Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmilleni ei voi jäädä yökylään - onko muilla sama tilanne?

Vierailija
09.08.2010 |

Meidän vanhemmat asuu isossa omakotitalossa, missä on kolme makuuhuonetta. Sen jälkeen kun me lapset on muutettu pois kotoa huoneet on sisustettu toimisto- ja tv-tiloiksi eikä niissä ole sänkyä tai sohvaa jossa voisi yöpyä. Ei edes varapatjaa tai vuodetta ole koko talossa. Kukaan ei voi jäädä yökylään, ei edes me lapset. Samana päivänä pitää aina ajaa kotiin jos menee käymään vanhemmilla, joulunakin. Onko kellään muulla tällaista tilannetta vai ovatko vanhempani outoja? Olen kateellinen muille, jotka voivat mennä "lomailemaan" vanhemmilleen, jotka ovat iloisia vieraista ja passaavat ateriat pöytään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä pitkä matka vanhemmillesi?

Vierailija
2/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei jää roikkumaan lapsiinsa vaan antaa näiden mennä ja järjestää oman elämänsä itselleen kivaksi. Noin aion itsekin tehdä, kun lapset lähtevät. Tämä on minun kotini, ei mikään lasteni lapsuudesta muistuttava museo. Hotelleja löytyy, niissä voi yöpyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ole sun asumiset jo kustantaneet.

Vierailija
4/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiltani kyllä löytyy vierassängyt yms, mutta eivät todellakaan pyydä/halua että jäisimme yöksi. Ovat huonoja nukkumaan ja tekevät Ison numeron jos joku on joskus yöksi erehtynyt jäämään. Tylsää, olemme paljon yhdessä mutta aina yöksi täytyy lähteä kotiin tunnin ajomatkan päähän.

Vierailija
5/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahi, josta purkautuu patja. Ei vissiin edes 80 cm leveä + pitää outoa ääntä, jos esim kääntyy yöllä. Periaatteessa voisi siis yöpyä, käytännössä ei :(

Kyseessä isohko okt.

Vierailija
6/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria vieraspatjaa tai edes yhtä? Ap kai uskallat puhua omille vanhemmillesi?

Vierailija
7/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapariskuntaansa. Tämä pariskunta oli muuttanut pienempään asuntoon. Muuton syy oli kuulemma, ettei tarvitse ottaa lapsia yökylään. Mutta uusi asunto oli kerrostalossa kuten edellinenkin ja molempien työmatka piteni.

Vierailija
8/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat ovat tehneet samoin ja niin aion minkäkin tehdä. Nukkumatilaa järjesty sitten moottoroiduille ilmapatjoille ja matkasängyille sinne tänne. Mummolamatka on meillä satoja kilometrejä, muuten en siellä yöpyisi.

Taidat hiukan provoilla, mutta vie itse makuualustat mukana, jos tahdot tungetella.

Vierailija
9/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ole sun asumiset jo kustantaneet.

olis kauheaa jos vanhemmille ei voisi mennä yökyläilemään.olemme koko iso perhe todella läheisiä ja kyläilemme n.kerran parissa kuussa koko vkonlopun mittaisesti porukoilla. siellä äiti leipoo innoissaan jotain hyvää ja kokkailee.minä tietenkin autan!pidämme näin välit läheisinä myös sisaruksiin jne. olemme kyllä maalta,että onko sitten eri käytännöt.mutta kaikki me nautimme olostamme.

Vierailija
10/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärtäisin, jos asuisivat tosiaan ahtaasti, ettei missään olisi nukkumatiloja. Kyllä mun vanhemmille saa jäädä yöksi, vaikkei ole ylimääräisiä huoneitakaan. Tehdään lattiapetit olohuoneen lattialle ja sohvillakin voi nukkua :)

Vierailija
11/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte kylässä ja lähdette kotiin, tai menette hotelliin. Hyvä että vanhempasi ovat itsenäisiä ja tehneet talostaan sellaisen missä itse viihtyvät. Mikä ihmeen velvollisuus niillä olisi passata aterioita pöytään ja vielä järjestää nukkumapaikatkin.

Vierailija
12/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä "muka" vois yöpyä, mutta kun "minä en koskaan halua" - yöpyä voisi sohvalla, joka on 10cm lyhyempi kuin minä. Viesti meni perille.

Vierailija
13/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllättäkää, ryntäätte sisälle patjat kainaloissa innoissanne ja sanotte tultiin yö kylään, ompas ihana tulla tänne yöksi niin kuin lapsena. Ap mitäs sanot?

Vierailija
14/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilat eivät ole järin suuret, mutta sellainen puhallettava patja mahtuu vaatehuoneen hyllylle ja siten ei vuodesohvia tai patjoja tarvita....

Vierailija
15/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan normaalia että minun ja miehen vanhemmat kyläilevät meillä yökylässä jokusen kerran vuodessa ja me oltiin juuri kesälomalla minun äitini ja hänen miehensä luona 1,5 viikkoa. Ei kukaan pakota ketään majoittamaan ketään, vaan asia on ihan luonnollinen, että kylästellään toisten luona pidempään. Meillä käy myös kaveriperheitä yökylässä.

Vierailija
16/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vanhempiesi pitäisi majoittaa sun perheesi? --- Mikä ihmeen velvollisuus niillä olisi passata aterioita pöytään ja vielä järjestää nukkumapaikatkin.

En minäkään haluaisi jäädä yöksi, jos tietäisin, ettei se ole vanhemmilleni mieleen. Ihmettelen vain, miksi ei olisi.

Ainakin meillä pyydetään käymään ja ollaan pettyneitä, jos ollaan vain yksi yö... Ihan siksi,e ttähaluavat nähdä erityisesti lapsia, haluavat, että istutaan rauhassa iltaa (eikä tämä tarkoita alkoholia, vaikka joskus on sitäkin) ja laitellaan aamupaloja jne. Matkaa on 200 km, joten päiväseltään menisi melkein 5 h matkoihin.

Ruoat laitan kyllä itse, ettei reumaattisen mummon tarvitse rasittaa jalkojaan keittiössä, olkoon lasten kanssa senkin ajan.

Ja vanhemmillani käy kyllä muitakin sukulaisia ja ystäviä yökylässä, jo senkin takia on varavuoteita.

Vierailija
17/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähipiiristään heti kun ovat aikuistuneet.

Tuntuu kamalan kylmältä vanhemmalta, jos ei halua lapseltaan enää muuta kuin lyhyitä päivävierailuja.

Oma äitini rakastaa passaamista, ja valmistautuu tuloomme aina huolella. Tottakai minä myös passaan vanhempiani kun he tulevat meille ja laitan vierashuoneen sängyt valmiiksi yöpymistä varten.

Vierailija
18/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin pidän normaalina sitä että lähisuvun kesken muutenkin voidaan olla "yökylässä" toisten luona.

Ja kai ap:n vanhemmilla on ystäviä, sellaisia keiden kanssa istutaan iltaa ja ehkä otetaan pari lasia viiniä tmv. --> pitääkö heidänkin mennä hotelliin/lähteä taksilla kotiinsa?

Eri asia tietenkin jos asunto on pieni! Mutta jos tilaa on, niin ei liene ole iso vaiva hankkia paria petiä johonkin. Monesti työhuoneessa on sohva, miksei se voisi olla vuodesohva? Tai pari patjaa johonkin vaatekomeroon, tai vaikka ns. "ilmapatja" sänky johonkin kaappiin jne. Peitoiksi käyvät vaikka ihan fleecepeitot tmv. jotka eivät pahemmin tilaa vie ja tyynyt voi vaikka pyytää kotoa ottamaan mukaan jos ei niitä mihinkään saa mahtumaan (tosin okt-taloon luulisi mahtuvan...)

Ja eri asia jos lapsia esim. kolme jotka jokainen kerran kuussa omine lapsineen tulevat vanhempien luo täysihoitolaan --> vanhemmat passaavat lähes joka viikonloppu lapsiensa perheitä eivätkä koskaan saa omaa aikaa. Mutta jos kyse todella satunnaisesta majoittumisesta, tyliin kerran kaksi vuodessa niin eri asia.

Ja tosiaan homma toimii minusta myös toisinpäin, isovanhemmat voivat toisinaan majoittua lastensa luokse.

Vierailija
19/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria vieraspatjaa tai edes yhtä? Ap kai uskallat puhua omille vanhemmillesi?

ja olen kysynytkin miksei heillä ole vuodesohvaa tai varavuodetta. Eivät kuulemma tarvi sellaisia. Periaatteessa jos menisimme omat patjat kainalossa saisi sinne varmaan jäädäkin yöksi mutta pointti on se että vanhempani EI HALUA että heillä yövyttäisiin. Se, että he ovat vieneet sängyt pois vanhoista makuuhuoneista osoittaa sen aika hyvin. Jos sinne menee kylään niin ei siellä mitään kahveja keitetä eikä ruokaa laiteta vieraita varten. Tunnelma on niin kalsea että ymmärrän kyllä lähteä.

ap

Vierailija
20/48 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiini mennä. Odotukset on, että siivoan ja autan siellä käydessäni.