Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisen väkääjät 30+

04.08.2010 |

Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.

Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.

Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)

Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?

Kommentit (294)

Vierailija
181/294 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tatia taalla odotellaan. Jossain ketjussa puhuttiin taalla siita etta jos on raskaana olisi kohdun nipukka kova ja korkealla. Tutkiskelin eilen omaani ja se on TODELLA matalalla ja aivan pehmea. Veskissa kaydessa myos jo tuli sellaista tuhrua paperiin etta tatihan se siella ilmoittelee tulostaan. Elikka kurvaa paikalle hetkena mina hyvansa -poh.

Jos tasta nyt mitaan positiivista pitaa etsia, niin ensi kierrolla raskautuminen ajoituksellisesti olisi kuitenkin parempi toiden ja varatun loman kanssa :-)

Pumpkin

kp 24/25-28 yk3, dpo13/14 (pian kp1, yk4)

Vierailija
182/294 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpkin, voi ei. Pysyis nyt poissa moiset tuhruttelut. Olen kuullut tuon saman kohtuun liittyen, tosin en ole sitä itse koskaan osannut todeta.

Mussum, aika matelee - niin totta! Minulla on eniten oireita juuri oviksen jälkeisellä viikolla. Ja sehän vasta toiveet herättää. Nämä on tietty yksilöllisiä juttuja, mutta minulla oireet hiipuu noin 9 pv oletetusta hedelmöityksestä. Jostain olen lukenut, että johtuu siitä että keltarauhanen surkastuu, jos raskaus ei ala. Ehkä keho, aivojen ohella, uskoo raskauteen sen yhden viikon ajan oviksesta. (mikähän mun punainen lanka tässä viestissä Mussumlle oli..? ;))

Veronallekin moi taas, ja tsempit tärpin puolesta, olostasi huolimatta ;).

Mitäs Heklelle kuuluu?

ON: aloin jo kirjoittamaan, että onpas tosi ihme, ettei tuhru ole vielä edes alkanut. Sitten laskeskelin sen epäilemieni (ja tärpin kannalta toivomani) myöhempien vahvojen ovisoireiden mukaan kierron ja totesin, että nyt on sen mukaan vasta max dpo 13. Jos ekasta testiovisplussasta lasktetaan, niin olisi dpo15. Eli en nyt vielä innostu, ja jotenkin ei ole tärppiolo. Terojen kanssa on kyl joka tapauksessa tuhruttanut viimeistään vipaa teroa seuraavana päivänä, eli tänään. Nyt kirkasta vetistä vuotoa, eikä sitäkään paljon, joten eiköhän menkat kohta ala. Eikös raskautuessa tule paljon valkkista tässä vaiheessa... Jos tämä ei ole tärppikierto niin yhden uuden oireen saa taas lisätä; eli rinnat mulla on kipeämmät nyt kuin aikaisemmin. Yleensä pms ei ole vaikuttanut näin paljon rintoihin. Nännit eivät ole kipeät. Menkkajuilintaa tai mitään muutakaan on hyvin vähän. Eilen illalla nukkumaan mennessäni kuvittelin että vatsalihaksia polttelee...? (haloo, mä oon pöljä, mutta tulipas taas listattua kaikki)

Lauantaina testaan, jos tarve vaatii. Tänään jo aamulla olin ihan hilkulla napata testin...mutta hillitsin itseni. Huomenna on jännä työaamu, joten siihen en viitsi testiä sekoittaa... Tämä olisi ensimäinen kierto, etten olisi tuhlannut yhtään r-testiä. Hyvä minä :)

Vilho kp 25/24-25, yk8, dpo 13 TAI 15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpkin; Tuliko se tyhmä täti kylään jo? En ole tunnustellut kskaan tuota kohdun napukkaa, pitäs varmaan yrittää sitäkin.

Vilho; Ei huolta, ymmärsin pointin ;) Odottelu on kärsimätöntä aikaa ja tässä oviksen jälkeen piinaiset viikot saa aikaan jos jonkinlaisia tuntemuksia. Valkkista kai voi tulla milloin vaan, riippuu kierrosta millainen sen koostumus on ja ennen menkkoja sitä tulee eniten kai. Lauantaina siis testailet, pidän sulle hurjasti peukkuja ja tuun tänne tarkistamaan mitä näyttää!

Verona; Toivotaan että ajoitus oli juuri täydellinen ja plussa putkahtaa nyt sinnekin :)

ON: Oireita on edelleen, etova olo, vatsa turvoksissa ja pientä kramppiakin tunsin, väsyttää aivan älyttömästi ja voimakkaat hajut tekee pahaa. PMS-oireita en oo tuntenut mikä on myös huippujuttu...siis ihan selviä merkkejä ;) No mutta pitäs nyt vaan malttaa itseni, viikko vielä ennen ku voi mitään tietää. Nyt viikonlopun viettoon rakkaan miehen kanssa ja muita ajatuksia parhaan mukaan pieneen päähän.

Ihanaa viikonloppua kanssakuumeilijat ja plussia ja tärppiviivoja ihan jokaiselle!

KP 17/21-25 4 dpo yk8

Vierailija
184/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille -viikonloppu alkamassa, jee! :-)

Hekle, mitka on tanaan fiilikset?

Vilho -apua, meilla on molemmilla nyt tosi jannat hetket -saapuuko tati vai ei? Mitka sulla fiilikset?

ON; talla hetkella ei tatimaisia fiiliksia mutta ei mulla joka kierrossa olekkaan joten normaalisti mennaan (ei ole mitaan raskautumis fiiliksiakaan). Odottaisin tatia saapuvaksi kuitenkin ihan niinkuin minuutilla milla hyvansa, kun jo eilen vahan tuhrutteli, nyt tuhruttelu ohi, mutta eikohan kohta lorahda. Silti, olen toiveikas niinkauan kun mitaan ei tapahdu :-)

Jannittynyt Pumpkin (odottavan aika on pitka!)

25/25-28, yk 3, 14 dpo

Vierailija
185/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten hyvä juttu että täti pysyy poissa, nyt jännäillään :) Te plussaatte molemmat Vilho ja Pumpkin!

186/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työreissusta palattu. Jaaha Pumpinkin jännäilee vielä. Ja Vilho, mites sun päivät onkaan?

ON: Tänään on vähän täti fiilikisiä, tuoksukin on jo vähän sen mukainen kun vessassa käy (joo mä tunnistan omista tuoksuistani, koska täti on tulossa). Vielä ei siis vuotoa ole, mutta aika varma olen että vaikka kuinka hyvin ovis hyödynnettiin niin täti sieltä taitaa tulla.

Ei, en vielä heitä kirvestä kaivoon,mutta pessimisti ei voi pettyä :)

KP 32/32-33, dpo 12.

Hekle

Vierailija
187/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset! hrrrr! mua jännittää nyt niin paljon. Sekä työjutut, että tämä kierto. Nyt on kp 26! Kaksi viimeistä (tero)kiertoa on ollut 24 ja 25. Ekasta ovisplussasta laskettuna (eli se -1 päiväksi laskettuna) nyt on dpo 16! Vahvoista ovistuntemuksista laskettuna tosin vasta dpo14. Viimeinen tero otettu toissapäivänä(vuoto on alkanut aikaisemmin heti seuraavana päivänä tuhrulla).

Mulla ei ole ollut yhtään menkkamainen olo eilen, eikä oikeastaan tänäänkään. valkkista on tosi vähän, ja se on kirkasta. Pyyhin ja pyyhin ja pyyhin ja siihten ei tule yhtään väriä (idioottimaista, joka vessassakäynti on kuin pieni tuhruseikkailu, käyn pyyhkimässä ja kurkkimassa vaikkei pissatakkaan). Eilen oli vatsa kipeä, siis tosi ihmevääntöjä ja polttoja, johtunee jännityksestä. Epäilen myös että vuoto ei tule ennen tätä päivää, koska jännitän tätä työpäivää niin paljon ja se on vasta osin ohi... (silti aikaa käväistä täällä, asiat tärkeysjärjestykseen, heh) Illalla siis varmaan holahtaa. Rinnat ovat arat, aremmat kuin yleensä. Vatsassa on jotain tuntemuksia, mutta en oikein osaa tulkita niitä suuntaan tai toiseen. MIes katteli eilen mun ähkimistä pilke silmäkulmassa, kävi oikeen ärsyttämään, että mitä siinä virnuilet (...pms?). Yöllä silitteli ja piti kiinni koko yön, ettei meinannut saada nukuttuakaan. Ihanaa tietysti oikeesti, sitä jännittää toista kans.

Hekle ja Pumpkin, ihanaa että vielä toivoa on! Iso pluspuhallus sinne!!! +++++++ Mussum, hyvältä kuulostaa, kiva kun jännätään yhdessä ;)

Nyt pitää juosta, tulen aamulla kertomaan testin tuloksen ;)

Terkuin

Vilho, kp 26/24-25, yk 8, dpo 14 tai 16.

Vierailija
188/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuhui! Täälläkin jännittyttää teidän Pumpkin, Hekle ja Vilho puolesta!! huisia!! Ensi viikolla saadaankin sitten tuloksia lukea ja toivottavasti oikein positiviisia! Kaikista tuntemuksista, hajuista ja tuhruista huolimatta.

Kivaa kuulla, että Veronan reissu meni hyvin. Blogia olenkin käynyt tsekkailemassa, ja mielenkiinnolla lukenut ovis-testailuja. Itse aattelin tässä kierossa aloittaa testailun kanssa. Pitää hieman selvitellä milloin on hyvä aloittaa, kun viime kierto venähti omituisesti.

Mussumille voimia piinaviikolle! Aika tuntuu oikein pysähtyvän kun on jotain odotettavaa.

Mitenkäs muiden kierrot? Onko neito32:lla ja Usvalla näkynyt tikuissa mitään?

ON: Taas on kaikki laskurit käyty läpi ja laskettu mahdollisia ovispäiviä sekä kp31 että kp37:lle. Tikutteluajasta tulee pitkä, jos aloittaa kp31:n mukaan. Ajattelin niin tehdä tässä kierrossa. Pohdin täällä, että olisiko sellainen mukitesti hyvä, vai sitten suoraan "pissattava"... ;) Lähinnä pohdin, että jos töissä joutuu testailemaan, niin purkeista tulee lisää haastetta. Toisaalta, raskaustestin mokasin suoraan pissaamalla (Siis täh? ;) Kuvittelin tätä keskustelua ääneen puhuttavaksi ja naurattaa... Kaikkea siitä kuumeessa hourailee ;)). Mietin myös, että pitäisikö varata gynisaika Cassandran tapaan. Kävisi varmistamassa että paikat on kunnossa ja pyytäisi ultraamistakin, että mitä siellä munasarjoissa näkyy.

Kaikille mahdollisimman rentouttavaa viikonloppua, jännitysmomenteista huolimatta! :) Tulkaahan päivittämään testien tuloksia, jotka toivottavasti on positiivisia!

Unikko kp6/31(37), yk2

Vierailija
189/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma tuun kohta oikeesti ihan sekopaiseksi tasta jannittamisesta! Oletin menkkojen jo alkavan tana aamuna mutta nyt ei vielakaan mitaan menkka oloja, valkovuotoa tai mitaan muitakaan vuotoja, tuhruja taikka fiiliksia! Onko jotain ehka sittenkin tekeilla?

Jos toista ja kaupoilta palattuani ei tatia tana iltana nay, tulee testit ulos kenka laatikosta. Elikka siis noin neljan tunnin paasta -huoh.

Pumpkin

kp 25/25-28, yk 3, dpo14

190/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on alkanut tapahtua oikein kunnolla :)

Pidän varpaatkin ristissä että kaikki jännittäjät onnistuvat ja pääsevät odottajien puolelle :)

ON: itse keskistyn nyt leikkaukseen valmistumiseen ja sitten vähän hääpuuhiin.. sain luvan katsella jo tarvikkeita ja pukuahan minä menin katsomaan ja löysinkin sopivan :D

Tervetuloa myös uusille :D tänne kyllä mahtuu

Vierailija
191/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tapahtunut taas tosi paljon! Olen kyllä käynyt joka päivä lukemassa teidän kuulumisianne ja jännitellyt puolestanne, mutta ei ole itse tullut kirjoiteltua mitään. Eiköhän sitä nyt taas tule kirjoiteltuakin enemmän, kun alkaa tämä loppukierto. :)

Hekle, Pumpkin, Vilho: tosi jännää seurata, plussatuulia puhaltelen hurjasti sinne päin! Testailkaahan nyt, että saadaan niitä plussia tännekin!

Veronallekin tsemppiä odotteluun!

neito32tre: hääpuuhat kuulostavat hienolta!

ON: Mulla tosiaan vuotaa sen yhden päivän ihan ok, mutta normaalin tamponin voi vaihtaa kuitenkin "vain" 8 h välein, eli läpi ei kyllä tule siinäkään ajassa. En tiedä, onko se riittävästi limakalvoa vai ei. Juttelin tässä miehen kanssa, että jospa sitä kävisi gynellä sitten ensi vuoden alussa, jos sitä ennen ei ole onnistunut.

Tänään ovistestiin plussa! :) Eilen jo lähes tulkoon plussa. Outoa, viime kerralla hormoni näkyi vain yhtenä päivänä, mutta hienoa näin!

Vierailija
192/294 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neito32tre; vautsi, sa et sitten turhaan odotellut tuon mekon etsimisen kanssa, kiva juttu etta sopiva loytyi jo!

Usva 30+, toivottavasti paaset hyvin hyodyntamaan ovis plussaa ;-)

Vilho; miten meni janna paiva toissa? Joko olet uskaltanut testata?

ON; Testasin siis tuossa asken ovistestilla (jonka ilmeisesti pitaisi myos nayttaa plussaa silloin kun raskaus hormonia on tarpeeksi), mutta ihan puhdas nega. Onneksi en tuhlannut kallista raskaus testia.

Joten odotellaan nyt taas huomiseen; joko tatia taikka sita plussaa.

Pumpkin

25/25-28, yk 3, 14dpo

193/294 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpkin: juu, tarkoitus oli katsella vähän hintoja ja valikoimia, niin eikös ollut hyvä myyjä joka löysi täydellisesti istuvan hääpuvun.. :D toisaalta säästyy nyt energiaa täysin muuhun häätouhuun sitten..

ja tietysti se on sillä varauksella että häiden kohdalla on jo jotain masuasukkia.. eli ei korsetteja alla :D, koska leikkauksen jälkeen yritys jatkuu tehostetusti :)

ihanaa viikonloppua täältä työpöydän ääreltä :)

Vierailija
194/294 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaaha, heti omaan napaan; tulin eilen töistä (ja päivä meni hyvin ;)) ja en voinut hillitä itseäni. Testasien eilen illalla herkällä testillä. Ei häivähdystäkään mistää toisista viivoista, tyylipuhdas nega :(. No aha. mitähän mä oikeen taas muuta odotinkaan...

Menkoista ei tietoakaan, tissit ovat oudot. Juilintaa on vain ajoittain, ehkä muutaman hetken päivässä. Olo siis tissejä lukuunottamatta normaali. Mitäs mä nyt teen.... odottelen rauhassa (niin varmaan!)... Ehkä ma testi, ellei sitä ennen ala.

Pumpkinin piina jatkuu myös... Ja Heklen ilmeisesti? Iso pluspuuh++++!

Neito32tre, ihanuutta katsella hääpukuja, kuulostaa hyvältä tuo korsettivapaa suunnitelma :)

Usva tärpitykset täältä ovisplussa-aikaan ;)

Vilho, jonka piina jatkuu

Kp 27/24-25, dpo 15 tai 17.

Vierailija
195/294 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilho; samoissa tunnelmissa mennaan. Testasin tassa nyt aamulla Clearbluen testilla joka joillekkin nayttaa raskauden jo 4 paivaa ennen menkkojen alkua. Se on siis digitaalinen jossa joko lukee etta "Not Pregnant" tai sitten nayttaa viikot kuinka pitkalla on. Kuulemma nayttaa noin 98.5% raskautuneille viikot menkkojen alkamis paivana (vai oliko se prosenttimaara suurempikin). Negahan sielta tuli (tanaan dpo 15), joten jos olisin raskaana olisin kylla ihme erityis tapaus. Luulen ennemminkin etta tati vaan myohassa (ehka just tan stressaamisen takia).

Tanaan on kylla todella tatimaiset fiilikset (kiukkuinen ja itkuinen olo, jullintaa alavatsassa jne), joten eikohan se sielta kohta saavu. Buu :-/

Pumpkin

kp 26/25-28, yk 3, dpo 15

Vierailija
196/294 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Pumpkin, pahoittelut. Miten me voidaankin mennä näin samoja jälkiä.. ? :) Tsemppiä!

Täällä tosin ei edelleenkään täitämäistä oloa yhtään. Alavatsa on outo. Tissit on kauttaaltaan kipeät. Lämmöt on korkealla ja viluttaa. Jos noita pirun kotitesteja ei olisi keksitty, niin olisin todennäkisesti varma raskaudesta. Mä en jaksa tätä epätietoisuutta... puuh

Vilho edelleen Kp 27/24-25

197/294 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jännittää teidän muiden kuulumisia, monella menossa jännäysvaihe! Ja kiva kirjoitella salaa anopilta foorumille ;)

Vilho ja Pumpkin, tervetuloa tädin odotus -kerhoon. Sitä on täällä kaipailtu jo useampi päivä, tai viikko.

Tai itsesasiassa, toivottu oikeastaan, että pysyisi poissa jos on tärpännyt ja jos ei niin tulis nyt vauhdikkaasti.

ON: Kiertopäivähän on siis tänään 51. Mietin eilen nukkumaan käydessä, että joskohan ois vaan jäänyt yhdet menkat välistä? Yk1 oli 29päivää ja olin jonkinnäköisiä ovistuntemuksia EHKÄ taas tuntevinani n. viikko sitten, joten oiskohan mahdollista, että 29+29--> menkat alkais kp58-59 (tai siis niin, ei alkais; sitähän tässä toivoo...)?

Oireita? Olen laihtunut herkuttelusta huolimatta (?!), tissit kutistuneet ja kiinteytyneet, alavatsa on arka harva se päivä ja menkkakivut jatkuneet jo TOSI pitkään, plus palelee jatkuvasti ja väsyttää mielettömästi.

Olis ihan kiva tietää, mitä tämä kroppa tällä hetkellä kuvittelee. Joku puhui joskus valeraskaudesta, kauanko itseään voi huijata? Lääkäri on varattuna 16.11. ja aion testata vasta ed. aamuna, jos tarvis on.

Jännäämiseen kohta kyllästyvä ja muita tsempittävä,

nieve

Vierailija
198/294 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miij, ei voi olla totta tuon sinun kiertosi kanssa! Toivotaan hyviä uutisia tai apuja lääkäriltä kierron käynnistämiseen. Minulla on ollut tämän vuoden puolella kaksi noin 50 pv kiertoa, avuksi sain terot.

Täällä piina jatkuu... testiä en uskaltanut tehdä aamulla, mutta kyllä se tuolla kaapissa huutelee.. Rinnat samanlaiset tai kipeämmät, ei oikeastaan muita oireita (joita uskaltaisin mainita..)

Hyviä uutisia odotellaan, Pumpkin ja Hekle..?

Sunnuntaita toivottelee Vilho, kp28!/24-25

Vierailija
199/294 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...teidän muiden puolesta vain jatkuu! :)

Pumpkin, Vilho, : Plussatuulia teille päin, toivottavasti täti pysyy poissa ja seuraava testi näyttää plussaa!

Hekle: Mikä tilanne sulla on tällä hetkellä?

miij: Sulla on kyllä tosi hyvät hermot! En itse pystyisi odottelemaan viikkokausia testaamatta! Toivottavasti olet raskaana tai ainakin kiertosi saadaan kuntoon. :) Oireet kyllä ovat ihan lupaavia! Onko sulla lämmöt koholla?

ON: Tänään lämmöt nousseet jo n.37'C, eli ovis on jo ollut ja tuli hyödynnettyäkin. :) Epäilen päiväksi eilistä. Ovisplussa oli to-pe ja pe-la välisenä yönä oli vahvoja menkkamaisia tuntemuksia, olisikohan voineet olla sitä...? Nyt siis kp 14/25-27, dpo 1-2/14.

Vierailija
200/294 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekle: Miten kävi, ootko testaillut?

Vilho; Jännätään yhdessä, plussaa plussaa tulkoon. Ootko testaillut jo?

Pumpkin ja Helke: Uutisia?

Unikko: Kiitos, ja onnea sulle oviksen metsästykseen.

Usva 30+: Hienoa että ovis löytyi ja tuli hyödynnettyä :)

Miij: Tsemppiä tuon maksikierron kanssa, jospa se plussa löytää tiensä sun luo, antaa vaan odottaa itseään.

ON: Huolettaa mun kierto, se kun on niin lyhyt ja hulluna googletin luteaalivaihetta ja löysin tän Perhesuunnittelun sivuilta "Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. " Mun lv oli viimeks jus tossa 9 rajoilla.

Tuskaileva Mussum

kp 19/22-26 6 dpo yk8