Helvetillinen ero narsistisesta miehestä, kuinka olette selvinneet?!
Aiemmin täällä jo kirjoittelin että aion erota narsistisesta miehestäni ja monet varoittelivatkin että vasta erotessa tilanne räjähtää käsiin ja niin myös nyt on käynyt :(
Olen niin väsynyt ja puhki, että jos tästä selviän järjissäni niin olen tosi onnellinen. Olo on kuin puun ja kuoren välissä. Tiedän että tämä ero on ainut ratkaisu saavuuttaakseni taas normaalin elämän mutta mies tosiaan tekee tästä erosta helvettiä ja pelkään koko elämäni hajoavan käsiin.
Ja anteeksi sanan "narsisti" käyttö, mutta käytän sitä nyt kuitenkin jotta saman kokeneet tietäisivät mistä puhun.
Mies ei siis hyväksy eroa eikä suostu siitä puhumaan järkevästi. Menee koko ajan puheissaan ja teoissaan äärimmäisyyksiin.
Olen saanut hänet jo ulos kodistani ja avioero on vireillä mutta hän ei esim. hae tavaroitaan täältä vaan käy aina vain rähisemässä ja raivoamassa.
Huh, kenenköhän puoleen kääntyisin kun tuntuu että omaisenikaan eivät enää jaksa tilannettamme. Äitinikin vain sanoo että erotkaa nyt vain ja sillä sipuli mutta ei ymmärrä että mies ei päästä minusta irti ja uhkaa koko ajna tehdä elämästäni helvettiä...
Kommentit (67)
Herranjumala! Turvakotiin voit soittaa ja mennä vain, tietenkään niitä ei välttämättä ole lähellä. Kun mies on varmistetusti poissa, pakkaa omat ja lasten tavarat, ainakin kaikki arvokkaampi mukaan.
Älä vastaa puhelimeen kun mies soittaa, äläkä usko anteeksipyytelyjä ja aneluja tulla takaisin. Turvakodissa tuetaan asunnon hankintaa ja tiedot pitää muuttaa salaisiksi. Mies voi reagoida hyvin arvaamattomasti lähtöösi, välillä katuvana ja anteeksipyytelevänä, rakastavana miehenä ja seuraavaksi kostonhimoisena, haukkuvana, aggressiivisena.
Siitähän se sota varmaan vasta syttyisi kun saisi tietää, että oon sellaiseen mennyt.. :/
Mut sit taas toisaalta se voisi olla hyvä ratkaisu, kun enhän mä alkuun uudestakaan asunnosta uskaltaisi ulos lähteä.. En tiiä..
Hankala on tilanne.. Kyllä pitää ihmisen olla tyhmä.. :'(
-blueangel-
Usko pois, se helvetti syttyy joka tapauksessa. Se on ihan sama miten lähdet, paskaa tulee niskaan todella paljon. Se turvakoti on siitä hyvä, et ne ihmiset on nähneet kaiken mahdollisen maan ja taivaan väliltä. Ne osaa neuvoa ja pitää sut pystyssä.
Yksin lähteminen johonkin kämppään kuulostaa hieman uhkarohkealta jos pelot on tota luokkaa ja kun pelot on tota luokkaa niin ne kyllä perustuu todelliseen uhkaan.
Soitteleppa joku päivä lähimpään turvakotiin ja juttele niiden kanssa.
Niin tai sitten voi olla, että antaa olla rauhassa ja se on vaan tyytyväinen ku lähden?
Ainaki se on uhkaillut erolla usein ja sanonu hankkivansa sellaisen akaan joka on fiksumpi ja siivoaa edes joskus :D
Aika ristiriitaisia ajatuksia.. Toisaalta sivusta seurasin meidän alkuaikoina hänen eroa edellisestä tyttöystävästä, niin se kesti melkein vuoden ja kissa toimi pelinappulana.. Että jos kissan huoltajuudesta on jo sota niin miten sitten lapsista..
Tai sit sitä ei ees kiinnosta kun ne on vielä niin pieniä eikä se osaa tai halua edes vaippoja vaihtaa. :(
Se ex on kertonu tän miehen lyöneen häntä,
mut en uskonut sit vaan luulin että se haluaa vaan erottaa meidät kun oli vielä nii riippuvainen tuosta miehestä.. Mies sai mut puhuttuu että se on mielenvikainen eikä osaa päästää irti, taisi olla ihan toisinpäin!
Se ex on luonteeltaan sellainen että on varmasti taistellut vastaan ja hyvin todennäköisesti on voinutkin saada turpaan.. :(
Sitten yksi ongelma on mun auton avain, se on sen nipussa eikä sitä voi ottaa huomiota herättämättä pois.. Ainoa mahis just perjantaina kun se lähtee ryyppää, mut silloin ei voi varmaksi tietää miten pitkään on aina pois ja se ois sit humalassa kauhee järkytys että ollaan hävitty..
Muuttoa olen ennakoinut tässä jo niin että oon siivoillut kaappeja ja heittänyt säälimättä kaikkea turhaa vaan roskiin.. Pääsiäisenä salakuljetan äidin luokse jo vähän vaatteita..
Voisi kai sitä soittaa, mutta kun ei meillä silleen mikään hätä ole.. Pitäisi varmaan odottaa että on joku "tilanne päällä"
-blueangel-
Heissan! kuulostaa julmalta mut lohdullista että jollakin muullakin samoja kokemuksia..vaikka en tod toivo kenellekkään narsistia kumppanikseen..luin tekstis ja ymmärrän hyvin turhautuneisuutes.Läheiset ei ymmärrä jos ei ite kokenu samaa.Tunnen jo huonoo omatuntoa ku valitan ja valitan ex kullasta..mut just tuo ku ei mene miehelle jakeluun etten takasin ota.Olen huutanu ja sanonu nätisti mut mikn ei tunnu painautuvan pääkoppaan.Olen väsyny ja kyllästyny tilanteeseen.Yks hyvä "pakosuunnitelma"olis tietenki toiselle paikkakunnalle muuttaminen..Heitä miehes tavarat pihalle jos tilanne suosii,,eli ei käyttäydy kostaakseen väkivallalla.Tee ite ratkasevat teot.Älä päästä sisälle,älä kuuntele katkeruuden rähinöitä..tai viim mahd. soita poliisit. Oon itekkin soittanu pari krt ku rähinät ollu että tulis hakemaan pois miu kodista mutt hetkeks auttaa vaan.Narsistithan saa tollasestakin uudem syyn haastaa riitaa .. tää on vaikeeta..Toiv oli ees jotn apua...
Rissanen Minna
Sieluani et saa – Narsistin uhrista selviytyjäksi
(Päivä Oy)
"Ensin olin naimisissa narsistin kanssa, nyt sitten narsismin kanssa", Minna Rissanen toteaa kirpeän humoristisesti. Hän kuvaa kirjassaan elämäänsä narsistimiehen vaimona ja pitkää toipumisprosessiaan avioliiton jälkeen. Suhteesta irtautuminen oli hyvin vaikeaa ja vaati Minnalta suuria henkilökohtaisia uhrauksia: hänen täytyi "kadota" kokonaan, jotta mies ei saisi häntä enää käsiinsä.
Nykyään Minna Rissanen kiertää kertomassa kokemuksistaan kautta maan. Hän toimii vetäjänä Rikotusta eheä -sielunhoitokoulutuksessa sekä puhujana erilaisissa tapahtumissa ja seminaareissa, joissa käsitellään narsismia.
Minna Rissanen käsittelee kirjassaan jonkin verran myös lapsuuden- ja nuoruudenkokemuksiaan, mutta pääpaino on aikuisiän elämänvaiheissa. Lisäpainoa kerrontaan tuovat lainaukset entisen miehen kirjeistä.
Ehottomasti hae lähestymis kieltoa! Ja juu nauhota puhelut todisteeksi.! Kyll luulis että poliisit suhtautuu vakavast ku sulla on lapsestkin viel'..Sitä en tiedä mitn tuo eks ukkos tollasee kieltoon suhtautuu.Mut kokemuksest tiedän ni narsistit saa pienistäkin aiheista syyn riidan aiheuttamiseen.Katkeroituu ja vihat päälle tulee varmasti.Se justiinsa narsistien onkelma.Kun ei osata mennä itteensä ja olla nöyrä.Kaikki vika aina toisessa...Mene ihmees äärimmäisyyksiin että pääset ite jatkamaan elämääs.
Luettu on ja apua oli vähän.. osasin mukautua minnan kokemuksiin..:D
VERTAISTUKIPUHELIN
Tiistaisin ja torstaisin
Kello 17.00 - 20.00
Numerossa:
044 717 9000
itse erosin narsistimiehestä tammikuussa, miehen tavaroita on täällä vieläkin. Mies ei suostunut esim. muuttamaan minun talosta vasta kuin poliisien sekaannuttua asiaan.
Mies kiusaa minua, viestein, puheluin, laittamalla mun nimellä profiileita erilaisiin seuranhaku-sivuihin. Soitteli mun miespuoleiselle ystävälle öisin. Laittelee minun nimissä s.posteja ystävilleni. Olen nyt tehnyt rikosilmoituksen miehestä
Nyt mies yhkailee haastaa minut oikeuteen, pistää minun kotini pakkohuutokauppaan, olen kuulema velkaa hänelle ainakin satatonnia.
Mies vainoaa ja kiusaa, tuli taloni pihalle huutamaan ja jouduin soittamaan poliisit paikalle.
Myös miehen lähettämät s.postit minulle on sairaita, ensin minua haukutaan kaikilla mahdollisilla nimillä ja 10 minuuttia myöhemmin on kirjoitettu viesti jossa minut halutaan ottaa takaisin kunhan vain tunnustan kaiken ja myönnän että vika on minussa
itse erosin narsistimiehestä tammikuussa, miehen tavaroita on täällä vieläkin. Mies ei suostunut esim. muuttamaan minun talosta vasta kuin poliisien sekaannuttua asiaan.
Mies kiusaa minua, viestein, puheluin, laittamalla mun nimellä profiileita erilaisiin seuranhaku-sivuihin. Soitteli mun miespuoleiselle ystävälle öisin. Laittelee minun nimissä s.posteja ystävilleni. Olen nyt tehnyt rikosilmoituksen miehestä
Nyt mies yhkailee haastaa minut oikeuteen, pistää minun kotini pakkohuutokauppaan, olen kuulema velkaa hänelle ainakin satatonnia.
Mies vainoaa ja kiusaa, tuli taloni pihalle huutamaan ja jouduin soittamaan poliisit paikalle.
Myös miehen lähettämät s.postit minulle on sairaita, ensin minua haukutaan kaikilla mahdollisilla nimillä ja 10 minuuttia myöhemmin on kirjoitettu viesti jossa minut halutaan ottaa takaisin kunhan vain tunnustan kaiken ja myönnän että vika on minussa
Minun onnekseni vanhempani olivat ja ovat tukena.
Mutta pelkään silti liikkua yksin.
On sitä fyysistäkin vähän ollut.. Mutta siitä on aikaa ja ne on ollu vaan humalassa läpsimistä .. Mut on sit taas semmosta jos lapsi satuttaa itsensä, niin se on mun vika kun en ole vahtinut tarpeeksi ja kostaa sitten lyömällä mua siihen kohtaan tai antaa luunapin tms. Mut tilanne on sillä ohi, eikä se ole enää vihainen.. Kuulosta varmaan sairaalta..
Rahalla hän hallitsee myös, väittää että minä en osaa käyttää kun minun rahat menee aina lainojen takasmaksuun, myös sille pitää antaa kun olen velkaa jos käyn hänen rahoilla perheelle ostaa ruokaa.. Ei mulle voi edes paljon jäädä minimivanhempainrahasta ja sit pitää anella aina kauppaan rahaa, en muka pärjäisi ilman häntä. Itse saattaa työntää koko tilinsä uuteen leluunsa ja käy sit loppu kuun hakee vanhemmiltaan rahaa, joita ei ikinä maksa edes takaisin..
Seksiäkään ei varmaan olisi ollenkaan jos en sillon tällöin anna kakkosta, sillä saan myös joskus ottaa muutaman siiderin, kotona tietysti.. Olen jo luovuttanut sen asian suhteen.. Hän kyllä voi mennä joka perjantai mine huvittaa.. Johan tuo alkoholinkäyttökin saattaisi monille riittää syyksi..
Ja kun hän ei juo pitääkseen hauskaa vaan on aina sekasin, saattaa pössytelläkin mitä en siedä yhtään! Tappelee ja jos ei itse niin joku kavereista ajelee autolla tai jollain muulla humalassa..
Fb oli ennen tälläisen korvessa asuvan kotiäidin henkireikä, eka riitti että poistin miespuoliset kaverit, kohta piti lopettaa koko käyttö..
Puhelimen tutkii silloin tällöin, kuin myös sivuhistorian koneelta..
Jalanjäljet ja joskus renkaanjäljetkin pihasta että ketä meillä on käynyt. Ja meidän kämpän ohi voi mennä kuka vaan ku rivarissa asutaan!
Mitään en voi tehdä kysymättä lupaa ja joskus voin pitää lapsvapaata sen verran, että käyn kaupassa yksin! :D ja jos menee yli puol tuntia niin heti on hätä missä viipyy.. Voitte arvata että alkaa pää leviämään pikkuhiljaa..
Onko mun pakko kertoa osoite sitten mihin muutan? Kyllähän se jostain sen kaivaa varmasti, mutta että saisi edes hetken rauhaa että tilanne rauhoittuu.. Sen verran älysin jo asuntohakemusta tehdessä, että hain kerrostaloon, ettei heti tule ikkunoista läpi ainakaan.. Kun nyt vaan nopesti tulisi se päätös!
-bluangel-
Suosittelisin eka sitä turvakotia, sieltä saa apua kaikkeen. Kunta maksaa maksusitoumuksella jos sulla ei ole paljoa tuloja. Aivan kauhealta toi kuulostaa, pois vaan.
Ei täälläpäin taida olla kovin lähellä ainakaan turvakotia..
Ja miten sellaiseen edes mennään? Pitääkö hakea jotenkin? Ja kun esikoinen mun edellisestä suhteesta on koulussa, niin ei sitä oikein pääse noin vain lähtemään. Hän kyllä melko varmasti voisi mennä isälleen, niin että minä pitäisin vkloput tän reilun kk mitä koulua on jäljellä, mut pelkään että mies saattaisi tehdä jotain tehdä hänelle ja kostaa sillä tavalla kun samalla kylällä on.. :(
Ihana nähdä että on tullut paljon kommentteja näiden kahden vuoden aikana :) Kiitos kaikille tuesta!
En ole itse tätä ketjua pitkään aikaan bongannutkaan, nyt löysin kun narsisti-exällä on taas kiusanteko vaihe meneillään.
Eli tuolloin 2 vuotta sitten tein narsistista lopulta rikosilmoituksen ja hän lopetti suoranaisen minuun kohdistuvan häiriköinnin ja herjauksen kun sai tuomionkin lopulta.
Kiusanteko kuitenkin jatkuu edelleen lapsen kautta. Pelleilee tapaamisten kanssa, mustamaalaa minua lapsellemme, käyttää lasta terapeuttinaan
jne.
Onnellinen olen kuitenkin kaikesta siitä ajasta minkä saan häneltä olla rauhassa ja milloin voin suojella lastani.
ap
Kuulumisia tulin tuomaan, olen nyt kolme viikkoa ollut turvakodissa ja ens kuun aikana muutto :)
Välillä on parempia päiviä, välillä huonompia. Mutta kyllä taas viime öisten s-postiviestien perusteella voin todeta tehneeni todellakin oikean ratkaisun!
Mun puhelinnumeroa sillä ei ole ja fb:sta estin hänet.. Sitten tulikin jo tappouhkausta.. Ja kaikin keinoin yrittää saada jotain selville musta.. On jopa tehnyt yhdelle toiselle vauvafoorumille tunnukset ja siellä haukku mut.. Toissapäivänä tuli todella erikoinen kaveripyyntö, oli tehnyt naisen nimellä feikkiprofiilin fb:kiin.. Oli muka sukua :D
Mutta jospa tää tästä, päivä kerrallaan nyt parempaan päin <3
-blueangel-
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:24"]
Kuulumisia tulin tuomaan, olen nyt kolme viikkoa ollut turvakodissa ja ens kuun aikana muutto :)
Välillä on parempia päiviä, välillä huonompia. Mutta kyllä taas viime öisten s-postiviestien perusteella voin todeta tehneeni todellakin oikean ratkaisun!
Mun puhelinnumeroa sillä ei ole ja fb:sta estin hänet.. Sitten tulikin jo tappouhkausta.. Ja kaikin keinoin yrittää saada jotain selville musta.. On jopa tehnyt yhdelle toiselle vauvafoorumille tunnukset ja siellä haukku mut.. Toissapäivänä tuli todella erikoinen kaveripyyntö, oli tehnyt naisen nimellä feikkiprofiilin fb:kiin.. Oli muka sukua :D
Mutta jospa tää tästä, päivä kerrallaan nyt parempaan päin <3
-blueangel-
[/quote]
Kiva kun jaksoit päivittää. Teit aivan oikein. Voimaa sinulle!
ja viemään tavarat miehen asuinpaikkaan, ja tietenkin miehen nimissä.
Vaihda ne lukot
Ihan oikeasti narsistin tavarat pitää toimittaa heti pois, muuten käyttää niitä tekosyynä vierailla luonasi kiusaamassa vielä vuosienkin päästä.
Itse jouduin hävittämään kaiken, kodin, auton. Nyt on uusi koti toisella paikkakunnalla ja salaiset osoitetiedot, salainen puhelinnumero ja eri auto, jonka tietoja ei saa akesta.
Onneksi ei ollut yhteisiä lapsia