Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmilleni ei voi jäädä yökylään - onko muilla sama tilanne?

Vierailija
09.08.2010 |

Meidän vanhemmat asuu isossa omakotitalossa, missä on kolme makuuhuonetta. Sen jälkeen kun me lapset on muutettu pois kotoa huoneet on sisustettu toimisto- ja tv-tiloiksi eikä niissä ole sänkyä tai sohvaa jossa voisi yöpyä. Ei edes varapatjaa tai vuodetta ole koko talossa. Kukaan ei voi jäädä yökylään, ei edes me lapset. Samana päivänä pitää aina ajaa kotiin jos menee käymään vanhemmilla, joulunakin. Onko kellään muulla tällaista tilannetta vai ovatko vanhempani outoja? Olen kateellinen muille, jotka voivat mennä "lomailemaan" vanhemmilleen, jotka ovat iloisia vieraista ja passaavat ateriat pöytään.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuudenkotini on toinen ääripää! Kaikki ovat tervetulleita koska vaan yökylään, vaikka viikoksi. Tai jos tilanne vaatisi niin vaikka vuodeksi! Vanhempieni makuuhuoneessa on ollut pinnasänky jatkuvasti viimeiset 10 vuotta lapsenlapsia varten ja lapsille perheilleen on melkeinpä sängyt aina valmiina.

Vierailija
22/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuneetkin väliaikasesti. Varasänkyjäkin on muutama kappale, samoin patjoja. Samassa kaupingissa asuva tytär lapsineen pyytää ,että saisivatko he olla yötä meillä. Tietysti saavat, kun haluavat, meillä on iso oma piha jossa lasten kiva leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... oli jonkin aikaa sama tilanne kun remppasivat kaksi makkaria (minun ja siskoni entiset huoneet) yhdeksi, josta tuli kirjastohuone. Olimme toki tervetulleitä yökylään, mutta nukkumispaikat olivat vähissä aika pitkänkin aikaa. Niinpä veimme aina mukanamme täytettävän ilmapatjan ja kaikki olivat tyytyväisiä. :)

Vierailija
24/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä on muutenkin outoa että jos kerran on huoneita niin miksi ei voi olla vierashuonetta. Kait nyt muitakin pidemmän matkan vieraita joskus käy jotka sitä huonetta käyttäis kun omat lapset?

Vierailija
25/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa ajatuskin.

Oletko oikeasti kysynyt voiko heille jäädä yökylään (otatte omat patjat mukaan)?

itsekin aijon kyllä sisustaa kotini just niinkuin haluan heti kun lapset lähtevät pois kotoa. En todellakaan aijo säilyttää mitään museohuoneita, jotka näyttää kuin teini vielä asuisi talossa.

Vierailija
26/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne edes on lapsia hankkineet?

Jos sinne menee kylään niin ei siellä mitään kahveja keitetä eikä ruokaa laiteta vieraita varten. Tunnelma on niin kalsea että ymmärrän kyllä lähteä.

ap

Vierailija
27/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasat leluja, jotta varmasti viihdyttäisiin lapsinemme mahdollisimman pitkään heillä.

lapsuudenkotini on toinen ääripää! Kaikki ovat tervetulleita koska vaan yökylään, vaikka viikoksi. Tai jos tilanne vaatisi niin vaikka vuodeksi! Vanhempieni makuuhuoneessa on ollut pinnasänky jatkuvasti viimeiset 10 vuotta lapsenlapsia varten ja lapsille perheilleen on melkeinpä sängyt aina valmiina.

Vierailija
28/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa ajatuskin.

Oletko oikeasti kysynyt voiko heille jäädä yökylään (otatte omat patjat mukaan)?

itsekin aijon kyllä sisustaa kotini just niinkuin haluan heti kun lapset lähtevät pois kotoa. En todellakaan aijo säilyttää mitään museohuoneita, jotka näyttää kuin teini vielä asuisi talossa.

nukkumapaikan puutteesta.

Vierailija
29/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhempani EI HALUA että heillä yövyttäisiin. Se, että he ovat vieneet sängyt pois vanhoista makuuhuoneista osoittaa sen aika hyvin. Jos sinne menee kylään niin ei siellä mitään kahveja keitetä eikä ruokaa laiteta vieraita varten. Tunnelma on niin kalsea että ymmärrän kyllä lähteä. ap

Minkä takia te tungette kylään tuollaisiin paikkoihin, mihin teitä ei selvästi kaivata? Kyllä minä tajuaisin pysyä pois jos ei edes ikinä kahveja keitettäisi, ruuasta puhumattakaan.

Vierailija
30/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.!

Onneksi en ole tehnyt liikaa lapsia, vaan 2 lastani on aina kotonaan kun minun luona ovat/käyvät.

aion säilyttää heidän huoneet myös aina heille itselleen, ja omat tavaransa saavat pitää huoneissaan eikä ole pakko opiskelijan joko raahata kaikkea tai heittää pois.

Ovat tervetulleita aina ja asuakin saa vaikka loppuelämän. Jos oikein suuren perheen tekevät, ja paljon käyvät, ja en jaksa miehen kanssa passata, kerron ja pyydän apua keittiössä.

Miten ap vanhemmistasi noin katkeria ja kylmiä tullu? eivätko ole koskaan saaneet itse mitään keneltäkään?vai liikaa tehty lapsia?

Vierailija
31/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua kohtaan lapsena kylmiä?

Minusta on ihan normaalia, että lapsille löytyy vanhemmiltaan nukkumapaikka vielä aikuisenakin. Mekin yövytään vanhemmillani koko perhe ja käymme siellä viikonloppukylässä. Asuvat kaukana.

Voisiko olla sellaista psykologiaa, että heistä olisi tuntunut poismuuttonne aikoinaan niin kamalalta "hylkäämiseltä", että heistä tuntuu helpommalta, että teitä varten ei ole vuodettakaan valmiina, ettei kaipaus lapsuuteenne ja heillä asumiseen pääse valloilleen. Tätä mietin minä.

Vierailija
32/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.!

Onneksi en ole tehnyt liikaa lapsia, vaan 2 lastani on aina kotonaan kun minun luona ovat/käyvät.

aion säilyttää heidän huoneet myös aina heille itselleen, ja omat tavaransa saavat pitää huoneissaan eikä ole pakko opiskelijan joko raahata kaikkea tai heittää pois.

Ovat tervetulleita aina ja asuakin saa vaikka loppuelämän. Jos oikein suuren perheen tekevät, ja paljon käyvät, ja en jaksa miehen kanssa passata, kerron ja pyydän apua keittiössä.

Miten ap vanhemmistasi noin katkeria ja kylmiä tullu? eivätko ole koskaan saaneet itse mitään keneltäkään?vai liikaa tehty lapsia?

Vierailija
33/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani ensin muuttivat siskoni ja minun huoneeni työhuoneeksi ja kodinhoitohuoneeksi. Ne olisi pitänyt ehdottomasti jättää entiselleen.

Sitten ne meni ja osti keskustasta kaksion ja nyt meillä ei ole enää kotia ja emme mahdu sinne viettämään joulunpyhiä siskoni ja minä perheinemme.

Hävyttömät vanhemmat. En anna ikinä anteeksi sitä, että elävät nyt omaa elämäänsä. Heidän velvollisuus olisi ollut pitää 200 neliön lapsuudenkoti sellaisena kuin se oli ja juuri siksi, että saisimme olla siellä pari kertaa vuodessa yötä. Menevät ryökäleet ja ostivat läheltä palveluita kaksion, missä viihtyvät hyvin.

Vierailija
34/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaksioonkin vuodesohva mahtuu tai täytettävä ilmapatja komeron nurkkaan?

vanhempani ensin muuttivat siskoni ja minun huoneeni työhuoneeksi ja kodinhoitohuoneeksi. Ne olisi pitänyt ehdottomasti jättää entiselleen.

Sitten ne meni ja osti keskustasta kaksion ja nyt meillä ei ole enää kotia ja emme mahdu sinne viettämään joulunpyhiä siskoni ja minä perheinemme.

Hävyttömät vanhemmat. En anna ikinä anteeksi sitä, että elävät nyt omaa elämäänsä. Heidän velvollisuus olisi ollut pitää 200 neliön lapsuudenkoti sellaisena kuin se oli ja juuri siksi, että saisimme olla siellä pari kertaa vuodessa yötä. Menevät ryökäleet ja ostivat läheltä palveluita kaksion, missä viihtyvät hyvin.

Vierailija
35/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat asuu isossa omakotitalossa, missä on kolme makuuhuonetta. Sen jälkeen kun me lapset on muutettu pois kotoa huoneet on sisustettu toimisto- ja tv-tiloiksi eikä niissä ole sänkyä tai sohvaa jossa voisi yöpyä. Ei edes varapatjaa tai vuodetta ole koko talossa. Kukaan ei voi jäädä yökylään, ei edes me lapset. Samana päivänä pitää aina ajaa kotiin jos menee käymään vanhemmilla, joulunakin. Onko kellään muulla tällaista tilannetta vai ovatko vanhempani outoja? Olen kateellinen muille, jotka voivat mennä "lomailemaan" vanhemmilleen, jotka ovat iloisia vieraista ja passaavat ateriat pöytään.

vanhempasi oman kantansa yövierailuihin. Mitä siinä ryppyilemään.

Vierailija
37/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään vaihtoehtoja?

Vierailija
38/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään ole vanhempien velvollisuus majoittaa aikuisten lastensa perheitä, mutta useimmat, joilla sitä tilaa on, näin tekevät ihan omasta halustaan. Minunkin vanhemmillani toinen varsinaisista makuuhuoneista sisustettiin vierashuoneeksi, pinnasänkykin löytyy ettei tarvitse matkasänkyäkään ottaa mukaan sinne mennessä.

Ehkä he vain haluavat enemmän omaa rauhaa ja vieraat käyvät vain päivällä kylässä, jotkut nyt viihtyvät erityisesti ikääntyessään parhaiten kahdestaan tai yksinkin.

Omilta vanhemmiltani olisin kyllä kysynyt asiasta suoraan.

Vierailija
39/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he ovat väsyneitä ja kyllästyneet passaamaan teitä.

Vierailija
40/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat tervetulleita koska vaan yökylään, vaikka viikoksi. Tai jos tilanne vaatisi niin vaikka vuodeksi!

vielä pidempäänkin. Vanhempani ottivat teini-ikäisen sukulaistytön (jota eivät ollet ikinä nähneetkään, lapsen vanhemmatkin jotain 20v sitten viimeksi!)luokseen asumaan 2 vuodeksi muutaman viikon varoitusajalla! T.olinkohan nro 24