Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jota häiritsee Facebookissa yksityisyyden

Vierailija
12.08.2010 |

puute. En minä kehtaa siellä esim. kaupitella lasten vaatteita, kun joka paikassa pitää olla omalla nimellä. Ihmettelen vaan, miten tuntuu, ettei se häiritse ketään muuta.

MInua vaivaa jo se, että kuvani löytyy sieltä. En ymmärrä, miten kaikki ovat niin vapautuneita sellaisen julkisuuden suhteen :)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat koukussa Facebookiin, puolustelevat kiivaasti sitä ja sen toimintaa. Kannattaisi olla hieman kriittinenkin. Jotkut tutut ovat jo jääneet FB:stä kokonaan pois. En käytä siellä koko nimeäni enkä kuvaani. Tutut löytävät lempinimelläkin ja muiden ei tarvitse.

Vierailija
22/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä näy facebook-profiilia googlettamallakaan. Kaikki asetukset on Friends only.

En kyllä ymmärrä sinuakaan. Naamakirjan tarkoitus on olla verkosto ja jos sinua ei edes haulla voi löytää joku vanha tuttu, niin mitä järkeä siellä on olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutuista alkoivat kaikki olla naamakirjassa, ja sitten päätin itsekkin liittyä. Hyviä puolia on se, että saa pidettyä näppärärsti yhteyttä tuttuihin, kuulee heidän kuulumisiaan paljon enemmän verrattuna siihen että kaikki olisi vain tapaamisten/puhelinsoittojen varassa. Moni myös asuu ulkomailla jne. joten ei niin vaan pääse kahvittelemaan kun 1-2 kertaa vuodessa jos sitäkään, ihan kiva pysyä kartalla mitä heille kuuluu (aikaeron, töiden, perhekiireiden jne. vuoksi skypellä ei juuri tule soiteltua)

MUTTA olen suojannut yksityisyyteni. Minua ei löydä googlen kautta, mitään tietojani eivät näe muut kun kaverini, en koskaan laita tilapäivityksiin mitään liian henkilökohtaista (liian yksityiset asiat, päivämäärät milloin olen matkoilla, jne.) ja valokuvia minusta on vain kolme, ja jokainen niistä sellainen ettei minua "tunnista" niistä (esim. "naamiaspuvussa", "aurinkolasit päässä", "kaukaa kuvattuna auringonlaskua vasten" tyyliset kuvat).

Ja nuo varotoimenpiteet siksi, että en halua kenenkään tietävän ettei meillä ole ketään kotona vaikkapa seuraavan viikon aikana, en halua että joskus tulevaisuudessa EHKÄ jotain kuvaani käytetään ties missä yhteydessä, en halua että se vanha luokkakaveri tietää jokaisen krempan ja kolotuksen mitä minulla on ollut jne.

Ja suurin syy varovaisuuteen on myös se, että kukaan ei kai tiedä MITÄ naamakirjasta vielä joskus tulee. Siellä on jo nyt uskomaton määrä tietoa ihmisistä, kuvista, heidän KOKO ELÄMÄSTÄÄN, on vaikea kuvitella ettei sitä joskus hyödynnettäisi ja kukaan ei tiedä millä tavalla.

Ja jo nyt monen elämää on häiritty naamakirjan kautta. Pedofiilit perustaneet lapsiin liittyviä ryhmiä ja nähneet siellä lasten kuvia, henkilöllisyyksiä on varastettu ja "Toimitusjohtaja Matti Meikäläisen" nimissä ostettu tavaraa, pystytty vakoilemaan muiden ihmisten elämää (oli se sitten nyksän exä tai tuleva pomo/työntekijä jne.) ja paljon kaikkea muuta!

Vierailija
24/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koitan koko ajan olla ajantasalla etteivät vaan taas uudista asetuksiaan ja taas on julkista omaisuutta.

kerran kyllä kävin katsomassa että minkä näköinen on tulevan koiranäyttelyn tuomari.

Vierailija
25/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat koukussa Facebookiin, puolustelevat kiivaasti sitä ja sen toimintaa. Kannattaisi olla hieman kriittinenkin. Jotkut tutut ovat jo jääneet FB:stä kokonaan pois.

Noihin yksityisyysasetuksiin en luota yhtään. Laitan sinne hyvin valikoiden tietoa ja sillä ajatuksella että seuraavana yönä saattaa tulla joku omituinen päivitys joka heittää kaikki tiedot kaikille ihan vapaasti näkyville. Ei siis kuvia tms, korkeintaan jotain maisemia.

Vierailija
26/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä näy facebook-profiilia googlettamallakaan. Kaikki asetukset on Friends only.

En kyllä ymmärrä sinuakaan. Naamakirjan tarkoitus on olla verkosto ja jos sinua ei edes haulla voi löytää joku vanha tuttu, niin mitä järkeä siellä on olla?

Minulla on siellä kyllä laaja verkosto työkavereita, tuttavia ja ystäviä, ja pystynhän itse hakemaan sieltä "ystäviä" jos näen että joku sinne on tullut ystävän ystäväksi. Kuulun myös erilaisiin ryhmiin.

Vierailija
27/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei löydä julkihaulla. En käsitä, miksi kaikki ovat niin innoissaan löytymässä jostain puhelinluettelosta, onkohan taustalla jotain sellaista, että jokainen haluaa olla julkkis tms.

Minua häiritsee jo se, että pistän statukseen jotain ihan triviaalia. En minä halua, että kaikki tutut sen lukevat. Olen ehkä jotenkin omituinen, mutta en osaa yhtäaikaa keskustella edes 10 ihmisen kanssa.

Minulla on siellä kyllä laaja verkosto työkavereita, tuttavia ja ystäviä, ja pystynhän itse hakemaan sieltä "ystäviä" jos näen että joku sinne on tullut ystävän ystäväksi. Kuulun myös erilaisiin ryhmiin.

Vierailija
28/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tässä yritän kysellä. Eli haluavatko kaikki muut olla siellä ja ketään ei koskaan häiritse ?

mitään syvällisen persoonallista tai sellaista, mitä en muutenkin toitottaisi kuulijasta riippumatta.

Vierailija
29/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en ole sinne liittynyt, enkä liity. Mieluummin soitan kavereille.

Vierailija
30/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksityisyys on niin olematonta ja kuka tahansa näkee, keitä kavereita minulla on. Siksi poistin profiilini enkä uudestaan liity.

Vierailija
31/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksityisyys on niin olematonta ja kuka tahansa näkee, keitä kavereita minulla on. Siksi poistin profiilini enkä uudestaan liity.

Ehkä kannattaakin pysyä poissa, jos taidot ei riitä laittamaan kunnon asetuksia.

Vierailija
32/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua näkevät mitään teistä. Silloin se henkilö ei tiedä edes, että olet fb:ssa.

Vierailija
33/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei oikeasti ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö. Se on yksi useista yhteisöalustoista, joka sattui yleistymään, kun oli oikeassa ajassa ja oikealla rahalla paikalla. FB:n käyttöliittymä on ollut ihan surkea ja fb:n tehtävänä on todellakin kerätä ihmisen profiilit. Kaveri sanoi, ettei sieltä pääse edes pois kerran rekisteröidyttyä - en ole itse kokeillut.

Jatkuvasti nousevat kävijämäärät johtuvat siitä, että ne pois jäävät, eivät ehkä poista/voi poistaa? profiiliaan.

Vierailija
34/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä olenkin hyväksynyt kavereikseni vain sellaisia ihmisiä jotka tunnen oikeasti. Pitkän harkinnan jälkeen hyväksyin myös vanhoja luokkakavereita, joiden kanssa en nykyisin ole tekemisissä mutta laitoin asetukset sellaisiksi, että he eivät näe statuspäivityksiäni eivätkä valokuviani.

Ja vaikka asetukset ovatkin tiukat, en silti laita mitään liian henkilökohtaista päivityksiin enkä matkakuvia sinne. Ainoastaan profiikuvia ole laittanut sekä kuvia muutamasta tapahtumasta mutta olen rajannut ne kuvat niin että vain tapahtumassa mukana olleet voivat ne nähdä.

Satunnainen surffaaja voi nähdä minusta vain profiilikuvan.

En koskaan laita mihinkään tuollaisiin yhteisöihin kaikkia omia tietojani, yleensä laitan väärän nimenkin, facebook tosin on siinä poikkeus.

Vierailija
35/35 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii aika paljon, että saat itsesi kokonaan poistettua. Poista käyttäjätili käytöstä, ei pyyhi sinua kokonaan pois, vaan on valmiina odottamassa, jos kirjaudut samoilla tunnuksilla uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän