Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea sossu ostaa yksinhuoltajalle, jolla ei mitään?

Vierailija
08.08.2010 |

Siis mitkä tavarat, huonekalut yms katsotaan välttämättömiksi? Kyseessä ero ja mies ei anna mitään mukaan. miehen nimissä myös ovat.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun tukeminen riippuu monista seikoistta joten kannttaa tosiaankin varata aika heille ja jutella asioat halki. Entiseen kotiinkaan ei tosiaan kannata jäädä jos siellä on vaikeat, uhkaavat oltavat eli esim väkivaltaa. Sieltä pitää lähteä vaikkei olisi varavaippaakaan lapselle mukana. Sitten mennään turvakotiin jossa järjestellään asiat.

Kyllä minä tiedän, että oikein huonossa jamassa oleville on maksettu ihan perustarpeita alkaen paistinpannusta. Ei tartte olla uutta, mutta käyttökelposia.

Vierailija
62/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim pöydän ja yhden tuolin sekä lapselle syöttötuolin. Nykyään sossukin tietää että tavaroita voi ostaa käytettynä ja antaa maksusitoumuksia juuri johonkin työpajaan, josta voi ostaa jonkun työllistetyn tai vangin kyhäämän sängyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodin sossu järjestää sulle asunnon ja todennäköisesti vielä huonekalujakin sinne. Parempi aloittaa uusi elämä turvakodin kautta kuin lähteä tyhjänpäälle tappelemaan sossun kanssa yksinään muutamasta maksusitoumuksesta. Tosin turvakodissa sun jaksamista vanhempana kytätään ja ex-miehesi todennäköisesti kutsutaan sinne myös palavereihin ja sun on pakko kohdata hänet.

Vierailija
64/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tuollaisessa tilanteessa. Sen ei tarvitse edes olla ero, vaan voitte tippua tyhjän päälle helpostikin. Työpaikka menee, sairastuu tms. Siinäpä sitä sitten kitkutatte lapsilisillä koska sossuun menee vain luuserit.

Hyvä vain että sossu on olemassa hätätapauksia varten.

Vierailija
65/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai juuri sossusta 100€ harkinnanvaraista, jotta voi ostaa itselleen kunnollisen patjan sänkyynsä. Kyllä sossusta saa jos on tarpeeksi hyvät perustelut rahantarpeelle.

Soita ap huomenna ja varaa aika.

Vierailija
66/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näkyyhän se avuttomuus jo siinäkin, että kun yksi leipäpuu heittää pellolle, ollaan heti etsimässä seuraavaa, sen sijaan että tehtäisiin yhtikäs mitään itse!

Vierailija
67/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun kautta jostain puukeskuksesta kerrossängyn lapsille, ruokapöydän ja tuolit ja olisin itsellenikin saanut sängyn, mutta sain sukulaiselta paremman. Toimeentulotukea sain sitten 3kk säännöllisesti, koska olin tullut juuri Suomeen, etsin töitä eikä minulla ollut mitään kuin muutamia vaatteita lapsille.

Vierailija
68/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia asiallisesti vastanneille.

uskomatonta kuitenkin, miten paljon vihamielisyyttä tästä ketjusta löytyy. ja oletuksia toisen elämäntilanteesta ja luonteenpiirteistä. en lähde tässä nyt puolustautumaan ja selittelemään.

asiallisia vastauksia luen mielelläni lisääkin.

Vierailija
69/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle neuvottiin *hae kierrätyksestä* ainoa mihin sain maksusitoomuksen oli silmälasit, ja pyykkikoneeseen lupasivat rahaa 100, jos ensin itse maksan sen ja tuun kuitin kanssa käymään

Miksi meidän pitäisi maksaa sun huonekalut??

Vierailija
70/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut uskomattoman ilkeitä vastauksia suurimmalta osalta. En käsitä ihmisten pahuutta. Kukaan ei voi toisen tilannetta tietää täysin ja silti ollaan niin tuomitsemassa.

Toivon, että saat kaiken välttämättömän vaikka käytettynä ja muutakin tukea.

Mikä ihme ihmisiä oikein vaivaa? Empatiaa ei ollenkaan, eikä nähdä, miten moni eri syy voi johtaa tuollaiseen.

Katso ap. netin lahjoitetaan palstat - niiltäkin voi löytyä vaikka mitä ihan ilman rahaa.

Voimia!

Vierailija
71/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huonekalut yms. kilkuttimet oli ostettu yhdessä olon aikana, josta itse maksoin lähes kaikki. Itse työssä ja exä opiskeli/surkealla palkalla 25h/viikko. Oikeusaputoimistosta annettiin lausunto, että minun tuli jakaa kaikki omaisuus (tavarat) puoliksi. Myös itse maksoin asumisoikeuskämpän maksun itse avoliiton aikana, mutta minulle sanottiin, että kannattaa antaa tästä summasta puolet exälle. Tiedä sitten olinko naivi, mutta annoin hyvää hyvyyttäni nämä.

Vierailija
72/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän palstan teinivastaukset saat jättää ihan omaan arvoonsa. Joku onneton nuori kiusaa nyt sinua, koska ei ole saanut kotoaan kovinkaan kummoisia eväitä. Eivät aikuiset ole noin mustavalkoisia ja ymmärtämättömiä.

Vierailija
73/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle neuvottiin *hae kierrätyksestä* ainoa mihin sain maksusitoomuksen oli silmälasit, ja pyykkikoneeseen lupasivat rahaa 100, jos ensin itse maksan sen ja tuun kuitin kanssa käymään

Miksi meidän pitäisi maksaa sun huonekalut??

Olen kulkenut töissä 16v asti, ja maksanut veroni tasan tarkkaan, sitten kun tuli ero ja ex-mies vei kaiken /avioehto), myös sängyt!!! Niin olin aika tyhjän päällä, juuri joutunut työttömäksi, ilman kotia, tuloja ja muutama lapsi vastuulla,

Ja nykyäänkin maksan veroni tasan tarkkaan.

Toivon tosiaan että aapee saa enemmän tukea kuin minä. Mutta en odottaisi suuria

Vierailija
74/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex:n kanssa yhteenmuutossa ex halusi pitää kaikki huonekalunsa ja tavaransa, itse jouduin heittämään kaiken pois. asunto onneksi oli minun ostamani, mihin muutettiin. ex vei kaiken mennessään (yhdessä olon aikanakin hankitut tavarat), joten minulle ja lapsille jäi pelkät paljaat seinät ja lattia.

pelastus oli, kun sain lomarahat ja niillä ostettua sängyn ja sohvan huonekalikirpparilta. ihan uuden veroiset ja yhteishinta vain 300e. muut hankinnat tein pikkuhiljaa, mitä laskuista ym jäi tiliä yli. vaikka jokin tavara ei kirppiksellä olisikaan mieleinen, mutta on tarpeellinen, sen voi tuunata mieleisekseen pikkurahalla ja ajan kanssa.

toivottavasti saat elämäsi ja lapsesi elämän kuntoon :)

Vierailija
75/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ihan totta sekin että oikeusaputoimistosta tulee ja poliiseilta tulee neuvoja jotka eivät perustu lakiin.

Vierailija
76/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kaiken tarvitsemasi. Yksinhuoltajat ovat sossun suojeluksessa. Jos eroat avoliitosta muista että sinullekin voi kuulua jotain.

Vierailija
77/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni lähinnä sängyt ja keittiön pöytä+tuolit katsotaan "pakollisiksi". Uusiin huonekaluihin ei välttämättä saa maksusitoomusta, mutta just kierrätyskeskukseen tms voi hyvinkin saada. Sossu saa myös lahjoituksina huonekaluja (mekin itse asiassa ollaan piakkoin antamassa yhtä lasten sänkyä sossun perhetyölle), joten käytettyjäkin saattaa löytyä. Samoin lasten ja aikuisten vaatteita ja joitan muita tarvikkeita.

Harkinnanvaraista toimeentulotukea voi saada vaikka mihin ja minkä verran. Se on siis todellakin nimensä mukaisesti harkinnanvaraista. Nyt heti varaamaan aikaa sossuun!

Vierailija
78/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on VIIMESIJAINEN apu, eikä sosiaalitoimisto ole mikään pankki.

Luonnollisesti sinun täytyy selvittää miten on mahdollista, että muutat pois yhteisestä asunnosta ilman irtaimistoa. Mies on paha ja pakottaa ei ole mikään selitys. Viranomaisapua on saatavilla omaisuuden oikeudenmukaiseen jakoon. Rahallista avustusta irtaimiston hankkimiseen saavat vain kotoa pois muuttavat, laitoksesta tai kuntoutuksesta kotiutuvat tai narkkarit tms.

Riippuu tietysti sosiaalityöntekijästä, myönnetäänkö sinulle harkinnanvaraista. Pääsääntöisesti myönnetään maksusitoumus kirpputorille tai kierrätyskeskukseen, miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sinulle uudet tavarat Ikeasta?

Jos varaat ajan sosiaalityöntekijälle niin ilmaisena vinkkinä että näytösluonteinen itkeminen lisärahan toivossa on aivan turhaa. Sossu on kuullut saman tarinan enemmän tai vähemmän näytösluontoisilla kyyneleillä höystettynä satoja kertoja.

Vierailija
79/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut töitä koska olin raskaana ja opiskelin, kuka ottaisi sellaisen töihin, ei kukaan. No vuokra oli joku 300e kuussa ja mulle ei tullut euroakaan mistään. Sossuun menin ja sain harkinnanvaraista hieman, en muista paljonko, ehkä 100e???Lainasin vanhemmiltani ja kavereilta loput ja kun alkoi äitiyspv raha ym lapsilisät jne niin pärjäsin jotenkuten...Hirveää aikaa. Varsinkin kun mies JÄTTI vaikka oli halunnut lapsen!

Vierailija
80/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänne lennätetään TEIDÄN verorahoillanne tuhansia ulkomaaneläviä loisimaan yhdessä suurperheensä kanssa. Sinne virtaavat veroeurot, hätää kärsivä alkuperäiskansalainen syökööt vaikka kynsiään mainospostin kulmalta. Pääasia että naapurin mamuperheelle riittää veroeuroja ja taulutelevisio kerran vuodessa.