Esikoisen väkääjät 30+
Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.
Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.
Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)
Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?
Kommentit (294)
Kiitos kaikille tikuttelu-kommenteista. Aattelin hakea apteekista nyt ensimmäistä kertaa, ja sitten netistä katsella seuraavaksi.
Tervetuloa Miij, kiva saada lisää juttelijoita mukaan. =)
Neito32tre, miten hienoja juttuja onkaan tapahtumassa! Vau! =) Tässä kun alkaa pohtimaan, niin välillä niitä isoja juttuja sattuu urakalla samaan ajankohtaan. Pumpikin kommentti vauvelin odottelusta oli hyvä, sitten tulisikin todella monta upeaa juttua samalla rytäkällä! :)
Mitenkä Mussumin tikuttelut viikonloppuna onnistui?
Usva, mulla vuotopäivät on 2-3 mutta sitten olo onkin kuin hanasta kääntäisi. Mietin tässä, että gynegologi on varmaan paras vastaamaan näihin kysymyksiin? En tiedä miten gyniksen ja naistentautilääkärin (eikö sellaisiakin ole?) tietämys eroaa. Itse varmaan lähtisin gynikseltä ensi alkuun kyselemään.
Täällä alkaa ihan Pumpkinin puolesta kädet hikoilemaan oireista! =) Jännittävää! Mitenkä Vilhon vointi?
ON: Oli sovittu, että sunnuntaina aamusta testataan jos menkat ei lauantaina ala. Sunnuntaina silmät sykkyrässä menin veskiin, revin testin foliosta ja kaivoin mukin esiin. Siinä sitten unenhöperössä tajusin, et nyt on menkat alkanut. Joten kierrosta tuli meikälle omituisen pitkä 39 päivää. Nyt en sitten tiedä mitä seuraavalta kierrolta pitäisi odottaa. Olo oli pikkuriikkisen haikea, vaikka suurimmaksi osaksi ajattelinkin että tuskin olen raskaana ja päälläni olen saanut kroppani sekaisin. Nyt on takana ensimmäinen yk ja kohti seuraavaa hyvillä mielin sekä uusin konstein. Kiitos teille kommenteista ja tuesta. Täällä on mukava pohtia.
mistä tulikin mieleen, et mitä mä teen sille testille ilman foliota? Säilyyköhän se? Ei kai sitä ilma pysty pilaamaan? :D
Energiaa alkavaan viikkoon! Jännityksellä ootan Pumpkinin ja Vilhon testailuja! =)
Unikko, kp2/31(39), yk2
Hyvää marraskuuta kaikille! Pimeyden keskellä kuumeilu saa ainakin ajan kulumaan kiinnittämättä niin paljon huomiota kaamokseen.
Unikko, seuraavaa kertaa jännäilemään vaan, ovistikkuja suosittelen kyllä lämpimästi omien kokemuksien puolestani. Voi olla että ilmankosteus vaikuttaa testin säilyvyyteen mutta voihan sen silti käyttää :)
Usva, kyllä itse ehkä kävisin juttelemassa gynegologini kanssa jossain vaiheessa 10 yrityskerran jälkeen jos ei ota onnistuakseen. Olen sitä kanssa pohdiskellut että vuoden vaihteen jälkeen menen kyselemään neuvoja jos ei tule plussaa.
Ovistesteistä olen käyttänyt Davidin testejä just tilaamalla tuolta mammaksi.fi sivulta ja myös apteekin first sign-testejä. Molemmat ovat toimineet ihan hyvin. Sain tosiaan perjantaina vahvan haamun ja lauantaina ja sunnuntaina erittäin vahvat viivat tikkuun. Todennäköisesti siis tänään ovulaatio on, nippailua en ole tuntenut vielä. Viikonloppu käytettiin kyllä hyödyksi miehen kanssa ja yk 8 on tehty, hyvä fiilis siitä että molemmat tekivät parhaansa joten muuta ei voi toivoakaan :) Jännää muuten se että olen koko ajan luullut että kun ns. ovulaatiolima ilmestyy on siis ovulaatio ja itselläni tämä tarkoitti siis että siitä vielä 2 vrk ainakin on itse ovulaatioon. Toivottavasti tämä tikutus nyt sitten oli avuksia ja odotus alkais. Olisi se niin ihanaa.
Jännittäviä aikoja mennään, toivotan onnea kaikille ovis- ja raskausplussien odottajille.
kp 13/21-25, dpo 0?, yk 8
Unikko! Voi ei! Pääsitpäs lähelle testaamista. Kyl toi menkkojen alkamaminen osaa sitten olla ivallista, kun vielä noin tapahtuu... :( Kuulostat positiiviselta, ja ei muuta kuin tsempit uuteen kiertoon :)
Niin ja oviksen testaamisesta, käytän CB:n monitoria. Olen tilannut sen netistä (Suomessa ei jostain syystä myydä). Sitä ennen käytin CB:n digitaalista(hymynaama), mut se tuli turhan kalliiksi mun (silloisten pitkien kiertojen kanssa. Vaikka ei tuo monitorikaan halpa ollut. Davidin liuskoja mammaksista olen käyttänyt myös. Minun kokemus niistä ei ole hyvä. Näyttivät "vahvahkoa" viivaa usein ja en osannut tulkita viivoja.
Tervetuloa Miij! Sympatiseeraan jälleen megakiertolaista, toivotaan että ratkaisu tulisi suuntaan tai toiseen. Luulenpa, että saisit terot vaikkapa yksityiseltä gyneltä, kun noin pitkäksi heittää. Minä ainakin sain.
Usva, vuotaako sinulla kunnolla ja paljon sen yhden päivän? Jos, niin kyse lienee vielä normaalista..Minä olen mennyt tutkimuksiin ihan oman mielenrauhankin vuoksi. (2 krt olen käynyt sitten pillereiden lopettamisen jälkeen 8-9 kk sitten) Ja on aina tullut parempi mieli. Jos menet, varaa aika lähellä ovulaatiota, niin varmaan suurin hyöty oviksen seuraamisen kannalta, kun gyne voi mitata limakalvot ja follien koon.
Neito32, onnea noihin elämään isoihin asioihin...:)!
Mussum! Jee, hyvältä kuulostaa tärppipuhallus sinne päin!
ON: olo on normaali. Ehkä liiankin. Kirkasta valkovuotoa on paljon, rinnat ihan vähän aristaa (ei mtn uuttaa...). Perjantaina testaan, en aikaisemmin (fingers crossed). ;) Noista elämän isoista asioista... EHKÄ tulossa minulle myös. Olen hakenut uutta työtä ja aika pitkällä hakuprosesissa. Siis odotukset on hyvät. Jännitän sitä, että tulen raskaaksi juuri paikanvaihdon yhteydessä, mutta toisaalta olen myös päättänyt että en sen kummemmin "lopeta muuta elämää" vaikka haku onkin päällä... mutta silti tietty arveluttaa...
Mitäs Pumpkinille kuuluu? Ja Heklelle? Oireita riviin sieltä, oikeita ja kuviteltuja! ;)
Vilho kp 22/24-25, yk 8.
Vilho: Onko toi CB:n monitori kallislaite? Kannattaako tilata? (tai enhän mä sitä enää tarvi, enhän...pakko olla raskaana)
Vilho toivoi minun ja Pumpikin oireita.
Minulla on Tänään menossa kp 28/32-33, dpo 8. Eilen tämän tästä vihloi vatsaa, ei paljon mutta pientä viiltelyä. Tätiä ajatellen liian aikaisin. Ja tänään töitä tässä yritän tehdä, mutta vähän ajatukset harhailee. Yritän pitää ajatukset pois vauvoista ja raskauksista. Mutta siitä huolimatta on väillä pientä kuvotuksen tunnetta. jopa kesken asiakaspuhelun - hyvin toimii mielikuvitus tai sitten tää on oikeeta :) Vatsan seutu ei ole tänään kipuillut, hieman turvonneen oloinen kylläkin. Hieman aristusta oikean munasarjan tietämillä, mutta kystaa siellä ei ainakaan viimeviikolla näkynyt, edes alkua, joten ei pitäsi olla sitä.
Hetki sitten lounaalla lounasravintolassa ja siellä mua teki melko huonoa. Hajujen sinfonia teki palan kurkkuun. Outoa mielestäni. Ja valitsemani ruoka ei oikein maistunut, vaikkei siinä vikaakaan ollut.
Onko tämä tämä totta vai "viinien" huumaa?
Mussum; hieno juttu etta pongasit oviksen! Jospa se sitten lahtisi tasta! ;-)
Vilho; sullahan on jannat paikat sitten seka toiden etta testailun puolesta! Pidan peukkuja pystyssa kummallekkin!
Vitsi viekoon, nyt alkaa jannittamaan ei vaan omat testit mutta myos Heklen ja Vilhon! Hekle nuo sun oireet kuulostaa tosi lupaavilta.
Meinasin etten testaile ennen perjantaita taikka lauantaita, mutta epailen etta ovistesti (jolla aion aluksi testata kun mulla niita muutama on) vilahtaa ulos kenkalaatikosta aiemmin -ehka jo paivan parin sisaan jos vaan jotain oireita ilmaantuisi ensin, hih! :-)
Oireista; alavatsassa painaa/vihloo silloin talloin, ja ilmavaivoja tuntuu olevan, mutta epailen edelleen etta tama on itseaiheutettua (kun jannaan niin paljon).
Olettaisin etta jos mulla raskaushormonia olisi liikenteessa sen verran etta testissa nakyisi, niin luulisi etta mulla myos olisi joitain ihan konkreettisia oireitakin jo (rintojen arkuus, yokotys tms.). Mutta ei kun ei, joten odotellaan viela.
Pumpkin 21/25-28, yk 3, 11dpo
:)) Pumpkin. Laitanpa lisää vettä tähän meidän "luullaan olevamme raskaana" myllyyn. Kyselin juuri kaveriltani, joka on raskautunut syyskuun alussa että mitä oireita hänellä oli ennen ja jälkeen raskaustestin. Noh, hänellä oli kiinnittymiskipu ja vuoto. Sitten ei mitään. Ja vasta raskaustestin jälkeen jokunen päivä ja sitten rintojen arkuutta ja valkovuotoa. Pahoinvointi hänellä alkoi paljon myöhemmin niin ja väsymys.
Mutta jokainen raskaus on erilainen ja ehkä meillä vaan on näin aikaisin oireita ;)
Hekle, sinullahan on aimosti oireita. Voi että! Peukut pystyssä plussan puolesta :)
Tätä tietoa et siis varmaan enää tarvi ;), mutta monitori oli jotain reilu 100€ paikkeilla ja siihen tikut päälle (selviän nyk. aika vähillä tikuilla vaikka tikutankin vielä lh:n poistumisen). Taisi olla biligatester.se, mistä tilasin. Toisaalta olen sen jälkeen lukenut jostain keskustelupalstoilta, että halvemmallakin on selvitty, esim. UK:sta tilattaessa. Panostus on siis kova, mutta sitähän voi sitten käyttää tässä ja tulevissa raskauttumisyrityksissä ;) Suomalaisia käyttäjiä tuntuu olevan vähän, mutta vähän olen seuraillut sitten ulkomaisia keskustelupalstoja ja käyttäjien kokemuksia, hyviltä vaikuttavat. Oma kokemus on: kait se toimii, vaikka se viimeinen toivottu tulos vielä puuttuukin :). Laite on helppo käyttää ja se laskee kierron pituuden perusteella seuraavien testaamisajankohtien aloittamisen ja muistuttelee myös menkkojen/testaamisen lähestymisestä (as if mä sitä tarvitsisin ;)).
Pumpkin, tuosta sinun oirelistasta pakko kommentoida, minulla on vatsa sekaisin myös ;), kuplii ja kurnuttulee ja vähän kipuilee ja jännittessä särkee koko lantiota. (ja tähän perään: ei ole mtn uutta..).
Täytyy myöntää, että ajatus harhailee mitä pitemmälle kiertopäivät kuluu... eli tänään se kaveri nimeltä Toivo on tullut taas tuohon olkapäälle istuksimaan, vaikka koitin pitää sen ärsyttävän pilvilinnojen rakentajan poissa. Toisaalta tämä on ihanaa aikaa, saa edes maistella ajatuksella raskaudesta. Toisaalta tämä on ihan hirveää aikaa ja takana on niin monta pettymystä, et oikeesti miettin miksi on pitänyt ostaa kausikortti vuoristorataan... Että turvavyöt kiinni vaan. Eikat sitä mitään saa, jossei yritäkään. (ja sivuohuomatuksena, kun sain tämän rivin loppuun alkoi jomottelemaan menkkamaisesti, eli Toivo tippui kyydistä)
Sekavaa tekstiä sekavalta Vilholta... Plushuiskis silti meille kaikille ;)
Hekle; kuulostaa lupaavalta, paitsi etta mulla kylla ei ole ollut mitaan kiinnittymis kipujakaan, saatikka valkovuotoa koko kierron aikana -ovulaationkin tiesin vain tikusta olevasta viivasta!
Vilho; mahassa tosiaan pyorii, ja senpa takia paatinkin tassa etta jos viela on naita tuntemuksia tassa illalla, niin tuhlaan nyt sitten yhden ovistestin. Ajattelen sen nain -tiedan olevani liian ajoissa testaamisen suhteen, mutta jospa se kirkas nega sielta sitten vahan rauhoittaisi mahaakin kun paa silla ensin selvenisi (eli kuvittelusta johtuvat oireeni laantuisivat).
Tiesin etta tassa kavisi nain etten sitten kuitenkaan malta odottaa pidemmalle!
Pumpkin
Onhan mulla ilmavaivojakin ollut ja yleensä en niistä kärsi. Äsken suihkussa mietin tuntuuko rinnat mitenkään erilaiselta ;) aikansa kun puristelee niin kyllähän ne aroiksi muuttuu.
Mutta otsikkoon. Meillä ei lapsen ajoitusta enää mietitä - kun vain tulisi. Olen rekistöröitynyt vau.fi sivuille ja sinne saa tallennettua oman kiertonsa alun ja keston. Sitten pystyy näkemää 6 seuraavaa kiertoa hedelmällisimmät päivät ja ovispäivän. Laskennallisen. Ja sitten mahdollisen lasketunajan ko. Kierrosta raskauduttaessa. katselin sieltä että jos seuraavassa kierrossa tärppäisi olisi laskettuaika mieheni (ja anopin) syntymäpäivänä. Kerroin sen miehelleni ja hänpä kysyi, että entä jos jo tästä kierrosta niin milloin LA sitten olisi. Hänelläkin on näemmä isot toiveet kehissä nyt.
Pumpkin, kiitos. Jotenkin sitä itselläkin oli hienot suunnitelmat laskettuihin aikoihin saakka. Kukaan ei vaan koskaan kertonut, ettei se meekkään niin (ennenkun tuli foorumille lukemaan, ettei se TODELLAKAAN mene niin). Ja tällainen kaikki-heti-mulle-nyt-ja-niin-kuin-minä-tahdon -asenteella varustettu nainen on todellisen pulman edessä, kun suunnitelmat ei pidäkään paikkaansa. Kamala suru niiden puolesta, jotka joutuu vuosiakin yrittämään :'(.
Hekle, lohduttavaa kuulla, etteivät säännöllisen epäsäännölliset kierrot ole vain harvojen murhe, vaikkei tätä toki kenellekään toivoisi. 9-vuotias on tosi varhain. Jouduitko aikuistumaan nopeammin vai osasitko olla lapsi vielä kuukautistenkin kanssa? Pidä itsesi vielä muutama päivä kiireisenä! Miesten innostus on jotenkin niin liikkistä; täällä olen salaa vuodattanut ilon kyyneleen poskelle vähän vastaavassa tilanteessa oman mieheni kanssa ;)
Usva, no kääk! En edes ajatellut enää raskauden mahdollisuuttakaan, ihan oikeasti! Ja olen viettänyt leppoisimmat kaksi viikkoa sitten elokuun (stressaamatta siis minkään sortin oireista) ja toki kun sanoit niin alkoi alavatsaa pistellä ja nippailla ja ja ja... ;) taidan kuitenkin lykätä testaamista lähemmäs lääkäriä. Testit on meidän budjetilla tosi kalliita :(
Mut nyt on taas toiveetkin koholla, ehkä jos sittenkin? Seksihalut katos kyllä negatestien myötä, joten niin harvaan on pupuiltu, että jos nyt tuurilla ovis sattui samoille päiville, niin aikamoinen onnen kantamoinen.
Ovistesteistä; minulla on tässä kierrossa ollu Prisman Pregcheckejä. Kp11 nega ja muihin tullut enemmän tai vähemmän hailakoita viivoja koko ajan. (kp12-21, kp26 ja kp43) Tiedä sitten toimivuudesta?
Mussum, siispä onnittelut bongatusta oviksesta! :)
Vilholle suuuuuret peukutukset perjantainvaralle. Sormet ja varpaat ristissä!
Lyhyestä vuotoajasta en osaa sanoa. Itsellä usein 6 päivää runsasta vuotoa ja pari tuhrupäivää päälle. Joten täällä luulisi limakalvoa riittävän teille muillekin jakaa! Mieluusti lahjoitan x)
Ei muuta kun plussapuhureita piinailijoille!
miij // kp46
ps. intouduimpa pitkästi viestittämään... :P
No ensin; sita sain mita tilasinkin -negan, ja menin viela raskaustestin siihen kayttamaan (enka siis halvan ovistestin niinkuin meinasin). Eilen oli sellaiset vaannot mahassa etta olin jo ihan varma aikaisesta plussasta, mutta selkenipa paa jonkin verran :-). Elikka odotellaanpas tassa rauhassa loppuviikolle ja katsellaan tuleeko tati kylaan ennenkuin testaillaan taas. Jos tama kaikki on kuvitelmaa, niin olen ma kylla ihmeelliset mahanpurut saanut paan kautta aikaiseksi!
Ajoituksesta; mulle raskautuminen ensi kierrolla olisi *taydellinen* seka jo varatun loman ja toiden puolesta. Tamakin kierto kylla olisi aika hyva :-)
Kuulin eilen Lily Allenin keskenmenosta kuudennella kuukaudella. Tuli tosi surullinen olo hanen puolestaan kun sen viime raskauskin aika julkisesti meni kesken (lehdissa siis oli jutut). Varmaan todella kamalaa kun jo noin pitkalla oltiin raskauden kanssa.
Edelleen piinaileva Pumpkin
kp 22/25-28, yk 3, 12dpo
Vilho, miten kävi? Onnea myös työnhakuun, niinhän se on että on hyvä suunnitella muitakin tulevaisuuden juttuja kuin tää vauvan tulo. Samoja mietteitä myös mulla, tekis mieli vaihtaa myös työtä mutta ei oo vielä löytynyt sitä oikeaa ja raskautuminen on ykköshaaveena kuitenkin. Kiitos tärpeistä :)
Pumpkin, tsemppiä loppuviikkoon! Toivottavasti täti ymmärtää pysyä poissa.
Miij, kyllä kaikki voi olla mahdollista, plussauutisetkin :) Toivoa riittää!
Hekelle myös jännittäviä hetkiä eletään, oireet sopis kyllä vaikka raskauteen ja kannattaa testailla pian. Toivotaan että totta se on!Ihanaa kun miehetkin paljastaa vauvakuumeensa, meilläkin mies sanoi toivovansa että olisin jo jouluna raskaana :)
Hohhoijjaa kun mua väsyttää aivan älyttömästi, taitaa olla syksystä johtuvaa, tai hedelmöityksestä hih hih, I wish. Alavatsaa nippailee ja turvottaa siihen malliin että toivon sen olevan hedelmöitys, todennäköisesti kyse on jostain muusta. Mietin koko ajan että entä jos tällä kertaa tärppäilis ja viikon odottelu tuntuu piinaavalta.
kp 14/21-25, dpo 1, yk 8
Oli pakko tulla tanne raportoimaan heti; istuskelen toissa kirjoittelemassa raporttia (taalla UKssa kello vasta 8:40am), ja ihan puun takaa tuli sellainen yokotysolo kuin just ennen oksentamista -tuli vedetkin suuhun. Soin keksin ja olo halveni. Jos tama nyt ei jo jotain merkitse naiden muiden vatsan vaantojen kanssa niin jo on kumma! :-)
Tosi jännittävää! Jospas se oliskin nyt alkavaa raskautta :)
Pumpikin mikä tilanne on? Aiotko odottaa seuraavan testin kanssa loppu viikkoon? Maltatko?
Mä luulen että mulla vain viiraa päässä. Tänään olin koko päivän kouluttamassa asiakkaita ja en huomannut kertaakaan yökötys oloa tai muutakaan. Noh, aamupäivällä oli vatsassa outoja tunteita, menkkamaista kipuilua ehkä ennenmmin. Iltapäivällä vatsa turposi kuin kaasupallo. Mutta muuten ei mitään. Ehkä täällä palstalla olo vaan aiheuttaa "oireita".
Nyt menossa kp 29/32-33, dpo 9. neljän päivän kuluttua raskaustesti voi näyttää positiivista. Niin tekisi mieli testata, mutta pitänee malttaa mielensä. Huomenna on työreissuun lähtö paluu torstai-iltana myöhään. Onneksi on tätä puuhaa. nyt mä uskottelen itselleni että on parempi odottaa rauhassa kp 33:n yli ja jos täti ei tule niin testata vasta sitten. Vähän pessimismiä liikkeellä tänään. Mä niin tahdon että mulla olisi pahoinvointia ja rintojen arkuutta ja ja... hih hih, sitä se vauvakuume teettää: haluan tuntea kaikki raskausden oireet - ei haittaa vaikka tekisi huonoa, kunhan olisin raskaana.
Mukavaa illan jatkoa ja ihanaista viikkoa. Jännäillään!
Hekle; vatsa on jonkun verran rauhottunut -tuota tunnetta on viela ajoittain etta maha on "taynna" (vaikken olisi juuri syonytkaan, tai vaikka olisin syonyt vasta tosi vahan). Taalla toimistossa on nakojaan meneillaan jonkinlaista mahatautia (!), joten naa mun vatsanvaannot todennakoisesti johtuu siita. On kuitenkin joitain oloja kuten tuo ajoittainen "lepatus/elohiiri" mahassa josta tuolla Heinakuisissa puhuin, joka ei varmaan ole vatsatautiin liittyvaa -uskon etta on omaan jannittamiseen liittyvaa ennemmin kuin oikea oire!
Ma luulen etta varsinaiset raskausoireet oikeasti alkaa suurimmalla osalla vasta siina viikon 5-6 jalkeen, joten toisaalta ihan turha ehka etsia niita jo nyt (jarjen aani paalla tanaan!). Kuten sanoit, taa "joukolla jannaaminen" taalla palstalla varmaan aiheuttaa "oireita" itse kullekkin :-)
Aion nyt odotella ihan rauhassa ainakin perjantai-iltaan/lauantai-iltapaivaan (sitten on testattava jos ei tatia nay kun lauantai iltana on pippalot)ennenkuin tuhlaan enempaa kalliita testeja. Jos vaan maltat odottaa niin kehottaisin sua tekemaan saman (onneksi sulla on tuo tyoreissu joka auttaa ehka vahan "unohtamaan" nama jannat paivat), se mahdollinen nega kun on NIIN mielta alentavaa ja lannistavaa, ja sitten voi kuitenkin vain olla liian aikaista testata. Jos se plussa on sielta tullakseen niin kylla se tulee ensi viikollakin (ja jos ei, niin saastypahan kalliit testit ensi kiertoon!).
Oho, itseakin ihmetyttaa taman paivan "jarkeily" -se maanantain nega ilmeisesti kirkasti aivojen toimintaa ja auttoi jattamaan hossotykset (ainakin vahaksi aikaa) :-)
Pumpkin
kp23/25-28, yk3, 12/13 dpo
Terve taas,
Täällä ei uutta auringon alla mutta ajattelinpa vain kertoa, että samalla lailla kuin Pumpkinilla nyt on hyvin EI odottavat -fiilikset. Kaikki raskausolot (mitä ne sitten onkaan) loppuivat maanantain jälkeen, tilalla on tutut menkkajuilinnat ja muut pms:t. Rinnat on tässä kierrossa kipeämmät kuin ennen, mut ei kuitenkaan superkipeät.
Viimeinen terolut meni tänään eli vähintään tuhru alkanee huomenna. Sitä oikeesti odottelen nyt vain... (tosin tää fiilis voi tietty muuttua viidenkin minuutin päästä)
Joku tai jotkust meistä plussaa kuitenkin tässä kierrossa, eikös!? ;) Pluspuhallus Heklen ja Pumpkinin suuntaan ja tietty muillekin jotka lähetyvät näitä aikoja ;)
Vilho kp 24/24-25, yk 8.
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä jännää sen jälkeen kun viimeksi ehdin käväistä! Ensinnäkin Cassandralle rutkasti onnea plussauksen johdosta! Vilho, Pumpkin & Hekle: jännään puolestanne täysillä, toivottavasti tekin "plussaannutte" pian :)
Itsellänikin oli ihan vasta sellaisia oireita, että yökötti monta päivää ja olin melkeinpä ihan varma, että nyt sitä ollaan raskaana, mutta ei. Nyt ei tunnu siltä, että tästä kierrosta tärppäisi, ja sitä suuremmallakin syyllä aion pidättäytyä tekemästä raskaustestejä. Ovistestejä sen sijaan olen kokeillut nyt pitkän kaavan kautta ja havainnut ne tosi hyödylliseksi :)
Kiva kun tulee lisää porukkaa ketjuun! Tietysti toivotaan koko ajan, että porukkaa myös poistuisi "luonnollista kautta" eli raskautumisen johdosta siis, hih.
T: Verona
http://haikaranjalanjaljilla.blogspot.com/
Odotusta on tämäkin viikko täynnä, seuraan suurella mielenkiinnolla teitä piinaviikon odottelijoita, paljon onnea ja plussatoiveita kaikille!
30+ ketjusta kaikki me siirrytään vauvanodottajiin :)
Kärsivällisyyttä kaivattais kyllä, itsekin huomaan että odotan niin kovin malttamattomana jo että pääsisin tunnustelemaan mahdollista raskautta. Tässä vaiheessa nyt tuskin voi tuntea mitään vielä, menkat tulee ensi viikolla vasta jos tulevat, toivottavasti ei! Oon huomannut että tunnustelen jo mahdollista PMS-oloa viikkoa ennen menkkoja koska kärsin niistä aika tavalla. Ja heti jos tuntuu että hermo palaa normaalia helpommin niin oon heti tyrmäämässä tilanteen ja varma ettei tärpännyt. Hölmöä mutta näin se on tähän asti mennyt. No tällä hetkellä oireina turvotusta, ilmavaivoja, väsymystä ja alavatsakipuja.
KP 16/21-25 3 dpo yk8
Tervetuloa miij minunkin puolestani! Jos olet testannut viimeksi kp33 ja nyt on menossa kp 45, kokeilisin itse varmuuden vuoksi testata jo uudestaan. Eihän sitä ikinä voi tietää varmasti, vaikka ovulaatio olisikin ollut vain vähän myöhemmin. :)
Joku kyseli ovulaatiotesteistä. Itse olen tilannut ovis-testini mammaksi.fi kautta. Muita ovis-testejä en ole kokeillut, eli vertailupohjaa ei sinänsä ole, mutta nuo toimivat kuitenkin hyvin ainakin viime kierrolla ja lisäksi ovat suhteellisen edullisia.
ON: Alan tikuttelemaan ovista jo huomenna tai ylihuomenna, jottei se ainakaan jäisi huomaamatta. Itselläni kierto on ollut hormonien jälkeen (10-v) ihan ok 25-27 vrk, mutta kuukautiset ovat lyhentyneet noin vuorokauden pituiseksi! Itseäni siis jännittää varsin paljon se, että voiko kohdussa olla riittävää limakalvoa kiinnittymistä ajatellen, jos se valuu ulos kokonaisuudessaan noin vuorokaudessa...? Tippa pari saattaa tulla jotain rusehtavaa sen jälkeen päivän parin päästä pikkuhousunsuojaan, mutta suojan vaativaa vuotoa on ollut viimeiset 3 kiertoa max. 1 vrk. Pitäisikö teidän mielestänne asiasta kysyä lääkäriltä/ missä vaiheessa itse kysyisitte asiasta lääkäriltä ja miltä lääkäriltä/mitä kautta apua voisi hakea?
Näin esikoista yrittäessä tässä on ihan hukassa sen suhteen, mikä on normaalia ja mistä apua pitäisi hakea...
Plussatuulia testaamisajankohtaa lähestyville!
t.Usva kp 7/25-27, yk4