Esikoisen väkääjät 30+
Ajattelin aloittaa uuden keskusteluketjun, kun vanha on uponnut jo pitkälle ja toisaalta on sen verran pitkäkin, että on aika aloittaa uusi.
Eli itselläni on tilanne että ollaan miehen kanssa yritetty 2010 lokakuusta asti, mutta tulosta ei vielä ole tullut.
Endometrioosin takia olen lähtenyt myös ravaamaan lääkärillä vaikka vuosi ei ole vielä täynnä. Tähystys vahvisti maanantaina pahat kiinnikkeet, joten tähystyksellä ne tullaan poistamaan loppuvuodesta. Yritystä ei silti tarvi keskeyttää, kiinnikkeet kuulemma irtoavat raskauden edetessä. Eli peukkuja täällä vielä pidetään pystyssä :)
Mitäs muiden yrittäjien kesään kuuluu ?
Kommentit (294)
Hekle, mitä mitä!? Siis olishan toi nyt aikamoinen sattuma, että pahoinvointia yhtäaikaa menkkojen uupumisen kanssa.. Testiä kehiin :)! Jos olsin sun housuissa niin en varmaan malttais olla testaamatta... Mä on vuotanu ku esterin puosta 5 päivää ja silti nuo Miij:n uutiset sai mut muutamaksi sekunniksi elättelemään toiveita.. heh, no en nyt sentäs testiä vielä oo repimäs auki. Oon vaan niin ihme päänsärkyvetopois -ololla, että raskausoireita tässä kehittelen kesken menkkojen (juu juu, valkotakkiset saa soittaa kohta ;)).
Ja Mussum, voi harmin harmin. Pahoittelut, toivotaan, että saat gynelta avun ja tietoa tuosta lyhyestä luteaalista. Teroluteja niihinkin kuulemma määrätty tai lugeja. Tsemppiä jaksamiseen, ku elät niitä rasittavimpia päiviä. Jostain sitä sitten taas vain saa voimaa uuteen kiertoon.
Viikonloppuja toivottelee kaikille kohtalontovereille
Vilho
Vilho ja Hekle, niinpä!
Soitin tänään neuvola-ajan ja täti vaan sanoi, että joo'o, se voi olla veritestissäkin paristakin päivästä kiinni. Että testinegasta parin päivän päästä onkin voinut olla jo plussa (AJATELKAA!) ja sen mukaan laski kai nyt sitten viikkoja (tai tuon cb:n digin, en ihan ymmärtänyt). Jotakuinkin viikolla 6 mennään siis nyt, neuvolaan 30.11. ja sitten sieltä saa ohjeet ultran varaamiseen.
Sitä ennen, viikkoja voi siis vain arvailla...
Muita oireita ei oikein edelleenkään, jatkuvaa palelua (!!), väsymystä ja nälkä on parin tunnin välein. Pakko siis pistellä koko ajan jotain suuhun, oi ja voi sentään. Yritän pysyä satsumissa, ettei kilot kertyisi heti alkuun... Ja hei! Jano on yksi. Aika harvoin on jano, ja nyt on viikon ajan ollut harva se hetki. Jospa näistä taas teille muruset toivoa!
Tämä on yhä aikamoisen epätodellista. Mies uskoi vasta aamulla digitestiä :D (noh, miehet...) Itse en tiedä, koska tässä uskoo. Neuvolatäti kysyi puhelimessa vointia ja osasin sanoa vaan, että masu tuntuu hassulta. Ehkä sitä uskoo sitten, kun sunnuntaina, kun molempien isät saa hyvät isoisän päivän toivotukset masuasukilta! :D
Siitäkin on vähän kinasteltu, että kenelle kerrotaan ja koska kerrotaan. Itse haluaisin kailottaa koko maailmalle, että meille tulee vauva, ja mies muistuttaa, että olen joskus kesällä sanonut että sitten saa kertoa, kun on eka kolmannes ohi. Voi olla, että olen sanonutkin, mutta saa kai sitä nyt nainen mieltään muuttaa? ;)
nieve 5+??/6+??, yhä ja edelleen pyörällä päästään
ps. en osaa lähteä täältä, enkä tiedä minne kuuluisinkaan. Toisaalta tuntuu inhottavalta kiusata teitä kuulumisillani, kun kaksi päivää sitten itse tuskaili raskautumisen kanssa :/ Joten kiitos ja anteeksi ihanat naiset!
Voi Vilho, nauroin ääneen valkotakkisille. Tsempitykset täältä!
Mussum, typerä täti, muista sanoa sille, että nyt ois hyvä väli sen karata vähän pidemmälle lomalle ;) Oliko sinulla jo lääkäriä varattuna?
ja Hekle niin, nyt suuuuuuren suuret plussapuhurit täältä. Jätän oven raolleen, jotta pääsisit matkassani! hyvältä vaikuttaa!
Hih hih, Vilho sä olet loistava. Tuota minä kustusn jo erittäin vakavaksi vauvakuumeeksi - harhojakin jo tulee. Yritin purra kieltä etten ääneen hekottaisi täällä avokonttorissa.
Tuosta miijn kertomispohdinnoista. Se on oikeasti vaikea asia koska kertoa. Toiset kertovat heti ja toiset odottavat sen suurimman keskenmenonriskin yli. Jokainen valitsee itselleen (ja miehelleen)sopivimman tavan. Ystäväni kertoi minulle vkolla kahdeksan ja ikävä kyllä tällä viikolla joutui kertomaan surulliset uutiset että sikiöllä ei olekaan enää sydämensykettä. Hän on tänään tyhjennyksessä. Toisaalta hän saa nyt suruunsa tukea meiltä jotka tiesimme. Varmasti oli raskasta kertoa se meille.
Toisaalta raskaus voi jatkua loppuun asti ja silloin vain ystävät/ sukulaiset ovat saaneet pidempään ilmoita yhdessä.
Itse en tiedä kerronko varsinaisesta raskautumisesta ennen kuin keskenmenonriski on pienentynyt. Nyt tuntuu että odottaisin, mutta saa nähdä jos ja kun se plussa pärhätää...paljonko Helsingin Sanomien etusivun ilmoitus maksoikaan? ;)
mmij, pidä tosiaan sitä ovea vielä raollaan mullekin. Ja "pelotteluista" huolimatta toivon kaikkea hyvää teille! äläkä hylkää meitä, muistuttele meitä tavoitteesta, jonka sinä jo saavutit.
Hei kaikille!
Vilho -Ehdottomasti hyva merkki, varmasti super hedelmallinen kierto tulossa ;-)
Hekle -nyt mars testamaan! Ihan takuulla olet raskaana noista merkeista paatellen, ja jos nyt on oireet jo noin voimakkaina alkaneet, luulisi raskaus hormoniakin olevan tarpeeksi jotta testissa nakyisi -eikos? Ai kun olisikin ihanaa saada lisaa plussa uutisia!
Mussum -voihan pahus, ja iso hali. Ei kun paa pystyyn ja uuteen yritykseen, napataan ne plussat tasta kierrosta jotta saadaan vauvat masuun pikkujouluksi :-)
Miij -pysy taalla vaan! Kyllahan sa sita esikoista vakaat niinkauan kunnes se syntyy, vai mita? :-) Olisi tosi kiva ainakin silloin talloin kuulla miten raskaus etenee.
Viikko on menny hurahtaen, ja viikonlopun jalkeen paasen taas tikuttelemaan sita ovista -jee! :-)
Pumpkin
kp 6/25-28, yk 4
Kyllä täällä on niin mahtava tukeminen ja ymmärrys ettei missään, kun lukee teidän lphduttavia kommentteja ja iloista ja suruista niin tuntee ettei oo yksin :) Haleja teille kaikille siitä! Ei nuo kuumeettomat niin hyvin voisi koskaan ymmärtää näitä kaikkia mun tunteita ja vouhotusta raskausoireista.
Miij jää vaan tänne meille muille "jänikseksi", me sitten osataan seurata sua! Ja odotuksesta olis tosi mukava kuulla että miten etenee ja mitä muita oireita listaan on tulossa ja odotettavissa ;) Varasin tänään ajan naistentautien ja synnytysten erikoislekurille just ovista lähelle, niin voi selvitä eniten.
Pumpkin: Uutta ovista metsästään vaan, jouluun mennessä plussaus eikös juu :)
Hekle livahda vielä siitä Miijn ovenraosta, olispas hienoa! Ja totta tuokin että jokainen käy itse läpi oman kertomisensa, riippuu aika paljon siitä miten oma jaksaminen ja tuki kohtaa. Itse kertoisin varmasti perheelleni ja parhaille ystävilleni heti.
Vilho: Kiitos tsempeistä ja saan sun jutuista aina piristystä! Ja sä se mulle alunperinkin valaisit tuota lääkehoitoa että mitä nuo terot ja luget on, olen siis erittäin kiitollinen ja mahdollisesti saan sellaisia avuksi pian.
Tunnistan niin tuon harhailun ja toiveajattelun itestäni "Onkohan nää vaan valemenkat ku sellastakinhan on" ja "nyt kun mulla on tosi paha olo ja migreeni niin voihan tää johtua raskaudestaki, ainiin joo onhan mulla myös menkat" Näissä kuvissa siis pääkoppa, ainakin on vilkas mielikuvitus :)
Ja vielä kerran onnittelut miij:lle! On tuo vain huimaa! Kauan sä maltoit kyllä ollakin testaamatta!
Vilho: Kiva kuulla, että keho näyttäisi toimivan niinkuin pitääkin! Eli tässä kuussa sitten se plussa. ;) Mullakin on kyllä kovasti vastaavaa toiveajattelua. Ystäväni "kahdet menkat raskaana ollessa" ei ainakaan auta ymmärtämään, että tädin jälkeen ei todennäköisesti voi olla raskaana. ;)
Ainut, mikä pitää järjissä tämän touhun on toi oviksen tikuttaminen, koska raskaana ollessa ei kai voisi tulla negatiivista ovistestistä (ja mulle ei siis tule edes pienintä mahdollista haamua paria päivää ennen ja jälkeen plussan), eikä ainakaan positiivista tulosta negan jälkeen! Sen jopa munkin toiveikas järkeni suostuu ymmärtämään. :D
Hekle: Testaa nyt ihmeessä! :) Etköhän sä ole lähes varmasti raskaana! Osta vaikka varmuuden vuoksi herkkä testi, että raskaus ainakin näkyy testissä. ;) Itse olisin jo kovaa vauhtia matkalla testaamaan, jos olisin sinä!
Mussum: Ikävää, että täti pääsi yllättämään. Ja kaiken lisäksi vielä noin aikaisin. :( Toivottavasti gynesi osaa antaa sopivat lääkkeet tuohon!
Kertomisesta: Musta olisi järkevää kertoa vasta sen 12 viikon ultran jälkeen, mutta koska tämä on niin iso asia itselleni ja koska tiedän lisäksi, että haluaisin puhua myös keskenmenosta jonkun kanssa, kertoisin varmaankin muutamalle tärkeimmälle ihmiselle jo melkein heti plussan jälkeen. Miehen kanssa olemme sopineet, että kumpikin saa kertoa omille kavereilleen + suvulleen yrittämisestä sekä "plussaamisesta" sitten, kun hyvältä tuntuu.
ON: Mulla ei ole _mitään_ oireita, siis yhtään mitään, vaikka kuinka yrittäisin tulkita olojani. Oikeastaan olo on oikeinkin hyvä ja suhteellisen energinen. Ei ole tavallista suurempi janokaan, eikä enää edes palele. Oonkohan oikeasti edes ovuloinut tässä kierrossa...? Ainut, miksi uskon ovulaatiota edes mahdolliseksi, on, että lämmöt ovat edelleen koholla ja lisäksi sain ovistestiin LH-huipun. Miten sitä voikin olla näin oireeton vauvakuumeisena...
Olen miettinyt, että josko sitä KUITENKIN testaisi jo sunnuntaina herkällä testillä, tai ainakin viimeistään maanantaina. Siis siitä huolimatta, että mitään oireita ei ole ja alkukierrosta vielä ajattelin testailla tässä kierrossa vasta joskus järkevänä aikana.
t.Usva yk4, dpo 7/14, kp 19/25-27
Kesän kemiallinen raskaus antoi haamun kp 37 kohdalla. Tänään menossa kp 40 eli 20 pv oviksesta ja 7 pv yli normi kierron. Aamun testisaldo: negatiivinen, täysin tyhjää. :S
Ei kai tässä voi muuta kuin odottaa että täti tulisi. Jos ei kuulu niin testiä kehiin taas parin päivän päästä.
Elättelen vielä pieniä toiveita plussasta
Hekle kp 40/32-33, dpo 20
Mammaksin herkässä raskaustestissä annetaan ymmärtää, että hormonin määrä viikko hedelmöityksestä olisi vähintään 5 yksikköä. Mielestäni tuo on täysin kaikkialta muualta löytämääni tietoa vastaan. Tuon perusteellahan kaikkien pitäisi saada positiivinen tulos herkällä testillä _viimeistään_ dpo 9-10. Yritetäänkö tuolla saada ihmiset testaamaan joka päivä jo ensimmäisen viikon jälkeen, vai mikäköhän tuon idea on?
Alla on yleisempi lista tavanomaisimmista arvoista. Eli päivät ovat hedelmöityksen jälkeisiä yleisiä arvoja (eli 1-2 vuorokautta ovistestin plussan jälkeen lienee päivä 0). Tuon mukaan taas kannattaisi aloittaa testaaminen herkälläkin testillä _aikaisintaan_ dpo 8-9, mieluiten vähän myöhemmin. Lisäksi kuukautisten alkamispäivänähän olisi ihan normaalia olla hormonia vain 5 yksikköä. Hmm...
for single baby pregnancy (mIU/ml):
Weeks of pregnancy_______Week 3___Week 4_____Week 5
Days after conception_________7________14_________21
Approximate hCG levels_____0 to 5____5 to 430_____180 to 7400
Eivätkä nuokaan ole mitään "noin paljon pitäisi löytää arvoja", vaan enemmänkin suuntaa antavia arvoja
If you think you are pregnant but got a negative result, re-test on another day. Most pregnant women will register on HPTs by the time they are a few days late for a period, but not everyone will.
If you suspect you are pregnant, you should see your doctor for a quantitative hCG blood test no matter what result you get from home pregnancy tests.
Jäin miettimään tuota sun kiertoasi. Yleensähän sanotaan, että ovulaatio voi viivästyä reippaastikin, mutta että ovulaation ja kuukautisten välinen aika olisi parin päivän tarkkuudella samalla henkilöllä aina sama.
Olisiko mahdollista, että sulla olisi kuitenkin ollut ovulaatio vasta vähän myöhemmin? Oletko mittaillut lämpöjä? Huomasitko niissä mitään oleellista eroa ovulaation jälkeen?
Joskus voi kuulemma käydä niin, ettei ovulaatiota tapahdukaan heti LH-piikin jälkeen. Eli että ovulaatio ei olisikaan silloin, kun testit sen osoittavat. Voisiko sulla olla ovulaatio kuitenkin viivästynyt?
Luulisi että dpo 20 raskaustestin pitäisi jo näyttää plussaa. Samoin, kuin että jos ei olisi raskaana, niin dpo 20 mennessä pitäisi olla jo alkanut kuukautiset.
Eipä musta paljon apua ollut. :( Toivottavasti ovulaatio olisi vain vähän myöhästynyt ja saisit pian plussan tikkuun! :)
Usva 30+ kiitos että olet pohtinut minunkin asiaani. En ole mittaillut lämpöjä, enkä ole siihen kyllä perehtynytkään. Olen täältä lueskellut että niitä voisi mittailla, mutta voisiko joku viisaampi antaa pikakurssin milloin kannattaa mitata ja ilmeisesti lämmön nousu antaa ovulaatiosta merkin?
Kuinka moni meistä mittailee lämpöjä? Pitäisköhän ryhytä? Varmaan kannattaisi hankkia kunnon digitaalinen kuumemittari (vanha rikki).
Minulla nyt voi nämä kierrot kyllä vaihdella ja hormonit olla sekaisinkin koska mulla on PCO ja viime kierrossa se kysta joka pereytyi ja vuoti verta sisuksiin. Siinä kohdassahan mun kiertoni lyheni...hakisiko paikkaansa takaisin omiin "luonnollisiin" uomiinsa? No ehkä keväällä tulee selvyyttä miten mun hormonit toimii, toimiiko, kun mennään sinne lapsettomuusklinikalle.
Onkos kenelläkään mitään uutisia tai kuulumisia? Täällä ei tätiä, testiä en ole tuhlannut (kolmatta tähän kiertoon).
Mukavaa viikon alkua kaikille!
Hekle kp 42/32-33.
Heips,
eipä mitään ihmeempiä ole tapahtunut..siis vauvaprojektin kanssa.. leikkauspäivä on varmistunut että se on 15.12...joten sitä odotellaan.
Lisäksi meillä kävi onni ja löysimme asunnon tai siis talon.. muutamme siihen ensi vuoden alusta.. sinne mahtuu sitten se 2,5 lasta :D
neito32tre, Onnea uuden talon johdosta!! Tosi hienoa! Joko oot sohvan paikkaa miettinyt? :) onko jotakin remppaa edessä? Mitkä on fiilikset leikkauksen suhteen?
Hekle jutteli lämpöjen mittaamisesta. Mä en ole sitä harrastanut (vielä), mutta käsittääkseni lämpö laskee hieman juuri ennen ovulaatiota ja lähtee ovulaation jälkeen nousuun. Jos raskautuu, niin lämpö jää ylös. Käsittääkseni kyse ei ole suurista lämpömuutoksista? ja kehoitetaan mittaamaan melko samaan aikaan vuorokaudesta. Korjatkaa ja tarkentakaa viisammat! =) Digitaalinen mittari on varmaan hyvä, jos se lämmön lasku/nousu ei ole astettakaan?
Raskauden kertomista täällä oli kanssa juttua. Itse ajattelin aina, että ei kerrottaisi ennen kuin (maagiset) 12vko on takana. Mies taas pohti, että ei haluaisi kehitellä mitään peitetarinoita esim. miksi en ota viiniä ruuan kanssa. Tai kuten Hekle kertoi ystävästään, tuolloin ystävä vierellä olisi hyvä. En tiedä. Toivottavasti tätä joutuisi pohtimaan enemmänkin, ihan lähiaikoina. ;)
ON: Täällä kp 16 menossa ja tikuttelua olen nyt kolme kertaa kokeillut. Kaksi oli ihan puhdasta negaa, mutta tänään näin haamujen haamun. :D Sopivassa kulmassa kun katsoi niin kyllä siellä ihan haalean haalean toisen viivan näki. Eli tiedän mistä kohdalta sitä toista viivaa testistä pitäisi katsoa. :D Katsotaan jos viiva oviksen merkiksi tummuisi. Saattaisi tarkoittaa sitä, että kierrossa ollaan takaisin siinä ~31pv tienoilla. Se olisi varsin mukavaa, verrattuna kp37 kiertoon.
Mukavaa viikkoa kaikille! Hyviä fiiliksiä, menestystä oviksen metsästykseen ja plussatuulia!
Unikko, kp16/31(37), yk2
Hei vaan taas kaikille, että osaa olla ihanaa, mä olen taas ihan pilvissä :D ihan vain onnellisuudesta :)
Mutta siis tavaroiden paikka alettiin miettimään jo siinä kohtaa kun nähtiin se talo ekaa kertaa, jokin siinä sanoi että se on meidän koti..
tosin siinä tilaa on niin paljon että olohuone joudutaan jakamaan kahtia, muuten telkkua katsotaaan turvallisen 5-6 m päästä :D
Leikkaukseen lähden hyvillä mielin, tosin pelottaakin.. hyvä siinä että tiedän että kivut loppuu vähäksi aikaa ja pelottaa jos siellä pitääkin poistaa jotain mitä ei pitänyt, kuten mun ainoa munasarja.. edellinen leikkaus piti olla kystan poisto ja siinä samalla lähti vasen munasarja, kun se oli kuristunut kuolioon.
Mutta ollaan optimisteja ja eletään ajatuksessa että kaikki menee hyvin ja että ensi vuonna raskaus onnistuisi heti alkuvuodesta..
Ihanaa viikkoa kaikille ja tänne lisää plussausuutisia +++ :) ne piristää aina päivää
Neito32tre, onnea talollisille! Muuttaminen omaan taloon (tai uuteen kotiin) on mahtavaa. Siinä aika menee siivillä kun puuhailee muuttolaatikoiden ja sisustamisen kanssa. Onnea myös tulevaan leikkaukseen. Varmasti mietittävää siinäkin riittää.
Mulla on vähn melankoliset tunnelmat... En uskalla testat kun tuskin sieltä plussaa tulee mutta tädistä ei merkkiäkään. Mulla oli niin kuvitelma että viimeistään tänää mun 33 vee synttärinä olisin raskaana... Ei pitäisi asettaa tuollaisia mielikuvia itselleen. Toisaalta mulla jatkuu viime viikolla alkanut pahaolo, oksennellut en enää ole. Äh, miksi kroppa on näin sekaisin. Testaisikohan tänään vielä? Illalla mennään miehen kanssa ravintolaan ja teatteriin juhlistamaan mun vuosiani.
Hyvää onnea kaikille meille suunnitelmiemme toteuttamisessa.
Hyvää syntymäpäivää Heklelle! =) iltasuunnitelmat kuulostaa hyvältä juhlistamisen kannalta, lisäksi saa ajatuksia muualle poissa pysyvästä tädistä. Hyvää teatteri-iltaa!
Heklen kierto on kyllä nyt kummallinen. Oliko sulla tässä välissä normikiertoa lainkaan vai onko tää sen repeämän jälkeinen kierto? Toivotaan kuitenkin, että kyseessä olisi myöhäinen plussa miijn tapaan eikä niin, että kiertosi olisi mennyt nyt ihan päilleen. Onko sulla muita tuntemuksia kuin tuo yleinen pahaolo? Onko pahaolo koko ajan vai vaihtelee vuorokauden aikana? hämärää. Mut ei nyt mikään normi oksennustauti viikkoa pysy päällä, vaikka ei oksentaisikaan. Eikä sulla ole mitään flunssafiiliksiä?
Tsemityksiä ja positiivista energiaa täältä, yritähän Hekle nauttia synttäripäivästä!! :) *voimahali*
Hekle, sinun piinasi aina vaan jatkuu. Ja onpas outoa tuo pahoinvointi. Varmaan aikamoista vuoristorataa toiveiden kanssa, toivotaan nyt jonkinlaista(ja tietysti onnellista) päätöstä piinaiuille. :) Ja hyvää synttäripäivää!
Unikolle tärppitoivotukset oviksen bongailuun. On se hassua miten toivoo lyhyempää kiertoa, kun on yritys päällä ;). Sama minulla, toive kyhyestä kierrosta ja terojen aikaan se sitä olikin, saas katsoa nyt.
Neito32, onnea uuteen kotiin :)!
ON: tänne ei ihmeempiä. Viimekierrossa oli tässä vaiheessa jo lh-plussat taulussa, vaikkakin ovis vasta sitten parin-kolmen päivän päästä. Nyt ei vielä monitorin mukaan ole koholla ja ei ole kyllä oireitakaan. Mielenkiintoista seurata miten tämä "luomukierto" terojen loppumisen jälkeen menee... Oikealla on juilinut jo alkukierrosta, toivottavasti siellä kypsytään jo. Meillähän tämä ajoituskin on työpaikkojen sijainnin takia haastavaa, että itseasiassa, jos folli kuulet tämän, niin voisitko tuossa perjantain korvilla irrota ;).
Tuosta lämpöjen mittailusta; itseopiskeluni (lähdekriitisyys huom, nimim. doctor google ja keskustelupalstat) mukaan lämmöt pitäisi mitata aina aamulla ennen sängystä ylösnousua. Lämpöjä pitäisi mitata säännöllisesti, jotta oma normitaso tiedossa. (iltalämpö on kait korkeampi kuin aamulämpö, ja päivän touhut vaikuttaa) Minä mittaan suusta, mutta tähänhän vaikuttaa mittarikin, että mihin tarkoitettu. Edes tämäkään ei aina vie heilahtekuja pois, eli päivän "heittoja" voi tulla, syystä tai toisesta. Ovulaation tapahtumisen JÄLKEEN lämpö nousee vähintään 0,4-0,5 astetta, joillakin jopa asteen verran. Lämmönnousu johtuu keltarauhashormonista, jota ovulaation jälkeen muodostuva keltarauhanen tuottaa. Tosiaan, niinkuin joku sanoikin, jos raskaus alkaa lämmöt pysyvät ylhäällä. Jos menkat alkaa, niin minulla lämmöt laskee vasta sinä päivänä.
Tsemppejä ja aurinkoa viikkoonne toivottelee
Vilho kp 10/24-27. (joka ihan turhaan yrittää olla laskematta päiviä, sillä cb- monitorihan sen joka aamu minulle ilmoittaa...blondiminä)
onnea Heklelle syntymäpäivän johdosta!
t. ninnimari
Hekle: Iloista synttäriä!
Ikävä tuo sinun kiertosi. :( Toivottavasti muuttuu paremmaksi.
lämmönmittauksista:
Yleensä siis alkukierrossa on matalampi ruumiinlämpö (esim. mulla tässä kierrossa 36.3-36.4) ja ovulaation jälkeen elimistö tuottaa hormonia, jonka vaikutuksesta lämpötila nousee (esim. mulla tässä kierrossa 36.7-37.0). Juuri ennen ovulaatiota lämpötila laskee vähäksi aikaa, mutta sitä ei välttämättä huomaa, jos ei satu juuri silloin mittailemaan.
Ainakin alkuun kannattaisi mitata päivittäin lämmöt, jotta oppii oman elimistön normaalit rajat. Yleensä suositellaan mittaamaan lämpötiloja aamusta ja mielellään suusta, peräsuolesta tai emättimestä. Itse mittaan (aina samasta) kainalosta (+ aina samassa asennossa) ja voin mitata hyvin mihin aikaan päivästä tahansa, kunhan olen ollut paikoillani jonkun aikaa, eikä ole erityisen kuuma tai kylmä. Mutta yleensä ihmiset painottavat tuota mittaamista aamuisin.
neito32tre: Sullahan on kaikkea kivaa tapahtumassa! Olohuoneen jakamisen sijaan voi myös ostaa isomman töllön, jos siltä tuntuu. =) Noin 10 tuumaa/metri on kuulemma suositus. :D
Unikko: Toivottavasti ovis löytyy!
Ja sitten pitääkin purkautua omista fiiliksistä. :(
Mulla on ollut koko päivän jotenkin tosi surullinen olo.
La-su eli dpo 8-9 oli kummaan aikaan kuukaudesta selvät kuukautiskivut päällä. Googlailin asiaa ja selvisi, että osa naisista tuntee kiinnittymisen "kuukautiskipuna". Sitten kun tähän kun vielä lisää sen, että dpo 10 tuli muutama tippa "kiinnittymis"verta alushousuihin, niin alkoi kuulostamaan jo oikein hyvältä. :) Mutta, mutta...
Tänään sitten tein tosi toiveikkaana aamuvirtsasta herkällä raskaustestillä (vahvuus 10) selvän negan. Ei tullut edes roskishaamua tai mitään. :(
Mulla on ollut tosi surullinen olo tänään, kun tuntuu siltä, ettei pikkusintti kykene varmaan missään vaiheessa kiinnittymään mun onnettomiin limakalvoihini. Noin herkällä testillä olisi käsittääkseni jo kuitenkin todennäköisyyksien valossa pitänyt saada ainakin haamu aamuvirtsasta (dpo 11). :'( Kun ei voi edes olla kyse mistään kierron pitkittymisestä tai mistään.
Joitain pieniä raskausoireitakin on jäänyt vielä tuosta kiinnittymisyrityksestä, tai lähinnä nännit ovat ensimmäistä kertaa elämässäni sellaisella oudolla tapaa arat. Kun tuohon tosiaan lisää vielä selvän kiinnittymiskivun & vuodon, niin olisin jo tosi innoissani ilman tuota tämän aamun negatiivista testiä...
Kehtaisikohan sille gynelle mennä kyselemään jo kohta puolin (näin aikaisessa vaiheessa yrittämistä) tuosta 1 vrk vuodosta? Olen kyllä muutenkin tosi "vuodoton" tapaus, eli eipä mulla kyllä ole juuri ollut ovisvuotojakaan. Mutta siitä en nyt ole niin huolissani... Vai pitäisiköhän olla...?
Kiitos teille, kun olette täällä jakamassa ajatuksia. Oli vaikeaa töissä, kun ajatukset pyöri lähinnä tuossa testinegassa yms., eikä asiaa voinut jakaa kenenkään kanssa.
t. Usva kp 23/25-27, dpo 11/14, yk4
Miij: Todella positiivinen ylläri olikin ja antaa toivoa meille kuumeilijoille. Onnea vielä hurjasti!
Hekle: Voisikohan olla raskauspahoinvointia!? :) Testaatko koska?
Vilho: Jotain hyvää menkoista siis voi sanoa, ainakin vuotaa kunnolla koska silloinhan on niitä tarpeellisia limakalvoja ainakin hyvin.
ON: Ja eihän mun tarvinnut edes tätä aamua odotella testin kanssa kun eilen illalla se täti sit tuli ;( Kyllä tuli taas pieni suru, mutta mies piti mua sylissä ja lohdutti. Nyt vaan yk 9 kohti ja gynelle käymään. Luteliaalevaihe on kyl pelottavan lyhyt, nyt viimesin kp 23 ja dpo 10....
kp 2/22-26, yk 9