Esikoisen väkääjät 30+
Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.
Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.
Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)
Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?
Kommentit (294)
Tämä vauva.fi -sivusto vielä ihan vieras. Miten pääsen mukaan ryhmäänne? Olen 31-v esikoista "väkäävä" :)
Kun menee tuolta vasemmalta löytyvästä kohdasta ryhmät ja sieltä etsii esikoisten väkääjät ryhmän ja pistää hakemusta tulemaan. Meillä on jo lähes 50 jäsentä :D
Tämä ryhmä tuntuikin juuri sopivalta, joten hain mukaan! :)
Ensimmäistä yritellään, olen 31v ja mies 36v. Ensimmäinen yk menossa ja kun mennään nyt kp 11/26 niin ilmassa on romantiikkaa.. ;)
Olen jonkun aikaa lueskellut näitä juttuja ja joku tuolla sanoikin, että tästähän se vasta kuume nouseekin! Ihan ihme juttuja pyörii päässä joka päivä, joka paikassa! Viimeksi vaatekaupassa "tähyilin" vauvanvaateosastolle, mutten uskaltanut edes käydä siellä ;)
Jännää! Ajatella, että jos heti tärppäisi niin voisi loman jälkeen mennä töihin tietäen jotain mitä muut eivät tiedä! :))
Kroppa kertoo oviksen lähenevän, pitäisikö alkaa kynttilöitä sytyttelemään makuukammariin.. hihih!
Tsemiä kaikille!
ryhmään mahtuu vielä paljon lisää keskustelijoita.. osaa onkin onnistanut, osa odottelee ja osa vielä on jonossa.. mutta tukea saa paljon meidän keskustelijoiden kautta..
eli jos ottaa päähän... tuntuu ettei nuorten helposti raskautuvien jne.. jutut tunnu oikealta.. niin laittakaa tuolta ryhmä osion kautta pyyntöä niin hyväksyn aina pyynnöt kun niitä saan..
meitä on jo lähes 100 jäsentä ja n. 30 aktiivista keskustelijaa.. lisää kaivataan nimenomaan keskustelijoita.. mutta toivon että tarkkailijatkin osallistuvat rohkaistuttuaan juttelemaan.. tarkoitus on saada kuitenkin vertaistukea lapsettomuushoitojen tyrkeissä..
Tämä väsääjä vois liittyä remmiin mukaan..mutta miten? Jos sais sellaset mahottoman helpot ohjeet jotta ryhmään pääsee mukkaan :)
Joukkoonne ilmoittautuu 30-v. esikoisen yrittäjä. Meneillään yk1.
Heippa!
niinhään siinä kävi, että tulin etsiskelemään vanhaa ryhmää ja eihän sitä ollutkaan! onko kaikki ryhmät poistettu ja tekstit niiden muassa?! höh. Esikoisen väkääjät ovat siirtyneet kokonaan toiselle forumille? Katsotaanpa jos uskallan rekisteröityä sinne ;).
Terkuin Vilho
Haeskelin kans ryhmiä ja petyin kun ei niitä löytynytkään niin kuin ennen. Pitkin kevättä oon sairastellut ja jäänyt tää ryhmän seuraaminen taka-alalle. Mut jos vaikka tonne foorumille pääsis niin sais kertoa taistelusta paranemisen puolesta ja asiasta joka vetää hymyä korviin. :)
Hei, vanha ryhmä siirrettiin ihan omalle foorumille..
sieltä löytää monta vanhaa ja muutamia uusiakin.. ja kaipaamme "laivasta jättäytyneitä kovin"
tervetuloa rekisteröitymään sinne http://esikoistenvakaajat.omafoorumi.net/
Odottelen teiltä siis liittymisviestejä.. terv. hämeenkyrön yrittäjä :D
meinaa kadota jo arkiston uumeniin.
Eli suljetuista ryhmistä löytää meidät nimellä Esikoisten väkääjät.
Suljettu ketju löytyy vasemmalla olevasta valikosta Ryhmät ja sieltä pistä pääsy pyyntöä Esikoisten väkääjien ketjun ylläpidolle eli minulle..
paljon onnistumisia pitkän yrityksen jälkeen, kesken eräisiä hoitotarinoita ja jopa sitä vauva-arkea kun on saanut sen "palkinnon" ulos :)
ja myöskin meitä, edelleen yrittäviä.. tukea löytyy kyllä kaikille.. keskustelu suunnattu yli 30 vuotiaille ensimmäistä yrittäville.
Hei! Etsimme päähenkilöitä dokumentaariseen Yle TV2:n ohjelmaan. Painoitan jo heti alussa, että en etsi julkisuudenhakuisia näyttelijän alkuja enkä ns. esiintyjiä tai avustajia vaan tavallisia ihmisiä, joilla on oikea tarina oikeasta elämästä ja jotka haluavat ongelmiensa ratkaisussa apua. Jos siis olet 20-40-vuotias uudellamaalla asuva nainen ja löydät itsesi allaolevasta kuvauksesta, ota yhteyttä pikimmiten ratkaisucasting@gmail.com. Teemme YLE TV2:lle asiallista ja lämminhenkistä dokumentaarista reality-sarjaa. . Ohjelmaan kuvattavat henkilöt valitaan 2-4 viikkoa ennen kuvauksia, jotta voimme vastata nimenomaan akuutteihin ongelmiin. Osallistujille maksetaan palkkio ja he saavat henkilökohtaista valmennusta. Jos sinulle heti tuli mieleen itsesi tai joku läheisesi, laita viestiä os. rekry@itv.com
Hei, onkos tätä ryhmää vielä? Kävin rekisteröitymässä yllä olevan linkin kautta jos pääsis mukaan keskusteluihin.
Minäkin ilmottauduin ketjuun =)
Elikkäs ensimmäistä lasta yritetään, minä 29 (kohta 30) ja mies 32. Ehkäisypillereitä söin 11 vuotta ja lopetin ne viime syksynä, sitten odottelin luomumenkkoja jotka olikin sitten epäsäännöllisiä. Koko ajan kyllä ollaan sitten saada vauvaa alulle =) Ja monta negatestiä tehty. Mutta nyt tämä tammikuu ollaan oikein ahkeroitu ja mahassa on nyt tuntunut erilaiselta, tuikkimista, vihlontaa ja hirveästi tullut valkovuotoa että pöksyt märkänä, joutunut pitään ohutta sidettä välillä. Viikon päästä pitäisi alkaa menkat jos alkaa.. Kovasti niin toivoisin olevani jo raskaana.
Hain minäkin mukaan tuohon suljettuun ryhmään (onko se vielä voimissaan?). Täällä siis maaliskuussa 39-vuotias rouva, joka yrittää esikoistaan. Hullua, eikö? Tässä iässä... Nyt olemme mieheni kanssa olleet ilman ehkäisyä kaksi vuotta, ja kun mitään ei tapahtunut, hankin ovistestin. Bongasinkin heti ekalla kierrolla ovulaation ja nyt jännitellään. Melkein toivoisin, että olis jo kierto täynnä, niin olisin viisaampi.
Hei,
tulkaa meidän uudelle foorumille, olen perustanut uuden foorumin http://esikoistenvakaajat.omafoorumi.net/ rekisteröityminen tapahtuu etusivulta ja minä sitten hyväksyn uudet jäsenet. (koitan tarkistaa päivittäin sähköpostit)
Sen verran muutosta vanhaan, että seuraan kirjoittelua, jos kirjoittelua ei tapahdu, niin poistamme seuraajat pois jäsenistämme.
Eli toivomme lisää uusia keskustelijoita foorumillemme. Tervetuloa.
Jos sattuisi että Usva, Joharran, Pumpkin tai joku muu "vanha" ryhmäilijämme olisi liikkeellä niin teitä kaivataan kovasti. Olisi kiva kuulla mitä teille kuuluu! Tulkaa uuteen suljettuun ryhmään!
Toki muitakin ryhmään saa tulla, mutta ehtona on aktiivinen osallistuminen keskusteluun. Jokainen jakaa omia ajatuksiaan ja kokemuksiaan saaden vastalahjaksi muiden ajatuksia ja kokemuksia.
[quote author="rva34h:kyrö" time="01.01.2013 klo 20:41"]
Koska ryhmät suljetaan täältä, olen perustanut uuden foorumin http://esikoistenvakaajat.omafoorumi.net/ rekisteröityminen etusivulta ja minä sitten hyväksyn uudet jäsenet.
Sen verran muutosta vanhaan, että seuraan kirjoittelua, jos kirjoittelua ei tapahdu, niin poistamme seuraajat pois jäsenistämme.
Eli toivomme lisää uusia keskustelijoita foorumillemme. Tervetuloa.
[/quote]
Tervetuloa miij. Vaikket ketjun "kriteereitä" iän puolesta täytäkään. Eipä siitä haittaa ole.
Sekavat kierrot on mulle niin tuttua. Mä olin taas hyvin nuori kun kuukautiset alkoi. Olin vain 9 vanha ja voin kertoa että musta oli tosi noloa kun muilla ei ollut kuukautisia.
Mä olen koko elämäni kärsinyt kivuliaista ja epäsäännöllisitä kuukautisista. Ajatelkaa mulla on ollut menkat jo 23 vuotta vaikken mä ole kuin 32 vuotias! Tosiaan kierto on heitellys 32-45 normaali kiertona mutta vähintään kerran vuoteen on tullut kierto joka on jotain 75 päivää tms. Toki ne ajat kun olen syönyt pillereitä on kuukautiset tulleet kuin kello, mutta erittäin runsaina ja kipeinä. Ihanainen PCO. Mutta kyllä noi luomukierrot on jotain niin kamalaa, aina kantaa mukanaa nyssyköitä, kun ei tiedä koska vuoto alkaa. Tai nykyään kuppi on mukana.
Viimeisen vuoden olen syönyt Terolutia koska mulla jämähti kuukautiset kesäkuussa 2009. lokakuussa 2009 käynnistyi ekalla Tero-kerralla. Nyt määrä syödä Teroja kunnes raskaudun tai aika lapsettomuusklinkalle tulee.
Tänään menossa kp 27/32-33, dpo 7. Olen yrittänyt kehitellä aktiviteetteja etten miettisi kokoajan että onko mulla jotain raskausoireita... aark. Nyt mehua pullottamaan.
Hekle
Mikäli täällä on 30+ esikoisen toivojia, niin tervetuloa mukaan suljetulle keskustelupalstalle. Siellä on ryhmä jossa keskustellaan väkäämisestä ja jo raskautuneitakin on mukana. Niin ja yksi meistä sai jo oman käärönsä heinäkuun alussa.