Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Jos teillä on iltarukous, niin millainen se on?

Vierailija
12.08.2010 |

Meillä tyttö 1,5-vuotias ja iltarukous on:

Enkeli suojaa pientä lasta,

estä vaaraan joutumasta.

Aamen

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sama pienenä.

Hassu muisto: Joskus äiti yritti opettaa myös "sylihisi Jeesus rakas"- rukousta, mutta tämä "Jeesus mua suojele" muodostui käytännöksi, kun pienenä olin kuulemma ihmetellyt silmät ymmyrkäisinä että mikä ihmeen Syli-Hiisi? :D

Ihana muuten huomata, että näin monilla on iltarukous käytössä! Siukkuja kaikille!

Vierailija
22/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis lainata 15:n viestiä...

T.18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten olen itse pienenä oppinut. Olen joskus miettinyt onko se lapsista pelottava, mutta vielä ei ole tullut kyselyjä.

Ensin lapsi päästää luojan lepäämään ja heikompi kaveri Armias tulee puikkoihin. Mutta jos SIJALTAINEN kuitenkin nousee (ja tappaa) niin toivottavasti LUoja päästää taivaaseen.

HUI! Pelkäsin lapsena tätä kauheasti. Odotin vain että SIJALTAINEN nousee ehkäpä sängyn alta... Eikä heikompi jäbä ARmias ehkä pystykään sitä torjumaan.

Vierailija
24/31 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut kauniita rukouksia, pitäisi ihan kerätä talteen. :)

Vierailija
25/31 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lapsi päästää luojan lepäämään ja heikompi kaveri Armias tulee puikkoihin. Mutta jos SIJALTAINEN kuitenkin nousee (ja tappaa) niin toivottavasti LUoja päästää taivaaseen. HUI! Pelkäsin lapsena tätä kauheasti. Odotin vain että SIJALTAINEN nousee ehkäpä sängyn alta... Eikä heikompi jäbä ARmias ehkä pystykään sitä torjumaan.

Ihana tulkinta! :D Mutta ymmärrän että on pelottanut... Sanamuodot kieltämättä vaikeat lapsen ymmärtää.

Vierailija
26/31 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin, kuten itsellänikin lapsena. Tuli tuosta väärinymmärtämisestä mieleen virsi Ystävä sä lapsien: "Onni täällä vaihtelee, taivaan isä suojelee" luulin pienenä, että joku Onni-niminen mies vaihtelee lakanoita ja sitä Onnia sitten taivaan isä suojelee :D

Vierailija
27/31 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laulan illalla kaksi laulua Levollen lasken (tosin olen muuttanut "sijaltain en nousisi" muotoon "aamulla jollen nousisi") ja maan korvessa kulkevi. Keinuttelen lasta sylissä ja laulan ennen omaan sänkyyn laittamista.

Nuo pelkäämisasiat on kyllä hyvä ottaa huomioon. Tuli näitä lukiessa mieleen, että nämä meidän iltarukoukset ovat kyllä perinteisyydestään huolimatta aika synkkiä. Meillä lapsi ei kyllä vielä sanoja mieti, mutta tulevaisuuden kannalta voisi asiaa miettiä ja toisen ainakin vaihtaa.

Vierailija
28/31 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakas Jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä, siivilläsi meidät peitä, älä meitä koskaan heitä"

on tämä ja sitten vielä pyydetään enkeleitä lapselle, sisaruksille (sanotaan nimi), isille, äitille ja kaikille rakkaille ystäville. Vanhin poika luettelee myös Nalle Puhille, peitolle, tyynylle ja mille vaan sillä hetkellä keksii. :)

Vierailija
29/31 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi, amen. Siihen perään että hyvää yötä Jeesus myötä, kiitos tästä päivästä.

Vierailija
30/31 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan isä suojahasi

nukkua mun taasen suo

enkelisi kaitsijaksi

pyydä vuoteheni luo

Vierailija
31/31 |
13.08.2010 |