KOLMOSTEN ELOKUU
Kuukausi vaihtunut..aloitan uuden pinon uudelle kuulle!
Pitkiä jorinoita en nyt ehdi kirjoitella, täytyy ennättää töihin!!!!:(
Jospa elokuu toisi paljon plussia!!!!!
-leja
Kommentit (154)
Ajattelin nyt pinoutua, kun se tuntuisi jotenkin konkretisoivan tämän projektin :) Meillä on ennestään poika 4v ja tyttö 1,5v. On se vaan jännä juttu tämän kolmannen lapsen kuumeilu. Olen lapsesta asti ajatellut, että haluaisin kolme lasta, mutta nyt kahden lapsen jälkeen tunteet ovat heitelleet jatkuvasti puoleen ja toiseen. Haluan edelleenkin sen kolmannen lapsen (tunnesyyt), mutta samalla mietityttää kovasti, että jaksanko enää kolmatta tissitakiaista ja kolmatta uhmaikäistä? Pitäiskö odottaa pari vuotta? Mutta koska nyt olen lasten kanssa kotona, olisi tietysti järkevämpää koittaa se kolmaskin vauva tehdä tähän samaan syssyyn ja sen jälkeen joskus palata työelämään sitten täysillä. Ja toisaalta ikääkin mulla on jo kohta 34. Huh huh, että on vaikeeta. Kuitenkin nyt alan taipua siihen, että haluan sen kolmannen nyt ja heti ja sitten kun sen pään saan, niin se pitäis sit tosiaan tulla heti =) Mies on ollut koko ajan sitä mieltä, että jos kolme lasta meinataan tehdä niin nyt se pitäis sitten tehdä. No eipä noi aiemmatkaan meillä ole heti tärpänneet, joten voi tässä hyvinkin mennä vuosi tai ylikin ennen kuin tärppää. Nyt just on täti kylässä, joten tästä alkaa sitten varsinainen yk 1. Mitään hormonaalista ehkäisyä emme ole käyttäneet kakkosen jälkeen ja kierto on melko säännöllinen 31 päivää. Plussaa toivon kaikille kuumeilijoille! Blomma kp 4/31
Olin bongaavinani oviksen aamulla. Tai ainakin jotain sen tapaista nipistelyä tuntui. Saas nähdä miten käy. Eilen on kyllä touhuiltu ja vois tuplata mahkut touhuilemalla tänään vähän lisää :P Mies tuskin pistäis pahakseen ;)
Mulla on hormonikierukka otettu pois jo vuosi sitten (meni hermot siihen tunteettomaan tasapaksuun elämään) ja kumeilla menty tähän yritykseen asti, joten mitään kierron tasoittumisia ei tarvitse odotella.
Pidän kyllä melkoisena ihmeenä jos ekasta kierrosta tärppää, koska mulla on taustalla kilpirauhasongelmia (lääkitys tosin lopetettu jo puoli vuotta sitten). Onko muilla muuten?
Viikonloppuna tiedossa vähän juhlimista, ilman lapsia - kivaa! Aurinkoa ja viilentäviä (plussa)tuulia joka tupaan!! :)
-k- kp 15/n.30, yk 1
Toivottavasti totta!!
Heräsin aamulla tunteeseen, että olisi kauhea pissahätä. Kierin ja pyörin, mutta en saanut enää unesta kiinni.. Ajattelin käydä pikaisesti vessassa ja jatkaa unta. Ei käynyt näin! Luulin, että ovis oli jo, mutta tänä aamuna oli sellaiset jomotukset ja kirkas lima, että tuskin voisin erehtyä. No... ajattelin ensiksi, että kunhan kuvittelen. Tein kuitenkin ovulaatiotestin, koska vielä oli muutama jäljellä! Testi näytti PLUSSAAA!! En voinut uskoa silmiäni! En ole bongannut vielä yhtään selvää viivaa :)) Nyt olen kyllä happy, happy, happy :) Toivottavasti saadaan se vielä tänään hyödynnettyä! Toiveet ovat taas huipussaan! Tuli taas niiiiin sekaista tekstiä, mutta te tiedätte mistä puhun :)
Tervetuloa katsku ja Blomma sekä muut uudet!
Plussatuuuuuuuliaaaaa +++++++++++++++++++
Peppiliina kp 18/28-?, yk 4
Tervdetuloa uusille!!!
Peppiina: onnea ovisplussasta, toivottavasti tuottaa tulosta!!!!
Mukavaa että uusia kolmosen kuumeilijoita tulee mukaan joukkoon.
Hienoa että oviksia oli bongattu useammalla! Siitä sitten toista plussaa odottamaan.
Omaan eloon ja oloon ei sen kummempia kuulu. Menkkojen odottelua/piinailua. Hätähousuna kaksi negatestiä olen jo tehnyt! Ei onneksi vielä kirpaissut kovinkaan paljoa nuo negat. Onhan vasta eka yk menossa. Tällä hetkellä jomotus tuolla alavatsalla melkoinen. Saa nähdä milloin alan vuotaa, ja saan jotain selkoa mm. kiertoni pituudesta. Huomenna tulee kaksi viikkoa mahdollisista ovis oireista(jos nyt osasin tulkita ne oikein). Jos ei tätiä ala kuulua, pitänee taas testailla alkuviikosta uudelleen.
Lemminkäinen
Tervetuloa uusille!
Onnittelut oviksesta muillekin. Itsellenikin tuli eilen ovisplussa ja sellaiset jomotukset oli tänään, ettei jäänyt epäselväksi, että ovis on menossa. Hyödynnetty on, ja toivottavasti nyt tästä kierrosta tärppäis.
Plussatuulia kaikille!
Koralli kp 14/25-28 dpo 0 yk 7
Useita ovisbongauksia täällä! Ja Lemminkäiselle peukutuksia, että täti pysyy poissa!
Mulla on jotenkin takaraivossa, että eipä se tästä ekasta kierrosta voi tärpätä. Kakkonen kyllä tärppäs kerrasta (ja juurikin tästä samaisesta elokuisesta oviksesta, mutta 5 vuotta sitten ;)) mutta ykköstä tehtiin joitain kuukausia. Tai ehkä sitä valmistelee itseään, ettei tulisi sitten suurempia pettymyksiä - plussa oli pelkkää plussaa ja iloinen ylläri ;)
kp 18/n.30
Hienoa tosiaan, että näin paljon oviksia näkyvissä :) Itse sain ovisplussan kp 18 ja se on hyödynnetty. Yritän laittaa kuvan mukaan, niin saatte kommentoida :)
Lemminkäinen: toivotaan, että täti pysyy poissa ja testi näyttäisi plussaa!
Katsku: meillä myös tärppäsi kakkonen kerrasta, mutta ensimmäistä yritettiin hetken aikaa ja loppujen lopuksi saatiin raskaus clomifeenillä aikaiseksi.
Plussatuulia!!!
Peppiliina
Hienoa tosiaan, että näin paljon oviksia näkyvissä :) Itse sain ovisplussan kp 18 ja se on hyödynnetty. Yritän laittaa kuvan mukaan, niin saatte kommentoida :)
Katsku: meillä myös tärppäsi kakkonen kerrasta, mutta ensimmäistä yritettiin hetken aikaa ja loppujen lopuksi saatiin raskaus clomifeenillä aikaiseksi.
Plussatuulia!!!
Peppiliina
Hienoa tosiaan, että näin paljon oviksia näkyvissä :) Itse sain ovisplussan kp 18 ja se on hyödynnetty :))
Plussatuulia!!!
Peppiliina
Yritin tosiaan laittaa kuvan mukaan ja ohjelma ilmoitti, että siinä on jokin häiriö... tuli sit sama viesti kolme kertaa :( Pahoittelen!
Kuvassa olen havaitsevinani toiseksi alimmaisessa ovisplussan... Olen niiiin innoissani, koska en ole koskaan aikaisemmin saanut yhtä vahvaa viivaa!
Hohhoi. tulihan se ukkonen meillekin, tosin tuskin kovin pitkäksi aikaa taaskaan.
Eilen aamuyöstä heräsin kun nippaili sekä vasemmalle (enemmän) ja oikealle (aika vähän). Alaselkä tosi kipeä ja vähän menkkajuilimista.
Mietin, että oisko niin hyvä tuuri, että joku yrittää kiinnittyä vai liekö menkkojen merkki :(
kp 20/?? dpo 6
Kyllä toi aika selkeältä kuvan perusteella vaikuttaa;) Ja mikä hienointa, pääsitte oviksen vielä hyödyntämään...sekään ei ole itsestään selvyys!Nim.kokemusta on...
Täällä odotellaan tädin poistumista ja sen jälkeen seuraavaa ovista, joka ilmeisemmin osuu miehen poissaolon aikoihin...Täällä on ollut jännä päivä, esikoinen aloitti tänään koulun! Hienosti oli mennyt eka päivä koululaisena;) T.Wilpuri kp5/27-29 yk4
Kiitos tsempeistä ja se on kyllä ihan totta, että olis harmi jos ovista ei pääsis hyödyntämään.. Tänään olis tietysti kannattanut vielä heilutella peittoja, mutta mies lähti töihin aamuyöstä.. Mies on siis viikot pois, koska kulkee töissä toisella paikkakunnalla. Välillä on haastavaa ajoittaa "tärkeitä tapahtumia" yhteisille päiville :)
Toivotaan, että nyt tärppäis, niin loppuisi tämä piinailu! Olen kyllä varautunut pidempäänkin yrittämiseen, mutta olin todella iloisesti yllättynyt oviksesta :) Olin lähes varma etten ovuloi ollenkaan, ja siksi moinen riemu kahdesta viivasta :)
Meillä lapset lähtee keskiviikkona kouluun ja nyt jo jännätään kovasti :) Tärkeä päivä tuo kun esikoinen lähtee kouluun! Olitko Wilpuri mukana kameran kanssa? Minulla taisi tulla vähän haikee mieli, kun ensimmäinen lähti pari vuotta sitten kouluun.. ;( aika menee liian äkkiä; mutta ihana kun lapset kasvaa :)
Hyvää yötä kanssasisaret!
Kuukauden tauon jälkeen pääsen takaisin kuumeilemaan. Ongelmat,miksi taukoiltiin,ollaan saatu jonkinlaiseen järjestykseen ja nyt on mieskin sitä mieltä,että meidän perhe olisi valmis saamaan viidennen jäsenen.
Täti saapui tänään kyläilemään hieman odotettua aikaisemmin,mutta onhan vain mukava saada uusi kierto ja onnistumisen mahdollisuus etuajassa. Toivottavasti tätä vierasta en sitten näkisikään pitkään aikaan. Tottakai samaa toivon teille kaikille,tätit pois ja plussia tilalle.
Otra kp1/26-30 yk3
teillä on näköjään ihan samanlainen tilanne kuin meilläkin! Täällä myös mies viikot töissä toisella paikkakunnalla, joten toi oviksen hyödyntäminen on aika haastavaa välillä. Minäkin olen varautunut pitkähköön yrittämiseen...pakko kai se on tässä tilanteessa! Kun nyt edes tän vuoden puolella tärppäisi...;)
Kameran kanssa olin tosiaan saattamassa esikoista kouluun. Meinasi vaan kuvan otto unohtua, kun tuli aamulla vähän kiirus...pikkusisko taas tapansa mukaan veivasi jotain;) Huomenna onkin sitten aikainen herätys, kun kouluun pitäisi selvitä klo8...vähän ollaan vielä kesälomarytmeissä;)
Tervetuloa takaisin Otra kuumeilemaan! Täälläkin on välillä mietitty, onko tämä kolmas sittenkään hyvä idea mutta sille kannalle ollaan nyt kuitenkin päädytty! T.Wilpuri
Ei nimittäin menkkoja vieläkään. Nyt kun en yhtään tiedä näitä kiertopäiviä, mutta on ne reilusti yli 30 jo. Normaalisti 28-30 noin. Jo viikko sitten odottelin menkkoja, kun oli tissit niin kipeet. No se kipu jatkuu edelleen, mutta muita oirieta ei näy ei kuulu, eikä siis niitä tyhmiä menkkoja! Testin tein muutama päivä sitten ja se oli odotetusti nega. Eikä tässä nyt muuten olis niin hätä, mutta me ollaan lähdössä lomalle sunnuntaina ja mun ainoa haave on saada lillua meressä 7 vrk. Ei olis pitänyt aloittaa yrittämistä vielä, koska kierto näköjään heittää aina ihan häränpyllyä sitten. Vähänkö ärsyttävää! Ainoa toivo lienee, että testi muuttuis plussaksi vielä ennen reissua, mutta rohkenen epäillä. Oviksen aikaan ei tainnut tapahtua oikein mitään järkevää meidän makkarissa.
Tulipahan tilitys :) Tärppionnea oviksen tavalla tai toisella bonganneille!
Meillä myös oviksen hyödyntäminen vaikeaa,kun mies tekee osittain reissuhommia. Viikonloppuisin on kuitenkin aina kotona,joten täytyy vaan ahkerasti yrittää silloin ja pitää peukkuja. Meillä vaan mies valmiiksi stressaa mun jaksamista alkuraskauden pahoinvoinnin kourissa,kun ite on jossain kaukana eikä voi auttaa arjessa millään tavalla. Itse olen vaan niin vauvahaaveissa,etten asiaa osaa vielä surra. Raskauskin on saanut ruusunpunaiset reunukset ylleen ja kaikki ikävät asiat siitä on autuaallisesti unohtanut.
Muutenki huomaa,että sanaan vauva liittyy tällä hetkellä vaan positiivisia mielleyhtymiä. Kaikki vauvaan liittyvä on niin ihanan imelää. Sitä oikein yrittää muistuttaa itseään niistä ikävistä hetkistä,mutta ei auta...jopa synnyttäminen tuo vaan hyviä muistoja mieleen. Hetkittäin kyllä mietin,että haluanko tosissaan kolmannen lapsen kun hermo ei tahdo aina kestää näitten kahdenkaan kanssa,mutta...vauvakuume on tauti johon on vain yksi parannuskeino.
Luit ajatuksiani! Tuntuu, että ajatukset pyörivät vaan sen tuhisevan, kauniin ja rauhallisen nyytin ympärillä ja kaikki muu väsymys, itkut ym. on unohtunut tai ei edes halua muistaa. Synnytyskin on mielessä hyvin rauhallisena ja mukavana muistona. Mihin se kipu, tuska ja lupaus itselleen, että ei koskaan on unohtunut? :))
Luulen, että kroppa ja mieli vaatii sitä, mihin se on tehty ja tällä hetkellä mieli on hyvin vahvasti sillä kannalla, että vauva saa tulla kun on tullakseen. On kuumeilua ollut ennenkin, mutta aikaisemmin se on menny aina ohi, nyt on toisin.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!
Hyvää työpäivää!
Jaa tää taas temppuilee..
Eli tervetuloa uusille jne..
öö.. niin tänne ei mitään uutta, odotellaan ja onneksi on niin paljon touhua, ettei ajatukset pyöri koko ajan kuumeilussa..
kp 17/?? dpo3