Naapuri pisti 3 alle 5-vuotiasta päiväkotiin ja itse jäi vauvalomalle.
Kommentit (63)
Jos ei mitenkään niin turpa tukkoon..
eikä ihme, kun porukka on näin tyhmää ja sanoisko vielä, että itsekästä. Ei yhtään mietitä, mikä on yhteiskunnan kannalta järkevää, pääasia että itse saa kaiken mahdollisen hyödyn ulosmitattua. Teidän lapsenne maksavat virikehoitonsa aikaansaamia lainoja pitkään korkeiden veroprosenttien ja pitkien työssäolovuosiensa aikana ja todennäköisesti pitävät sitä täysin epäreiluna. On ihan turha inttää, etteikö muka turhakehoito olisi poissa tästä meidän yhteisestä kakusta, että sen vähentäminen ei muka auttaisi mitään. Jo pelkästään samalla kulutusmomentilla olisi tärkeämpiä rahanreikiä.
Tähän on näköjään päädytty, kun hyysäysyhteiskunnassa on tultu siihen pisteeseen, ettei ihmisillä ole muka enää mitään vastuuta itsestään ja perheestään ja sen elämisestä.
kun ei ne rahat ole koulunkäyntiin, sairaanhoitoon jne
ja niiltä pois. Eikä rahaa menisi koulunkäyntiin tai sairaanhoitoon yhtään enempää vaikka jokainen kasvattaisi lapsensa kotona.
Onko sen ymmärtäminen sinulle vaikeaa?
Kuvitteletko tosiaan että se mikä on jostain pois, lisääntyisi jonnekkin muualle?
Luulet varmasti että se apu mikä maahanmuuttajille annetaan on automaattisesti pois sosiaalipummeilta ja sairaanhoidosta? :D
Väärä luulo. Onhan se ihanaa toiveajattelua. Käytännössä se ei vaan mene niin.
Käsittääkseni nimenomaan lestaperheissä lapset hoidetaan kotona lähes aina jos äitikin on kotona, vaikka lapsia sitten olisi kuinka monta. Lapsia päiväkotiin raijaavat ihan muut vanhemmat.
eikä ihme, kun porukka on näin tyhmää ja sanoisko vielä, että itsekästä. Ei yhtään mietitä, mikä on yhteiskunnan kannalta järkevää, pääasia että itse saa kaiken mahdollisen hyödyn ulosmitattua. Teidän lapsenne maksavat virikehoitonsa aikaansaamia lainoja pitkään korkeiden veroprosenttien ja pitkien työssäolovuosiensa aikana ja todennäköisesti pitävät sitä täysin epäreiluna. On ihan turha inttää, etteikö muka turhakehoito olisi poissa tästä meidän yhteisestä kakusta, että sen vähentäminen ei muka auttaisi mitään. Jo pelkästään samalla kulutusmomentilla olisi tärkeämpiä rahanreikiä.
Tähän on näköjään päädytty, kun hyysäysyhteiskunnassa on tultu siihen pisteeseen, ettei ihmisillä ole muka enää mitään vastuuta itsestään ja perheestään ja sen elämisestä.
kun ei ne rahat ole koulunkäyntiin, sairaanhoitoon jne
ja niiltä pois. Eikä rahaa menisi koulunkäyntiin tai sairaanhoitoon yhtään enempää vaikka jokainen kasvattaisi lapsensa kotona.
Onko sen ymmärtäminen sinulle vaikeaa?
Kuvitteletko tosiaan että se mikä on jostain pois, lisääntyisi jonnekkin muualle?
Luulet varmasti että se apu mikä maahanmuuttajille annetaan on automaattisesti pois sosiaalipummeilta ja sairaanhoidosta? :D
Väärä luulo. Onhan se ihanaa toiveajattelua. Käytännössä se ei vaan mene niin.
Tyhmiä emme ole mutta itsekkäitä kyllä.
Enkä usko että sinäkään ajattelet ensin yhteiskunnan etua ja sitten vasta omaa tai perheesi etua. Olet ulkokultainen DDR-Keiju.
tyhmyydestä, tai ehkä ajattelemattomuudesta. DDR-viittaus on outo, koskapa sehän oli totalitarismin mallikappale, yhteiskunta holhosi kehdosta hautaan, lapsetkin vietiin urheilukouluihin ja pumpattiin täyteen steroideja ja mitä kaikkea...
Kunnalla töissä olevilta pitäisi kieltää pyrkiminen kunnanvaltuustoihin ja osallistuminen lautakuntatyöhön. Haaskaaminen ei ikinä muuten lopu. Kenelläkään ei ole mitään intressiä säästää missään, koska se olisi omalta työalalta pois ja kauheeta, joutuis menemään oikeisiin töihin...
Tyhmiä emme ole mutta itsekkäitä kyllä.
Enkä usko että sinäkään ajattelet ensin yhteiskunnan etua ja sitten vasta omaa tai perheesi etua. Olet ulkokultainen DDR-Keiju.
jos ei hoida heitä itse kun toinen vanhempi on kotona.
tarvinnut päiväkotiin viedä. Hyvin hoitui imetykset ja ruoanlaitot ja ulkoilut ja kerhoilut.
Mikä oli sinusta ongelma?
4 pietä lasta?
Ja siinä kun imetät yhtä, pitää hoitaa kolmea muuta?
Hoitaa ulkoilut, leikittää..Ei sillä pienimmällä saa olla yhtään rauhaa?
Miksi te ihmiset puhutte KYVYTTÖMYYDESTÄ, eikä siitä että lapsen voi olla ihan hyvä viettää aikaa ikäistensä seurassa ja samaan aikaan toisaalla voi äiti upota vauvaan?
Itselläni on 4 pientä ja kyllä se ero on valtava mitä esikoisen kanssa teki ja mitä nyt nelosen kanssa voi tehdä.
Anttilassa tyytyväisen näköisenä ja sitten klo 15.55 lähetti työttömän ukkonsa hakemaan 3 vanhempaa lastaa 200 metrin päässä sijaitsevasta päiväkodista.
Eihän se mulle kuulu, näkyy vaan.
Menisit itse töihin tai lue vaikka kirjaa; tekis varmaan sullekin ihan hyvää saada jotain muuta sisältöä elämään, kuin naapurin kellottaminen.
ei viihtynyt töissä. Teki 5 lasta peräkkäin, että pääsi aina äitiyslomalle. Isompi heti äitiysloman jälkeen hoitoon ja sitten "töihin" eli saikulle muutamaksi kuukaudeksi, että sai paremman äitiyspäivärahan ja taas äitiyslomalle.
Toinen tapaus on fyssari, ketä ei kiinnosta työelämä. On tehnyt jo 8 lasta ja ihan sama systeemi. Edellinen hoitoon äitiysloman jälkeen ja sitten heti uutta perään.
Olen joskus miettinyt, että eikö reilumpaa olis ottaa vaikka vuorotteluvapaata jos työnteko ei kiinnosta. Ei se työlusmuilu uusilla vauvoille ainakaan muutu miksikään.
Ei jakseta itse hoitaa kun tehtaillaan pentuja.
eikö teillä oo järkevämpää tekemistä, kuin kauhistella naapureiden yms päätöksiä?
että subjektiivinen päivähoito-oikeus tullaan lopettamaan Suomesta. Mikä on ihan oikein, tuo on törkeää kaikkia niitä kohtaan, jotka oikeasti tarvitsisivat hoitopaikan. Siis voiko nainen enää laiskemmaksi muuttua, jos ei edes omia kakaroitaan jaksa hoitaa???
jos on 4 pikkuista koko ajan ympärillä. Ei siitä yksi selviä niin, että kaikki ovat tyytyväisiä ja koti siistinä. Oletan siis, että isä on töissä
jos on 4 pikkuista koko ajan ympärillä. Ei siitä yksi selviä niin, että kaikki ovat tyytyväisiä ja koti siistinä. Oletan siis, että isä on töissä
Kaikki ikävät jutut, kuten lasten hoitaminen yritetään ulkoistaa yhteiskunnalle. Jos ei neljän lapsen kanssa pärjää, niin kannattaisi tyytyä vaikka kahteen.
sillä on vaikka joku sellainen sairaus joka ei näy ulospäin. Niin tarvii lapsilleen hoitopaikan.
Nyt se lukee tätä ketjua ja hykertelee että sainpas av-mammat kiehumaan...
vauvaperheidenkin saada ammattimaista varhaiskasvatusta.
Että voikin olla ärsyttävä ilmaus.
Mistä sinä muka tiedät naapuriesi asiat. Mistä tiedät vaikka olisi ollut kuinka hyvä syy laittaa nuo isommat hoitoon, esim. terveydellinen syy.
Tuskin aikoo sinulle niistä avautua. Huolehdi ihan omista asioistasi. KOSKAAN ei voi tietää, mitä taustalla piilee, etkä sitä varmaan tule koskaan tietämäänkään.
Itse en todellakaan kertonut masennuksestani kellekään, paitsi miehelleni. Eikä sitä olisi voinut mitenkään nähdä päältäpäin.
Edelleen kysymyksesi oli huvittava. Kyllä se kai aika itsestään selvä on että 1 vauvan kanssa elämä on erilaista kuin 4 alle kouluikäisen. Se kenellä se neljäs tai viides lapsi on tulossa, niin ei varmaankaan ylläty siitä enää...