Muuten voi olla, että hän ei täysi-ikäisenäkään halua olla tekemisissä sun kanssa vaikka tajuaisikin mitä on tapahtunut. Koska et taistellut hänestä. Se tulee tarkoittamaan hänelle ettet välittänyt.
Sanoisin että kerää itsesi ja yritä. Ja yritä vielä uudelleen ja uudelleen. Ja sitten vielä uudelleen. Lapsesi takia, että saisit häneen vielä joskus yhteyden.
t. eropaperin takaisin hakenut ( ei ap) narsun vaimo
Nauhoittaisin tilanteita joissa mies tulee kotiisi riehumaan. Ihan vain vastaisuuden varalle.
Muuta en osaa sanoa, koska en tuollaisessa tilanteessa ole ollut.
Kovasti jaksamista sinulle.
hulluinta on, että jopa 7 vuotta eron jälkeen kaipaan vain häntä ja mietin, miten hänet saisi muuttumaan??
Sairasta, eikö?
miksi pitäähakea sun luota, ja on se riski, että jäät koukkuun,taas!
kotisi lukot. Vaihda puhelinnumerosi salaiseksi. Katkaise kaikki kontaktit mieheen ja kommunikoi vain lakimiehesin välityksellä. Anna ukolle viikko aikaa hakea tavaransa tai nostat ne säiden armoille ovesi ulkopuolelle tai suoralta kädeltä roskikseen.Tai voit ehkä viedä hänen rojunsa vaikka hänen vanhemmilleen tms.
Jos hän tulee rojujaan hakemaan, varmistra että sinulla on silloin mieluiten isokokoista miesseuraa turvanasi, ainakin joku toinen pitää olla silloin paikalla.
Katkaise kaikki yhteydet häneen lopullisesti.