Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheestämme on tehty ls-ilmoitus. Sosiaalityöntekijät tulevat maanantaina käymään

Vierailija
23.07.2010 |

Ilmoituksen tekijää en tiedä, mutta syynä on se, että jätän lapset lähes joka ilta keskenään kotiin n. 1,5t ajaksi. Sos.työntekijä soitti tänään mulle ja kertoi tilanteesta. Juttelin jo alustavasti hänen kanssaan, mutta maanantaina tosiaan tulevat kotiimme puhumaan lisää ja tekemään ns. tarkastuksen.

Tilanne on siis se, että olen yksinhuoltaja. Mieheni lähti 2v sitten toisen naisen mukaan ja pitää yhteyttä vain sen verran, että jouluna tuo paketit lapsille ja soittaa heille n. kerran viikossa. Lapset eivät ole olleet yhtään isällään tämän 2v aikana, mutta kaksi vanhinta ovat 1 vkonlopun kuukaudessa isän puolen isovanhemmilla.

Minun henkireikä ja jaksamiseni edellytys on koko ajan ollut koirat ja luonto. Joka ilta (paitsi se 1 vkonloppu /kk, kun vanhimmat ei ole kotona), laitan 3 nuorinta nukkumaan klo 20.30. Kun he ovat varmasti unessa, esikoinen jää "vahtimaan heidän untaan" ja otan koirat (2kpl) ja lähden niiden kanssa 1-2t lenkille metsään. Minulla on aina puhelin mukana, samoin esikoisella. Näin on jatkunut jo 2v ajan ja vain kerran on tullut soitto, silloinkin esikoinen oli ihan rauhallinen. Kuopus oli oksentanut ja herännyt. Hölkkäsin takaisin kotiin, mulla meni n. 20min aikaa ja täällä oli kuopus hieman itkuinen, mutta esikoinen rauhallinen ja keskimmäiset nukkuivat.

Myös pienemmät ovat tietoisia, että käyn koirien kans ulkona sitten, kun nukkuvat. Eli oletan, etteivät hätäänny, VAIKKA heräisivät. Mutta siis tasan kerran on tämä herääminen tapahtunut.

Lapseni ovat nyt 12v, 7v, 6v ja 3v.

Voinko ihan oikeasti saada tästä jonkun ls-syytteen? En yhtään tiedä, kuka ilmoituksen on tehnyt.

Muutoin meillä on ihan tavallista arkea lasten kanssa. En käytä fyysistä väkivaltaa, tosi harvoin huudan ja jos siihen syyllistyn, kerron lapsille että tein väärin ja pyydän anteeksi. Lapset viihtyvät hyvin hoidossa / koulussa ja ovat normaalisti kehittyneitä. Ulkoilemme paljon ja joskus teemme pitempiä retkiä. Lapset saavat hyvää ruokaa, unta ja rakkautta.

Kommentit (421)

Vierailija
381/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuskin häntä enää kiinnostaa kirjoitella tänne kun täältä saa vain paheksuvia vastauksia. Ei halua tuottaa sitä vahingoniloa katkerille.

te toista kantaa edustavathan olette varmoja siitä, että sossu ei tee mitään ja järjestelyssä ei ole mitään vikaa, joten miksi ap ei voisi tulla tänne tätä kertomaan?

Vierailija
382/421 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluaisin silti kertoa sulle oman näkökulmani. olen itse avioeroperheestä. Olin 12 kun vanhempani erosivat. se oli rankka paikka. Jouduin yksinhuoltajan lapsena huolehtimaan liiankin paljon pikkusiskostani. Lisäksi ikävöin äitiäni. Olisin tarvinnut enemmän kuin normaalilapset äitini läheisyyttä ja sitä että hän ymmärtää ja kuuntelee tarpeitani. Avioero oli jättänyt suuret haavat. tajusin kuitenkin, että äidin oli tehtävä töitä ansaitakseen elantomme ja siksi vaikenin tarpeistani ja kannoin ikäisekseni aivan liian suuren vastuun. Niitä haavoja olen saanut paikkailla vuosia myöhemmin.

Sinuna lenkkeilisin 2 kertaa viikossa ja muina päivinä puolen tunnin lenkkin koirien kanssa olisi riittävä. Kuuntele tytärtäsi ja ole läsnä. Osoita, että olet kiinnostunut. Rohkaise tytärtäsi menemään myös kavereille ja pitämään oman vapaailtansa.

Tsemppiä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et mitään väärin, ap! Täysin normaalia perhe-elämää ja lasten ehdoilla aikalailla näytätte menevän. Äidillä on oikeus henkireikäänsä, etenkin kun on yksin vastuussa useammasta lapsesta.

Sitten asia, joka aina onnistuu lyömään minut ällikällä: jos joku näki ap:n "touhut" (= lenkkeily yksin ja 12-vuotias vastuussa kotona), MIKSI HÄN EI TARJOUTUNUT ESIM. LASTENVAHDIKSI VAAN TEKI SEN LS-ILMOITUKSEN?? Suomessa vaan kytätään kaikkia ja se joka ei elä ihan "normien" mukaan, saa sitten kärsiä...auttajia ei näy missään, ilmoituksia kyllä tehtaillaan!

Vierailija
384/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, et mitään väärin, ap! Täysin normaalia perhe-elämää ja lasten ehdoilla aikalailla näytätte menevän. Äidillä on oikeus henkireikäänsä, etenkin kun on yksin vastuussa useammasta lapsesta. Sitten asia, joka aina onnistuu lyömään minut ällikällä: jos joku näki ap:n "touhut" (= lenkkeily yksin ja 12-vuotias vastuussa kotona), MIKSI HÄN EI TARJOUTUNUT ESIM. LASTENVAHDIKSI VAAN TEKI SEN LS-ILMOITUKSEN?? Suomessa vaan kytätään kaikkia ja se joka ei elä ihan "normien" mukaan, saa sitten kärsiä...auttajia ei näy missään, ilmoituksia kyllä tehtaillaan!

Enemmän ymmärrän sen, että tekisi minusta ilmoituksen, se on kansalaisvelvollisuuskin, mutta avun tarjoamin taas ei. Ainakaan ns ventovieraammalta.

Toisekseen, ihmettelen, ellei ls edes pientä varoituksen sanaansa sano, huostaanotto nyt ei tule kysymykseen, ellei ole muitakin syitä, mutta ei ole asiallista jättää noin montaa lasta yksin kotiin tuohon aikaan tunniksi - kahdeksi, heitteillejättöähän se on. Heitteillejättöä kuulemma alle 12v lapsenkin yksin oleminen koulun jälkeen iltapäivät.

Vierailija
385/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä oli omiakin lapsia eikä se ehdi joka ilta naapurin lapsia vahtimaan?

Vierailija
386/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain av-mammoilta tämä taas onnistuu!!

Toisessa ketjusa haukutaan äiti, joka ei jätä 6 vuotiastaan yksin, kun "kyllähän se pärjää, kun minäkin jo sen ikäisenä pärjäsin. ja kohtahan se menee kouluunkin. meinasitko paapoa sitä koko elämän"

Ja nyt haukutaan tämä yh-äiti, joka on tehnyt todella viisaan järjestelyn itsensä ja lastensa kannalta!

varmaan tuo 12 vuotiaskin on ihan tyytyväinen, kun saa hetken omaa rauhaa, kun pienet on nukkumassa.

ap - toivon todella, että olet kasvattanut paksun av-nahan etkä pahoita mieltäsi näistä törkeistä viesteistä.

ja kuitenkin haluaisin uskoa, että täällä on vain yksi tai kaksi sairasta, jotka tehtailee näitä viestejä!

Vierailija
387/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kirjallisen lähteen.

Kunhan tietosi pohjaa johonkin.

Vierailija
388/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain av-mammoilta tämä taas onnistuu!! Toisessa ketjusa haukutaan äiti, joka ei jätä 6 vuotiastaan yksin, kun "kyllähän se pärjää, kun minäkin jo sen ikäisenä pärjäsin. ja kohtahan se menee kouluunkin. meinasitko paapoa sitä koko elämän" Ja nyt haukutaan tämä yh-äiti, joka on tehnyt todella viisaan järjestelyn itsensä ja lastensa kannalta! varmaan tuo 12 vuotiaskin on ihan tyytyväinen, kun saa hetken omaa rauhaa, kun pienet on nukkumassa. ap - toivon todella, että olet kasvattanut paksun av-nahan etkä pahoita mieltäsi näistä törkeistä viesteistä. ja kuitenkin haluaisin uskoa, että täällä on vain yksi tai kaksi sairasta, jotka tehtailee näitä viestejä!

Vierailija
389/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain av-mammoilta tämä taas onnistuu!! Toisessa ketjusa haukutaan äiti, joka ei jätä 6 vuotiastaan yksin, kun "kyllähän se pärjää, kun minäkin jo sen ikäisenä pärjäsin. ja kohtahan se menee kouluunkin. meinasitko paapoa sitä koko elämän" Ja nyt haukutaan tämä yh-äiti, joka on tehnyt todella viisaan järjestelyn itsensä ja lastensa kannalta! varmaan tuo 12 vuotiaskin on ihan tyytyväinen, kun saa hetken omaa rauhaa, kun pienet on nukkumassa. ap - toivon todella, että olet kasvattanut paksun av-nahan etkä pahoita mieltäsi näistä törkeistä viesteistä. ja kuitenkin haluaisin uskoa, että täällä on vain yksi tai kaksi sairasta, jotka tehtailee näitä viestejä!

Jokaisella saa olla mielipiteitä, mutta kovin tuomitsevaa porukkaa täällä on kyllä.

Vierailija
390/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä luuraat?

Vierailija
391/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sai av-mamit sekaisin!

Vierailija
392/421 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ok, mut ei joka ilta. Osoita lapsellesi arvostavasi häntä ja anna myös vapautta päättää itse miten iltansa viettää, ilman mitään vastuuta muista. Niin ja anna sitä aikaa esikoiselle, hän on vielä pieni ja tarvitsee äitiä. Kohta tyttö on jo iso ja lähtee kotoa. Sitten ehkä huomaat, että olisi ollut antoisampaa joskus viettää ilta sen lapsen kanssa jutellen ja ollen, kuin koirien kanssa metsässä. Oikeasti.

Vierailija
393/421 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidit asian puolestani.

Mulla samanikäiset lapset ja kävisin joka ilta istumassa paikallisessa suunnilleen saman ajan.

Nyt voin, koska sehän on laillista, että vanhin hoitaa pienempiä.

Mulla on puhelin ja en ota siellä alkoholia ollenkaan.

Istun ja juttelen kavereitten kanssa.

Olen miettinyt voinko tehdä näin mutta ihan samahan tuo on olenko lenkillä vai naapuritalon kapakassa.

Oikeesti olen todella tyrmistynyt miten tuo ap:n joka iltainen lähtö on hyväksyttävää :/

Vierailija
394/421 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on ihan ok 12 vuotiaan vahtia sisaruksiaan joka helkutin ilta kun on kotona.

Ikinä en voisi tehdä samaa omalle lapselleni vaikka omasta ajasta onkin pulaa.

Vierailija
395/421 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se 12-v joudu mitään vahtimaan, pienemmäthän nukkuvat. mikä on ongelma?

hysteeristä porukkaa täälä!!

Vierailija
396/421 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok olla lapsenvahtina joka ilta. Max kahdesti viikossa olisi ok. Ihan sama silti minulle, omat esimurkkuni saavat olla lapsia, ja ovat nukkumassa arkena aina yhdeksältä.

Vierailija
397/421 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n 12-vuotias ei näe asiassa ongelmaa, eikä sosiaalikaan sitä tuomitse. Niin minkä ihmeen takia niin moni täällä tuomitsee, kun eivät edes tunne ap:ta henk.koht. Tiedän monta 12-vuotiasta omasta lapsuudestani ja nykyajasta jotka nauttivat että saavat olla illalla hetken ihan "yksikseen". Eivät ainakaan kasva pumpulissa. Ja tulee se aika kun tämä teini haluaa kulkea omissa menoissa tms. Sitten on uusien ratkaisujen aika. Ei niitä lapsia tarvitse pumpulissa kasvattaa, maailma on julma ja sen kyllä näkee jo täältä av:kin. Muka aikuisia ihmisiä. Pyh, sanon minä.

Vierailija
398/421 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin 12 v. Minut oli palkattu koko kesäksi vahtimaan pikkuserkkuani vanhempiensa työpäivien ajaksi. Kyllä luulisi ls:n tajuavan, että on aiheeton ilmoitus. Meistä on tehty aiheettomaksi todettu ilmoitus joskus, keskimmäisemme oli selittänyt hoidossa saavansa paljaalle pepulle piiskaa:( Sekä isältä ja äidiltä, oli se tilanne... Mutta tädit ls:ssä olivat oikein ymmärtäväisiä ja uskoivat meitä, kun kerroimme pojan sekottavan riitatilanteeseen satuja. Ihmisiä hekin ovat. Tämän ilmoituksen varjolla olen kuitenkin saanut meidän poikamme pienempään ryhmään päiväkodissa yms. Sen verran huono omis päikyn johtajalle asiasta ilmeisesti jäi. Eli jotain hyvää oli kai sitten ilmoituksessa...

Vierailija
399/421 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tämä maailma on hulluksi mennnyt ja hullummaksi menee... eipä kannata omia tekemisiä muille kertoilla kun kateellisia roikkuu joka puolella. pääasia että tiedät mitä teet ja olet vastuussa tekemisistäsi, hienoa, että jaksat kuntoasi hoitaa muutenhan et jaksaisi lapsiakaan hoitaa.. eikä kannata kertoa mitä ne sieltä ls-sanoivat.... luulempa että täältä löytyy vielä paljon paljon pahempiakin asioita/paikkoja joissa ls-kannattaisi käydä kyläilemässä

Vierailija
400/421 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tilanne on viranomaistaholta todettu ok.ksi niin ei kai siinä sitten ole mitään miettimistä. Mukava että ap. sai sitä harkinnanvaraista toimeentulotukea. Ja että isäkin "vedetään" kuvioihin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi