Esikoisen väkääjät 30+
Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.
Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.
Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)
Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?
Kommentit (294)
Täällä saa aika hyvää oppia miten tulkita kehoaan ja miten kukin laskee oviksen aikoja. Ja millaisia tuntemuksia kukin saa/ ei saa oviksesta.
ON: Täti on sittenkin löytänyt tiensä luokseni? Tältä vaikutti vessareissulla. No laskin sitten kalenterista miten kierron olisi pitänyt mennä, jos edellinen kierto ei olisi lyhentynyt sen kystan vuoksi. Tulin siihen lopputulokseen että jos kierto olisi pysynyt normaalina niin tänään olisi sen kierron kp 33... niin sanoisin että kehoni on hakenut takaisin omaan normaali kiertoonsa. Uskon että tuhru muuttuu kunnon tädiksi ja kiertoni palaa omalle uomalleen.
Ehkä näinkin voi käydä?
Toki olisi kiva olla raskaana mutta negojen jälkeen olen tyytyväinen tätiinkin.
Hekle,
kp49 (vai 33)/ 32-33
Hei naiset,
Nieve kiva kuulla sinusta ja raskasuoireiden lisääntymisestä ;).
Tuosta Nieven ikävämmästä jutusta tuli mieleen, että jos me tällä notkutaan vielä, niin voisi harkita suljetun ryhmän perustamista esikoisen väkääjille (ja väkäystähän jatkuu myös odottajilla;))
Mussum, tulehan kertomaan sitten mitä siel gynellä tapahtuu! Kiinnostaa! ;)
Neito32 saa nyt sitten keskittyä leikkaukseen, tsemppiä!
Hekle, tietämättömyys suuntaan tai toiseen ei ole kivaa. Joten ymmärrän, että menkatkin helpottavat jossain tilanteessa ja jos kehosi on kystaepisodin jäljiltä normalisoitumassa, niin sehän on tosi hieno juttu! Tsempit.
Usva, ja samoin kun Katrina pahoittelut tädistä, ei osannut sitten pysyä poissa. Tsemppiä uuteen kiertoon. Minulla on myös tuollaisia vaihtelevia menkkoja, joskus kovat kivut ja joskus taas ei ollenkaan. Mistä lie johtuu (ja samahan on ovisoireiden kanssa näköjään).
ON: Ihan ekaksi kiitos kaikista kannustavista sanoista. Ainakin viikonloppuna otin vinkistä vaarin. Tuo on niin totta, että pitäisi yrittää olla sressamatta. Olen miettinyt tuota testaamista ja sen tarpeellisuutta. Nyt kun kuukaudet ovat kuluneet ja tiedän oirestakin (yleensä!) odotella, koska on tulossa mitäkin. Ja toisaalta miehen kanssa nähdään kun nähdään(töiden takia asutaan kahta kotia) testin sanomasta huolimattta ja silloin kyllä hyödynnetään. Loma taidetaan kyl buukata ens keväälle oviksen aikaan...hih. Pitkäin tähtäimen suunnitelmia, eiks niitä suositella ettei stressaisi niin paljon.
No näillä mennään nyt ja tämä kierto jää nyt sen varaan, että tiedän vuodon alkamisesta koska se ovis oli, jos oli. Tänään alkoi rintojen aristus, joka oli siis uusi tuttavuus loppukierrolle viime kierrosta. Eli siinä mielessä voisin (ehkä jollain tavalla epävarmasti) päätellä, että oviksen jälkeistä aikaa ja sellaista 25-27 kiertoa mennään. Iso ehkä.
Ai niin tuosta ovuloimattomuudesta ja meistä "vanhuksista"; mulle tulis tuo 10 (oletettua) ovista tälle vuodelle, jos tässä yhden follin ehtis vielä kasvattaa.. heh, eli olenkin normi 30v kategoriassa..
Kauhee ku mä runoilen taas. Takas hommiin ny. Ihaista viikkoa, ootte huippuja!
Vilho
nyt mä en oikeasti tiedä onko kp 15 vai 16, mut tän tiedän: yk9.
Eli löytyy tuolta ryhmien alta samalla nimellä kuin täälläkin tämä keskusteluketju.. sinne vaan liittymään niin lisäilen sitten jäseneksi..
ja pieni lisäys, lisäilen jäseneksi aina kun käyn sähköpostilla, että pari kolme kertaa päivässä käyn siellä kurkkimassa että onko uusia ilmoituksia, pistäthän liittymispyyntöön nimimerkkisi..
Voi Hekle, ei ole varmasti kovin kivaa elää tuollaisessa epätietoisuudessa, kunpa nyt tapahtuisi jotain suuntaan tai toiseen :(
Usvalle ja Katrinalle tsemppiä seuraavalle kierrolle.
Neito32: Voimia sulle leikkausta varten.
Vilho: Niinhän sitä sanotaan että kun lakkaa stressaamasta niin asiat tapahtuvatkin nopeammin siihen haluttuun suuntaan. Sama tilanne mulla, hyvät ystävät joille olen tästä puhunut toppuuttelevat ja kehottavat rauhallisuuteen kuumeiluni kanssa mutta ei se ole niin helppoa. Oikeassahan ne taitaa olla... mutta onneksi on tämä yhteisö täällä jossa aina on keskusteluseuraa :) Tehdään Vilho sellanen päätös että tää ysi tärppää meille molemmille!!
ON: Tänään siis gynellä makailin tuolissa ja katselin ultran ruudulta kohtuani ja munarakkulaista jossa munasolu oli kypsymässä, aika jännää sekin :D Hän kertoi että tutkiessa kaikki on kunnossa ja vahvisti kyllä sen epäilyni että tuo luteaalivaihe on lyhyt, se ei estä hedelmöittymistä mutta vaikeuttaa sitä. Sain siis lugeja joita alan käyttää tässä kierrossa. Gyne kertoi myös että kannattaa puuhastella miehen kanssa myös sellaisessa asennossa että myös mahdollisesti hitaatkin uimarit pääsevät perille ;) Ainiin ja yksi pointti vielä ihmetytti minua, ovistesti (mammaksin) näytti eilen vahvaa plussaa ja tänään haaleampaa plussaa eikä ovista ollut ees tapahtunut! Kannattaakohan ihan suosiolla ottaa kalliimmat CB:t käytöön jatkossa. Kaiken kaikkiaan oon tyytyväinen että kävin tutkittavana ja nyt toivon että tärppää, jännittää. Onkohan ovisrakkula nyt jo puhkeamassa, mies tulee ihan kohta kotiin...hmmm taitaa mennä vielä hetki ennen kuin pääsee nukkumaan.
Mussum kp 12/22-26, yk 9
Mussum; Kiva etta gynella kaynti helpotti ja kaikki nayttaisi olevan kunnossa :-)
Stressaamisen vahentamisesta; helpommin sanottu kuin tehty. Mulla siis tilanne jossa miehen kanssa sovittiin etta vauva saa nyt tulla jos on tullakseen, mutta koska ma tiedan etta se stressaantuisi ihan pirusti siita jos tietaisi etta ma tikuttelen ovista jne (elikka "yritan" vauvaa), niin joudun pitamaan "projektia ylla" itsekseni. Hyva puoli on se ettei mies stressaa, mutta mina kohta sitakin enemman!
Viime viikonlopun piti olla ideaalinen pupuilu tilanne, mutta valitettavasti ei paasty hommiin yhta useasti kuin olisi pitanyt, ja ne pari kertaa kun paastiin -asennosta johtuen mies luiskahti h-hetkella ulos ja pikkukaverit ei paatyneet sinne minne piti. Tuntuu ikavalta sanoa tama (enka mina sita tietenkaan mitenkaan nayttanyt) -mutta kylla ketutti! Touhutipoilla siis mennaan, ja olen 100% varma ettei tarpannyt. On vaan ihan sellainen olo, ja mahdollisuudet tosiaankin minimit.
Taman vauvanhankinnan kanssa odoteltiin nain pitkaan (olemme siis mina 35 ja mies 36), koska mies tunsi viime vuodet olevansa liian nuori(!). Minulle on aina ollut sama onko lapsia vai ei (pystyn kuvittelemaan onnellisen elaman kumminkin pain -vaikka nyt yrityksen alettua minullekkin on iskenyt vauva kuume), mies on aina tietanyt haluavansa lapsia. Minulle kuitenkin on tarkeaa etta lapsia on ainakin kaksi, koska muistan olleeni pienena todella yksinainen -kaikilla muilla oli siskoja ja veljia ja minulla ei. En haluaisi omille lapsilleni tuota tunnetta. Aika siis alkaa olemaan kortilla jo ian puolesta.
Sori tallaisesta tilityksesta, mutta tanaan on mieli maassa koska tiedan "ideaalisen" kiertoni menneen aivan persuksilleen :-/
Pumpkin
kp 17/25-28, yk 4
Mehän ollaan aktiviisia! Jee! Ryhmäpuolelle laitoin anomuksen neito32tre:lle vetämään. :)
MUOKS: Tämä viesti poistettu täältä ja siirretty ryhmän puolelle. =)
Unikko, kp24/31(39), yk2
Hienoa että meillä on oma suljettukin rinki...täytyy etsiä vain sinne :) en siis tiedä mistä etsisin ko. paikkaa.
On kiva kun saa toisilta oppia uutta oviksista ja muistakin tuntemuksista.
Pumpkin :) touhutipan varaan on harmillista laskea, tiedän tunteen.
Ikäpelko on täälläkin. Mieheni on 35 ja hän on pitkään ollut mielestään liian nuori. No ei enää ole sitä mieltä mutta eihän oikein ymmärrä (?) minun kehoni tilaa ja minulla oikeasti voi aika olla melko vähissä :(
ON: Täti on saapunut ja tuntuu olevan melko ärhäkällä tuulella. Aivan uskomattoman kovat kivut. Aina silloin tällöin mulla on näin kovia kipuja. Särky on koko mahassa, selässä, reisissä. Tekisi mieli jäädä vain kotiin peiton alle potemaan pariksi päiväksi. On tämä naisen elämä kovaa. Mutta positiivinen mieli on tädistä...nythän kroppa taas toimii.
Jos tästä kierrosta raskaudun...esikon synttäri on lähellä äitini synttäri :)
Hekle
kp2/32-33
Hekle, tuosta vasemmalta ryhmät ja sieltä valitset oikean ja kirjaudut. Neito32 hyväksyy sitten jäseneksi.
Juttu jatkuu siellä kaikilla väkääjillä ;)
Vilho
Piti ihan piipahtaa kertomaan kuulumisia, vaikka olettekin näemmä "menneet piiloon".
Edelleen hengailen tuolla kesäkuisten odottajissa. Tänään pyörähti käyntiin 14. raskausviikko. Vauva, jonka olen nähnyt ensimmäisen kerran munasoluna gynen ultrassa, on voinut sekä varhais- että niskapoimu-ultrassa oivasti. La tarkentui noissa juhannuspäivälle, eli 25.6.2011. Raskaus on ollut tähän asti helppo, olen välttynyt oksentamiselta, vain satunnaisia kuvotuksia. Alussa kärsin aikamoisista ilmavaivoista, olisiko johtunut taaksepäin kallistuneesta kohdusta (joka on käsittääkseni edelleen taaksepäin)... Linea negra tupsahti esiin jo joskus rv 9 ja vahvistuu pikkuhiljaa koko ajan, mutta navan yli se ei ole vielä mennyt. Itselläni on alusta asti ollut aavistus, että odotan poikavauvaa. Palelen edelleen ja ramppaan öisin vessassa (iltaisin janottaa). Muuten voinnissa ei moittimista, ja töistäkään ei ole tarvinnut olla pois päivääkään.
Molempien vanhemmat sekä iso liuta sukulaisia ja ystäviä tietää raskaudesta, ja kaikki on tietysti olleet kovin iloisia meidän puolesta. Mulla on työ sellainen, että sitä ei voi mahan kanssa tehdä, mutta toistaiseksi maha ei ole kyllä kasvanutkaan (johtuisiko valmiiksi mahan päällä kuorrutteena olevista läskeistä), eli toistaiseksi tässä vielä duunia paiskotaan ja sitten kun maha tupsahtaa esiin, pitänee jäädä sairaslomalle. Erityisäitiysrahaa tuskin saan, meidän alalla sitä on aika hintsusti myönnelty.
Neuvolassa ei ikääni ole kauhisteltu (enemmänkin ammattia), enkä ole myöskään kokenut itseäni näin kolmekymppisenä mitenkään yli-ikäseksi ensisynnyttäjäksi muutenkaan. Siispä isot tsempit kaikille väkääjille ja tervetuloa perässä tuonne odottajiin!
Hyvää joulunaikaa ja oikein onnekasta tulevaa vuotta!
Sydämellä,
Cassandra 13+0
Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia ;). Ja ennen kaikkea noin ihania kuulumisia, huh miten aika kuluu nopeasti viikolla 14 jo!
MInulla ja monella muulla väkääminen jatkuu tosiaan tuolla "piilossa", mutta saa sinne tulla kurkkimaan ;). Siellä on plussaneille oma kuulumisten kertomisketju :)
Oikein onnellista odotusta jatkossakin ja ihanaa Joulua!
Vilho, esikoisen väkääjä yk9 ja tällä hetkellä tätikin sanonut sopimuksen irti, kp 43.
Ajattelin kayda nostamassa tata keskustelua ihan sen takia etta uudetkin noin 30+ ikaiset vakaajat meidat loytaisivat. Keskustelemme nykyaan tuolla suljettujen ryhmien puolella. Jos haluaisitte mukaan keskustelemaan, niin laittakaa vaan liittymis pyyntoa sille puolelle.
Pumpkin rv 8+1 (meilla on siella keskustelemassa seka vakaajia ja muutama jo plussannutkin)
nostaan ylös, nimimerkki on päivittynyt vuodella eteenpäin että esikoisten väkääjiin kannattaa etsiä 33 vuotias neiti :)
Koska ryhmät suljetaan täältä, olen perustanut uuden foorumin http://esikoistenvakaajat.omafoorumi.net/ rekisteröityminen etusivulta ja minä sitten hyväksyn uudet jäsenet.
Sen verran muutosta vanhaan, että seuraan kirjoittelua, jos kirjoittelua ei tapahdu, niin poistamme seuraajat pois jäsenistämme.
Eli toivomme lisää uusia keskustelijoita foorumillemme. Tervetuloa.
Mussum: Tsemppiä tutkimuksiin! Toivottavasti tulee hyviä uutisia!
neito32tre: Pidän peukkuja leikkaukseen!
nieve: Ikävä tuttu sulla. :( Mutta kiva kuulla kuulumisiasi! :)
Hekle: Toivottavasti sulle tulisi plussa! Kyllä noi sun oireet kuulostavat tällaisen maallikon korvaan siltä, että jotain poikkeavaa olisi hormonitasoissa, että jospa se olisi se raskaus! :) Jos mitään ei tapahdu, niin kannattanee varata aika gynelle.
ON: Täti kurvasi odotetusti kylään, joskin taisi jo jatkaa matkaansa eteenpäin. Taisi olla hyvällä päällä, kun ei mitään menkkakipuja ollut koko aikana. =D Kp1 tekemäni raskaustesti oli siis oletuksen mukaisesti puhdas nega. Lämmöt lähtivät laskuun kp1 (36.5), mutta nousivat tänään takaisin (36.8)
Nyt sitten jään odottelemaan ovista ja uutta yritystä. :) .
t. Usva kp 2/25-27, yk 5