Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millähän sitä taas sais naapurin tytön ymmärtämään, että..

Vierailija
10.08.2010 |

kouluaamuisin ei meille tulla pimpottamaan oven taakse tuntia tai puolta tuntia ennen kouluun lähtöä? Mun lapsi ja tämä tyttö siis kulkevat yhtä matkaa kouluun ja talvella ja keväällä naapurin tytöllä oli tapana tulla meille notkumaan heti kun aamulla sai vaatteet päälleen. Mä taas haluan säilyttää aamuhetket oman perheen asiana ja mulla kun on 3 lasta joista 7v vanhin niin aamut muutenkin riittävästi sähläystä. En halua siihen ylimääräisiä lapsia notkumaan. Yritin asiasta nätisti sanoa ja sanoin vanhemmilleki mutta lapsi tulee silti vaan kun yksin on aamut kotona...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kakarat pitää kerätä eteiseen kykkimään ja odottamaan ja kantaa niille leivätkin, vaikka omat lapset sanoisi, että haluavat aamulla rauhassa lähteä kouluun, eivätkä halua kyttääjiä ja tirkistelijöitä. Juuri siksi, ettei näillä pikkumammoilla ole huolta omista penskoista, koska kyllä ne joku naapurin hyväsydäminen äiti hoitaa ja passaa sinne eteiseen. Minua häiritsisi jos meillä olisi joku outo joka aamuna kykkimässä ja odottamassa ja hopuuttamassa omia lapsia. Meiltä lähtevät juuri siihen tahtiin kun haluavat ja eivät halua, että joku naapurin ErkkiEemeli määrittelee heille, kuinka liukkaasti heidän pitää olla koulutiellä. Pääsevät koulutielle ilman näitä aamupärjääjiäkin. Joten kokeilehan opetella oma lapsesi pääsemään kouluun ilman, että naapurin äidin pitää se huolehtia.

ole koskaan tykänneet jos joku heitä odottaa huoneessa tai eteisessä. Haluavat lähteä ihan omaan rytmiin kouluun. Ja varsinkin tyttöä ärsytti kovasti kun esimurkkuiässä piti varoa kun isoveljen kaveri oli vahtaamassa. Ei voinut yöpuku päällä syödä aamupalaa kun pelkäsi, että rinnat näkyy ja tukka on sekaisin yms. mitä nyt esimurkkutyttö ujostelee. Ihan lasten omasta toiveesta meillä ei odota sisällä kukaan. Soittavat kyllä kännykällä toisilleen, että odota siellä risteyksessä, ollaan tulossa. Eli kysykää niiltä muilta lapsilta, tykkääkö ne, että kotona on aamulla sisarusten kavereita. Jos se käy kaikille niin silloin se voi olla ok. Mutta jos joku lapsista vaivaantuu vieraan läsnäolosta aamulla niin sitten se ei käy.

työkaveri kykkisi eteisessä kun mamma hösyää aamukiireessä tissit yöpuvun alla roikkuen ja tukka sekaisin. Miksi lasten pitäisi sietää samaa, että joku outo on aamulla seuraamassa heidän aamutoimiaan.

Kyllä meidänkin isommat lapset sopii jo keskenään missä näkee ja kenet jne. Tosin sopi ne jo nuorempana sen kumpi hakee jne. Ja oikeesti. Onko teillä miten teillä ylipäätään voi ketää vierailla saati tulla yökylään jos on noin häveliästä porukkaa. Meillä on 16- 15- 9- ja 6-vuotiaat lapset. Ei meille vois tulla ketään tolla periaattella että jotain lasta häiritsee. Meidän lapset kyllä olisi jo itse sanoneet aamulla tulevalle kaverille että "älä tule", jos niitä olisi häirinnyt. Mua ei ainakaan häirinnyt ollenkaan kun broidien kaverit tuli meille. Kyllä mä osasin luikkia vessaan ilman että mua kukaan näki. Ja toisaalta ei ne missää olkkarissa istuneet vaan broidien huoneissa, jos olisi istuneet niin mä olisin ihan omin sanoin häätänyt ne pois jos olisi häirinnyt. Te aliarvioitte lapsianne! Kompromissejä voi tehdä aina.

sitä että ei tartte tulla hakemaan. Enkä voi sillekään mitään että itse olet niin tyhmä että et osaa outoja kieltää teille tulemasta aamuisin.

Mun täytyy kyllä sanoa että ei meillä ole ketään outoa koskaan ollut. Tuttuja ne on kaikki. Mutta mulla onkin mielenkiintoa tutustua lasteni kavereihin ja heidän vanhempiin.

Susta on kyllä hyväsydämisyys kaukana, joten ei sulla luulis ongelmaa olevan ton asian suhteen, vaikka mitä ilmeisemmin on kuitenkin?

Vierailija
42/51 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saisi ilman muuta tulla, etenkin jos lapsi joutuu muuten olemaan yksin kotona. Minua ei kyllä aamutoimissa haittaisi ollankaan, jos yksi ylimääräinen pirpana istuu sohvalla vaikka katsomassa lastenohjelmia. Saisi meiltä aamupalaakin. Kaverihan puolestaan tekee ap:lle palveluksen kun kulkee tämän lapsen kanssa kouluun.

häntä käytetään tässä selkeästi hyväksi.

Että menis hermot, jos aamulla ei saisi rauhassa edes vessassa käydä, kun joku vieras notkuu koko ajan paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin kakarat pitää kerätä eteiseen kykkimään ja odottamaan ja kantaa niille leivätkin, vaikka omat lapset sanoisi, että haluavat aamulla rauhassa lähteä kouluun, eivätkä halua kyttääjiä ja tirkistelijöitä. Juuri siksi, ettei näillä pikkumammoilla ole huolta omista penskoista, koska kyllä ne joku naapurin hyväsydäminen äiti hoitaa ja passaa sinne eteiseen. Minua häiritsisi jos meillä olisi joku outo joka aamuna kykkimässä ja odottamassa ja hopuuttamassa omia lapsia. Meiltä lähtevät juuri siihen tahtiin kun haluavat ja eivät halua, että joku naapurin ErkkiEemeli määrittelee heille, kuinka liukkaasti heidän pitää olla koulutiellä. Pääsevät koulutielle ilman näitä aamupärjääjiäkin. Joten kokeilehan opetella oma lapsesi pääsemään kouluun ilman, että naapurin äidin pitää se huolehtia.

ole koskaan tykänneet jos joku heitä odottaa huoneessa tai eteisessä. Haluavat lähteä ihan omaan rytmiin kouluun. Ja varsinkin tyttöä ärsytti kovasti kun esimurkkuiässä piti varoa kun isoveljen kaveri oli vahtaamassa. Ei voinut yöpuku päällä syödä aamupalaa kun pelkäsi, että rinnat näkyy ja tukka on sekaisin yms. mitä nyt esimurkkutyttö ujostelee. Ihan lasten omasta toiveesta meillä ei odota sisällä kukaan. Soittavat kyllä kännykällä toisilleen, että odota siellä risteyksessä, ollaan tulossa. Eli kysykää niiltä muilta lapsilta, tykkääkö ne, että kotona on aamulla sisarusten kavereita. Jos se käy kaikille niin silloin se voi olla ok. Mutta jos joku lapsista vaivaantuu vieraan läsnäolosta aamulla niin sitten se ei käy.

työkaveri kykkisi eteisessä kun mamma hösyää aamukiireessä tissit yöpuvun alla roikkuen ja tukka sekaisin. Miksi lasten pitäisi sietää samaa, että joku outo on aamulla seuraamassa heidän aamutoimiaan.

Kyllä meidänkin isommat lapset sopii jo keskenään missä näkee ja kenet jne. Tosin sopi ne jo nuorempana sen kumpi hakee jne. Ja oikeesti. Onko teillä miten teillä ylipäätään voi ketää vierailla saati tulla yökylään jos on noin häveliästä porukkaa. Meillä on 16- 15- 9- ja 6-vuotiaat lapset. Ei meille vois tulla ketään tolla periaattella että jotain lasta häiritsee. Meidän lapset kyllä olisi jo itse sanoneet aamulla tulevalle kaverille että "älä tule", jos niitä olisi häirinnyt. Mua ei ainakaan häirinnyt ollenkaan kun broidien kaverit tuli meille. Kyllä mä osasin luikkia vessaan ilman että mua kukaan näki. Ja toisaalta ei ne missää olkkarissa istuneet vaan broidien huoneissa, jos olisi istuneet niin mä olisin ihan omin sanoin häätänyt ne pois jos olisi häirinnyt. Te aliarvioitte lapsianne! Kompromissejä voi tehdä aina.

sitä että ei tartte tulla hakemaan. Enkä voi sillekään mitään että itse olet niin tyhmä että et osaa outoja kieltää teille tulemasta aamuisin.

Mun täytyy kyllä sanoa että ei meillä ole ketään outoa koskaan ollut. Tuttuja ne on kaikki. Mutta mulla onkin mielenkiintoa tutustua lasteni kavereihin ja heidän vanhempiin.

Susta on kyllä hyväsydämisyys kaukana, joten ei sulla luulis ongelmaa olevan ton asian suhteen, vaikka mitä ilmeisemmin on kuitenkin?

on se, että tässä lapsten tehtäväksi jää kasvattaa toisiaan, kun vanhemmat ei kerro, mikä olisi hyvien tapojen mukaista.

Vierailija
44/51 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon lapsena yksin, etten kiellä yhtäkään yksinäistä lasta tulemassa meille. Tyttäreni kaveri soitti meille ekalla luokalla joka aamu, kun vanhemmat lähtivät pikkuveljen kanssa kotoa ja kysyi voiko tulla meille. Annoin aina luvan. Sitä jaksoa, että arkiaamuihin osallistui yksi ylimääräinen lapsi, kesti kuitenkin näin jälkeenpäin ajatellen aika lyhyen ajan elämästäni. Tämän tytön vanhemmat eivät aluksi tykänneet yhtään siitä, että lapsi tuli meille "häiritsemään", mutta sanoin vanhemmille että se on ok. ja nykyisin muistelen naapurin tytön kanssa lämmöllä noita ala-asteaikoja. Olen ylpeä, että hän pitää minua vieläkin varaäitinään, vaikka on jo nuori aikuinen. Olen saanut häneltä myös käytännön apua, esim. oli auttamassa kuopuksen rippijuhlien tarjoiluissa tänä kesänä.

Vierailija
45/51 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja änkevät lapsensa toisten vaivooksi.

Meillekin änkesi aikoinaan naapurin tyttö aamuisin klo 7 koulu alkoi kuitenkin vasta 9. Äitinsä saattoi tytön aamuisin meidän portin pieleen mennessään itse töihin. Ikinä ei kysynyt saako tulla tmv. Tämä änkeäminen loppui vasta sitten kun naapurissa oltiin lomalla ja laitoin oman lapseni heidän ovan taa vähän enne 7 muutamana aamuna. Ei se enää ollutkaan niin kivaa ja vastavuoroista. Nykyään tytöt hakevat toisiaan vuoronperään n8.30

Vierailija
46/51 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon lapsena yksin, etten kiellä yhtäkään yksinäistä lasta tulemassa meille. Tyttäreni kaveri soitti meille ekalla luokalla joka aamu, kun vanhemmat lähtivät pikkuveljen kanssa kotoa ja kysyi voiko tulla meille. Annoin aina luvan. Sitä jaksoa, että arkiaamuihin osallistui yksi ylimääräinen lapsi, kesti kuitenkin näin jälkeenpäin ajatellen aika lyhyen ajan elämästäni. Tämän tytön vanhemmat eivät aluksi tykänneet yhtään siitä, että lapsi tuli meille "häiritsemään", mutta sanoin vanhemmille että se on ok. ja nykyisin muistelen naapurin tytön kanssa lämmöllä noita ala-asteaikoja. Olen ylpeä, että hän pitää minua vieläkin varaäitinään, vaikka on jo nuori aikuinen. Olen saanut häneltä myös käytännön apua, esim. oli auttamassa kuopuksen rippijuhlien tarjoiluissa tänä kesänä.

Meillä on vuosien varrella kulkenut enemmän ja vähemmän lapsia aamuisin hakemassa ja jopa aamupäivähoidossa ja iltapäivähoidossa. On annettu välipalaa ja lämmintä ruokaa ja on olleet yöhoidossa.

Mutta nämä ovat sellaisia tapauksia, joiden vanhempien kanssa on sovittu asiasta ja se toimii edelleen.

Sitä en ymmärrä, että alkaa yhtäkkiä joku oudompi lapsi soittelemaan ovikelloa klo 7 kun koulu alkaa vasta klo 9. Me olemme nukkumassa silloin vielä. Kun lapselta kysyy, että mitä sun vanhemmat sanoo ja ettei meille saa tulla, lapsi vastaa silmä kirkkaana, että kun oli niin tylsä olla kotona, aattelin tulla kattoon teille aamupiirretyt.

Kun kieltää niin sitten kierretään pihalla ja kurkitaan ikkunoista. Kiva herätä siihen kun ipanan nokka on painautunut makkarin ikkunaan.

Kun vihdoin saa jostain selville, kuka on äiti ja menee keskustelemaan hänen kanssaan, tokaisee äiti, että ei hän voi vastata, mitä lapsi tekee, koska ei ole aamuisin kotona.

Olen kyllä hoitanut esimerkiksi yhden kesän sellaista lasta, joka tuotiin naapuriin mummolaan pois tieltä kun tuli uusi vauva. Mummo ei jaksanut lapsen kanssa, joten lapsi oli meillä joukon jatkona koko kesän. Söi ja leikki ja kävi rannalla yms. nukkui vain mummolassa.

Mutta joku raja sentään tässä lastenhoidossa. En ole mikään lastenkoti tai sijaisäiti.

Vierailija
47/51 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista että ap ajattelet noin.

Vierailija
48/51 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen, että lapsellasi on kavereita. Ja itse kyllä mielelläni pyytäisinkin lapsen kaverin ajoissa meille, jos hän muuten joutuisi odottamaan kotonaan yskin ja ehkä kokisi turvattomuutta

Meille tuo ei ole mikään ongelma.

Vierailija
49/51 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi meille tuleva kaveri joutuu odottelemaan lapseni huoneessa, kun esim. syömme aamupalan.

Vierailija
50/51 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 koululaista. Isot pojat jo yläasteella. Eivät oikein tykkää kun klo 7.15 on eka tyttö notkumassa eteisessä. Sellaisia 9-10 vuotiaita.

Nimittäin meillä alkaa koulu vasta klo 9 ja muut vasta heräilee silloin. Eivät oikein tykkää kun lontustavat kalsarit jalassa eteisen läpi vessaan ja eteisessä tillottaa naapurin tyttö silmät pyöreänä.

Olen ehdotellut pojille, että heiluttakaa vähän pippeliä tytön edessä niin jos tajuais, ettei tule niin aikaisin. Saas nähdä, toteuttavatko idean jos oikein vittuuntuvat.

Minulle nyt on aivan sama, seisooko siellä eteisessä hikisenä, ulkovaatteissa joku tyttö toista tuntia. Olis vain ihan kiva tietenkin jos ehtis itse edes naamaansa pestä yms. ennen kuin joku vieras on sisällä. Mutta talo elää tavallaan ja vieraat ajallaan. Jos näitä yksinpärjääjiä haluaa seisoa eteisessä ja katsoa kun murkkupojat kävelee puolialasti niin sepä käy.

Oma työaikani on sellainen, että lapset ehtii lähteä kouluun ennen kuin itse lähden, joten olen kai se asuinalueen ainoa aikuinen, joka on paikalla siihen aikaan.

Vierailija
51/51 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on mun mielestä jotenkin surullista, jos aikuiset ei pysty katsomaan asioita lasten kannalta :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän