Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetillinen ero narsistisesta miehestä, kuinka olette selvinneet?!

Vierailija
13.08.2010 |

Aiemmin täällä jo kirjoittelin että aion erota narsistisesta miehestäni ja monet varoittelivatkin että vasta erotessa tilanne räjähtää käsiin ja niin myös nyt on käynyt :(

Olen niin väsynyt ja puhki, että jos tästä selviän järjissäni niin olen tosi onnellinen. Olo on kuin puun ja kuoren välissä. Tiedän että tämä ero on ainut ratkaisu saavuuttaakseni taas normaalin elämän mutta mies tosiaan tekee tästä erosta helvettiä ja pelkään koko elämäni hajoavan käsiin.

Ja anteeksi sanan "narsisti" käyttö, mutta käytän sitä nyt kuitenkin jotta saman kokeneet tietäisivät mistä puhun.

Mies ei siis hyväksy eroa eikä suostu siitä puhumaan järkevästi. Menee koko ajan puheissaan ja teoissaan äärimmäisyyksiin.

Olen saanut hänet jo ulos kodistani ja avioero on vireillä mutta hän ei esim. hae tavaroitaan täältä vaan käy aina vain rähisemässä ja raivoamassa.

Huh, kenenköhän puoleen kääntyisin kun tuntuu että omaisenikaan eivät enää jaksa tilannettamme. Äitinikin vain sanoo että erotkaa nyt vain ja sillä sipuli mutta ei ymmärrä että mies ei päästä minusta irti ja uhkaa koko ajna tehdä elämästäni helvettiä...

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanteessa lapsia?

Jos lapsia ei ole, muutat vain pois. Otat ne tavarat ja huonekalut, jotka sinulle järjellisesti kuuluvat. - Todennäköisesti teillä on kuitteja ja muistikuvia siitä, kumpi mitäkin on yhteiseen asuntoon ostanut. Ja jos olette aviossa, eikä avioehtoa ole, sinulle kuuluu puolet kaikesta.

Tärkeintä kai nyt juuri on vain LÄHTEÄ. Onko sinulla jokin uusi asuinpaikka? Jos on, menet sinne ja otat mahdollisesti mukaasi vain ja ainoastaan sellaiset tavarat/huonekalut, jotka todella sinulle kuuluvat. Ilmoitat ex-miehelle, että et halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä ilman asiantuntijaa/ammattilaista. Ja jos mies ei kunnioita tätä ja uhkailee sinua, nauhoita, videoi tai muuten dokumentoi tämä. Ulkopuolinen todistajakin käy. Pidä huoli, ettet ole yksin, kun kohtaat ex-miehesi.

Tsemppiä!

Vierailija
22/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanteessa lapsia? Jos lapsia ei ole, muutat vain pois. Otat ne tavarat ja huonekalut, jotka sinulle järjellisesti kuuluvat. - Todennäköisesti teillä on kuitteja ja muistikuvia siitä, kumpi mitäkin on yhteiseen asuntoon ostanut. Ja jos olette aviossa, eikä avioehtoa ole, sinulle kuuluu puolet kaikesta. Tärkeintä kai nyt juuri on vain LÄHTEÄ. Onko sinulla jokin uusi asuinpaikka? Jos on, menet sinne ja otat mahdollisesti mukaasi vain ja ainoastaan sellaiset tavarat/huonekalut, jotka todella sinulle kuuluvat. Ilmoitat ex-miehelle, että et halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä ilman asiantuntijaa/ammattilaista. Ja jos mies ei kunnioita tätä ja uhkailee sinua, nauhoita, videoi tai muuten dokumentoi tämä. Ulkopuolinen todistajakin käy. Pidä huoli, ettet ole yksin, kun kohtaat ex-miehesi. Tsemppiä!

muuten ihan hyvä vinkkejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluinta on, että jopa 7 vuotta eron jälkeen kaipaan vain häntä ja mietin, miten hänet saisi muuttumaan?? Sairasta, eikö?

Mäkin olen jo muutaman kerran tässä eron aikana miettinyt että miksi hän on tuollainen kun joskus osasi olla niin ihanakin... Mutta nyt kun taas näen hänet pahimmallaan, tekisi mieli juosta henkeni edestä karkuun. Ja kun järjellä asiaa mietin hän oli ns. ihana vain silloin kuin halusi jotain ja sen saatuaan oli taas helvetti irti. Ei se persoonallisuus siitä ikinä miksikään muutu kun on kertaalleen kasvanut kieroon.

Eniten itseäni pelottaa se että miten tämä tilanteemme on vaikuttanut lastemme persoonallisuuden muodostumiseen. Etenkin esikoiseen joka on hyvin herkässä iässä ja altis ympäristön vaikutuksille...

ap

Vierailija
24/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne sen kamat ulos,miksi pitäähakea sun luota, ja on se riski, että jäät koukkuun,taas!

Tää oli hyvä vastaus. Mun ongelma onkin aina ollut se että olen niin pirun kiltti etten raaski edes tuollaisen ihmisen tavaroita heittää pihalle mutta sain tästä idean että voisin kyllä kiikuttaa ne sinne missä tällä hetkellä majailee.

Yritän myös hillitä itseni täysin koska hän on niin loistava mustamaalaamaan minua ja on nyt jo tehnyt kaikille selväksi mikä kamala ihminen olen kun heitin hänet ulos kodistamme. Kukaan ei vaan tiedä että annoin hänelle myös mahdollisuuden jäädä kotiimme ja itse olisin muuttanut väliaikaisesti lasten kanssa vanhemmilleni.

Ja sille joka kysyi lapsista vastaus:kyllä on lapsia ja se tästä tekee vielä vaikeampaa. Vähän väliä uhkaa vievänsä heidät minulta ja välillä taas katkaisevansa välit. Saa nähdä mihin päätyy kun tilanne tästä joskus etenee ja rauhoittuu.

Vierailija
25/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne sen kamat ulos,miksi pitäähakea sun luota, ja on se riski, että jäät koukkuun,taas!

Tää oli hyvä vastaus. Mun ongelma onkin aina ollut se että olen niin pirun kiltti etten raaski edes tuollaisen ihmisen tavaroita heittää pihalle mutta sain tästä idean että voisin kyllä kiikuttaa ne sinne missä tällä hetkellä majailee. Yritän myös hillitä itseni täysin koska hän on niin loistava mustamaalaamaan minua ja on nyt jo tehnyt kaikille selväksi mikä kamala ihminen olen kun heitin hänet ulos kodistamme. Kukaan ei vaan tiedä että annoin hänelle myös mahdollisuuden jäädä kotiimme ja itse olisin muuttanut väliaikaisesti lasten kanssa vanhemmilleni. Ja sille joka kysyi lapsista vastaus:kyllä on lapsia ja se tästä tekee vielä vaikeampaa. Vähän väliä uhkaa vievänsä heidät minulta ja välillä taas katkaisevansa välit. Saa nähdä mihin päätyy kun tilanne tästä joskus etenee ja rauhoittuu.

Ja ihan kovasti tsemppiä, jollet ole kovana ja päättäväinen, tallaannut sen jalkoihin.

Vierailija
26/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisin vastata aikaisemminkin kyselyihisi, en ole varma.

-Älä päästä miestä kotiisi enää koskaan, ei missään asiassa!

-Siirrä miehen kamat pihalle ja pressu päälle. Tekstiviesti menemään, että sieltä ovat haettavissa. Tai sitten tosiaan kiikutat majapaikkaan, mieluiten kuitenkin niin, ettette tapaa.

-Se, että katkaisee välit lapsiin, ei välttämättä ole edes huono juttu, ei myöskään lasten kannalta. Mutta mene nyt sossuun tai asianajajlle ja sovitte sellaiset madollisimman aukottomat tapaamissopimukset. ÄLÄ YRITÄ OLLA REILU ja tarjota normaalia enemmän tapaamisia miestä lepytelläksesi. Olkoon vihainen, se ei kuulu sinulle. ET OLE HÄNELLE MITÄÄN VELKAA!!!

- Älä puhu miehen kanssa puhelimessa, vaan sovi kaikki tekstiviestitse tai sähköpostitse. Näin sulla on tekstitodisteita ja lisäksi aikaa miettä, mitä vastaat (jos vastaat). Jos suinkin voit olla vastaamatta, niin ole. Jos sinulla on asianajaja, pyri pitämään yhteyttä pääasiassa vain asianajajan kautta.

-Hyväksy se tosiasia, että hetkellisesti hän aluksi voittaa ulkopuolisten myötätunnon itselleen. Se ei kuitenkaan ole lopullista.Normaalina imisenä et voi koskaan voittaa narsistia muiden ihmisten manipuloinnissa. Voit kyllä kertoa, millaista elämäsi oli ja on nyt. Avoimuus on valttikorttisi. Eron jälkeen puhuin kaikille lähes tuntemattomillekin aiheesta. Mutta varaudu siihen, ettei kukaan usko. Etsi ihmisiä, jotka ovat kokeneet saman.

-Varaudu siihen, että lapsia manipuloidaan kovalla kädellä. On mahdollista, että menetät henkisesti jonkun lapsistasi.

Vierailija
27/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. lapsensa väsyneenä narsistille menettänyt.

Vierailija
28/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. lapsensa väsyneenä narsistille menettänyt.

Vierailija
29/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin viimeisellä väittelykerralla kaiken syyn huonosta parisuhteesta ja turpaansaamisesta niskoilleni ja sovin "narsistini" kanssa, että on hänelle parempi, etten minä ole enää pilaamassa hänen elämäänsä. Hän oli siis täydellinen ja minä paha ihminen ja aiheutin sen, että hän joutui käyttäytymään typerästi ja vastoin omaa luonnettaan. Oli vain hänen parhaakseen, ettemme näkisi enää koskaan. Sovimme myös, ettemme kumpikaan kertoisi erostamme mitään tarkkaa muille ihmisille, ettei minun tarvitsisi hävetä itseäni ja tekemisiäni.

Vierailija
30/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säännöllisesti enkä usein.

Keräsin avioeron jälkeen tovin rohkeutta, koetin viedä asiaa raastupaan, mutta jopa sovittelija oli häikäistynyt narsistisesta isästä perheineen.

Annoin vastineen käräjätuomarille, joka määräsi narsistia antamaan lapsen sovitusti luokseni + että ei tarvitse maksaa kalliita exän asianajokuluja.

Noh, en ole lastani edelleenkään nähnyt. En jaksa taistella. Sisarukseni ja vanhempani ovat tyrmistyneitä yhä, koska lapsenlapsi ja serkku hävisi noin vaan elämästä.

Olen nykyisin uudessa avioliitossa, lapsia. Koetan puhua tuosta sisaruksesta, jota emme näe. Ehkä joskus asiat muuttuvat. Kadun ainoastaan sitä, että avioeron aikaan en jaksanut pitää puoliani. Enkä siten lapseni puolia.

Niinkuin kirjoitettiin, narsisti on taitava esittämään, vetämään mattoa alta jne. Tämän myönsi lopultakin oma asianajajani, joka oli ensin exäni lumoissa. :(

Elämä ei ole helppoa. Mutta olkaa oikeasti varovaisia. Rukoilen joka ilta, että esikoiseni säilyisi täyspäisenä.

Nro 11

Vierailija
31/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siis ajattelin, etten kuitenkaan saa aikuista miestä muutettua, joten oli ihan sama vaikka vahvistinkin hänen vääristyneitä ajatusmallejaan. Mä pääsin eroon ja se oli tärkeintä. Me ei tosin oltu naimisissa, eikä ollut lapsiakaan.

Vierailija
32/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen tehnyt eroa jo kolmatta vuotta, ja nyt on kahden viikon ajan näyttänyt hyvälle, kunhan en itse nyt pilaisi, niin hyvin on muokannut minut makuunsa ;( tsemppiä kaikille!

Vierailija
33/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ehti traumatisoida minut kyllä kunnolla. Ahdistus ja masennus läsnä yhä, samoin se valtameren kokoinen pettymys että ihminen voi toiselle olla niin susi. (tämä oli loukkaus susia kohtaan)

Mutta sen ymmärtäminen, että narsisti kulkee omaa logiikkaansa, johon sinä et voi vaikuttaa, auttaa. Vaikka narsisti käärii tekemisensä siihen kuoreen, että kun sinä sitä ja tätä, niin tätä kuorta ei pidä uskoa. Sisus on narsistin lopullisesti sairas mieli. Narsistia ei voi muuttaa, ei parantaa, ei järkeillä, ei perustella, ei sopia hänen kanssaan mitään.

Rakenna elämäsi uudestaan tarvittaessa eri paikkakunnalla ja ole hänen kanssaan tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Älä provosoidu. Mihinkään selvittelyihin ei enää lähdetä. Älä vstaa syyttelyihin tms mitenkään. Jokaisesta itkusta, vastauksesta tms narsisti saa vain lisää polttoainetta. Eron jälkeen teet selväksi että et vastaa tekstareihin, meileihin, soittoihin. Muuta keinoa suojella itseäsi ei ole. Jos on lapsia, niiden kanssa vain "välttämätön paha".

Vierailija
34/67 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riehuu pihalla, koska kokee, että hänen ylpeyttään on loukattu.

Nainen viettää pitkiä öitä miettin menneisyyttä ja tulee sitten aamulla nukkumattoman yön jälkeen vaatimaan jotakin pannunalusta, jonka nyt nimenomaisesti tarvitsee, ja jonka osti kymmenen vuotta sitten.

Ei siinä mitään, tokihan minä sen annan, mutta huvittavaa tässä on se, että niitä tavaroita löytyy aina uusia, ja ositus on jo tehty ja hyväksytty - ja minä annoin suuren osan itse ostamastani irtaimistosta sekopäälle.

Toiset eivät yksinkertaisesti pysty laskemaan irti menneestä.

Vierailija
35/67 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viestiketjusta.

Kummallisella tavalla helpottaa lukea, että en ole kokemusteni kanssa yksin ja se ainoa "hullu ämmä" joksi minua kotona kutsutaan;) Toisaalta olen aivan kauhistunut että näin on tapahtunut muillekin ja joku muukin on joutunut elämään tätä samaa!

Olen elänyt narsistin kanssa nyt 13 vuotta. Noin viiden vuoden jälkeen tajusin ystävieni ja äitini huomautuksella eläväni narsistin kanssa. He sanoivat katsoneensa Mirja Pyykön ojelman ja siellä narsistin uhrit puhuivat ja kuulostivat aivan minulta. Siitä tiedosta oli minulle pajon lohtua. Vihdoinkin selitys tälle kaikelle sekasorrolle.

Kaksi vuotta tein eroa silloin ja onnistuin eroamaankin... vuodeksi. Kiitos miehen järjestämän perheterapian, he saivat minut yhteissätuumin väsytettyä lasten kanssa takaisin.

Nyt eroa on tehty kaksi vuotta ja kesällä ihan avioerokin astui voimaan, mutta... Mies ei vain lähde ja viestiketjussa muillakin tuntui olevan samat selitykset viivyttelyyn. Meillä yksi huippuselitys on, ettei muka vuoteen ole löytynyt sopivaa asuntoa ja että hei, ne on muuten tosi kalliita?! No älä! Arvaatte varmaan kuka meillä on hoitanut asumiskustannukset 13 vuotta ;)

Kerran kuukaudessa pyydän häntä muuttamaan muualle (edellisellä erokerralla muutin itse pois, mutta nyt on lasten koulut ja kaverit täällä). Mies usein lähteekin heti ovet paukkuen, vain palatakseen viikon päästä takaisin, että moikka lapset. Touhuaa lasten kanssa ja menee hammaspesulle ja lukemaan iltasatua. Lapset on sitten ihan, että isi isi ja äiti vaikenee keittiössä.

Ovien lukitus ja sisälle tulon estäminen, ilman lasten pelästyttämistä, ei maaseutuoloissa ihan onnistu.

Nyt sitten viime viikolla erehdyin taas ajatelemaan, että jos perheneuvolassa voitaisiin auttaa meitä tekemään ero. Istunnon lopuksi terapeutti sanoi minulle miestä kuunneluaan että: "Minusta tuntuu, että et kai sinä oikeasi halua erota?" Taasko tämä sama väsytys alkaisi! Mies on ihan että: "kyllä tulet seuraavalle käynnille tai sitten sitä ja tätä."

Onko teillä kokemusta miten perheneuvonnasta voisi olla apua narsistin kanssa? Minä tunnun epäonnistuvan aina surkeasti. En voi jotenkin siellä mennä syyttämään toista "muodikkaasti" suoraan narsistiksi. Enkö juuri silloin kuullosta "hullulta ämmältä"?

T: Väsynyt ä

Vierailija
36/67 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä heissä/tilanteessa on se pahin syy, jonka takia koette, että ero on paras vaihtoehto, vaikka tunteita tuntuu olevan? (Seuraan läheltä vastaavaa tilannetta, ja kaveri ohimennen sanoi miestä narsistiksi ja mietin, mitä se käyt. tarkoittaa ja miten tukea/mitä odottaa.)

Vierailija
37/67 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisesta suhteesta selvitäkseen pitää riuhtaista itsensä irti. RIUHTAISTA!

Tiedän mistä puhun.

Vierailija
38/67 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan kaikki sinusta itsestäsi kiinni, eikö niin?

Itse koin melkoisen mylläkän jäätyäni leskeksi, lasten biologinen isä kuoli. Parin vuoden päästä tapasin iiihanan miehen. Ei ollutkaan niin ihana vaan narsisti.

Kaikki meni ensin ok, lapsetkin tykkäsi. Sitten alkoi määräily.

Konenteli lapsia aiheettomasti ja sätti että olen huono äiti kun en kuria saa. Oli uhannut poikani pesukoneeseen laittaa kun olin toisen lapsen kanssa lääkärissä. Kuulin pojalta vasta myöhemmin.

Lopulta alkoi lätkiminen, vieraissa käyminen. Minä sain aikaan kaiken. Olin typerä, ruma lapsetkin huonotapaisia ja hänen oma lapsenasa joka kävi about 6kk ei tykännyt talostani. Kyselin miksi ei käy enempää. Mies eijaksanut hakea... Välimatka 60km.

Minulla oli koira, hyvin rakas. Jo vanha. Ex tiesi sen . Yhtenä päivänä kun tulin kotiin töistä kotiin lapset haettuani hoidosta koiraa ei ollut. Oli vienyt piikille kun ajatteli siitä olevan vaivaa.. ja nauroi..

Samantien soitin poliisit ja lähti. Oikeusaputoimistossa neuvoivat säilyttämään tavaroita jonkin aikaa ettei tule syytettä. 2kk sopiva.

Mies olihyvätuloinen ja hyvässä ammatissa. Hänen ex-vaimonsa kanssa jutellessa moni asia sai paikkansa. Hasssua mutta totta, ollaan nykyään parhaita kavereita,

Vierailija
39/67 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta sitten  tuttuni erosi narsista, vielläkään päässyt eroon.

Täytyy kyllä myöntää että kyseisellä henkilöllä on niin vahva työllistävä vaikutus että hirvittää, oikeutta,poliisia,vartioita,useita lääkäreitä,oikeusapu toimisto, eläinlääkäriä,opettajia terapeutteja,turvakodin henkilökuntaa, kaupungin henkilökuntaa jne. Asianajakin totesi että kyseiselle sankarille pitäisi antaa palkinto valtion verorahojen tuhlaamisen suhteen. niin monen ihmisen vetänyt soppaan mukaan

Muistakaa kun vaihtelette lukkoja asunnoistanne ( onneksi varoitettiin etukäteen) 

että vaikka omistaisitte 100% asunnon mutta puoliso on siellä kirjoilla, eikä suostu lähtemään pois niin ette voi vain vaihtaa lukkoja. se on heitteile jättä nyky lain mukaan.

Ainostaan häätömääräyksellä oikeusta homma lähtee purkaantumaan

Suomessa on se kakka homma että vaikka ihminen ajaisi itsensä täysin vararikkoon voi hän silti rällästää kohtalaisen vapaasti oikeutaloissa ym haastella ihmisiä kymmenmäärin oikeuteen tekaistuilla syillä, menevät sitten veronmaksjien piikkin kun asioita selvitellään.   

Tuo että mies tai nainen ei ole hakkennut kamoja esim 3kk ei ole viellä mitään  ja puolivuotta eroprosessi on naurettava aika.

Vierailija
40/67 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. tyttö, joka pääsi onneksi karkuun ajoissa, vaikka helvettiä se olikin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän