Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin Twilight elokuvan enkä pääse siitä yli

Vierailija
12.08.2010 |

Olen 30v yhden lapsen äiti, jolla ilmeisesti elässä tällä hetkellä liikaa paineita. Katsoin tuon elokuvan ja uppouduin siihen täysin. Nyt haluaisin vain katsoa tuota elokuvaa tai luea saagaa kirjana. Haluan vain pois tästä todellisuudesta ja hypätä jonnekkin missä aika kuluu nopeasti...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvin samanlainen episodi tuossa iässä.

Vierailija
2/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Edward! Kesä meni aika lailla Twilight-sumussa, nyt vähän jo homma tasoittunut.

Mikä rakkaustarina! Kahden maailman mahdottomalta tuntuva rakkaus, molempien sitoutuminen... En muista, milloin viimeksi jokku kirja on saanut tuollaista aikaan. Ne elokuvat on oikeastaan aika kökköjä mutta silti olen niitä katsellut moneen kertaan.

Team Edward!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllästyin ihan totaalisesti niihin loputtomiin suutelukohtauksiin. Jos olisin ollut ko. kustannustoimittaja, niistä olisi lähtenyt 3/4 ja sitä myöten tarina tiivistynyt.

Vierailija
4/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on oikeasti kamalaa.

Mä olen hurahtanut niihin elokuviin kyllä täysin. Näin siis tämä ykkös osan viime viikolla ensimmäistä kertaa.

Se elokuva on vaan mun mielestä niin hienosti tehty, sen musiikki ja kuvakulmat ja värit. Ja tietysti tarina on aivan ihana. Tuntuu kun katson elokuvaa, että unohdan kaiken muun ja leijun mielikuvitusmaailmassa.

Olen nuorena lukenut taru sormusten herrasta kirjan ja sillonkin olin pitkään "sekaisin" ja nyt tämä sama tunne tulee jotenkin uudestaan. Toisaaltaan ihanaa, mutta raastavaa. Voi kun olis vielä 17v!

Eilen kattelin yli puolen yön ekstramateriaaleja dvd:ltä...

ap

Vierailija
5/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli oikeesti ihan teinisoopaa. Mä luen paljon ja pääasiassa ihan viihdettä, mutta se Houkutus oli harvinaisen huono niin suosituksi.

Vierailija
6/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahmoilla ei mitään syvyyttä, tarina ihan liian löysä ja kieli kömpelöä.

Suosio perustuu hyvin taidokkaaseen markkinointiin. Tätä ei Suomessa osata, joten siksi hyvin harvoin kotimainen kirja saa aikaan tällaista vyöryä.

Harry Potterissa näkyy myös markkinoinnin voima. Kirjasarjana se on tosin laadukkaampi.

Vierailija
7/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja siskoni hurahdimme myös molemmat täysin kirjaan ja elokuvaan. Se Edward pyöri mielessä pitkään...luulen että se kosketti jotain kohtaa meissä mikä on nukuksissa...olen jo 36...

Ehkä sitä haikaa ihanaa hurmosta jota nykyään ei enää ole...kahdenkeskistä aikaa ja täydellistä sulautumista toiseen. Huoh...

Vierailija
8/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei teinikökkö suomennos pääse häiritsemään. Vaikka aikamoista soopaahan ne kirjatkin on, mutta itse stoori vaan on niin i-ha-na...

Eka leffa on musta paras, sittemmin homma menee jo niin överiksi.

Vierailija
9/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskin huomasin itsekin kielellisen kömpelyyden. Jollain tasolla lapsekasta ehkä, mutta silti kiinnostavaa luettavaa.

Juoni on niin hyvä, että se antaa anteeksi ei-niin-täydellisen-sujuvan kerronnan.

Mutta olenko mä TOSIAAN ainoa, joka ei lämmennyt yhtään Edwardille? Ihan sarjan loppuun saakka toivoin, että Bella tajuaisi Jacobin arvon, se oli minusta paljon tavoittelemisen arvoisempi.

Edward ei ollut niin mies mitä Jacob, siksi kai mä tykästyin siihen :)

Vierailija
10/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kirjan teksti vaikuttaa vähän tökeröltä suomeksi, mutta en ole kirjaa ehtinyt vielä kauhean pitkälle lukea.

Mun mielestä elokuvassa vuoropuhelut on onnistuttu näyttelemään hyvin ja kiusaantuneissakin tilanteissa näyttelijät pystyvät näyttelemään luonnollisesti. Olen todella yllättynyt tuosta visuaalisesta vaikutuksesta minkä elokuva teki. Itse olen valokuvaaja ja luen erittäin vähän joten sekin vaikuttaa tuohon, että elokuva on saanut minut pauloihinsa.

Mietin vaan ylipäätään tätä kolmenkympin kriisiä ja juuri sitä, että tässä vaiheessa alkaa haaveilla siitä, mitä oli olla nuori :))

Itsekin olen Jacobin puolella, mutta on tuossa Edwardissa sellaista vetovoimaa mitä ei pysty elokuvassa tai kirjassa edes esittämään vaan se on itse koettava, tiedättekös.

Ihana kuitenkin kuulla että muillakin elokuva tuottanut vaikutusta, hyvässä tai pahassa...

ap

Vierailija
11/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkososa oli jo aika heikko ja se kolmonen oli lähes pelkkää lähikuvaa. Pelkkiä isoja päitä ruuduntäydeltä tai sitten suutelua.

Mutta kyllä sitä Edwardia silti katselen. Pitää vaan unohtaa se "teinimeininki" ja nauttia tarinasta.

Vaikka kritisoin, niin silti olen ihan fani. Ihan hullulta tuntuu, miten tuollainen mielikuvitusmaailma saakin aikuisen mielen sekaisin. Mieskin välillä vaureskelee, kun len niitä kirjoja uudelleen ja uudelleen. Leffat on suostunut katsomaan kanssani mutta vaan kerran. Uusinnat on sitten olleet mun oma juttuni.

Vierailija
12/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskin huomasin itsekin kielellisen kömpelyyden. Jollain tasolla lapsekasta ehkä, mutta silti kiinnostavaa luettavaa.

Juoni on niin hyvä, että se antaa anteeksi ei-niin-täydellisen-sujuvan kerronnan.

Mutta olenko mä TOSIAAN ainoa, joka ei lämmennyt yhtään Edwardille? Ihan sarjan loppuun saakka toivoin, että Bella tajuaisi Jacobin arvon, se oli minusta paljon tavoittelemisen arvoisempi.

Vierailija
13/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä 3:sta ilmeestyneestä leffasta? Kirjat on tosi huonoja, luin ne kaikki 4 vasta. Varsinkin se ensimmäinen kirja on tosi huono , todella tönkösti suomennettu. Ei kannata vaivautua lukemaan.

Vierailija
14/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäsin Jacobista paljon enemmän kuin siitä luisevarintaisesta Edwardista.

Eka kirja oli mielestäni kömpelösti suomennettu ja 4:s kirja oli täysin erilainen kuin ne 3 ekaa. Ihan kuin kokonaan eri henkilö olisi kirjoittanut ne. Muissa kirjoissa oli jatkuvasti teinien pussailua, 4:ssä kirjassa tullut yht'äkkiä kiire viedä teinejä aikuisten maailmaan. tuli mieleen että oliko kirjailijan ensin tarkoitus tehdä 5 kirjaa mutta sitten päädyttykin tekemään 4 kirjaa?!

Vierailija
15/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä katsoin monta kertaa ne leffat ja luin kirjat :D ja ikää minulla on 26v...

Jäin ihan koukkuun, ja tosiin niihin on hyvä paeta arjen huolia.

1 ja 2 kirjat tosi tönkköjä ja huonosti suomennettuja. Epäilys kirja on jo parempi ja Aamunkoi on ehdottomasti paras. Jos englanti sujuu niin suosittelen lukemaan kirjat englanniksi. Silloin kaikki ei kuulosta samalla tavalla kornilta kuin suomeksi :D

Epäilys leffa oli ihan ok, mutta kyllä kirja oli paljon parempi.

Vierailija
16/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin täydellinen ja antaa kaiken.

Olin tosi pettynyt ekaan kirjan suomennokseen. Nelos kirjassa ainankin on eri suomentaja ja sen huomaa.

Vierailija
17/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu vuosi sitten näin ekan leffan ja siitähän se sitten lähti, luin kolme kirjaa putkeen (ostin omaksi, kun kirjastossa olisi ollut niiiin pitkät jonot) viikossa ja katsoin ekaa osaa melkein aina, kun olin illalla yksin.

Sitten syntyi kolmas juuri ennen aamunkoin ilmestymistä, mutta mies oli niin ihana, että kävi sen mulle lahjaksi ostamassa ja sain senkin luettua melko nopsasti, kun vauvahan nukkui tosi paljon ja isommat lepäilivät iltapäivisin. Uusikuu dvd piti tietenkin ostaa heti, mutta se oli iso pettymys ja sen takia en kovasti odottanut epäilykseltäkään, mutta se yllätti positiivisesti. Oli mukana sitä huumoria enemmän ja Edwardia ;))))

Oon miettinyt mikä siinä oikein viehättää. Olen 28-v 3 lapsen äiti, ja tullut siihen lopputulokseen, että kuka tahansa haluaisi olla Bella: 2 miestä rakastaa sinua yli kaiken, toinen jopa niin paljon, että vaikka kärsii sen vuoksi (veren haju) on valmis kuolemaan Bellan takia. Voisiko olla intohimoisempaa rakkaussuhdetta!

Lisäksi epäilys leffassa aloin tykästymään enemmän Jakeen sekä Jasperiin, siis vitsi mikä ääni...nam! Nää on näitä teinien ja kotiäitien unelmatarinoita :) Nauttikaamme niistä, 5v päästä saatamme jo naureskella itsellemme.

Vierailija
18/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vamppyyrijutut on vaan sivutuotteita. Elokuvista on mielestäni tehty enemmän toiminnallisia kun kirjat ovat.

Minua niissä ainankin viehättää se niin suuri ja kaiken voittava rakkaus, jollaista ei oikeasti ole edes olemassa. Siitä voi siis vain haaveilla :)

ja vaikka neloskirjassa tapahtuu kaikkea ihan uskomatonta, niin on se silti ehdottomasti paras kaikista. Elokuvaa odotellessa...

Elokuvat on ehkä vähän laimeita, jotkut repliikit kiusallisia äänen lausuttuina. Mutta tykkään niistä silti. Näyttelijä valinnoissa on onnistuttu hyvin.

Vierailija
19/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on tainnut käydä samoin...

Haaveilen nuoren tytön tavoin, mutta ikää on sen 30v... toki sekään ei ole paljoa, mutta outoa huomata itsessään nämä tunteet jotka on menneet jo kauan sitten...

ap

Vierailija
20/28 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elokuvat on ehkä vähän laimeita, jotkut repliikit kiusallisia äänen lausuttuina. Mutta tykkään niistä silti. Näyttelijä valinnoissa on onnistuttu hyvin."

ap, joka menee tänään katsoon ton uusimman :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi