Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä anopissa ärsyttää?

13.08.2010 |

Millaisissa tilanteissa menee sukset ristiin anopin kanssa? Mikä anoppisuhteessa mättää?

Keräämme anoppi-juttuamme varten lukijoiden kokemuksia.

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten se että hän vertailee lapsenlapsia keskenään, voi kun tuo liisa oli niin kiukkuinen kun hän oli maijan ikäinen, maija taas on niin kiltti lapsi. Myöskin se että hän odottaa että meidän 4- ja 1,5 vuotiaat jaksaisivat istua ruokapöydän ääressä 2 tuntia eikä mitään sotkua saa synytä! Hän yrittää vihdyttää lapsia jollain "lelulla" mitä lapset ei saa koskea, katsoa vaan "tule nyt katsomaan kun mummo näyttää tätä isän vanhaa lelua...." Jopa meidän puolitoistavuotias sanoo EI,EI,EI, kun olisi lähtö anopin luo, ja 4 vuotias on monta kertaa sanonut että siellä on niiiin tylsää, kun ei se mummo ikinä kunntele... Tämän takia en myöskään halua jättää lapsiani siine hoitoon... en sitten mistään hinnasta!

Vierailija
42/178 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki konstit ja keinot mitä anoppi on luvulla -70 oppinut lastenhoitoon liittyvää, hän luulee että ne on edelleen käytössä nykypäivänä ja parasta ja ainoaa hoitoa lapselle..

Hoitaa lasta just niinku haluaa eikä todellakaan ota meidän vanhempien omia periaatteita huomioon ja kasvatustapoja.. mutta antaa anopin hoitaa, lapsenlapsi on sen elämän valo :)))))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- anoppi ilkkui imetykselleni, jota jatkoin kuulemma hänen mukaansa liian pitkään.

- emme uskalla jättää lapsiamme hoitoon anopilleni, koska hän on piilojuoppo ja on juonut jopa silloin kun on yksin lapsiemme kanssa.

- anoppi ei pidä minusta koska en ole kotoisin samalta paikkakunnalta

- anoppi vihjailee joka tapaamisella, että minun pitäisi laihduttaa.

- anoppi kehuu ja lellii lastemme serkkuja. He saavat ja ovat aina saaneet kaiken mitä ovat keksineet pyytää.

- anoppi ei usko lastemme olevan allergisia, vaan syöttää heille salassa kiellettyjä ruoka-aineita

Vierailija
44/178 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä asioita on niiiiin paljon, mutta tässä nyt muutamia:

-ryyppää lähes joka päivä, vaikka on työtön eikä mukamas ole rahaa juuri yhtään.Välillä pyytää mieheltäni rahaa(meillä 4 lasta eikä itelläkään liikoja rahoja)

-11 vuoden aikana hoitanut lapsiamme varmaan noin 6h YHTEENSÄ.

Isoisät ei ole hoitaneet koskaan eikä myöskään oma äitini, joka kuollut.Asuvat kaikki kaukana, käyvät kylässä noin kerran vuodessa.Anopille joudutaan yleensä maksamaan matkat, me siis maksetaan hänelle siitä, että tulee tapaamaan lapsenlapsiaan!

Joskus ärsyttää niin pirusti kun lähes kaikilla muilla lapsilla isovanhemmat, jotka ns.paapoo ja lellii, antaa aikaansa. Olisi mielenkiintoista tietää, onko kukaan tutkinut miten lapseen vaikuttaa, kun ei ole juuri minkäänlaista suhdetta isovanhempiin.

Vierailija
45/178 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen. Kun omilla lapsilla ei ole yhtään tuollaista paapovaa ja lellivää isovanhempaa. Ei yhtään isovanhempaa, joka haluaisi pyyteettömästi viettää aikaansa lasten kanssa. Antaa aikaa tai sponsoroida lasten harrastuksia koska itselle on ylimääräistä kertynyt paljonkin elämän varrella. Mutta ei. pahan päivän varalle vaan itselle kaikki.

Ja kun nnäkee, miten toisilla lapsilla on montakin paapovaa ja lellivää isovanhempaa, ja omien lasten isovanhemmat odottavat palkkaa suunnilleen siitä että käyvät. tai jotain vastavuoroista, ja valittavat matkoista, ja ruokapalvelu ei ole tarpeeksi hyvä. Ja toisten lasten isovanhemmat vievät perheitä syömään tai tuovat tullessaan muovipussillisen ruokaa.

ja tekevät mitä vaan lastenlastensa eteen.

Vierailija
46/178 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen tulosta kuullessaan, että hänestä on väärin, että minä pilaan hänen poikansa elämän raskaudella...

Kun olimme asumuserossa miehen kanssa ottamassa etäisyyttä asioihin, oli anoppi väittänyt tälle, että minulla on toinen mies. Myöhemmin kuitenkin kun riitaannuimme vuosia myöhemmin, väitti anoppi, että hänen ansiostaan saimme suhteen toimimaan, että hän oli käskenyt miehen tulla minun ja lapsen luokse.

Esikoisen ristiäisissä anoppi oli naama nurinpäin koko tilaisuuden, koska sisarukseni eivät olleet sanoneet hänelle käsipäivää. Hänen poikansa, eli miehen veli, tuli humalassa tuohon tilaisuuteen. Muissakin juhlissa käytös on ollut aivan luokatonta.

On myös kova arvostelemaan, sitä kuinka raskauskilot näkyy edelleen, siitä kuinka huono äiti olen kun en kumpaakaan lasta pystynyt imettämään yms. yms.

Tasan kerran olen anopille sanonut suoraan ajatukseni, tämä tilanteessa jossa oli meidän ohjeistuksesta huolimatta toiminut niin, että esikoinen oli vaarassa. Silloin sain kuulla olevani huono ihminen, joka ei ole valmis joustamaan ollenkaan ja (kuten jo edellä mainitsin) ilman häntä minulla ei edes olisi miestä.

Mutta erittäin on mukava nainen, etenkin silloin kun en joudu häntä näkemään. Kauhulla odotan kuopuksen tulevia ristiäisiä, notta saadaanko show taas pystyyn... :S

Vierailija
47/178 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/178 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttärilleen. Hän on ilkeä ja halpamainen minun kodissani ja minun lapsilleni. Hän ei iloitse lapsenlapsistaan jos ne eivät ole tyttären lapsia.

Suunnaton itsekehu, joka menee koomisuuksiin asti. Tietää aina kaiken paremmin kansakoulupohjalta. Minä en tiedä mitään eikä myöskään tieteelliset tutkimukset. Valtava huomiohakuisuus. Ja kaiken kruunuksi haluaa antaa vieraille ihmisille kuvan, että lapsemme ovat pidettyjä ja olemme yhtä onnellista perhettä!

Vierailija
49/178 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on eläkkeellä, mutta niin kiireinen ettei meidän perheelle ole juurikaan aikaa. Jos tarvitsemme lastenhoitoapua, se tarvitsee sopia viikkoja etukäteen. Asumme 10km päässä toisistamme, mutta näemme ehkä kerran pari kuussa. Appivanhemmat matkustelevat paljon ja ovat välillä pitkiäkin aikoja poissa jolloin lapsemme ikävöivät heitä. Harmittaa lasteni puolesta. Oma äitini on kuollut ja olisin ehkä toivonut hieman läheisempää suhdetta anopin kanssa.Toisaalta, näin ne välit pysyvätkin hyvinä, kun harvoin näkee.

Vierailija
50/178 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on eläkkeellä, mutta niin kiireinen ettei meidän perheelle ole juurikaan aikaa. Jos tarvitsemme lastenhoitoapua, se tarvitsee sopia viikkoja etukäteen. Asumme 10km päässä toisistamme, mutta näemme ehkä kerran pari kuussa. Appivanhemmat matkustelevat paljon ja ovat välillä pitkiäkin aikoja poissa jolloin lapsemme ikävöivät heitä. Harmittaa lasteni puolesta. Oma äitini on kuollut ja olisin ehkä toivonut hieman läheisempää suhdetta anopin kanssa.Toisaalta, näin ne välit pysyvätkin hyvinä, kun harvoin näkee.

Tokihan se on harmi jos lapset eivät nää mummoa usein, mutta anoppisi on ansaitulla eläkkeellä ja kyllähän hän herranen aika saa tehdä mitä huvittaa.

Tuo on oiva aika nauttia elämästään ja olla vapaasti. Näätte kuitenkin noinkin usein, meidän lapsi on nyt vuoden ja nähnyt toista mummoaan 2-3 kertaa.

Vierailija
51/178 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin suonut mummon lapsille vielä pitkään. Mutta syöpä vei. ei ole enää ainuttakaan isovanhempaa, meitin muksuilla.

Vierailija
52/178 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Pettymys johtuukin varmaan omista toiveista. Olisin toivonut läheisempää suhdetta, mutta hyvä näinkin.

Vierailija
53/178 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTAUS OLI TARKOITETTU Ei nyt pahalla mut pikkuisen ihmetyttää?-otsikon alle.

Näinhän se on. Pettymys johtuukin varmaan omista toiveista. Olisin toivonut läheisempää suhdetta, mutta hyvä näinkin.

Vierailija
54/178 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.allcarinsurancequotes.net/ car insurance quotes 465 http://www.autosinsurance4u.com/ insurance auto auctions :[[[

Vierailija
55/178 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon hän on lastenlastensa kanssa. Totuus on kuitenkin ihan toinen ja se ärsyttää tosi paljon. Ja kun hänellä on vieraita kylässä ja lapset menevät sinne, niin alkaa halaamaan heitä ja juttleee kovaan ääneen mummin kullasta, mitä ei normaalisti tee ja lapset ovat ihan ihmeissään eivätkä isommat ymmärrä edes halata takaisin, kun tuo on niin epänormaalia hänen taholtaan.

Mummille on tärkeämpiä hänen OMAT harrastuksensa, joita sitten onkin joka päivälle. On eläkkeellä, mutta ei pysty järjestämään aikaa lapsenlapsilleen, kaikenmaailman kissanristijäisiin kyllä ehtii.

Silti kehuu kaikille miten paljon on lastenlasten kanssa

Vierailija
56/178 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/178 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen anopistani hyvin onnellinen ja kiitollinen hänen avustaan, MUTTA maatalon emäntänä ei ymmärtänyt, että kahdessa viimeisimmässä raskaudessa olen joutunut saikulle supistusten takia. Ei tullut mitenkään auttamaan lasten hoidossa, vaikka tiesi, että minut oli määrätty lepoon. Kuopuksen raskausvk 30 sanoi, kun katseli vieressä supistusta, että nytkö se jo syntyy. Ei ymmärtänyt, että se oli jopa ihan vaarallista ja tilanne vain paheni, kun en saanut levättyä.

Nykyään ärsyttää sellainen asenne, että minä vain kotona lorvin ja kolmen alle kouluikäisen kanssa on ihan helppoa; mm. huolehtii, koska poikansa saa levätä ja huilia jne. Kertoilee omasta äitiysajastaan, mutta ei ymmärrä sitä, että hänen kaksi poikaansa on neljän vuoden ikäerolla ja mummo asui samassa talossa, joko lapsia tai lehmiä hoitaen. Että ei nyt ihan verrattavissa meidän nykypäivän arkeen.

Lisäksi saattaa luvata, että tulee hoitamaan lapsia ja sitten oven takana onkin appiukko, kun anopilla olikin muuta menoa. Ei appiukossa mitään vikaa ole, mutta 1v vierastaa paljon, niin olen sitten yllättäen joutunutkin joko ottamaan 1v mukaan menoihini tai perumaan kokonaan. Ja kun kyse ei ole edes siitä, ettei ole muita hoitajia, vaan anoppi haluaa olla aina se, joka hoitaa, vaikka se ei käytännössä onnistuisikaan.

Vierailija
58/178 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
59/178 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotukset eivät kohtaa.

Se, että tulee tunne, että omat lapset ovat yhdentekeviä.

Se, että kun näkee todella harvoin lapsiamme, hän käyttää sen ajan kertomiseen meidän lapsille heidän serkuistaan, eikä kysele, tai ole kiinnostunut meidän lapsista. Joko kertoo serkuista tai tekee kotitöitään.

Lähes aina jää paha maku, koska tulee tunne, että ei välitä.

Oma äitikään ei ole tasapuolinen. Hän hoitaa eniten niitä kenen hän katsoo tarvistevan apua. (emme kuulu niihin, koska meillä vain 2 lasta)Kuitenkin hän ainakin yrittää antaa täysin huomion lapsillemme ja yrittää keksiä kivaa yhteistä tekemistä lasten kanssa kun harvoin näemme. Yrittää houkutella mukaan hänen kanssaan touhuamaan.

Vierailija
60/178 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun esikoisemme syntyi, rupesi anopin käytös ärsyttämään. Välillä tuntuu,että hän ei osaa olla mummo ja nauttia lapsestamme,vaan lapsemme tuntuu olevan pelkkä stressin ja huolen aihe. Kun tullaan kylään, ensimmäisenä tarkistellaan onko vauvan kädet kylmät,vai onko kuuma, kiristääkö sukat,miten neuvolassa meni, onhan varmasti käyrillä. Ja sitten voivotellaan kun on koko viikko mennyt miettiessä että miten se vauva nyt pärjää kun on nämä kamalat helteet. Mielestäni anopin ei tarvitse huolta kantaa lapsen hoitamisesta ja kasvattamisesta. Itse hoidamme ja kasvatamme oman lapsemme juuri niin kuin haluamme, eikä siihen tarvitse väliin tulla koko ajan. Mikäli haluan neuvoja ja ohjeita, osaan niitä varmasti kysyä. Inhottaa tuollainen voivottelu ja säälittely,ihan kuin emme osaisi omaa vauvaamme hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi