Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette ratkaisseet sisustuserimielisyydet miehenne kanssa?

Vierailija
30.07.2010 |

Meillä on aika lailla erilainen maku; itse olen klassisen tyylikkyyden ystävä, mies taas tykkää modernimmasta tyylistä, (mielestäni mauttomista) nahkakalusteista jne. Hänen mielestään mustavalkoinen sisustus punaisella nahkatehosteella ja kromikoristeilla olisi TÄYDELLINEN. Mieheni rakastaa moottoriurheilua.

Olemme vasta muuttaneet uuteen asuntoon ja eilen illalla pohdimme tauluja tms. seinille. Ehdotin itse että menisimme viikonloppuna taidenäyttelyihin ja ostaisimme jonkin kivan grafiikkatyön. Ehdotin myös että mies itse tekisi hiilityön olohuoneeseen (on siis nuoruudessaan kunnostautunut hiilitöiden parissa ja on oikeasti hyvä). Arvatkaa mitä minun rakas siippani ehdotti? KIMI RÄIKKÖSEN MAAILMANMESTARUUS -TAULUA!!!!!!!! Siis ihan tosissaan! Luulin aluksi, että se oli vitsi, ja naureskelin sille vähän aikaa kunnes selvisi, että tosissaanhan tuo on. Meinasin kuolla!

Eli te, joiden sisustusmaku eroaa ratkaisevasti, miten olette ratkaisseet ongelman? Yksi vaihtoehto toki on että sisustan oman mieleni mukaan mutta haluaisin tosissaan, että mieskin tuntisi olonsa kotoisaksi täällä meidän yhteisessä kodissa.

Pakko kertoa vielä, että olemme harkinneet myös uuden sohvan ostoa. Minun ehdotukseni oli tähän suuntaan:

http://www.vepsalainen.com/fi/tuotteet/sohvat/istuinsohvat/chess-lux--s…

Ja rakas mieheni ehdotti tällaista hirvitystä!:

http://www.suomisoffa.fi/tuotteet/sohvat/mekanismikalusteet_lepotuolit/…

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin oma tyyli ja oma maku. Alussa vain riideltiin, kun mietittiin ensimmäisen yhteisen kodin sisustamista. Lopulta mukauduimme kompromissi-systeemiin, eli vaikka kuinka joku juttu olisi se huippu, sitä ei osteta, jos toinen ei siitä tykkää. Kierrämme ja kierrämme kauppoja ja puusepänverstaita niin kauan, kunnes löydämme jutun, jonka molemmat hyväksymme. Se sitten ostetaan.

Kolmen vuoden jälkeen meillä on jäljellä enää pari hirvitystä miehen poikamiesboxista ja mieskin on myöntänyt, että joutaa mennä.

Kompromissien jälkeen koti näyttää viihtyisältä ja nautimme yhteiselosta täällä.

Ja mikä on sitten ero mun ja miehen sisustusmaun välillä. No, mä rakastan valkoista ja mies taas ei omin sanoin halua asua antarktiksella. Mies tykkää modernimmasta tyylistä, kun mä suuntaudun antiikkiin. Itse asiassa miehellä on hyvä maku ja hänen poikamiesasuntonta näytti hyvältä ja harmoniselta kokonaisuudelta, se ei vain olisi voinut olla kauempana mun tyylistä (musta nahkasohva, musta topattu tietokonetuoli, tummansininen matto jne.)

Meillä oli muuten alussa ihan mieletön riita tuosta mustasta nahkasohvasta. Se oli rumin sohva, mitä olin koskaan nähnyt ja mies on aika emotionaalinen tavaroidensa suhteen. Yhtenä aamuna herätessäni mies oli laittanut sohvan ylle hempeän romanttisen kukkalakanan. Mun sydän suli tuohon paikkaan :) Mies sitten suostui hankkimaan valkoisen päällisen ja nyt kun sohva vihdoinkin näyttää hajoamisen merkkejä, mies on tykästynyt vaalean beigeen -jee!!

Vierailija
2/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kymmenen vuoden jälkeen niistä ei ole enää jäljellä yhtään. Ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi mies ei saisi päättää?" Miehet eivät osaa sisustaa. Fakta.

Aika törkeätä yleistämistä. Älkää hankkiko sellaisia urpoja jotka eivät tiedä sisustamisesta mitään.

Vierailija
4/40 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustaminen kiinnosta pätkääkään, mies saa päättää miten sisustaa. En koe "pesänrakennusviettiä". Kunhan on sänky ja sohva ja vessanpytty, pärjään pitkälle.

Vierailija
5/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänellä on aina hyvin vahva mielipide asioista. Onneksi mielipiteemme sisustukseen liittyen ovat 80% samat, joten hirveästi ei jouduta vääntämään kättä.

Itselläni hyvin vahva värisilmä ammattini pohjalta, joten väriasioista pidän tiukimmin kiinni omasta päästäni.

Vierailija
6/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä oon aika lailla päättänyt sisustuksen mutta mies on joitain asioita saanut itse valita (tv-taso, tietokonepöytä), sohva valittiin yhdessä, mutta värit päätin minä koska miehellä ei värisilmää. ja kas kummaa kyllä se täällä vaan asuu.

Vierailija
7/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehenkin koti.

Tai sitten käy kuten kaverilleni eli kun vaimo käski siivoamaan niin mies sanoi, että sinä tänne olet nämä tavarat halunnut, siivoa itse.

Vierailija
8/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi mies ei saisi päättää?"

Miehet eivät osaa sisustaa. Fakta.

Vierailija
9/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehenkin koti.

Tai sitten käy kuten kaverilleni eli kun vaimo käski siivoamaan niin mies sanoi, että sinä tänne olet nämä tavarat halunnut, siivoa itse.

Siis tähänhän tässä pyritään, että löytäisimme jonkun YHTEISEN sävelen että mieskin viihtyisi omassa kodissaan! Kuten aloituksessani sanoin, voisin jyrätä mieheni täysin mutta en halua sitä. Jos mies päättää, meille tulee Kimi Räikkönen seinälle, jos minä niin hiiligrafiikkaa, eli tähän väliin nyt pitäisi löytyä joku ratkaisu johon molemmat olisivat tyytyväisiä.

Pakko tosin tunnustaa että olen kyllä salaa sisimmässäni sitä mieltä, että miehelläni on aivan karsea sisustusmaku mutta yritän olla sitä tuomatta esille...

Vierailija
10/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi silmä kuin mulla. Osaa ostaa/valita mulle paremmin vaatteitakin kuin minä itse. Ja joo, ei ole homo, jos joku haluaa seuraavaksi sillä kommentilla minua ilahduttaa.

Vierailija
11/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätätte sen taulun pois?

Eihän toi mikään maailman kaunein sohva ole, mutta varmasti mukava :)

Ja se taulu...you know :D

Vierailija
12/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehenkin koti. Tai sitten käy kuten kaverilleni eli kun vaimo käski siivoamaan niin mies sanoi, että sinä tänne olet nämä tavarat halunnut, siivoa itse.

Siis tähänhän tässä pyritään, että löytäisimme jonkun YHTEISEN sävelen että mieskin viihtyisi omassa kodissaan! Kuten aloituksessani sanoin, voisin jyrätä mieheni täysin mutta en halua sitä. Jos mies päättää, meille tulee Kimi Räikkönen seinälle, jos minä niin hiiligrafiikkaa, eli tähän väliin nyt pitäisi löytyä joku ratkaisu johon molemmat olisivat tyytyväisiä. Pakko tosin tunnustaa että olen kyllä salaa sisimmässäni sitä mieltä, että miehelläni on aivan karsea sisustusmaku mutta yritän olla sitä tuomatta esille...

ymmärräthän, että kaikki muu on sitä, että sinä päätät. Joskus säälin näitä miehiä, joilla ei saa kotona olla mitään mieleistä.

Vierailija
13/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehenkin koti. Tai sitten käy kuten kaverilleni eli kun vaimo käski siivoamaan niin mies sanoi, että sinä tänne olet nämä tavarat halunnut, siivoa itse.

Siis tähänhän tässä pyritään, että löytäisimme jonkun YHTEISEN sävelen että mieskin viihtyisi omassa kodissaan! Kuten aloituksessani sanoin, voisin jyrätä mieheni täysin mutta en halua sitä. Jos mies päättää, meille tulee Kimi Räikkönen seinälle, jos minä niin hiiligrafiikkaa, eli tähän väliin nyt pitäisi löytyä joku ratkaisu johon molemmat olisivat tyytyväisiä. Pakko tosin tunnustaa että olen kyllä salaa sisimmässäni sitä mieltä, että miehelläni on aivan karsea sisustusmaku mutta yritän olla sitä tuomatta esille...

ymmärräthän, että kaikki muu on sitä, että sinä päätät. Joskus säälin näitä miehiä, joilla ei saa kotona olla mitään mieleistä.

Voisin kuvitella että minunkin mies haluaisi jonkun autokuskin kuvan seinälle mutta ei kai sen kieltäminen mitään jyräämistä ole???????? Ei kai kukaan järkveä ihminen halua mitään helkkarin Kimi Räikköstä olkkarin seinälle ja jos joku mies sen oikeasti haluaisi, on vaimon VELVOLLISUUS KIELTÄÄ SE! Samalla tavallahan se mies jyrää, jos haluaa kuvan jota vaimo inhoaa, eiks vaan?

Vierailija
14/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei sovi kummallekin.

Hylkäätte siis molemmat sohvavaihtoehdot ja etsitte sellaisen, joka sopii molemmille.

Meillä siis molemmat saa ehdottaa kaikenlaista, mutta jos kumpikin tykkää, niin ostetaan. Jotain joustoja on tosin puolin ja toisin (mä ostin lamppuja + pientä sälää design-kirppikseltä ja mies on raahannut kajarit olohuoneeseen).

Nyt väännetään siitä, pitäiskö vierashuoneessa olla (tilaa vievä) sohva vai keksitäänkö joku muu ratkaisu yökyläilijöille.

Onneksi maku osuu monesti yksiin - ja nyt kun kaksi pientä lasta, niin tuntuu, että sisustus menee uusiksi piankin :)

Vierailija
15/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän siis välttää jyräämistä, mutta jos vaikka tuo minun kammoamani Kimi tulee meidän olohuoneeseen Suomi-Soffan seuraksi niin eikö mies silloin jyrää? Mielestäni juuri tuo periaate, ettei kotiin tule mitään mitä toinen inhoaa, on hyvä lähtökohta.

Vierailija
16/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta hörähdin kyllä hieman kun luin tuon.

Vierailija
17/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta hörähdin kyllä hieman kun luin tuon.

Naura vaan, niin nauraisin minäkin ellei se uhkaisi tulla olohuoneeseeni=)

Vierailija
18/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nainen osaa sen keskimäärin paljon paremmin ja on siitä kiinnostuneempi. Mies päättäköön autosta ja kodin koneista ja laitteista. Meillä menee näin. Mitään yltiöromanttista en valitse. Räikkönen voisi majailla jossain laatikossa.

Vierailija
19/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kuuluu: "Kyllä, kultaseni."

Eipä tule erimielisyyksiä, yli 25v yhdessä.

Vierailija
20/40 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan etsitään jotain sellaista, mistä kaikki tykkäävät. Ja mikä sopii budjettiin. Kyllä se yhteinen sieltä löytyy kun tarpeeksi kauan etsii.