Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos uskovainen ei kerro olevansa uskovainen niin huomaatteko asian silti?

Vierailija
21.07.2010 |

Mitkä on ominaisia piirteitä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se, joka oikeasti uskoo, ei koskaan halua ilkeillä edes nimettömästi.

hyvän kaapuun piilotettua. Sudet lampaiden vaatteista. Suurta kärkkäyttä kertoa kuka joutuu helvettiin mistänkin ominaisuudestaan.

Vierailija
22/56 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Rohkenen epäillä. Ja mitä tekemistä sillä on uskon kanssa? Kyllä minäkin uskon, en ala tarkemmin määrittelemään mihin, koska en osaa sitä selittää. Henkilökohtainen asia. En vaan ymmärrä enkä suostu allekirjoittamaan puoliakaan raamatunteksteistä, rajoituksista tms. joita "uskontoon" liittyy. Puhumattakaan tekopyhyydestä tai henkisestä väkivallasta uskon perusteella. Tiedän että anonyymisti ilkeily (enkä varsinaisesti edes ilkeillyt, sanoin vaan suoraan, irl olen huono siinä) on myös tekopyhää, mutta en teekään sitä puolustautuen uskonnolla kuten monet uskovaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus oli siis 47:lle. Komppaan 48:a.

Vierailija
24/56 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin uskoo ja mihin itse uskot

Vierailija
25/56 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin olla ainut tämän ketjun puhtaasti uskova. t: se, joka tunsi olleensa aina uskossa ja löysi sen.

Jumala tuntee ihmisten sydämet emmekä me voi muista mennä sanomaan, kuka on uskossa ja kuka ei. Se on itsensä ylentämistä.

Vierailija
26/56 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on ominaisia piirteitä?

-ei käytä alkoholia

-ei kättele miehiä eikä edes katso silmiin

-ei syö sianlihaa

-peittää vähintään hiukset huivilla

-rukoilee 5 kertaa päivässä Mekkaan päin kumartaen

Vierailija
27/56 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala taitaa olla jopa vanhempi kristillinen symboli kuin risti.

Kun ensimmäisten kristittyjen uskontunnustuksesta

"Jeesus Kristus = Jumalan Poika = Pelastaja" kreikan kielisistä sanoista

"Iesus Khristos = Theo Hyios = Soter" otetaan ekat kirjaimet I.K.T.H.Y.S, siitä tulee kreikan sana "ikthys" eli siis kala.

Mitä uskontokuntaa nämä kala-autoilijat edustavat? Olen kyllä kuullut heistä ja nähnytkin kaloja keskuudessamme. Mikä idea siinä on että pitää autolla näyttää mikä on miehiään uskonnon suhteen?

Vierailija
28/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan perheessä ei kiroile

Vierailija
29/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin tän suomen kansan tapaista, jos ei oo uskossa, että jollain tapaa kirvaa. Sanoo perskule, saakeli jne ainakin. Ja jos ei yhtään kirvaa niin sitten alan "epäillä" että on uskossa.

Ja jotenkin se hirveän ymmärtäväisen näköinen olemus. Eli se tuijottava katse suoraan sisimpään =)

Ja sitten jossain vaiheessa, se tulee... Jeesus,, aamen,, kiitos jeesus.... Se vain lipsahtaa uskovaisilta.

Suotanemme sen heille. Siinä ku mun perskeleet jne.

Vierailija
30/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samperi, hitto jne. Eivät tietty kaikki, mutta ainakin minun tutuistani suurin osa. Eli et kuitenkaan tunnista meitä kaikkia. :)

Vierailija
31/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa ravintolassakin

Vierailija
32/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas en kiroa koskaan ja olen ihan täysin ateisti

Vierailija
33/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä uskovaisella on vaan sellainen rauha koko ajan läsnä. Vaikea selittää.

Vierailija
34/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä uskovaisella on vaan sellainen rauha koko ajan läsnä. Vaikea selittää.

Vierailija
35/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joistakin ulkoisista merkeistä voi epäillä, että henkilö on uskovainen, mutta varma ei voi olla.

Vierailija
36/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme miehen uskovaisilta vanhemmilta auton, jossa oli kalatunnus. Sillä sitten ajelimme pari vuotta ja kaikki tietenkin luulivat meidänkin olevan uskossa. :)

Vierailija
37/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä se sana on kun ovat pari kuukautta ilman jotain ruoka-ainetta?

Mielestäni se on kiva tavoite

Vierailija
38/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla hirveästi ole kokemusta uskovaisista. Pari olen tuntenut "läheisemmin" (opiskelu- ja työkavereita), ihan perusmukavia ihmisiä, mutta jotenkin olen ajatellut että vähän outoja. Kummalliset jutut, kummallinen huumori, olevinaan hirveen ymmärtäväisiä ja avuliaita, mutta tyhjää tekstiä tulee. Tyyliin "Jumala pelastaa kyllä, Jeesus rakastaa sinua", ei ihan näillä sanoilla mutta sinne päin. Eli tyhjää, mitä se ketään kriisitilanteessa auttaa! Säikkyy pienimpiäkin "kamalia" asioita, kuten että jotkut käyttää huumeita, tai jotkut harrastaa jopa seksiä!!! Sellainen kuva, että elävät jossain pehmustetussa lintukodossa. Myöhemmin kun on tullut ilmi että ovat uskovaisia, niin ensireaktioni oli että no se selittää paljon. Pari sellaista ahdistelijaa oon kohdannut, että alkuun "ylimukavia" ja "yliymmärtäväisiä", meni ahdistavaksi keskustelu ja "syvälle" tuijottaminen, ja sitten tulee perinteiset "oletko löytänyt Jeesuksen?" Joo, tossahan tuo käveli vastaan.. huoh.

Vierailija
39/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea uskoon viittaavia asioita. Autossa saattaa olla kalasymboli tai jossain joku pinssi tms. Kaulassa saattaa roikkua koru, josta voi päätellä henkilön olevan uskovainen. Tavallisesta pienestä kultaisesta rististä niin ei voi päätellä, mutta harjaantunut silmä oppii tunnistamaan tietynlaisia koruja, joita yleensä ei-uskovat eivät käytä. Myös puhetyyli ja vapaa-ajanviettotavat voivat kertoa uskosta.

Vierailija
40/56 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole paastoamista? Ja varmaan koskettaa enimmäkseen ihan muita kun ortodokseja.