Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea sossu ostaa yksinhuoltajalle, jolla ei mitään?

Vierailija
08.08.2010 |

Siis mitkä tavarat, huonekalut yms katsotaan välttämättömiksi? Kyseessä ero ja mies ei anna mitään mukaan. miehen nimissä myös ovat.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sossu maksaa E-pilleritkin jos tarvitsee. Mä en tarvi.

Vierailija
22/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän perheen joka osti ensin 1000e sohvan ja rupes sitten vinkumaan siihen sossulta rahaa. Sanoivat että on varaa joko sohvaan tai vuokraan. Helvetin paskat kiristivät sillä että heillä on lapsia ja vuokra pakko maksaa. Osan saivat sossusta ja osan seurakunnan diakoniasta. Kyllä vituttaa että yhteiskunnan varoja käytetään tuollaisiin törkeisiin lusmuihin ja muiden kustannuksella eläjiin! Ja nyt en tarkoita ap:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän perheen joka osti ensin 1000e sohvan ja rupes sitten vinkumaan siihen sossulta rahaa. Sanoivat että on varaa joko sohvaan tai vuokraan. Helvetin paskat kiristivät sillä että heillä on lapsia ja vuokra pakko maksaa. Osan saivat sossusta ja osan seurakunnan diakoniasta. Kyllä vituttaa että yhteiskunnan varoja käytetään tuollaisiin törkeisiin lusmuihin ja muiden kustannuksella eläjiin! Ja nyt en tarkoita ap:tä.

veren kielelle. Mutta on muistettava, että ihan oikeasti hädänalaisia ihmisiä on ja heitä ei auta kukaan.

Mamut muuten saavat ilmaisen terveydenhuollon, katon pään päälle, bussimatkat, vaunut, pinnasängyt ja sen sallaista. Ja ihan uutena.

Kyllä niillä somppunaisilla on ihan uudet Teutoniat, Briot ja Emmaljungat! Ei kukaan laita heitä kierrätyskeskuksesta hakemaan...

Tuo seikka ei tunnu häiritsevän ketään, muutama vastaaja toki on nostanut esille asian.

En muuten koskaan ole nähnyt leipäjonossa ketään tummahipiäistä, koska Suomen valtio auttaa automaattisesti. Jos syntyperäinen suomalainen ja pahassa kriisissä oleva tarvitsee apua, hyökkää laumallinen hyvässä elämäntilanteessa olevia korppikotkia kimppuun.

Soskusta tuen hakeminen on nöyryyttävää ja usein virkailijat kohtelevat, kuin spitaalista. Ei sinne huvikseen marssita anelemaan.

Vierailija
24/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tatoisin ihan oikeasti koko sydämestäni auttaa sinua, meiltä likenisi ruokapöytä, vanhahko toimiva tv, lapselle vaatteita, rattaat jne . ja idiootit, minä olen koko sydämestäni tosissani avun antamisella!

Vierailija
25/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähän aikaa pakolaisten perheenjäsenten lentomatkat Suomeen maksetaan verorahoista, eli kyllä niitä lennätetään tänne!

Pakolaisilta ei myöskään edellytetä elatuskykyä.

Vierailija
26/86 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuessa tietyin summin pesukone, lastenvaunut, vauvansänky, tarpeelliset kodin hankinnat (verhot, pari lamppua). Huonekalut ovat tietenkin "välttämättömät", eli luulisi ainakin seuraaviin joko tulevan rahaa tai sitten esim. Helsingissä saa ne sieltä Pakilan työkeskuksesta: sänky, keittiönpöytä+tuolit, olohuoneeseen jotain kalusteita. Riippuu varmaan ihan perheestä, minkä ikäisiä lapsia, sekä asunnosta, että mitä tarvitaan. Ja esim. jääkaappi tietenkin, jos ei sitä jostain syystä asunnossa ole!

Vierailija
27/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaa, kuten muutkin ihmiset tekevät, jos tarvitsee ostella huonekaluja yms ja rahaa ei niin paljoa sillä hetkellä ole?

Vierailija
28/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloisena ei kyllä lainoja oteta eikä makseta.

Vierailija
29/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisilta tai ystäviltä tavaroita. Yleensä ihmisillä on kellarit täynnä hyvää tavaraa josta mielellään päästäisi irti.

Vierailija
30/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin jotain tyyliin sänky, lamppu, ruokapöytä, pesukone yms välttämättömät.

Vierailija
31/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan veronmaksajat.

Mene töihin ja osta sitten palkallasi huonekalut.

Vierailija
32/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luultavasti voivat opastaa sinua etsimään kierrätyskeskuksesta yms.

Muutaman satasen saatat ehkä saada rahaakin jos hyvin perustelet.

Vierailija
33/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sterilisaation.

Vierailija
34/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan veronmaksajat. Mene töihin ja osta sitten palkallasi huonekalut.

pyydä vielä kerran mieheltäsi jotain apuja ja lupaa maksaa takas.

Vierailija
35/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit miestä ostamaan edes lapselle/lapsille sängyt. Muuten kiertele kierrätyskeskuksista katsomassa halpoja huonekaluja. Sossu voi antaa harkinnanvaraista toimeentulotukea huonekaluihin, mutta se on tosiaan sossukohtaista, mitä katsovat välttämättömäksi.

Vierailija
36/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle neuvottiin *hae kierrätyksestä* ainoa mihin sain maksusitoomuksen oli silmälasit, ja pyykkikoneeseen lupasivat rahaa 100, jos ensin itse maksan sen ja tuun kuitin kanssa käymään

Vierailija
37/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ruokapöydän+pinniksen(lainaan) sängynkin olisin saanut

Vierailija
38/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet miehen luo muuttanut?

Vierailija
39/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan kun ero tuli ja jäin puille paljaille...omaa tyhmyyttäni...pikkuhiljaa sitten sain ostettua huonekaluja ja kamoja ja tosiaan hyödynsin tuota kierrätyskeskustakin alussa, jos vähänkään osaat kunnostaa niin sieltä saattaa löytyä hyvääkin tavaraa kun vähän maalaa ja ruuvaa paremmaksi.

Vierailija
40/86 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. fb'n annetaan, myydään ostetaan palstaa, mun ystäväni löysi sieltä ilmaisen ruokapöydän ja 6tuolia.

Ei sossusta välttämättä mitään saa.

Ja ainahan voit tilata vaikka hobbyhallista ja maksaa osamaksulla