Jos uskovainen ei kerro olevansa uskovainen niin huomaatteko asian silti?
Kommentit (56)
Mitä uskontokuntaa nämä kala-autoilijat edustavat? Olen kyllä kuullut heistä ja nähnytkin kaloja keskuudessamme. Mikä idea siinä on että pitää autolla näyttää mikä on miehiään uskonnon suhteen?
Säikkyy pienimpiäkin "kamalia" asioita, kuten että jotkut käyttää huumeita, tai jotkut harrastaa jopa seksiä!!! Sellainen kuva, että elävät jossain pehmustetussa lintukodossa.
lintukodissa elää aika paljon ihmisiä
ja tuo juoruminen on aika yleistä kaikissa piireissä
mutta se kun juoruilee muiden esiaviollisesta seksistä - siitä vois epäillä
Mitä uskontokuntaa nämä kala-autoilijat edustavat? Olen kyllä kuullut heistä ja nähnytkin kaloja keskuudessamme. Mikä idea siinä on että pitää autolla näyttää mikä on miehiään uskonnon suhteen?
ja olen luterilainen. Kala on kristityn symboli ja sitä käyttävät kristityt suuntauksesta riippumatta. ainakin hellarit ja vapaakirkkolaiset käyttävät myös ihan yleisesti. Minä ainakin koen lämpimän läikähdyksen rinnassa kun näen liikenteessä edelläni ajavan kala-auton. Silloin tekee mieli kiittää Jeesusta ja vaikkapa rukoilla tuon kuljettajan puolesta. Se kala on julkinen uskontunnustus ja vahvistaa myös muiden uskoa, kun joku toinen julkisesti tunnustaa olevansa Jeesuksen oma.
Se ei liity mihinkään tiettyyn kirkkokuntaan tai uskonsuuntaan.
kunnolla. Eli jos ei nyt puhuta uskovaisista, mihinkään seurakuntiin kuuluvista, niin ehkäpä sen huomaa siitä, että ihminen on:
-rehellinen
-oikeudenmukainen
-tasapainoinen
-riitoja välttelevä
-kilttikin....
ehkäpä sen huomaa siitä, että ihminen on: -rehellinen -oikeudenmukainen -tasapainoinen -riitoja välttelevä -kilttikin....
enhän mä mitään juoruilemisesta puhunut, vaan siitä että uskovaisten mielestä tällaset "jokapäiväiset" asiat on niin järrrrkyttäviä! Tekis mieli ravistella, että tajuutteko mitä kamaluuksia uskovaiset tekee! Kiduttaa, raiskaa ja pahoinpitelee ja vainoaa. Uskonnolla sitten selitetään tekosia.
että uskovaisten mielestä tällaset "jokapäiväiset" asiat on niin järrrrkyttäviä!
me emme enään järkyty melkein mistään
Useat rikolliset, ex-huumeiden käyttäjät, tai muuten kriisissä olevat "tulevat uskoon" eli kun omat keinot loppuu, turvaudutaan uskontoon. Näin nähdäkseni uskonnot ovat saaneet alkunsakin. Kun aikoinaan ei saatu tieteellistä selitystä asioille (joista 90% selitettävissä tieteellisestikin tänä päivänä) alettiin uskoa sen olevan Jumalan, Jeesuksen tms. aiheuttamaa. Samasta syystä yhdestä Raamatunlauseesta saadaan sata tulkintaa: halutaan ymmärtää asia jollain tavalla, oli se sitten alkuperäinen tarkoitus tai ei.
kunnolla. Eli jos ei nyt puhuta uskovaisista, mihinkään seurakuntiin kuuluvista, niin ehkäpä sen huomaa siitä, että ihminen on: -rehellinen -oikeudenmukainen -tasapainoinen -riitoja välttelevä -kilttikin....
Toki jotkut on, mutta vähemmistö. Meidän naapurissakin uskovainen emäntä on varsinainen riivinrauta, joka kyllä saa aikaan riitaa halutessaan, ja sitten maireana jeesustelee uskostaan jossain lehdissä.
ehkäpä sen huomaa siitä, että ihminen on: -rehellinen -oikeudenmukainen -tasapainoinen -riitoja välttelevä -kilttikin....
Onko se sitten sisäänrakennettua, vai ei?
Mutta jotkut ihmiset vaan ovat syntyjään hyviä ja toiset eivät?
En tiedä, mutta minulla on sellainen tuntuma ja käsitys tästä nykyelämästä, että materia, kateus ja jopa ns, uskovaisten piireissä aivan muut asiat ovat tärkeitä kuin itse usko, se henkilökohtainen. Palvellaan muiden mielipiteitä, vaatimuksia jne...
Katselen usein TV7:n ohjelmia ja luen raamattua. Olen ev.lut, mutta en ole koskaan ollut aktiivinen seurakunnan jäsen. En halua erota kirkosta, enkä myöskään välttämättä liittyä esim. helluntaiseurakunnan jäseneksi kuitenkaan, vaan tiedän, että oma uskoni riitää, kunhan elän niinkuin raamattu opettaa ja koen kaiken sen todella omakseni.
Olen varmaan aika harvinaislaatuinen??
Tiedän yhdenkin päällisin puolin todella mukavan usekovaisen naisen, joka kirjoitti paikallislehteen uskonnollisen tekstin, jossa kertoi havaintojaan siitä miten blondattu, epäsiisti, pikkasen laitapuolen nainen ajoi autollaan marketin pihaan. Ja sitten jeesusteli siitä miten hän toivoi että jumala saisi naisten elämän taas raiteilleen jne. Sillä seurauksella että seuraavan viikon lehdessä oli vastine häneltä itseltään syystä, että joukko sydänjuuriaan myöten loukkaantuneita blondattuja naisia oli lähettänyt palautetta lehdelle. Ja kyllä se juttu oikeasti aika loukkaava olikin. Sellainen olen niin pyhä ja ystävällinen, mutta tietäisittepä mitä oikeasti ajattelen ja miten tuomitsen yhtään tuntematta.
hoitoalalla siis.
Huomasi siitä, että nukkui työaikana. Siis ihan oikeasti nukkui. Kuorsasi komeasti aina aamu-ja iltavuorossa sohvalla. Muuten mukava tyyppi, mutta töitä ei kyllä jaksanut tehdä.
ja monesti kun on tullut sellainen fiilis, niin olen ollut oikeassa. (aina en tietenkään ole saanut varmistusta, joten tuskin olen ihan erehtymätön.. ) en osaa selittää mistä tiedän sen, tulee vain sellainen olo. jokin ihmisessä kiinnittää huomioni.
on kyseessä melko varmasti uskovainen