Esikoisen väkääjät 30+
Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.
Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.
Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)
Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?
Kommentit (294)
Hehei,
Onnea Cassandralle vielä kertaaleen plussan varmistumisesta :)
M748 tervetuloa joukkoon ;)
Pumpkin, ovulaatiosi on tosiaan tuohon aikaan jos kierto on 25 päivää, niin se kuulostaisi järkeenkäyvältäkin, tarkoittaisi ett normi lueteaalivaihe :). Tsemppiä viivojen vertailluun ja hyödyntämiseen ;)
Unikko, tulehan kertomaan jos testailet r-testillä ;). Meille muuten tuo oviksen testaaminen tuli jotenkin luonnostaan, sillä halusin itse tietää miten tämä keho toimii pillereiden lopettamisen jälkeen ja toisaalta siksi että asumme kahta kotia töiden takia, Mies ymmrätää hyvin että olisi hyvä tietää tärppipäivät - vaikka onkin sitä mieltä että minä vaahtoan tästä asiasta välillä liiaksikin ;). Toki välillä on jäynyt mielessä, että lopettaisin tämän testaamisen nimenomaan sen suunnitelmatllisuuden ja epäspontaniuden takia. keväsätä asti (yk3) olen testannut.
Miten neito32tre ja usva?? Joko on plussaa testattu?
ON: meillä tosiaan ovis tuli ja meni - eri osoitteissa. Katseet ensi kiertoon..., minkäs mahdat. Ihan pieni toive on olemassa, mutta kaiken järjen(!) mukaan tämä kierto menee ohi.
Hyvää perjantaita, ja +++
Vilho
kp 12/24, yk8
Unikko; mies ei tieda etta tikuttelen, en edes pahemmin puhu koko asiasta kun tiedan etta stressaantuisi siita. En ole tiennyt tuosta kahdesti paivassa tikuttelusta, mutta taytyypa kokeilla jos nyt ei jo tarppaa.
Vilho; ikava juttu etta ovis jai kayttamatta, mutta onneksi sulla on aika lyhyt kierto joten paaset pian pongailemaan uudestaan!
Kun jatimme pillerit pois (vaikka siis oltiin keskusteltu vauvan yrityksen aloittamisesta), niin mies alkoikin yllattaen sahlata kondomien kanssa (joita ei olla siis kaytetty vuosiin!), sanoi etta laukeaisi muka muuten liian nopeasti. Olin vahan etta 'hah?' kun tallaista ongelmaa ei ole ennen ollut, mutten sanonut mitaan, menin vaan mukaan leikkiin. Ajattelin etta jos otan asian puheeksi siita tulee iso juttu, jos olen niinkuin en huomaisikaan, niin mies selvittelee oman paansa hissuksiin. Nain sitten kavikin. Tokalla kierrolla ihan normaalisti mutta en sita ovista pongannut, ja jos se tulikin aiemmin niinkuin nytkin, niin olimme eri osoitteissa tyomatkan takia. Nyt kolmannella kierrolla mies tuntuu olevan ihan jo innolla hommassa mukana (ihan kuin yrittaisi saada minua raskaaksi :-). Huvittaa seurata nain sivusta sen paan selvittelya, mutta olen katsonut parhaaksi pitaa tikuttelut + muut raskaus/vauva puheet omana tietonani (jutustelen ja puran tunteitani taalla) ja ilmoittelen sille sitten kun tulen raskaaksi :-). Tikut on piilossa vaatekaapissa tyhjassa kenkalatikossa!
Pumpkin
kp 11/25-28, yk3
30+ esikoista yrittävä täälläkin, ollaan nyt yritetty maaliskuusta asti vähän sillä mielellä että "tulee jos on tullakseen" josta se hyvin pian kesällä muuttui tilanteeseen "miksei se tuu, tulis jo, onko jotain vikaa nyt?"-tilanteeseen. En ole kuitenkaan mitään vielä kaivoon heittämässä vaan olen tilannut ovistikkuja ja seuraavalla kertaa kokeillaankin niitä. Tähän asti kuvittelin että tiedän täysin koska ovis on omien tuntemuksieni perusteella mutta koska tämä yrittäminen on nyt ottanut todellisempia askelia niin kokeillaanpa sitäkin. Voih kun olisi niin ihanaa tuntea se plussauksen ilo!
Tervetuloa! Ihan uteliaisuudesta; minka ikaisia olette, ja oletteko jo kauankin olleet yhdessa?
Pumpkin (35 & 36v -yhdessa reilut 6v, nyt 3 yrityskerta)
Me ollaan 31v minä ja 27v mies, vuosi ollaan yhdessä oltu ja heti alusta alkaen lapsista on haaveiltu. En tiedä edes että monesko yrityskerta nyt on kun kuukaudet on vierineet ja oma kiertoni on vaihteleva (21-27 pv). Onko yrityskerrat teillä olleet laskettuja tikuilla tms?
Yrityskerrat lahti meilla liikkeeseen siita kun yhteisesta sopimuksestamme jatettiin pillerit pois (kerkisin niita syoda putkeen 15v). Sen jalkeen kierrot on olleet 28, 27 ja 25pv. Eka kierto pillereiden lopetuksen jalkeen meni miehen sahlatessa (kerroin enemman tuolla ylempana), tokalle ostin ovis tikut mukaan ihan uteliaisuudesta nailta palstoilta niista luettuani kun mulla ei koskaan ole mitaan fyysisia ovis oloja ollut enka siis sita ole itsekseni tunnistanut.
Eilen bongasin tikuilla sitten lahes taydellisen testiviivan, joten olettaisin etta tanaan tai huomenna on ovis. Tikuttelen taas illemmalla uudestaan. Fyysisia merkkeja on nyt, mutta en osaa sanoa johtuuko stressista (muista syista), vai onko ihan sita itseaan. Peittoja aion kylla heilutella ahkerasti koko viikonlopun, alkaen tanaan! :-)
Oikein paljon onnea Cassandralle plussasta!
Tervetuloa uudet esikoisesta haaveilevat. Mukavaa saada uuttakin seuraa.
En oikein tiedä miten kystanrepeämän jälkeen tämä kiertoasiani on. Vuoto tulikin jo Terolutien aikana. Pitäisikö siis laseakin kirto siitä? Tänään piti olla kp 1, mutta onko tämä sittenkin kp15? En tiedä. Ovistakin olen nyt tikuttanut. Ensin puhtaita negoja. Eilen ja tänään olin näkevinäni haalean viivanpaikan.
Tiistaina mulla on kontrollikäynti sairaalaan. Katsotaan miten repeämä on parantunut munasarjasta. Kysymyslista on kirjoittettu. En kyllä tiedä ottavatko kantaa sairaalassa lisähoitoihin. Mutta ajattelin kysyä. Olen siis ajatuksissani kääntynyt jo siihen että nyt ryhdytään lisätoimiin ja lueskelin jo eri hoitomuodoista.
Mieheni ei oikein osaa vielä muodostaa mielipidettä (mahdollisista) tulevista hoidoista ja tutkimuksista. Mutta toivottavasti hän olisi asialle avoin ja suostuisi tutkimuksiin omalta osaltaan, jos niin vaaditaan. Hieman jännittää tiistain sairaalakäynti. Minkälaisen "tuomion" sieltä saan. Onko munasarjani parantunut ja mikä niiden tilanne on nyt. *Glumps*
Juu, kesäloma tosiaan, säästettiin vähän syksyyn..
Mukavaa että uusia keskustelijoita tupsahtaa tupaan.. joten tervetuloa Mussum ja M478..
Itsellä ei tullut plussaa ja kierto alkoi alusta taas tänä aamuna.
No, taittaa olla parempi että ens kierto pidetään ihan taukoa, koska endoleikkaus lähestyy ja ens kuussa saamme tiedon leikkauspäivästä ja sittenhän meillä alkaa lapsettomuushoito ajat..
Cassandralle paljon paljon onnea ja käy kertomassa kuulumisia täälläkin välillä..
Nyt katsomaan taas sisarusten lasten perään..
Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille :)
Mukavaa että on tällainen ryhmä muitakin kuumeilijoita :) Helppoa jakaa kaikenlaista kuumeiluun liittyvää. Eilen illalla tekasin ovulaatiotestin ekaa kertaa ja negaa näytti, ennustan kyllä että aika koittaa pian koska tuo kierto viimeksikin oli vain 21, nyt on kp 5 joten alkaa olla jo lähellä seuraava yritysmahdollisuus. Mies sai ohjeen olla valmiudessa vaikka keskellä päivää ;)
Mussum; onnea ovulaation metsastykselle!
ON: Mina vihdoinkin pongasin ovulaation viime viikolla tikutellen (kp 10) ja tama on ensimmainen kierto kolmesta kun heiluteltiin peittoa ihan oikeaan aikaan. Nyt saa sitten oikeasti alkaa jannaamaan mita tapahtui, vai tapahtuiko mitaan :-)
14/25-28, yk3
Toivotaan onnistumista teille Pumpkin, ajoitushan on kaiken a ja o :) Veikkailen kanssa että tällä viikolla otan ovulaation kiinni ja ollaan valmiina. Eilinen testi oli nega taas, mutta yritän nyt joka ilta samaan aikaan niin eiköhän se viiva sieltä tuu. Sitä ennen voi viettää illat peiton alla. 6/21-28
Heippa kuumeilijat
Hekle, tsemppiä lääkärikäynnille. Toivottavasti saatte hyviä uutisia :)
Tsempit myös Pumpkin ja Mussum tärppipäiville :). Ajoitus on tosiaan kaiken a ja o.
Mistä saankin aasisillan omaan napaan. Kerroin tuossa viimeksi, että ovis tuli ja meni. Digitestin mukaan siis ti ja ke ovisplussa (cb:n monitori) ja testasin vielä sunnuntaihin asti "lh:n poistumisen". Mutta mulle tyypilliset ovisoireet tulivat vasta perjantaina!? eli silloin kun mieskin paikalla. Juilimiset ja alavatsakivun voin helposti kuvitella (hyvä mielikuvitus kun on), mutta tätä järkyttävää tissikipua en. Mullahan on ollu ennekin ongelmia, että testit näyttävät mitä sattuu (monirakkulaisuus epäilyt yms sitä myöten). Outo on ja tietty pieni toivo nyt elää, vaikka järki sanookin että haloo. Meillä ajoitus tässä kierrossa siis, että ovis hyödynnetty testien mukaan kaks päivää ennen ja 2 päivää jälkeen... Tietysti just tässä kierrossa en ole jaksanut mittailla lämpöjä, joten niistä ei apua paljon ole.
Tulihan stoori ja summa summarum, eihän tästä naisen kropasta ota selvää, niinkuin todettu ennenkin ;)
Plussaisia syystuulia,
Vilho kp 15/24-25, yk 8.
Mehan mennaan melkein samoilla paivilla, saadaan jannata yhdessa! :-)
Mun ovistesteissa sanotaan etta otollisin aika hedelmoittymiselle plussan tulon jalkeen on seuraavat 24-48 tuntia, joten jos sulla keskiviikkona oli plussa ja perjantaina heiluttelitte peittoja, niin hyvin saattoi tarpata!
Mulla ovistesteita ihan puhdas nega ti, ke -sitten pongasin kirkkaan viivan torstai-iltana, ja perjantaina viela viiva mutta haaleampi. Meilla heiluteltiin peittoja Ma ja pe, joten hyvassa lykyssa saattoi olla viela maanantain kavereita vastassa, mutta uskoisin etta se perjantai meni hyvin kohdalleen (siihen 24-48 tunnin koloon).
Ma kuvittelen tuntevani alavatsassa jotain outoa pehmeaa nipistelya (vahan kun ois menkat tulossa), mutta luulen etta se on ihan kuvittelua ja jannitysta vaan -omassa paassa siis!
Meilla nyt sitten piinaviikko edessa vilho, voi kun plussataisiin molemmat!
Plussatuulia myos muillekkin ++++++++
14/25-28, yk3, dpo 4
Jännittävää on, toivotaan että molemmilla tärppää ja plussaa! Haluaisin liittyä mukaan jännittäjiin kunhan nyt sen positiivisen saisin. Mietin just että mitenhän kauan ne miehen uimarit pärjää siellä hengissä, sekin kai vaihtelee ja ei voi tietää ennenku tutkitaan. Mutta positiivisen ovistestin jälkeen ei kannata aikailla, oonkin päättänyt et soitan miehen vaikka päiväkahville kotiin jos ei muu auta ;) Musta tuntui kans tänään jo että oikealla puolen nippailis mutta voi olla taas vaan liikaa itsensätarkkailua....
Positiivista ja plussaista viikkoa kaikille!
Pumpkin ja Mussum, hih samoja juttuja pyöritellään... kuinkahan kauan mun miehen siittiöt elää... irtosikohan se ;), kalenteri täynnä merkintöjä kaiken maailman oireista. On tää puuha välillä melkeinpä hassua... :)
Juu, tottahan minä täällä taas toivon ja laskeskelen eri vaihtoehtoja.. vaikka kaippa se pitäisi laskea 24-48h siitä ekasta ovisplussasta (kp9). Jos 48h niin, ei kyllä toivoa ole. Mulla tosin arvailtu aikaisemminkin näitä "irtoamisongelmia" eli lh kohoaa vaikka ei munasolu oikesti irtoa... jos nyt uskallan luottaa oireisiin, niin olisi kyllä oikeasti ollut ovis pe-la eli kp 12-13.
Terolut pitänee mulla vuodon pois jokatapauksessa ensi keskiviikkoon asti, eli ensi viikon perjantaille (kp26) voisin uskaltaa bookata testipäivän ;). Piiitkä piinailu edessä, joten kiva kun on seuraa ;)
Vilho (jolla vihloo yhtäkohtaa alavatsassa) kp 15/24-25, yk8. DPO??
Ovulaatiotesti näyttää plussaa 24-48 h ennen ovulaatiota. Eli ovulaatio tapahtuu aikaisintaan 24 h:n kuluttua plussasta ja viimeistään 48 h:n kuluttua plussasta. Ovulaation jälkeen munasolu on vielä hengissä n. 12-24 h. Siittiöt ovat yleensä hengissä 2+ vrk (yleensä lasketaan max 5 vrk).
Eli eikös tuo ihan hyvältä vaikuta?
Niin joo, tervetuloa kaikki uudet! :)
ON: täti tuli tänään kylään, eli katseet on suunnattu nyt seuraavaan kiertoon.
t.Usva kp.1/25-27, yk4
Heklelle tsemitystä huomiseen! Toivottavasti saat kysymyksiin vastauksia, mahdollisiman hyvin. Ja hyviä uutisia muutenkin!
Mukava oli lukea Vilhon ja Pumpkin ovistikuttelusta ja miehistä. Mietin myös Pumpkinin vaihtoehtoa, jos vaan testailis eikä asiasta pahemmin puhuis. Kenkälaatikoita löytyy useampi! ;)
Tervetuloa myös Mussumille, mukavaa saada lisää ihmettelijöitä. =)
Omaa napaa: Täällä on kovasti ihmetystä ja kummastusta ilmassa. Sillä mennään 34/31 eli menkkoja ei kuulunut lauantaina vaikka silloin piti tädin tulla. Eikä tänäänkään vielä ole menkat alkaneet. Koko viikonlopun kuvittelen etoamista, joten sunnuntaina mies totesi, että haetaan testi. Oli aika jännittävä hetki olla vieri vieressä apteekissa ja kuunnella apteekkarityypin selittävän testien eroja. Yksi yhteinen kokemus lisää tässä parisuhteessa. :D Ensimmäisen testin mokasin jotenkin, varmistusruutuun ei tullut mitään merkkiä. Mutta negaa sekin näytti. Onneksi oltiin ostettu tuplapakkaus. =) Siitä sitten kolmen tunnin odotus ja toiseen testiin tuli ihan puhdas nega ja varmistusikkunaan viiva. Ei haamun haamua. Mutta menkkoja ei kuulu. Aikaisemmin mainitsinkin, että tää kierto oli jotenkin muutenkin omituinen. En havainnut ovislimoja lainkaan. Epäilin myös, että jännitykselläni saan kierron sekaisin ja nyt olen siinä onnistua. Tästä johtuen olen nyt miettinyt ovistikkujen hommaamistakin seuraavaan kiertoon, jos kierto on nyt sitten urakalla sekaisin. *puhinaa* Pohdin aamulla miehelle, että mistä mä nyt ne laskennallisen oviksen löydän, kun kierto on ihan sekaisin. Mies totesi siihen naureskellen, että kaipa sun pitää sitten niitä tikkuja ostaa. =) Tänään sitten selvittelen niitä täällä. En tajua tätä kyllä. Viimeiset kolme kiertoa on olut jämpti 31, sitä ennen 32/31 vaihteluilla. Vaikuttaa siltä, että pääni mietteillä oon saanut kiertoni sekaisin. Kiva.
Plussia kaikille, ja menestystä oviksen bongailuun!
Unikko, 34/31 (???), yk1
Unikko; eikos joillain ilmaannu plussat syysta tai toisesta aika paljonkin myohemmin kuin kuukautisten normaali alkamispaiva (naita palstoja lukiessa olen saanut sellaisen kasityksen etta se on aivan mahdollista), joten eipas viela heiteta kirvesta kaivoon ;-)
No oho! Ei mulla tullut mielenkään tuollainen. Onhan niitä urbaaneja legendoja kuullut, et jotkut on havainneet vasta 3kuulla olevansa raskaana kun testit on vaan näyttäneet negaa siihen asti... Tätä kun alan nyt pohtimaan, niin menkat myöhästynee kahdella kuukaudella! :D Pitääpä illalla kysellä Herra Googlelta (jos menkkoja ei kuulu), et mitä hän asiasta tietää. Kiitos Pumpkin!
jatkan kummastelua...
//Muoks//: Ja onnittelut Cassandralle! JEE! \o/
Nimenomaan, mukavaa että porukkaa tulee lisää! Ei nää termit minullekaan ole tuttuja, mutta googletten sitä mukaan kun en jotain ymmärrä. ;) Aika hyvin asiayhteyden kauttakin on käynyt selväksi.
Mie pohdin kanssa noiden liuskojen hommaamista, pitänee alkaa selvitellä minkälaisia on olemassa, hintoja ja laatua/kokemuksia.
Pumpkin, en tiedä ootko Veronan blogia käynyt lukemassa, mutta siellä oli vinkki tikuttaa kahdesti päivässä oviksien lähestyessä, aamupäivällä ja illalla. Jos oikein ymmärsin, niin liittyy siihen että jos tikuttaa aamupäivisin ja ovis onkin illalla niin sitten se ei jää huomaamatta. Varmasti mukavaa bongata ovis! =)
Tikuttelusta kun nyt jutellaan, niin ootteko miehen kanssa aiheesta puhunut tai jotakin sopinut? Mitä mieltä he ovat asiasta olleet?
Minä tässä yhtenä päivänä tohkeissani selitin, et pitäisikö sitä tikuttaa (johtuen keskusteluista täällä ja ystävän kommenteista omalta kohdaltaan) ja mies suhtautui asiaan hieman nihkeästi ja naureskellen. Kommentoi kyllä loppuun, että toki saan tikuttaa jos haluan. Mutta fiilis jäi, että ei ollut niin innoissaan tikutteleun "suunnitelmallisuudesta". Toisaalta, seuraavalla kierrolla halusi tietää lasketuista tärppipäivistä, että ehkä sitten pitemmän yrittämisen jälkeen suhtautuminen muuttuu. En tiedä. Nyt sitten pohdin, että pitäisikö silti tikuttaa vai odottaa, että toisen suhtautuminen asiaan olisi ns. positiivisempi. En tiedä.
Puhtaasti ON: Tänään on jämptin kierron (viimeiset kolme kiertoa päivälleen) viimeinen päivä. Tutusti alaselkä on hieman kipeä, niin kuin yleensä menkkoja ennen. Silti hieman jännittää. =) Raskaustestejä ei ole kaapissa odottamassa, mutta katsotaan...
Mukavaa viikonloppua kaikille! Pikku pakkasiakin taisi olla tiedossa!
Unikko, kp31/31, yk1