Esikoisen väkääjät 30+
Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.
Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.
Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)
Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?
Kommentit (294)
Täällä ihanasti on vilkastunut, toivottavasti tulee paljon iloisia plussauksia jouluksi.
Hekle: leikkaus on joulukuussa, sen tarkempaa en vielä tiedä, mutta eiköhän kutsu tule pian postissa, siis jos posti kulkee.. lakot ja kaikki..
Kertoilkaa pian onko näkynyt viivoja testeissä..
Vilho, jokos olet testaillut? Plussatuulet (pakkassäästä huolimatta) puhaltamaan!
Usva30+, niin no, no niin, tiedä niistä hermoista :P Edellinen pettymys niin karvaana mielessä, että yritän pitää hermot kontrollissa ja olla miettimättä koko raskautumista. :( Ei sitten putois niin korkealta.
Vaikkakin: en siis ole pahemmin lämpöjä mittaillut, suunnitellut kyllä sen mahdollisessa seuraavassa kierrossa toteuttavani. Normilämpö on 36,6 ja tänä aamuna heti herätyksen jälkeen tökkäsin mittarin kainaloon: 36,9!! Joten, vois olettaa, että ainakin ovis ois nyt takana. Toisaalta, kun vertailupohjaa ei tästä kierrosta oo, niin paha sanoa juuta tai jaata.
Mussum, näinhän se pitää toivoa! Sinulla on kyllä aika lyhyt tuo kierto, mutta jospa se 9 päivää just riittäisi?
Hekle, kuin kävi tädin kanssa? *peukutukset*
Neito32tre, tsempitykset! Pääsettekö sitten leikkauksen jälkeen heti tositoimiin?
Jos ens ma testais, niin enää viikko; toiveet herää!
nieve kp-öö-53/29 (??dpo8??)
Huomenia kaikille!
Miijn säestyksellä: Vilhoooo! Pumpkin! mitä teille kuuluu. Oletteko testanneet?
Miij, mulle ei ole nyt selvinnyt (en ole lukenut tarpeeksi tarkasti) että oletko sä tehnyt raskaustestejä? Eli onko sulla kierto venynyt jostain muusta syystä? Itselläni kävi kesäkuussa 2009 niin että menkkoja ei tullut ja r-testit näytti negaa. Syyskuussa 2009 menin gynelle, kun menkkoja ei kuulunut. Silloin "tuomio" oli että kuukautiset oli pysähtynyt - limakalvokin kohdussa oli niin ohut ettei voinutkaan vuotaa. Silloin sain Terolutit, jotka käynnisti kuukautiset ja normalisoi kierron. Mutta mullahan on PCO todettu eli liittyy siihen tuo menkkojen pois jäänti.
Ei tullut tätiä eilen. Aamulla en tehnyt r-testiä. Nyt kyllä kaduttaa. Olo on aika kamala. Toisaalta on tätimäinen olo mahassa, mutta toisaalta mun tekee niiiiiiin paljon pahaa, että voisiko tämä ollakin raskaudesta. Tai sitten vain onnistun luomaan itselleni pahanolon. No katsellaan nyt tämä päivä, tuleeko tätitä vai ei. Toivon että täti pysyy poissa seuraavat kuukaudet ;)
Hekle
kp 35/32-33, dpo 15
Hekle: ny tekemään testiä.. onhan toi jo selkeästi yli oman kierron ja tietysti tänne heti tulokset :D
Miij: käsittääkseni heti siitä pitääkin alkaa hommiin, olen jo parilta tutulta kuullut jotka ovat käyneet saman läpi, että ennen leikkausta ollut vaikeaa ja sitten plussanneet leikkauksen jälkeen alle vuodessa :)
Huomenta kaikille! Tämähän on kuin dekkaria lukisi!! :)
Todellakin Hekle toivotaan, että täti pysyy poissa!
Mitenkä Vilho ja Pumpkin? Hajut, oireet ja tuntemukset maanantai-aamulta? Pumpkin saattaa aikaerosta johtuen olla vielä untenmailla, mutta ehkä tässä ennen puolta päivää saadaan päivityksiä! ;) Jännittävää!
Mieletöntä, jos kerralla tulisi kolme plussaa! Huisia! :D
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Unikko, kp9/31(37)
Pikaisesti vain tilanneraporttia, kirjoittelen lisaa paremmalla ajalla.
Tati siis kurvasi eilen paikalle (dpo 16), ja siita tavarasta paatellen mita ulos tuli (sori kuvauksesta herkkanahkaisille!), epailen etta hedelmoitys oli tapahtunut, mutta kiinnittyminen ei (tai sitten yritti kiinnittya liian myohaan kun mulla muutama paiva sitten oli ihan yksittainen pieni tuhrutus).
Mutta ei kun uuteen yritykseen! Ja tama kierto olisi sitten sen 100% ideaalinen ajankohta raskautumiselle, toiden, jo varatun loman ja jopa karvojen poiston takia (heh)! Aloitin muutama viikko sitten laserhoidot (saaret, kainalot ja bikiniraja) ja saan ne nyt sitten vieda ihan rauhassa loppuun -jee! Talla kierrolla olen kympilla mukana ovistikkujen, pupuilun, greippimehun ja kaiken mahdollisen kanssa :-)
Mielettomat plussa puhurit Vilholle ja Heklelle, toivottavasti teilla tarppaisi, me muut seuraillaan sitten kohta perassa.
Pumpkin
kp 2/25-28, yk 4
Hekle: IIk, kuulostaa tosi lupaavalta siellä :)
Vilho: Mitä sulle kuuluu viikon alkuun?
Miij: Toivotaan että riittää, olen asiaa taas selvitellyt ja voihan olla että toi on ongelma mutta jos ei muuten onnaa nii lääkkeistä voi olla apua todennäkösesti mullekin. Ollaan vähän niinkun saman ongelman eri puolilla me ;) Tsemppiä!
Pumpkin: Harmi että tuli täti, nyt vaan entistä positiivisemmin uuteen yritykseen, kyllä vielä tärppää! Sulla on hyvä asenne ja tuosta otan itekin mallia :)
ON: Massu kipeenä, sattuu välillä kovaakin vasemmalle puolen ja tosi menkkamaisesti, valkkista ei tuu enää, rinnat kipeet ja ruokahalu tipotiessään. PMS-oireetki helpotti jo. Taitaa tulla kp 1 pian...
KP 20/22-26, 7 dpo, yk8
Hei naiset
Onpas täällä vilskettä, kiva niin :) Ja ihanaa kun jännäätte minunkin puolesta, MUTTA;
Ei tule heinävauvaa meille. :( Mä oon niiiiin pettynyt taas, miks piti taas mennä luulemaan ja toivomaan. Ja miksi kiusataan pitenevillä kierroilla ja heittelevillä luteaalivaiheilla, ei ole koskaan ollut näin pitkä. Positiivinen jos olisin (ehkä tässä joku päivä) sanoisin, että liekö ollut kiinnittymisyritystä.
Eilinen siis muuttui kp 1:seksi. Ehdinpä siinä testinkin tuhlata, sitten alkoi menkkaolot ja pari tuntia siitä seksin jälkeen alkoi vuoto. Ja ihan kunnolla heti. Rintoja on särkenyt vielä koko illan ja yön, tänään alkaa helpottamaan. Saan siis lisätä sen uutena oirelistalle. Tai siis mitään oirelistaa ei saisi pitää, kaikki oireet voi olla sitä itseänsä tai sitten ei ja minun tapauksessa yleenä ei.
Onneksi on muita kuvioita, joihin nyt yritän keskittyä. Ja se taitaa tarkoittaa, että yritystä tässä projektissa laitetaan vähän vähemmälle. Tämä raskaus olis tullut kreivin aikaan...Pettynyt ja surullinen senkin takia. Kun tiedän uuden työn kohtalon ja jos sen saan, niin aletaan varmaan tjottaileen. Mies koittaa lohduttaa, että kaikella on tarkoitus ja kyllä meillä ihan varmasti vielä onnistuu. 10 pitkää kuukautta ja 9 yrityskertaa kertoo muuta...
Pumpkin, pahoittelut, mutta sulla on mahtava asenne uuteen kiertoon, tsemppiä!
Hekle,oikein hyvältä kuulostaa. Toivottavasti tärppää! +++ Pitäähän jonkun meistä, vaikka jonkun todennäköisyyslaskennan perusteella sitten ;)
Mussum, kasvatteleha luteealia sielä vielä hetken ja plussaa sitten, eiköstä juu :) Hus pois täti sieltä!
Usva, tärppitoivotukset oviksen jälkeiseen aikaan ;).
Ja kaikille muillekin ihanaa talven ja raskauden odotusta.
Vilho (en laske päiviä, yeah right. mut yritän ainakin)
Voi Vilho, oon niin surullinen sun puolesta. Mun miehellä on samantapainen tyyli lohduttaa. Ja kyllä minäkin siihen tavallaan uskon että kaikella on tarkoituksensa, mutta joskus jään miettimään että mikä se tarkoitus sitten on.
Minä se sitten tuhlasin rahojani. Kotona odottaisi testejä, mutta pitihän siellä apteekissa juosta ruokiksella ja testikin tehdä. Pyh, pah, plaah. Negaa näyttää. Oikeastaan niin mä odotinkin sen olevan, mutta silti pieni toivon kipinä kävi mielessä. No nyt sitten täti kehiin jos kerran testi on nega - täti missä olet? En nimittäin jaksa uskoa että se plussaksi muuttuisi.
Vaipuu itsesääliin hetkeksi...
Hekle kp 35/32-33, dpo 15
Paljon halauksia ja voimia sinne suuntaan! Varmasti se surettaa kun odottaa ja toivoo ja haaveilee, tiedän niin hyvin. Ollaan aika samanlaisessa tilanteessa ton yrityshistorian puolestakin, meilläkin tää yk 8 menossa. Hyvä kun on niitä muitakin asioita mihin voi keskittyä ettei mee liian totiseksi, siitä mun rakas mies muakin aina muistuttaa kun itkeä tihrutan kun menkat saapuu ja pelottaa. Kiitos plussatoiveista, toivotaan et luteaali kasvais vielä loppuviikon :)
Kiitos Hekle ja Mussum.
Hekle, voi ei. Pahoittelut ja voimia sinnekin.
Ja tosiaan 8 kertaa takana ja yhdeksäs sit alkoi eilen... Toivotaan Mussum, että kasi tuo teille onnen, sen ansaitsisitte :). Tuo pelko, nyt kun otit esille, on olemassa kans aina, entä jos lasta ei tulekaan koskaan? Miehellä oli muuten tähänkin vastaus (heh), ja ilmoitti reippaana, että on tosi harvinaista, että oltais oikeasti lapsettomia ja turha murehtia ennen tutkimuksia, että onko meissä jotain vikaa, vai ei. Kultarakas. Väitän kyllä, että tämä tuhtaaminen on naisille raskaampaa, ku kaikki kolotukset tulee huomioitua, kun vaan on oikea aika kierrosta. Se asia on koko ajan paljon enemmän läsnä. Ihan vaikka foolihapot heti aamulla tuo asiaan mieleen... Pitäisköhän piilottaa foolihapot multivitamiinipurkkiin ja sekoittaa greippimehu puolukkamehuun heti näin kierron alussa... ja leikkiä niinku ei mitään. Ja sillä pisullahan läträtään ihan muuten vaan kans...
No joo, tällaisin ajatuksin eteenpäin taas ja pluuspuuh edelleen,
Vilho
Heklelle kans voimia ja parempia tuulia!
Vilho: Ihan tässä PMS-oireinen Mussum herkistyy kun lukee kauniita sanoja. Pitkän yrittämisen jälkeen toivo alkaa hiipua mutta tsempataan toisiamme ja keskitytään positiivisiin asioihin niin eiköhän me onnistuta ja päästä vielä samaan odottaja-pinoon :)Pelko nimenomaan nostaa päätään kun alkaa liiaksi lukemaan lapsettomuudesta ja kaikenlaisista häiriöistä ja paniikki iskee ettei koskaan tuu pientä. Sun mies kuulostaa ihan yhtä ihanalta ja tsemppaavalta kuin omanikin, onneksi ne näkee asian vähän rennommin kuin me naiset. Ihania ovat. Mulla kans kaapissa pari litraa greippimehua ja syön parsakaaleja vain foolihapon takia ;) Minkä sitä itelleen mahtaa .
Hekle, joo siis oon tehnyt kaksi yo-apteekin testiä. Haamujen haamu kp 31 (testiajan jälkeen) ja nega kp33. Verikoe otettiin tk:ssa kp33, negana. Ja tuon jälkeen sitä lääkäriä sitten varasinkin.
Kuukausipinossa (ja vissiin täälläkin) mainitsinkin jo, että oma hormonitoiminta on ollut koko elämän ajan täysin sekopäistä, joten tuota pysähtymistä tässä enemmän aavistelen (ja pelkään) kuin vauvautumista. Menkat on alunperinkin käynnistetty Primolutilla (tosin sen jälkeen olivat n. 8 kk suht normaalin puitteissa) ja sit menikin runsauteen hermo ja aloitin pillerit.
Ehkä se asia selviää ensi viikolla. Tai ainakin saadaan alkuun. Menen opiskeluterveyteen lääkärille, ja siellä tuskin mitään limakalvoja pystyy ultrailemaan...
Hekle, pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä todennäköisyyksienkin nimissä! Ehkä se antaa vaan odottaa itseään?
neito32tre, kuullostaa hyvältä!
Pumpkin, jospa tää kierto tois teille unelmien täyttymyksen, kun ajoituskin olisi täydellinen! Meillä sellainen oli tuo yk1. Liikkeet ois tuntuneet jouluna, la nimipäivänä, jne. Se ois kyl ollukin liian hyvää ollakseen totta. :D
Mussum, joo! Voitais tasapainottaa toisiamme. Täällä tosin oisin tuohon yk1 pituuteen tyytyväinen. 29 oli jotenkin niin... no, normaali!
Vilho :'( Pettymykset on tämän homman karmeinta. Jotenkin pitäis olla tosi pessimistinen, että eihän tässä nyt tärppää, ettei tippuisi korkealta ja kun toisaalta uskottelee itselleen, että sitten ei kyllä ainakaan tärppää, että nimenomaan pitäisi ajatella jo olevansa raskaana, jotta tärppi tulisi. Vaikeaa tämä naisena oleminen! Ja olet/miehesi on oikeassa, tämä on meille naisille taatusti tuskaisempaa oloinemme ja pilleri-&mehupurkkeinemme! Onneksi on tätä vertaistukea, arvon naiset. :)
Aloitin tänään harjoittelun (sos.alan työtä). Ja ahdistuin jonkun verran, kun tajusin aamulla, että työpaikka on konkreettisesti neuvolassa. Tänään sitten oven takaa pikkupirpanoiden itkua kuunnelleena ja käytävillä ihania pyöreitä masuja katselleena...
Olen varmaan jouluun mennessä tullut hulluksi, jossei tärppiä tapahdu!
nieve
Tänään postipoika oli tuonut kirjeen, jota en osannut odottaa (vielä). Kirje sairaalalta, ovat PGH:lla tehneet lähetteen perusteella tarvekartoituksen ja ilmoittivat että aika tulee olemaan maaliskuun puoliväliin mennessä. Lähettävät kutsun jossa tarkemmat ohjeet myöhemmin. Oho, julkinen terveydenhuolto toimii nopeammin kuin osasin odottaa. Jospa tämä kirje saisi oman stressin pienemmäksi ja luonto hoitaisikin hommansa ;)
Miijlle eritystsempit sulle. Voin vain kuvitella mitä joudut kestämään henkisesti tuossa harjoittelupaikassa.
Ihanaista viikon jatkoa kaikille!
Hekle, kp 35/32-33, dpo 15 (today rt nega)
Mussum: Toivottavasti tuo aika kuitenkin riittää kiinnittymiseen tai olisi ensi kerralla pidempi! Pidän kovasti peukkuja plussan suhteen, toivottavasti täti ei siis eksy sinne teille. Milloin testaat?
neito32tre: tsemppiä leikkaukseen!
Pumpkin: Ikävä kuulla tädin vierailusta. :( Pidän kovasti peukkuja tälle seuraavalle "optimaaliselle" kierrolle! =)
miij: Plussaonnea jo valmiiksi ensi maanantaille! Olisikin hienoa, jos pidentynyt kierto johtuisikin raskaudesta! Tuo sinun työpaikkasi ei kyllä varmasti helpota näitä muutenkin herkkiä tuntemuksia ja ajatuksia lapsen yrittämisen suhteen.
Hekle: Voi ei! Mutta voihan se vielä muuttua...? Plussaonnea seuraavaan testaukseen! Toivottavasti täti pysyttelee poissa ja odotus muuttuu plussaksi! Ja kiva kuulla, että julkisellakin puolella tapahtuu, kunhan vain jaksaa odottaa!
Vilho: Ikävä kuulla. :( *halaus*
Itsellänikin on noita samoja pelkoja, että mitä jos sitä ei raskaudukaan... Omia pelkojani siis nostaa tuo kuukausittainen onneton vain yhden vuorokauden vuoto. Mutta pakko sitä on uskoa, että kyllä sitä vielä itse kukin raskautuu ennemmin tai myöhemmin... Ainakin minä pidän peukut ja toiveet ylhäällä meille kaikille!
Oma yk on vasta yk4, mutta silti negatiiviset testit tuntuvat joka kuukausi raskaalta. :(
ON: Olen aika kärsimätön luonne muutenkin ja tämän asian tärkeys tekee tästä epävarmasta odottamisesta vielä vaikeamman. Tänäänkin on vasta dpo n.3 ja haluaisin jo tehdä testin. *nolostus* Tämä ensimmäinen viikko ovulaation jälkeen on aina vaikeaa odotusta, kun viikkoon ei voi tehdä yhtään mitään muuta kuin odottaa ja toivoa. Paitsi syödä niitä vitamiineja ja mittailla lämpöjä päivittäin. Mikä tuo greippimehu juttu on? Onko siitä apua siis mihin? Pitääkin yrittää muistaa lisätä se ostoslistalle. :)
Itse testailen aina liian aikaisin ja ehdin tekemään kaksi tai jopa kolmekin negaa ennen tädin vierailua. Tulee siis sitä kautta joka kiertoon turhan monta pettymystä. Ehkäpä sitä tässä kuussa testaisi vasta vähän myöhemmässä vaiheessa... Olisin halunnut testata isänpäivänä, kun olisi ollut hieno lahja miehelle ;) mutta eipä siinä vaiheessa taida vielä mitään näkyä, eli pakko odotella vielä viikon verran. Mitään oloja tai tuntemuksia ei itsellä ole. Tai no, aloin taas palelemaan lämmön nousujen myötä, mutta lämpöjenhän kuuluukin olla ylhäällä tässä vaiheessa kiertoa.
Usva, kp 15/25-27, dpo n.3/14
Miij: Kyllä asiat selviävät ja saadaan pitkään kiertoonkin joku apu, onneksi nykyään on hyvät mahdollisuudet ja siihen uskon itsekin että jos mun kierto ei pituudeltaan riitä niin joku lääke siihen löytyy. Kyllä munkin sydäntä pikkasen särkis nähdä vauveleita päivät pitkät uskotaan että kohta meilläkin on ihanat ja isot vauvamasut :)
Usva 30+: Tsemppiä sulle odotteluun, jännittäviä piinaviikkojaja pidellään peukkuja ens viikolle. Kiitos, tsemppiä tarvitaan ja ajattelin testata mahdollisesti keskiviikkona jos ei menkkoja näy. Hieman jännittää kun oon just menossa keskiviikkona päivällä papa-testiin (kontrollikäynti solumuutoksen takia). Kunpa ei siinä vaan täti päättäs purskahtaa paikalle...
Greippimehun sanotaan lisäävän limoja joka helpottaa sitä kautta hedelmöittymistä, myytti tai ei mutta siitä on tullut tapa monelle ;) Ihan hyvääkin se on. Samoin tuo foolihappo olis hyvä lisä, pillereiden käytön jälkeen nainen tarvitsee sitä kuulemma etenkin. No eipä oo toistaseksi tuonut tulosta tänne asti.
ON: Illalla ei oo enää niin sattunut massuun kuin päivän kovat krampit, rinnat taas on huippuarat, ihan piti miehelle sanoa että kaikki kosketus sattuu nyt. Kohdun napukka löytyi :) ja se on korkealla ja kova. PMS-raivoa ei oo, eikä valkkista, vaikea ottaa selvää näistä oireista. Jännittää ja pelottaa ja jos täti tulee niin tuu kiltti vasta loppuviikosta niin saadaan sopiva luteaalivaihe tälle kiertoa.
kp 20/22-26, 7 dpo, yk8
Kiitos kaikille tsempityksistä; ymmärrätte parhaiten asian laidan! (Kääntöpuolena: ehkä minäkin vihdoin raskaudun kun kroppa näkee miten ihanaa aikaa se on?! :D)
Hekle, harmit negasta, mutta jeet tuosta asian etenemisestä! Voihan silti olla, että nyt streissailemattomina olettekin terveydenhoitoa nopeampia ;)
Usva, kiitos! Kärsimättömyys lienee meidän kaikkien yhteinen ongelma, muuten varmaan lepposasti puuhailtais vauvoja omissa oloissamme huolia ja murheita vailla. Joten, et ole asian kanssa yksin, sillä ainakin täällä asuu toinen samanlainen kaikki-heti-mulle-nyt -nainen! Koita vielä ainakin viikko jaksaa, ettet turhaan kiusaa itseäsi. Vaikka tärppi ois käyny niin mitään ei vielä voi testeissä näkyä... :(
Mussum, vaikka en normaalisti mikään lääkefani olekaan, niin tällä kertaa tosiaan lohduttautua voi sillä, että on olemassa jo hyvät pillerit, millä moni hormoneista johtuva häiriö saadaan hoidettua! Joten tsempit meille!
ON: Toivo muutti meille tänä aamuna, ihan yks kaks puun takaa! Kaksi päivää armottomasta väsymyksestä ja palelusta kärsineenä ajattelin eilen illalla, että teenpä huvikseni ovistestin tänä aamuna. Ja mitämitä! Samantien siihen pamahtikin tosi tumman violetti viiva!! Siis tummin mitä oon ikinä noihin saanut (no se ei oo paljon, kun niissä on näkynyt koko ajan haaleaa viivaa kp12 lähtien). Mutta, kun se on ensimmäistä kertaa tummempi kuin se kontrolliviiva?!
Ovistuntemuksia ei ole, joten taidan lähteä tänään testiostoksille ja aikaistaa maanantaista testaamista jo huomiselle. Nyt peukut ja varpaat pystyyn ja rukoukset matkaan!
Kun ei nyt taas innostuisi vaan turhasta,
nieve kp55
Vautsi! Jos ovis testiin parahti plussa, niin on tasan kaksi mahdollisuutta -joko sulla on ovis taikka olet raskaana. Jos kuukautisia ei ole tullut noin pitkaan aikaan kun sulla, niin toden nakoisempaa on etta olet siis raskaana -ihanaa! Nyt mars akkia testaamaan silla raskaustestillakin!
Pumpkin
kp 4/25-28, yk 4
olipa täällä keskusteltu aktiivisesti. Itse olen puhelimen netin varassa joten kirjoittelu ei ole kovin joustavaa...en muista mitä teistä kukin kirjoitti. Kärsivällisyyttä ja positiivista mieltä kaikille.
Milloin neito32tre menet leikkaukseen? Tsemppiä siihen.
Ja sitten minä: kp 34/32-33, dpo 14. Testiä en ole vielä tehnyt, koska on niin tuntuma että täti kolkuttelee kohta ovella. Katsotaan tilannetta huomenna.