Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon hoito- tai muuta apua odottaisit äidiltäsi, kun sinulla on

Vierailija
05.08.2010 |

yksi terve vauva, mies joka osallistuu perheen hoitoon mutta tekee pitkää päivää töissä. Muuta apua et saa muilta isovanhemmilta (yksi asuu ulkomailla ja kaksi kuollutta). Äitisi asuu naapurikunnassa automatkan päässä.

Tilanne on se, että vauva on yksivuotias ja hämmästelen tässä sitä, että emme ole saaneet vielä tähän mennessä mitään apua häneltä. Ikää hänellä on 52 eikä muita lapsenlapsia. Uusi miesystävä on. Terve ja työelämässä. Onko hassua odottaa häneltä yhtään mitään apua?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi tarvitset apua ja mihin? kyllä sinä pärjäät, itsehän se äiti olet nyt ja se on sinun lapsesi. jos sinä tarvitset johonkin oikeasti apua niin pyydä apua äidiltäsi ihan suoraan tai kysy neuvoa täältä foorumista niin me neuvotaan.

Vierailija
2/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha odottaa, jos ei pyydä.

Meillä tosin lapsen mummi usein pyytää päästä olemaan lapsen kanssa. Ei varsinaista hoitoapua tarvita, mutta tulee leikkimään lapsen kanssa, jolloin minä usein puuhailen muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on omat lapsensa jo saanut aikuisiksi? Joten on hänen aikansa taas elää. Toisaalta olet itse itsellesi tehnyt lapsen joten eikö se silloin hoidetakkin itse. Ei isovanhemmat ole mitään hoitoautomaatteja. Ja kysymys, oletko pyytänyt apua äidiltäsi? Meinaan tuskin järkevä ihminen sekaantuu toisen perheen kuvioihin ilman pyyntöä.

Vierailija
4/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toivoisin, että jos pyydän, niin voisin saada joskus tarvitessa apua. Mutta tietysti minun pyynnöstäni, ei hänen tarvitse tuppautua avuksi.

Vierailija
5/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi kuulosti tosi tylsältä. Ensinnäkin vauvasi on niin pieni että harva isovanhempi ottaa hoitoonsa alle 1-vuotiasta. Toiseksi et sitä ymmärrä ehkä vielä mutta ikä tekee tosiaan tehtävänsä eli vaikka 52 on nuori niin kyllä sitä työpäivän jälkeen on vaan eri tavalla loppu.

Vierailija
6/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ainakin on mielellään hoitanut lapsiani sen aikaa että pääsen käymään kampaajalla/hammaslääkärissä/kaupungilla.

Joskus ottaa lapset yökylään, että saadaan miehen kanssa viettää iltaa kaksistaan (käydä elokuvissa/pubissa/teatterissa/konsertissa...). Pitääpä jopa tärkeänä sitä, että saamme aikaa myös parisuhteelle :)

Lapsia meillä on kaksi, mutta ihan samalla tavalla toimi jo esikoisen vauva-aikana.

Vierailija
7/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mihin tarvitset apuja???

Oletko pyytänyt apua vai odotatko oma-aloitteista apua?

Vierailija
8/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on siis varaa maksaa vaimon jaksamisetsaKIN

- ps sukulaiset eivät osaa auttaa, ellet pyydä apua

Vierailija
9/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollen meidän suvussa ei todellakaan olisi hassua odottaa apua toisilta. Päin vastoin oletetaan että apua saadaan jos sitä tarvitaan.

Äitini asuu hieman kauempana kuin ap:n äiti, mutta muistaakseni tuli esikoisenkin vauvavuonna pari kertaa kylään niin, että pystyi viemään vauvan vaikkapa vaunulenkille tai hiekkalaatikolle minun siivotessa tai leipoessa tms. Teki myös näillä kyläilyillä joskus ruokaa tai siivosi tms. Kun lapset ovat olleet isompia on mummo ollut kokonaisiakin päiviä lastenvahtina.

Mummolle nuo vierailut meille ja mm. lastenvahtina olo on mukavaa puuhaa. Hän varmasti olisi kovin pahoillaan jos ei saisi hoitaa ajoittain lapsia.

Vastaavasti me olemme osallistuneet mm. vanhempieni maalaustalkoisiin, marjanpoimintatalkoisiin ja aikoinaan hoidin usein isovanhempiani heidän ollessa heikossa kunnossa.

Vierailija
10/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vastaus on ei, tilaa mll-hoitsu

Vierailija
11/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen te sitä apua tarvitsisitte??

Vierailija
12/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko edes kysynyt sitä.

Vierailija
13/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan asuttu samassa kaupungissakin, nyt välimatkaa on enemmän. Hänellä ei ole lisäkseni muita lapsia. Hän ei mm muista lasteni syntymäaikoja, eikä varmaan nimiäkään.

Pientä lasta en hänelle edes jättäisi. On joskus vapaaehtoisesti vahtinut lapsiani yön yli (teimme muuttoa, minä yövuoroissa mies muuttopaikkakunnalla kauempana), mutta silloinkin minulla oli suunnitelma b takataskussa.

En todellakaan odota häneltä yhtään mitään ,ennemminkin olisi iloinen yllätys jos hän jotenkin haluaisi olla lasteni kanssa tekemisissä.

Vierailija
14/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole mitään hoitoapua ja hyvin pärjätty 3v.

Vierailija
15/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua ap:n viestiä. Oma perhe, oma vauva. Mihin äitiä tarvitaan???Jos hän ei apua tarjoa, hän ei halua auttaa. En aijo minäkään auttaa se on 100% varma kun tämän katraan olen aikuiseksi saattanut.

Vierailija
16/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pärjää niin ei kannata tehdäkään lapsia. Outoa että tarvitsee apua kun on vain yksi lapsi. Eri asia jos odottaisit neljättä ja olisi kolme alle 5-vuotiasta jaloissa etkä voisi enää pestä ikkunoita mahasi kanssa. Silloin ehkä kehtaisi pyytää äitiä pesemään ikkunat. Mutta kun sinulla on se mieskin joka osaa tehdä kotitöitä niin voihan hän pestä ne ikkunat viikonloppuna!

Anna äitisi nauttia vapaasta elämästään, hän on jo teidät lapsina hoitanut! Nyt on hänen vuoronsa nauttia vapaudesta. Nyt on sinun vuorosi hoitaa lastasi.

Vierailija
17/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kenenkään tarvitse ottaa hoitoon kenenkään alle 1-vuotiasta lasta.

Eriasia on tietenkin joku nopea käynti esim: hammaslääkissä johon ei viitti vauvaa ottaa mukaan.

Muutoin en koskaan edes kehtaisi niin pientä jättää hoitoon edes isovanhemmille.

Meillä on 5 lasta ja en mielellään ota noin pientä hoitoon.

Mielellään kyllä autan tarvittaessa kun saan sitten itsekkin hoitoapua, mutta jokainen hoitakoon noin pienen itse.

Vierailija
18/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta nähdä, niin missäs välissä ne lämpimät ja läheiset välit syntyvät?

Meillä onneksemme molemmat isovanhemmat halusivat viettää aikaa lastenlastensa kanssa pienestä pitäen ja näin myöhemmin sen tulos näkyy. Pojat soittelevat isovanhemmilleen, auttavat kauppareissuissa ja kotitöissä (mattojen pesu, lumityöt ym.) ja kuskaavat sukulaisissa.

Juu, myös minä hyödyin tuosta. Sain siivottua rauhassa ja nuoremman lapsen synnyttyä pystyin ottamaan välillä päikkäritkin, kun isompi oli mummulassa.

Vierailija
19/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos et ole sitä pyytänyt. Mitä tarkoitat "muuta apua"? Eihän äidilläsi ole minkään näköistä velvollisuutta laittaa tikkua ristiin sinun asioissasi. Lapsen hoitoa voisi ehkä joskus ajatella, mutta ei muuta. Eikä kaikki isovanhemmat edes halua lapsenlapsia hoitoon, kylään vain. Ja sen täytyy olla vanhemmille ok, ei ketään voi velvoittaa hoitamaan toisten lapsia.

Vierailija
20/33 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei apua tarvitsisikaan niin eikö isovanhemmat todellakaan halua luoda sidettä suvun uuteen jäseneen?

Meidän suvussa tapaillaan todella usein ja isovanhemmille on elämän suurimpia iloa nähdä lapsiemme kasvavan. En voisi kuvitellakaan, että minusta tulisi tuollainen mummo, joka ei lasta halua nähdä eikä ottaa hoitoonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi