Esikoisen väkääjät 30+
Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.
Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.
Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)
Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?
Kommentit (294)
Voi että Miij, toivotaan plussaa siihen toiseenkin testiin :)! Tai siten ovista, onhan sekin hyvä, jos kierrot olleet sekaisin :). +++++++++++
ON: ei niin mitään uutta. Tai no itseasiassa se on että vuodan enemmän kirkasta/punaista kuin aikaisemmin. (ennen noin yksi päivä ja tuhrut päälle). Olisivatkohan terot opettaneet pillereiden kyllästämälle kropalleni kuinka tulisi toimia... Joku oli täällä huolissaan lyhyestä vuodosta? Minä olen ollut myös ja gyne kertoi viimeksi, että voi olla pillereiden syytä, sillä pillerit pitävät myös limakalvot ohuina. Mutta pitäsihän se tilanne joskus parantua.. itselläni lopettamisesta nyt 9,5kk ja teroja 3kk alla.
Katsellaan, rennosti (yep yep). ;) Jostain syystä sitä täällä tulee pyörittyä kuitenkin. Mahtista että täällä juttuseuraa :)
Hyvää viikonjatkoa,
Vilho (no okei kp 4, kyllähän mä sen tiedän vaikkei meillä lasketa, heh)
*muoks* Ja Mussum, hyvältä kuulostaa! Peukut pystyssä täällä, hengitä syvään ja rauhallisesti ;)
Mussum; onpas sulla jannat paikat! Varmaan parasta odottaa viela muutama paiva sen testaamisen kanssa jos vain kykenet -mutta tiedan kylla etta helpommin sanottu kuin tehty (itsehan en tahan kyennyt -ja sitten petyin tyhmiin negoihin)
Vilho; tasmalleen samoilla paivilla nakojaan mennaan :-). Nyt sais kylla tarpata molemmilla tassa kierrossa jotta saadaan pikkujoulu lahjaksi vauvat masuun!
ON; mullakin on pillereiden jalkeen vuoto paivat vahentyneet. Pillerit alunperin lyhentivat vuotoa runsaasta 6-7pv, vahaisiin 4-5pv. Nyt tama viides luomu kierto on nakojaan jaamassa TOSI vahaiseksi 3pv. Viime kierrolla en limaillut ollenkaan (ovis tuli kuitenkin), joten hedelmallisyys ei varmaankaan parhaimmillaan. Noh, ei kun lisaa greippimehua kehiin!
Pumpkin
kp 4/25-28, yk 4
Vilho: Hyvä merkki se varmasti on jos vuotopäivät alkaa olla pidempiä, on ainakin tarpeeksi limakalvoja. Saitko teroja tuohon lyhyeen vuotoon vai mihin? Utelaisuuteni johtuu siitä kun nyt ite pähkäilen tän lyhyenlaisen kierron suhteen että pitäskös mennä gynelle jo kyseleen. Nyt vaan oottelemaan ovista saapuvaksi sinne, ihan rennosti ;)
Pumpkin: Greippimehua vaan ja ovista odottelemaan, kyllä pidetään peukkua että viimeistään pikkujouluna on vauva masussa. :)
ON:Voi voi kun olisin Pumpkinia uskonut mutta ei! Tänään on ollut no sanotaanko että huonompi päivä muutenkin ja aattelin että no samaan pahaan mieleen se testauskin menee sit. Negahan se sieltä iloisesti tuli. Kävin aikasemmin tänään kontrollikäynnillä papa-testissä ja sen jälkeen tietty aina vähän vuotaa. No ainakin nyt ton negan puolesta näyttäs että täti tulee kohta. En aio testata ennen perjantaita mitään kun turha pettyä koko ajan. Viisastunkohan mä nyt tästä...
kp 22/22-26, 9 dpo, yk8.
Mussum, pöh sille negatestille. Mutta liian aikaiseen se on varmasti ja nyt vaan rauhassa odottelemaan. Mä en voi ainakaan antaa vinkkejä testien panttaamiseen ;), viime kierto taisi olla ensimmäinen etten testannut liian aikaisin.
Mut noihin teroihin. Niitä kai määrätään monestakin syystä, mutta pääsääntöisesti kp15-24 välillä syötynä niiden tarkoitus on "kouluttaa" oma keho toimimaan keltarauhashormonin avulla, jota normaalisti pitäisi tulla oviksen jälkeen. Näin minulla; sain terot kierron säännölistämiseksi, megakiertojen vuoksi. Sillä samalla käynnillä oli myös puhetta niukasta vuodostani. Mulla on siis kierto- ja mahdollisia ovulaatiohäiriöitä. Pillereistä tai mistä lie johtuvaa. Kahdessa keväään ja kesän megakierrossa(kin) oli ovisoireet, mutta siellä kp 35 tienoilla. Ovis niin myöhään voi olla liian heikko tai sitten sitä ei tapahdu ollenkaan ja menkat vain sitten jossain vaiheessa (pitkällisen piinailun ja turhin r-testien jälkeen) alkaa. Lekuri oli sitä mieltä, että kehoni voi "toeta" ja oppia terolutien avulla. Ellei opi, niin menen jatkotutkimuksiin.
Teroilla kiertoni on lyhentynyt (ennen 32-50, nyt 24-27) ja tämän viimeisen terokierron perusteella ovisoireet voimistuneet ja vuoto lisääntynyt. Lähtökohtaisesti kuulosta mielestäni hyvältä, saas nähdä nyt miten kauan niitä OIKEITA tuloksia saapi odotella. Nyt katsellaan ekaa luomukiertoa (ja näitä työkuvioita..)terojen jälkeen ja sitten varmaan päätämme menenkö/menemmekö jatkotutkimuksiin. Viimeksi lääkäri sanoi "katsotaan alkuun nämä terolutit, ja jos sitä vauvaa ei ala kuulumaan, niin sitten".... Kyllähän se maaginen vuosikin tulee pikkuhiljaa täyteen. Seuraava vaihe olisi kuulemma maitorauhas (ja jotkut muut, en muista mitä) kokeet ja ovulaation induktio (ja mahdolliset avustavat hormonit ovulaatiolle kierron alussa, esim clomifen tai femar, näistä en ole tarkemmin vielä keskustellut). Ja tietysti myös miehen simppatestit jossain vaiheessa. (yksityiselle klinikalle maksamaan itsemme kipeiksi siis).
Minä kehotan menemään tutkimuksiin, jos mietittyttää, ja vaikkei muuta vaivaa olisikaan kuin pahanlaatuinen vauvakuume. Gyneni on ihana ja hänen kanssaan on mahtista jutella tästä aiheesta. Hän on aina ollut myös sitä mieltä, että pienilläkin korjausliikkeillä eli hormoneilla voi saada helposti keirron raiteilleen. Jo oman mielenrauhan vuoksi kannattaa. Ultra-aika kannattaa varata lähelle ovulaatiota, niin kohdun limakalvo ja munikset nähdään oikeaan aikaan.
Tulipas stoori, mahtoikohan joku jaksaa lukeakin ;) Terkuin ja plustuulia puhallellen teidän piinailijoiden suuntaan!
Vilholainen
Kiitos kun jaksoit vastata noin perusteellisesti, jaksoin lukea hyvin :)
Eli nyt päätin tehdä niin että jos tästä nyt tulee täti kylään niin seuraavalle ovikselle ajoitan gynekäynnin ja tunnustan hänelle sairastuneeni vaavikuumeeseen. Samalla voidaan jutella mun luteaalivaiheesta ja sen mahdollisista ongelmista.
Kuulostaa ainakin että teroista on ollut sulle apua jos keho alkaa toimia "normaalimmin". Hormonihoitojahan noi useimmat taitaa olla ja on monelle kuuleman mukaan vauvan tuoneet. Jännä että vaikka välillä tuntuu että nainen on täynnä hormoneja kiertonsa kanssa niin silti niitä täytyy lisätä vielä, mutta kunhan vaan lopputulos olisi oma lapsi niin kyllä sitä on valmis kokeilemaan kaikkea :)
Kyllä on vaan hienoa kun tätä kautta voi saada apua askarruttaviin asioihin ja innoitusta omiin yrityksiin :)
Kiitos tsempityksistä ja oottelen nyt (rauhassa juu juu) perjantaita jos ei täti tuu sitä ennen.
Plustuulia kaikkialle!
Täällä taas työreissulainen. Pitihän sitä vähän lukea mitä teille kuuluu.
Mussum: Teroja minäkin syön. Olen syönyt nyt vuoden yhtä soittoa. Minullakin normalisoitiin kiertoa niillä. Tavoitellaan minulle luonnollisinta kierron pituutta eli noin 32-33 pv ja niin se on Teroilla hyvin pysynytkin. Myös vuodon määrään mielestäni se on vaikuttanut, minulla vähentävästi, koska luomukierrossa joka venyy limakalvoni kehittyvät liian vahvaksi ja sitten vuotaa pitkään.
Ja ehdottomasti omalle gynelle kannattaa kertoa vauvasuunnitelmista.
Miij: onnittelut viivasta. Saittehan hyödynnettyä sen? :=)
Kaikki te juotte tuota greippimehua :( mä en voi kun oon allerginen...siitäköhän kaikki on kiinni. heh heh.
Ystäväni sai ikäviä uutisia kun oli ekassa oikeassa ultrassa. sieltä ei sydämen sykettä enää löytynytkään. Varhaisultrassa se oli havaittu mutta ei enää. Nyt hän joutuu tyhjäykselle. :( paha mieli hänen puolestaan ja toisaalta pistää miettimään että apua jos minulle kävisi noin. Noh, ei pidä ajatella negatiivisesti.
Minun napa: Ei tätiä vieläkään. Pitäisiköhän testata vielä uudestaan? äh. Miehelleni olen jutellut mielestäni ihan selkeästi jatkohoidoista mutta maanantain kirjeen jälkeen hän ei oikein osannutkaan suhtautua siihen kovin hyvin. Hänen mielestään emme mitään lisätutkimuksia tarvitse, emme ole vain tarpeeksi yrittäneet. Ai jaaha. No sulatelkoon asiaa hetken.
Hekle
kp 37/32-33, pdo 17
Hekle, saatiin ilmeisesti jo aiemmin x)
Aamusta silmät ristissä vessaan apteekin oman testin kanssa ja samantienhän siihen piirtyi kaksi vahvaa viivaa, tarvinnut edes odotella! Tämä ihanainen ei oo ees mikään haamu vaan kontrolliviivaa selvästi vahvempi! (On siis tullut todistettua, että vaikka kp33 on veritestikin ollut nega niin kp56 on mahkuja saada kotitestillä plussa!)
Itkuhan siinä sit tuli. :') Mieskin on vielä pyörällä päästään.
Teen huomenna aamulla vielä cb:n digin, jotta näkee viikot. Ja sitten eikun soitto neuvolaan! Ja ha, se lääkärihän olis ollut ens tiistaina. Taidan nyt tuolla ajalla sitten hoitaa muita asioita... :D
Kiitos ihanaiset tsempityksistä ja peukutuksista ja puhureista. Nyt nää plussatuulet vois täältä puhaltaa teidän muiden suuntaan!
nieve (kp56 ja rt +++++!!!!)
muoks. vähän jänskää kuitenki, kun sillon kp36 join suoraan sanottuna lähemmäs pääntäyteen kun v*tutti nuo negat ja seuraavan viikon käytin luontaistuotettaita flunssanhoitoon. Toivottavasti masussa on kaikki ok! :>
miij, Aivan ihana uutinen sinulla tänä aamuna! Onnea oikein kovasti teille. Voi hitsiläinen - siis todellakin on mahdollista tulla noinkin myöhäinen plussa, tai milloin sitten sinun ovulaatiosi on ollut. Mitäpä väliä sillä, pääasia on että olet raskaana.
Tarrasukkia ja hyviä hetkiä teille!
Tästä saa pienen toivon kipinän itsellekin...kp 38/32-33. Josko minäkin vaikka rt näytti negaa maanantaina.
Wow! Upeaa!! Myöhäisestä plussasta todistusta tässäkin ketjussa!! Onnea teille ja Heklen sanoin, paljon tarrasukkia! Mielenkiintoista tietää kuinka paljon sinulla on viikkoja. Aivan mahtavaa - jee!!!
Hekle, peukkuja pidetään! Toivotaan todellakin myöhäistä plussaa! :) Tsemityksiä!
Unikko, kp12/31(37), yk2
Miij: Aivan superpaljon onnea ja ihanaa odotusta sulle, on niin mukava lukea tämmöisiä uutisia! Tule kertomaan meille piinajille kuulumisia ja toivottavasti seurataan perässä!
Hekle: Eli terot auttavat tuossakin tilanteessa, kiitos neuvoista ja kyllä otan gynelle ajan jos en plussaa nyt. Ja Hekle, sulle voi myös tulla vielä se myöhäinen plussa +++ :)
ON: Eilisen negatiivisluontoisen päivän jälkeen suuntaan ajatuksia parhaani mukaan muihin asioihin. Täti tulee tai ei, testaan vasta huomenna jos ei. Oireena tänään migreeninen olo, mahakrampit ja yökötys.
KP 23/22-26, 10 dpo, yk 8
Kiitos Hekle, Unikko ja Mussum!
Olin tätä oikeastaan jo hetken aavistellut. Siitä Usvan toivoa antavasta kommentista lähtien :D
Maanantaina itkin hysteerisena ilman syytä, olen koko viikon ollut väsynyt ja palellut (siis jatkuvasti kylmä!) ja eilen joogatessa sain omituisia tuntemuksia alamasuun. Kun vielä illalla pupuillessa tunsin kamalan vihlaisun kohti alaselkään, olin lähes varma testituloksesta jo nukkumaan käydessä. (Ylipäänsä ihme, että olen malttanut nukkua viime yönä).
Tissit ei millään tapaa arat, vähän outo olo masussa ja koko viikon tuntunut niinkun joku kiskois tuolta alapäänkarvoista ulospäin (:D) siis sillälailla vähän neulamaisia nipistyksiä!
Tässä tätä toivelistaa teille ;)
Ja Mussum, en katoa minnekään ennenkuin saan tietää mihin pinoon edes kuulun. Kuten Unikkokin sanoi ja Heklekin otti esiin, kiva tietää... Viikoista kun ei tosiaan minkään valtakunnan mielikuvaa :D
Vähän on kuulkaa pyörällä päästään tästä kaikesta ja tuota tikkua pitää käydä vilkuilemassa vähän väliä :D
nieve :>
Miij, ei voi olla totta! Onnea hirmuisesti. Siis onkohan sulla jäänyt tavallaan yhdet menkat ja ovulaatio välistä???
Onpas ihmeelliset luonnon tiet, ja kerrankin onnellisella tavalla. Kiva että tuot toivoa meille muillekin :)!
Vilho - jolla ei mitään uutta, sukulaisen vierailu lopuillaan (vasta nyt) ja työpaikkauutisia jännityksellä odotellaan.
ONNEA Miij!!!
Täällä pinossa oonkin vaan taustaillu... Tuttuja nimiä näkyy paljon.
Oli pakko kirjottaa! Toi on niin uskomaton toi Miij:n juttu! Toivon todella et kaikki on hyvin! Onnea vielä!
Ihania uutisia :-) Sahan hyvassa lykyssa voit jo olla rv 8! Kerrohan meillekkin sitten kun selviaa!
Tuhansia tarrasukkia toivotellen
Pumpkin kp5/25-28, yk 4
Ihanaa, mitä ihanin uutinen tähän alkupimeyteen :) tuohan on vähän kuin sytyttäisi ensimmäiset jouluvalot :D
Nyt täytyy toivoa että tulisi muitakin plussia :)
itse elättelen toivoa että me plussataan pian leikkauksen jälkeen.. Monista keskusteluista endoilijoiden kanssa on saanut uutta toivoa...
Nyt pää pyörii muutenkin, taisi osua se oma koti meille nyt.. sopiva asunto johon mahtuu ainakin se 2 lasta :D
Siis aivan uskomattoman upea asia!
Paljon tarrasukkia matkaan ja kerrohan meillekin ensimmäisen ultran jälkeen, millä viikolla odottelet! :)
t.Usva kp 18/25-27 dpo n.6/14, yk4
Kiitoskiitoskiitoskiitos! :))
Pikainen aamupäivitys. Cb:n digi sanoi, että hedelmöityksestä +3viikkoa, wtf?!
Raskaana siis ollaan ja viikkoja kasassa jo +5! Oli muuten aika epätodellinen tunne lukea testin näytöstä se raskaana x) Toivottavasti saatte mahd. moni lukea sen saman mahd. pian!
On tämä outoa,
nieve
Huh Miij, eli ne kaikki testit eivät näyttäneet plussaa silloin kp 33 tienoilla vaikka hedelmöittyminen oli jo tapahtunut.... kaikenlaista sitä tapahtuu ja tästähän me kreisikuumeilijat saadaan vielä monta monituista "entä jos sittenkin" -ajatusta ja tietty toivonpilkahduksia ;). Tuntuu varmaan aivan mahtavalta lukea se maaginen teksti siitä testistä, en voi kuvitellakaan! Ihanaa ja onnellista odotusta ja tulehan kertomaan kuulumiset vielä :).
ON: Jatkan vielä tuosta vuotoaiheesta. Vuodan siis paljon enemmän kuin aikaisemmin, mahtaisko tää nyt sitten olla hyvä merkki :) Että keho toimii siten kuin pitääkin.... Muuten ei mitään kummempia.
Entäpä piinailijat ja luteaalivaihetta elelevät? Mitä kuuluu? Onko Mussum testannut?
Vilho
Olen vieläkin ihmeissäni tuosta Miijn uutisesta. Ja nyt kun luin vielä CB:n antaman tiedon niin huh huh. Vilho tuossa oikeastaan kiteyttikin asian aika hyvin. (täällä yksi hullu joka saa nyt ajatuksia päähänsä)
Mitäs muille kuuluu?
Itse palaisin eilen työmatkalta ja paluumatkan jouduin pysähtelemään 20 km välein oksentamaan. Alkoi kuin salama kirkaalta taivaalta pahaolo. Voitte kuvitella kauanko kestää jos matkaa on 360 km ja pysähtyy 20 km välein ojanpenkalle oksentamaan. Sainko jostain ruuasta tämän vai mahatauti? Tänään olo on parempi, mutta kokoajan tekee huonoa. Toisaalta ei tunnu oksennustaudiltakaan. Mutta voisiko tämä olla raskauteen liittyvää? En jaksa uskoa, mutta jos sittenkin :)
Kp 39/32-33, dpo 19 (nega dpo 15).
Miij: Ihan varmasti sinäkin vielä raskaudut! Vauvat löytää vielä tiensä meidän massuihin asumaan, joko luomuna tai ei :)Pidän sulle tosi paljon peukkuja ja varpaita täällä, eikun testikauppaan, tuu kertomaan mitä näyttää!
ON: Täälläkin tunteet pinnassa, jännittää, pelottaa, en uskalla testata kun en halua pettyä ja silti mietin koko ajan plussaa. Oireet on taas menkkamaiset ja varsinki rinnat erittäin herkät, ei pahoinvointia,maha turvoksissa ja kipeä.
KP 22/22-26,9 dpo, yk 8