Rintasyöpäpelko rinnan pateista,imetys
Kysyn nyt täältäkin.Halusin mennä yksityiselle uä:hän mutta ei näin vkl onnistu.
Viikko sitten rintatulehdus selkein oirein,maanantaina kävin lääkärillä ison muhkurapatin vuoksi.Lisäksi oli vilu,kuumtus pattikohdassa jne..Nyt patti on laskenut mutta on edelleen olemassa.Miksi se ei katoa?Itse asiassa nyt tuntuu 3 pienempää pattia samassa kohtaa.
Asia on koko ajan mielessä,olen antanut pelolle vallan.En malta olla kokeilematta pattia vähän väliä.
Imetän vielä vuosikasta tyttöä.
Menkatkin vat alkamassa,voisiko johtua siitäkin,toisessa rinnassa ei ole tuollaista,ehkä pieniä patteja kuitenkin?
Olen aivan kauhun vallassa,mies ei ymmärrä eikä ole ketään kelle puhua,siksi kirjoitan tänne.
Kommentit (30)
jotenkin vain tiedän ettei nuo katoa,olen aina ollut niin epäonninen ja kohdannut paljon vaikeuksia..
kun kävin mutta kun ei ollut kuumetta enää,en hakenut silloin lääkärin suosituksesta.Nyt aamulla hain sitten sen varjolla että JOS se auttaisi.
Kun en malta odottaa ensi viikkoon,haluan heti tiedon siitä ettei se ole syöpää..ja yksityisellekään ei pääse viikonloppuna,kurjaa.
Se on tukkeutunut maitotiehyt. Olihan sulla jo se tulehduskin. Hormonihuuruissa ja väsyneenä asiat saa valtavat mittakaavat. Minä olin vuosi sitten kuolemassa rintasyöpään itsekin. Löysin patin n. 5kk imetyksen loputtua. Mammografia ja uä tehtiin eikä siellä mitään ollut. Minulla on kaksi pattia koko ajan samassa kohtaa vasemmassa rinnassa. EI lähde pois. Kuulemma normaalia rintarauhasta. Ei ole kasvaneet pysyneet samana. Mene lääkäriin jos haluat mielenrauhan, mutta pian keksit jonkun toisen kamalan oireen. Minä olin vainoharhaisen sairas siihen asti kunnes väsymys hellitti.
kun en ole enää väsynytkään,tyttö on jo vuoden vanha ja nukkuu nykyään hyvin.
MISTÄ erottaa tukkeutuneen tiehyen ja kasvaimen??
kun ei hierominen ym.avaa tiehyttä,eikö se silloin ole kasvain..?
mulla oli ilmetysaikana usein tukkeumia, jotka kestivät viikkojakin.
ole! Kasvaimiakin voi olla hyvänlaatuisia ja niitä ne suurimmaksi osaksi on. Ja sitten on ties mitä fibroosia jne. Ja sitten on vain rintarauhasen tulehdus. Ihan oikeasti katso nyt itseäsi peiliin. Sinulle on määrätty antibiootit ja vasta nyt hait ne. Ja ne patit liukenee vasta ajan kanssa. Menet kuumaan suihkuun. Sitä ennen laitat ceridalia ja hierot rintaa niin, että maito alkaa herumaan ja juuri siitä patin kohdasta. Ja onko kainalossa suurentuneita imusolmukkeita. Silloin olisin huolissani.
Ja vielä tuosta väsymyksestä. Minun kuopukseni nukkui alusta lähtien hyvin ja vuosi sitten hän oli 14kk. Puhun siitä väsymyksestä jota on kun on 24/7 lapsen kanssa ja ei ole omaa rauhaa. Ajatukset pyörii lapsen ja perheen ympärillä ja kauheinta mitä voisi tapahtua on, että jollekin perheen jäsenistä kävisi huonosti.
t. se edellinen
miksi ette olleet noista tukkeumista huolissanne?
mulla ei ole niitä ennen ollut ja kuitenkin imetystä takana yli vuosi.Olin yhtenä päivänä pitkään imettämättä matkan vuoksi (aamusta iltaan) ja sitten seuraavana päivänä alkoi nuo oireet.
Sanokaas nyt olisiko se iso (kiivihedelmän puolikkaan kokoinen)patti pienentynyt jos olisi kasvain???tai voiko kasvain jotenkin tulehtua ja kasvaa isoksi äkkiä ja sitten pienetä taas?
rinnoissa voi olla myös kystia, jotka suurenee ja pienenee omia aikojaan.
sori olet ihan oikeassa. Unohdin!
ei mulla ole koskaan alkanut maito herumaan ilman vauvan imua,eikä pumppaamalla tule mitään.
En halua pelästyttää, mutta läheisen ystäväni rintasyöpä lähti juuri tuollaisesta tilanteesta. Hän odotti, koska oletti sen olevan normaalia, ja nyt hän ei enää ole joukossamme.
Mahdollisuus on pieni, mutta lääkärikäynti on tosi pieni vaiva siitä, että saa varmuuden ja mielenrauhan.
En kai muuten sanoisi, että hänen tilanteensa oli täsmälleen samanlainen...
millä tavalla samanlainen tilanne?alkoi rintatulehduksesta vai?
Hän ajatteli, että patti on varmaankin ihan normaali ilmiö ja sen takia viivytteli lääkäriin menoa. Normaalitilanteessa, siis ei imettävänä, olisi kuulemma mennyt jo aiemmin.
eli oliko ensin iso patti joka sitten pieneni?oliko patti liikkuva?
Mä en käynyt silloin hänen rintojaan kopeloimassa, enkä osannut noin tarkkoja kysymyksiä esittää. Olen pahoillani.
Käy kuitenkin maanantaina tarkistuttamassa asia, et häviä siinä juuri mitään.
jo pelkurin.Olen siis jo kerran käynyt lääkärissä ja dg oli rintarauhasen tulehdus.
Ilman tekstiäsi olisin jo hiukan rauhoittunut..
ja rinnat edelleen ihan täynnä noita patteja. Rintani on myös tutkittu työterveystarkastuksen yhteydessä ja todettu, että normaalia rintakudosta ovat.
ensi viikoksi, niin saisit mielenrauhaa sen suhteen, että olet jo jotain tehnyt.
Omalla äidilläni oli hurja rintasyöpäpelko minun ollessani vauva (muutaman viikon) ja hän tutkitutti muhkuraiset rintansa. Silloinen lääkäri määräsi "kasvaimen" heti leikattavaksi ja imetys piti lopettaa. Olin vain 3vkoa vanha.
ÄIdiltä sitten leikattiin se patti, mutta ei siinä syöpää ollut, ihan vain rintarauhasen muhkuraisuutta.
Minusta tuntuu, että pelkäät niin kovasti, että olosi on siksikin ontto (itselleni käy toisinaan niin). Käsittääkseni rintatulehduss oirehtii juuri vilutuksella, mutta pahalaatuinen kasvain ei oikeastaan mitenkään. Useathan ovat saaneet oireita ja oloja vasta kun ovat menneet hoitoihin, mistään muusta ei oireita ole tullut.
Saitko antiboottikuurin tulehdukseen? Jos et, ehkä se olisi paikallaan.