G: Jos teillä on iltarukous, niin millainen se on?
Meillä tyttö 1,5-vuotias ja iltarukous on:
Enkeli suojaa pientä lasta,
estä vaaraan joutumasta.
Aamen
Kommentit (31)
ja pelkäsin ihan hulluna että kuolen yöllä :( Vanhemmille en tästä pelosta kertonut, joten ei kannata luottaa siihen että lapsi ei pelkää/ahdistu jostain jos tämä ei siitä mainitse vanhemmille.
jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi, amen. Siihen perään että hyvää yötä Jeesus myötä, kiitos tästä päivästä.
taivaan isän nimeen nyt, ilta kun on ehtinyt, enpä pelkää pimeää, enkelihän tänne jää, vartioimaan untani, jeesus olen omasi, aamen, kiitos tästä päivästä
ja ylipäätään Jumalasta ja Jeesuksesta kertomisen hänelle.. parempi myöhään kun ei milloinkaan :)
iltarukouksena ollut jompikumpi näistä osaamistani eli Levolle laske Luojani tai sitten mummoni minulle opettama "Rakas Jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä, siivilläsi meidät peitä, älä meitä koskaan heitä"
minua jo väsyttää
kiitos, että nukkumaan
peiton alle käydä saan
hyvää yötä Jumala
siunaa meitä kaikkia
olen aina turvassa.
Yöllä sekä päivällä,
ole aina lähellä.
Tule Jeesus lapses luo
armos, siunaukses suo.
Tue pientä horjuvaa
johda tietä oikeaa.
"Syliisi Jeesus rakas nukkua nyt meidän suo.
Anna uni turvallinen, uusi päivä onnellinen.
Aamen."
Päivän touhut taakse jää
minua jo väsyttää
kiitos, että nukkumaan
peiton alle käydä saan
hyvää yötä Jumala
siunaa meitä kaikkia
"Minä kiitän päivästä tästä,
joka hetkestä kiitän sen.
Minä uskon turvassa Herran,
yö mulla on rauhainen."
Pienet kädet ristiin liitän
Taivaallista Isää kiitän;
Kiitos sulle Suuri Luoja,
joka olet meidän kaikkien suoja.
Aamen.
lapselleni saman, kun meillä oli pienenä:
"(lapsen nimi):n oma enkeli, ole yöllä ympärillä,
päivällä pään päällä.
Katso kulta silmilläsi, peitä kulta siivilläsi, nyt menen nukkumaan.
Anna enkeleitä unimaani siunaamaan.
Koko perhe peitä, onhan peitto pehmoinen.
Koko perhe läsnä, turvaa uni jokainen.
Kiitos isä tästä."
ja ylipäätään Jumalasta ja Jeesuksesta kertomisen hänelle.. parempi myöhään kun ei milloinkaan :) iltarukouksena ollut jompikumpi näistä osaamistani eli Levolle laske Luojani tai sitten mummoni minulle opettama "Rakas Jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä, siivilläsi meidät peitä, älä meitä koskaan heitä"
Ylemmän liitin lapsena kuolemiseen, se pelotti, Suuri oli helpotus kun kerroin äidille pelostani, ja vaihdettiin tuohon "anna meille enkeleitä" -rukoukseen.
"minä lapsi pienoinen,
aamuin illoin rukoilen.
pienet kädet yhteen liitän,
taivaan isää aina kiitän, aamen."
"Minä lapsi pienoinen, aamuin illoin rukoilen. Pienet kädet yhteen liitän, Taivaan Isää aina kiitän. Siunaa isää, äitiä. Siskoja ja veljiä. Anna rauha maahan. Aamen.
jokainen pitää omansa - siis puhuu Jumalalle mitä haluaa -
aloitetaan
Rakas taivaan isä
sitten kiitetään jostain, päivästä, mitä kivaa päivällä on tapahtunut, kodista, tulevista synttäreistä, mikä nyt lapsella on mielessä ja mistä haluaa kiittää
sitten pyydetään esim. siunaa, että nukkuisin hyvin, siunaa mummia, auta minua huomenna pelaamaan hyvin futismatsissa, mitä lapsi sitten haluaakaan pyytää
ja sitten lopetetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen Amen.
Jokainen lapsi siis pitää omansa tällä tavalla, ja yhdessä perheenä pidetään tällainen rukous osana iltapuuhia, samalla tavalla, se joka pitää, sanoo mitä haluaa.
2 v ei vielä puhu, joten häntä äiti tai isä auttaa, mutta hän sanoo ne omat lempiasiansa (golf, futis ja trampoliini...) joista sitten kiitetään ja pyydetään, että hän voisi huomennakin niitä tehdä :-)
"Jeesus mua suojele,
heikkoa, pientä lasta.
Voimallasi varjele
hukkaan joutumasta."
jokainen pitää omansa - siis puhuu Jumalalle mitä haluaa -
aloitetaan
Rakas taivaan isä
sitten kiitetään jostain, päivästä, mitä kivaa päivällä on tapahtunut, kodista, tulevista synttäreistä, mikä nyt lapsella on mielessä ja mistä haluaa kiittää
sitten pyydetään esim. siunaa, että nukkuisin hyvin, siunaa mummia, auta minua huomenna pelaamaan hyvin futismatsissa, mitä lapsi sitten haluaakaan pyytää
ja sitten lopetetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen Amen.Jokainen lapsi siis pitää omansa tällä tavalla, ja yhdessä perheenä pidetään tällainen rukous osana iltapuuhia, samalla tavalla, se joka pitää, sanoo mitä haluaa.
2 v ei vielä puhu, joten häntä äiti tai isä auttaa, mutta hän sanoo ne omat lempiasiansa (golf, futis ja trampoliini...) joista sitten kiitetään ja pyydetään, että hän voisi huomennakin niitä tehdä :-)
kuten olen itse pienenä oppinut. Olen joskus miettinyt onko se lapsista pelottava, mutta vielä ei ole tullut kyselyjä.
Rakas Taivaan Isä, käyn jo nukkumaan. KOko kotiväki, tule siunaamaan. Ystävät ja koulu, työt ja leikit jää, sanon hyvää yötä, nyt jo väsyttää. Sitä vielä pyydän, anna anteeksi, mitä tänään väärin teki lapsesi.Hyvin meni päivä, siitä kiitoksen, tahdon antaa, nukun nimeen Jeesuksen. Aamen.