Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheestämme on tehty ls-ilmoitus. Sosiaalityöntekijät tulevat maanantaina käymään

Vierailija
23.07.2010 |

Ilmoituksen tekijää en tiedä, mutta syynä on se, että jätän lapset lähes joka ilta keskenään kotiin n. 1,5t ajaksi. Sos.työntekijä soitti tänään mulle ja kertoi tilanteesta. Juttelin jo alustavasti hänen kanssaan, mutta maanantaina tosiaan tulevat kotiimme puhumaan lisää ja tekemään ns. tarkastuksen.

Tilanne on siis se, että olen yksinhuoltaja. Mieheni lähti 2v sitten toisen naisen mukaan ja pitää yhteyttä vain sen verran, että jouluna tuo paketit lapsille ja soittaa heille n. kerran viikossa. Lapset eivät ole olleet yhtään isällään tämän 2v aikana, mutta kaksi vanhinta ovat 1 vkonlopun kuukaudessa isän puolen isovanhemmilla.

Minun henkireikä ja jaksamiseni edellytys on koko ajan ollut koirat ja luonto. Joka ilta (paitsi se 1 vkonloppu /kk, kun vanhimmat ei ole kotona), laitan 3 nuorinta nukkumaan klo 20.30. Kun he ovat varmasti unessa, esikoinen jää "vahtimaan heidän untaan" ja otan koirat (2kpl) ja lähden niiden kanssa 1-2t lenkille metsään. Minulla on aina puhelin mukana, samoin esikoisella. Näin on jatkunut jo 2v ajan ja vain kerran on tullut soitto, silloinkin esikoinen oli ihan rauhallinen. Kuopus oli oksentanut ja herännyt. Hölkkäsin takaisin kotiin, mulla meni n. 20min aikaa ja täällä oli kuopus hieman itkuinen, mutta esikoinen rauhallinen ja keskimmäiset nukkuivat.

Myös pienemmät ovat tietoisia, että käyn koirien kans ulkona sitten, kun nukkuvat. Eli oletan, etteivät hätäänny, VAIKKA heräisivät. Mutta siis tasan kerran on tämä herääminen tapahtunut.

Lapseni ovat nyt 12v, 7v, 6v ja 3v.

Voinko ihan oikeasti saada tästä jonkun ls-syytteen? En yhtään tiedä, kuka ilmoituksen on tehnyt.

Muutoin meillä on ihan tavallista arkea lasten kanssa. En käytä fyysistä väkivaltaa, tosi harvoin huudan ja jos siihen syyllistyn, kerron lapsille että tein väärin ja pyydän anteeksi. Lapset viihtyvät hyvin hoidossa / koulussa ja ovat normaalisti kehittyneitä. Ulkoilemme paljon ja joskus teemme pitempiä retkiä. Lapset saavat hyvää ruokaa, unta ja rakkautta.

Kommentit (421)

Vierailija
1/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 12-v osaa rauhoitella 3-vuotiasta jos sattuisi heräämään. Joku yhden lapsen hysteerinen mamma tehnyt varmaan tuon ilmon. Älä turhaan huolehdi, olet hyvä äiti ja vielä joudut yksin pärjäämään. Jospa se sossun työntekijä saa järjestettyä sulle jonkinlaista hoitoapua kenties?

Vierailija
2/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni 12-vuotias voi hyvin vahtia nukkuvia sisaruksiaan reilun tunnin. Kuitenkin pitäisi muistaa että 12-vuotias on lapsi vielä itsekin. Itse olen kyllä tuon ikäisenä ansainnut taskurahoja vahtimalla tuttujen lapsia... Ja sulla on tosiaan kyse vielä oman perheen sisällä tapahtuvasta lapsien vahtimisesta, ja kaikki vahdittavat lähes poikkeuksetta nukkuvat...

Ei tuo aiheuta mitään jatkotoimenpiteitä, korkeintaan voivat ohjeistaa olemaan tekemättä noin pitkiä lenkkejä, ja voivat sitten vaikkapa tarjota jotain perhetyöntekijää katsomaan lapsia sillointällöin niin että pääset tekemään oikein kunnon vaelluksia koirien kanssa. Voithan tietysti tehdä niitä lastenkin kanssa, mutta nyt siis juuri noita "henkireikiä" ilman lapsia.

Lapset tuosta koko ajan kasvavat ja kehittyvät, ja heillä on kaikki perustarpeet turvattuina, eli ei tosiaan mitään hätää.

Ymmärrän sinua täysin, itsekin olen täys yh, siis lasteni isä ei ole lastensa kanssa missään tekemisissä. Minun henkireikäni on hevoset. Ilman en osaa kuvitella eläväni. Minullakin on koira, tosin tuollainen ikäloppu mäyräkoira joka ei ole enää vuosiin jaksanut kävellä paljon kilometriä pitempää matkaa jos ei ole pakko, joten nykyään meidän iltalenkkimme ei tosiaan kestä paljon viittä minuuttia kauempaa...

No, se minusta, olet mielestäni (tekstisi perusteella) hoitanut hommasi hyvin, jos sosiaaliviranomaisilla ilmenee joitain huomioita, otat tietysti ne vastaan ja toimit heidän edellyttämällään tavalla, mutta mitään suurempaa ei varmasti tuosta koidu.

Hyvää loppukesää teille sinne =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenvuotiaan lapsen vastuulle plus sitten vielä kaksi pikkusisarusta, niin kyllä siinä on liikaa vastuuta senikäiselle. Ymmärrän tilanteesi, mutta ajattelen asiaa etenkin sen tällä hetkellä kaksitoistavuotiaan kannalta. Hänen pitäisi saada elää vielä ikäkautensa mukaista elämää; vailla noin suurta vastuuta.

Vierailija
4/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-v toimia, jos syttyy tulipalo, joku (vaikka se 3-v) saa sairaskohtauksen tai meinaa tukehtua purkkaan jne? Kai se voi osatakin, en muista millainen olin 12- veenä itse.

Vierailija
5/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koirille ulkoiluttaja tai uusi koti tai sitten lapsille hoitaja.

Vierailija
6/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että joku on tuollaisen ilmoituksen tehnyt ja miksiköhän edes?

Hoidat kuntoasi iltamyöhään ja hoidat kaikki asiat muutenkin ok.

Jos teillä on siisti koti ja puhdasta, ruokaa ja silleen, kuten varmasti onkin, niin ei tarvitse olla yhtään huolissaan.

Olisivat tulleet heti, jos olisi oikeasti joku hätä heidän mielestään.

Säälin tuollaisten ilmoitusten tekijöitä. Mikä heitä oikein vaivaa?

Vierailija
7/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka voi kännykällä hälyttää äitinsä apuun mikäli 3-vuotias itkaisee? 12-vuotias on jo aika iso lapsi, vaikka onkin lapsi.

Vierailija
8/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusisarustensa hoitaja kun hänen äitinsä kävi töissä. Se on jättänyt jälkiä häneen. Hänestä tuli ylihuolehtivainen ja säikky. Hän joutui ottamaan vastuuta, johon hän ei ollut valmis niin pienenä.

Vierailija
9/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka voi kännykällä hälyttää äitinsä apuun mikäli 3-vuotias itkaisee? 12-vuotias on jo aika iso lapsi, vaikka onkin lapsi.

kotonahan ei koskaan satu tapaturmia, eikä kukaan saa sairaskohtauksia..

Vierailija
10/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 12-vuotias osaa soittaa sinulle, etkä mene kovin pitkälle lenkeilläsi, vaan kierrät siinä lähistöllä.

Vierailija
11/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin; osaako 12 v toimia oikein jos vaikka syttyy tulipalo?

Toiseksi; mikähän mahtaa olla 12 v:n nukkumaanmenoaika jos tuohon aikaan jää lapsenvahdiksi 1-2 tunniksi joka ilta??

12 v on lapsi jolle sinä kasaat liikaa vastuuta.

Vierailija
12/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jotenki osaa pelätä sitä maanantaina, koska sisimmässäni tiedän, että lasteni asiat on kunnossa. Tosiaan aloitin nuo iltalenkit paljon lyhyemmästä ajasta, mutta kun aina kaikki meni hyvin ja lapset ovat tosi hyväunisia, niin aika pian uskalsin käydä sen reilun tunnin lenkin ja nyt menee välillä kaksikin tuntia. Lisäksi teen niin, että pe ja la käyn pitemmän lenkin, kun esikoisellakaan ei ole kiire nukkumaan.

Ihan kiva olisi, jos joku perhetyöntekijä saataisiin joskus auttamaan, mutta koen kuitenkin pärjääväni näinkin. Toivottavasti maanantaina ei tule mitään ikäviä yllätyksiä :(

ap

Vierailija
13/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ovat soittaneet ja käynti on jo maanantaina.

Suomessa on ihan oikeasti lapsityövoiman käyttö kielletty ja ihan on allekirjoitettu kv. sopimukset.

12-vuotias ei ole mikään varavanhempi tms. vaikka kuinka olisi isä poissa. Törkeää hyväksikäyttöä tuo on! Ja varmasti tulee lyömään leimansa sekä siihen lapseen että näiden lasten sisarussuhteisiin kautta aikuiselämän. En nimittäin hetkeäkään usko, että se tuohon rajautuisi, vaan se isoin lapsi on kaikin tavoin joutunut ottamaan ei-lapsen aseman perheessä. Eihän tuollaistakaan muuten tapahtuisi!

Vierailija
14/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatat olla oikeutettu lyhytaikaiseen lastenhoitopalveluun ja/tai tukiperheeseen jotta jaksat ja saat omaakin aikaa. Kysy reippaasti olisitko oikeutettu tällaisiin.

Vierailija
15/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan hiukan eri asia olla vastuussa perheestä kun äiti on töissä, varsinkin aikaan jolloin ei ilmeisesti ollut kännyköitä... Nämä lapset siis nukkuvat kuitenkin lähes poikkeuksetta, ja kaikki jo ymmärtävät että äiti on koirien kanssa jonkun aikaa lenkillä ja jos tulee hätä niin voidaan soittaa ja äiti tulee nopeammin kotiin. 12-vuotiaana minä tosiaan vahdin vieraiden lapsia useita tunteja keskellä päivää, laitoin ruokaa ja hoidin. Eikä ahdistanut eikä tullut outoja tilanteita...

Toiset varmaan ovat sitten ihan kädettömiä tissiposkia vielä 12-vuotiaina...

Vierailija
16/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma, että ne kehottaa sua olemaan jättämättä 12- veetä tuon lapsilauman kanssa ja että sun pitää etsiä niille pienemmille lapsille aikuinen hoitaja lenkkiesi ajaksi. Kerro sitten miten kävi.

Vierailija
17/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP.

Tärkeintä, että olet lenkillä lähellä kotiasi. Nämä jesuiitat nyt iskevät tähänkin ketjuun. Ehkä väärä palsta kysellä - yhtään mitään oikeaa asiaa.

Vierailija
18/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä välitä hysteerikkojen puheista. Ei ole mitään syytä huoleen. Kyllä sullakin pitää olla henkireikä, kuten koirillakin liikuntaa.

Olet hyvä äiti!

Vierailija
19/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltamyöhäiseksi joka ilta.

Paras kun pistää koirat lihoiksi ja pakkaseen ja istuu illat kotona tv:n ääressä. Ettei vaan tulipalo yllättäisi lenkillä ollessa ja mammat voisi nukkua yönsä rauhassa eikä 12-vuotias saisi traumoja.

Vierailija
20/421 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se esikoinen joskus soittaa, että tämä pienin heräsi ja on tukehtumassa jonkin lelun osaan, niin luuletko että se on hengissä vielä sen 20 min päästä joka sulla menee kotiin juostessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan