Suomalaiset ei kyllä ole mitään ulkoisesti koreaa kansaa!
Pakko sanoa mutta todella arkisen ja maatiaisen näköistä väkeä keskimäärin. Ainakin nämä hämäläiset. Vaikka kuinka yritän, en bongaa kaupungilla ( Tampereelle, Lahdessa esim. )yhtään siistimmin pukeutunutta naista saati komeaa miestä.
Uudellamaalla sellaisia näkee sentään joskus.
Mä nyt vaan tätä ihmettelen kun tuli tässä lomalla hämeessä pörrättyä.
Kommentit (14)
sinä itse pukeudut?
Ja ainakin itse olen pistänyt tässä viimeisen parin vuoden aikana merkille, että erityisesti nuoret ihmiset kyllä panostavat pukeutumiseen ja siihen minkä näköisinä kaupungilla liikkuvat.
Näin ainakin Jyväskylässä.
sinä itse pukeudut?
Ja ainakin itse olen pistänyt tässä viimeisen parin vuoden aikana merkille, että erityisesti nuoret ihmiset kyllä panostavat pukeutumiseen ja siihen minkä näköisinä kaupungilla liikkuvat.
Näin ainakin Jyväskylässä.
mutta ainakaan rintsikoiden nauhat ei näy, eikä läskit tursota. Ja katson myös asukokonaisuuden yhteensopivuuden peilistä ennen ulos menoa.
Paremminkin pukeutuisin jos rahaa olisi enemmän.
ulkonäkö ei ole pääasia elämässä. Herrat ne vaatteilla koreilee.
(ainakin alle 40 v) panostavat selkeästi enemmän pukeutumiseen kuin esim. tamperelaiset.
En tiedä mistä sitten johtuu. Tukholman läheisyys ja sinne tehdyt shoppailumatkat?
Oli todella harvassa ne ketkä olivat laittaneet siistimpää vaatetta päälle. Mammat oli laivalla virttyneissä t-paidoissa, legginseissä ja "crocseissa". Tukka oli monella jäänyt kampaamatta, puhumattakaan siitä, että olisi vähän laitettu meikkiä naamaan.
Naiset, ketkä olivat laittauneet, olivat selvästi virolaisia.
olekin sellaista junttitouhua, joten mitäpä muuta odottaakaan?
oikein mitään. Nähtävästi risteilyt ovat junteille. Itseäni en kyllä luokittele sellaiseksi ainakaan pukeutumisen perusteella.
Minusta on ihanaa kun ei tarvitse tälläytyä edes risteilyllä, kaupunkikäynneistä nyt puhumattakaan. En nyt sentään tuulipukuja harrasta, mutta hyvä että jotkut menevät niinkin pitkälle, koska silloin voi jo siistissä t-paidassa ja farkkuhameessa näyttää fiksulta.
kai katselettekin ikäisiänne kolmekymppisiä viiden lapsen äitejä. Kyllä parikymppiset osaa pukeutua.
oikein mitään. Nähtävästi risteilyt ovat junteille. Itseäni en kyllä luokittele sellaiseksi ainakaan pukeutumisen perusteella.
Mitä sillä on väliä miltä näyttää, kun ei siihen kukaan päissään kuitenkaan kiinnitä huomiota.
ja kiinnitin huomiota ihan samaan asiaan. Että aika nukkavieruilta ja makkaraisilta me suomalaiset näytetään. Heti jos tuli vähän nätimmin pukeutunut ja naamaansa ja hiuksiaan vähän laittanut, niin venäjäähän se lapsilleen puhui.
Me suomalaiset vedetään siellä ihmisten ilmoilla 20 v. vainhoissa ryysyissä ja lipokkaissa, lippis päässä. Eihän se näky mikään ilo silmälle ollut, ei voi muuta sanoa.
kyllä minä ainakin huomaan tyylikkäitä ja hyvin pukeutuneita kaupungilla, ihan päivittäin.
Tai olisko nyt kesähelteillä pukeuduttu kesähepeneisiin?
eihän sitä kaupoissa tietysti kivoja vaatteita nyt niin kauheasti ole mutta jotkut kuitenkin onnistuvat nätisti laittautumaan siitä huolimatta.