Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entisistä huumeiden käyttäjistä

Vierailija
21.07.2010 |

Mitä ajattelette entisistä huumeiden käyttäjistä? Uskotko edes että sellainen voi raitistua ja elää täysin ilman päihteitä? Luottaisitko sellaiseen ihmiseen?

Tarkoitan siis ihan narkkaria, en kerran pari kokeilleita.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastua psyykkisesti, sillä kaikki tuntemani narkkariäidit ovat myöhemmin menneet psykoosiin ja sairastuneet mm. skitsofreniaan. Heillä on suuri vaara pudota pitkäaikaisiksi lastensuojeluasiakkaiksi ja huostaanottotoimenpiteiden kohteeksi. En tiedä yhtään kaunista tarinaa.

Vierailija
22/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin 3 kertaa katkaisussa, niistä kaksi kertaa valahdin samoille teille.

Ainoa ratkaisu oli muuttaa aivan muualle niistä kuvioista, katkaista kaikki yhteydet entiseen elämään. Ei ollut helppoa, voin sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastua psyykkisesti, sillä kaikki tuntemani narkkariäidit ovat myöhemmin menneet psykoosiin ja sairastuneet mm. skitsofreniaan. Heillä on suuri vaara pudota pitkäaikaisiksi lastensuojeluasiakkaiksi ja huostaanottotoimenpiteiden kohteeksi. En tiedä yhtään kaunista tarinaa.

Narkkari-äiti ja ex-narkkariäiti ovat kaksi aivan täysin eri asiaa.

Minä taas tiedän kauniita tarinoita useamman, työssä nähnyt moni elämänmuutoksia.

Vierailija
24/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tunnen ja heillä on kaikki mennyt pieleen jossakin 10-15 vuoden "viihdekäytön" kohdalla. Kaikki alkanut pelkästä pilvestä. T: tuo joka kirjoitti psykooseista ja huostaanotoista

Vierailija
25/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiutta 18 vuotta.

Sillä vaan, kun rikosrekisteriotekin kysytään. Mulla ei ole muuta kuin pari putkapidätystä. Onkohan se este sosiaalialalle? (meni kyllä ohi aiheen, mutta menkööt)

En mä muuten olisi päässyt tekemään tätä työtä.

sama

Vierailija
26/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiutta 18 vuotta.

Sillä vaan, kun rikosrekisteriotekin kysytään. Mulla ei ole muuta kuin pari putkapidätystä. Onkohan se este sosiaalialalle? (meni kyllä ohi aiheen, mutta menkööt)

Kuinka kauan käytit ja käytätkö nykyisin edes alkoholia tai tupakkaa?

Olin täysin raittiina n. 5 vuotta, minkä jälkeen olen käyttänyt alkoholia kerran tai pari kertaa kuukaudessa. Tupakoin satunnaisesti.

Vierailija
27/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis sellasta, mikä tulisi rekisteriotteeseen kirjatuksi.

Vierailija
28/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon, juon max. 4 tölkkiä olutta.

Lto

Vierailija
29/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monta vuotta meni huumeiden kanssa. Nyt niistä erossa, mutta vapaalla juo kyllä edelleen. Ei siis täysraitis. Työssä, ammatti on ja erittäin pidetty työtoveri.

Vierailija
30/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään entisen heroiini käyttäjän. Hän on ollut vuosia raittiina ja pyörittänyt useita vuosia omaa hyvin menestyvää yritystään. Aivan normaali tyyppi on ja todella mukava sellainen.

Minä uskon, että sellainen muutaman vuoden käyttö voi olla vaan kokeilua ei mahdotonta riippuvuutta. Tietysti heroiiniin tulee helposti fyysinen riippuvuus, mutta kun sen hoitaa pois niin sit se on siinä. Enkä sano, että kaikilla käy näin, mutta siinä sanelee sitten enemmän henkinen kantti!

¨

Kyllä heroiiniin voi syntyä nopeasti aika vahva riippuvuussuhde. Pari vuotta hepoa voi viedä ihmisen todella huonoon kuntoon, vaikka olisi sitä ennen elämä olisi ollut kuinka mallillaan tahansa. Esimerkkinä tästä veljeni, entinen urheilija, jäi parikymppisenä koukkuun herskaan :( Parissa vuodessa oli aivan rappiolla, kuoli 32-vuotiaana.

ja mihin kuntoon ihminen menee siitä en sanonut mitään. Olen itse pari heroinista nähnyt ja onhan ne toista maata kuin muiden aineiden käyttäjät (ts. paljon laihempia kuin esim. pirinistit).

No halusko se veljes ees lopettaa? Silloinhan sen fyysisinen riippuvuuden tietää kunnolla, kun aletaan lopettamaan (eka korvaushoidot ja sitten ne pois). Henkinen riippuvuus on sitten sitä, että ainetta haluaa ja haikailee myöhemmin ja luonteesta on kiinni lähteekö hommaan uudelleen vai ei.

Vierailija
31/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tuossa eräässä viestissä mainostettiin :D

Se on monimutkainen kimppu se huumeriippuvuus, ja tuosta viestistä välittyi kuva, ettei kirjoittaja ihan tiedä mistä puhuu..

sen kirjoittaja. No en tiedä. Itse olen käyttäny aika lailla huumeita ja alkoholia ja tupakkaa ja lopetin just ennen kuin tulin raskaaks ja se oli sitten siinä. Nykyisin juon vähän joskus. No OK myönnetään heroiinia en ole käyttänyt. Olen kuullut, että se koukuttaa pahiten fyysisesti. Siksi nostin esille enemmänkin sitä. Kyllähän minäkin aina välillä "muistelen hyvällä" huumattuna olemista ja kerran kännissä meinasin lähteä subutexia vetämään. Sitten ajattelin, että herrajumala, jos minulle olisi sillä reissulla jotain käynyt! Ja sitä paitsi olisihan mieskin huomannut, kun olisin sekaisin tullut kotiin. Onneks ei ole tullut samanlaista päähänpistoa myöhemmin. Ja kaveri esti mut menemästä silloin. s

Vierailija
32/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksiini, vaan keskimääräiseen selviytymisprosenttiin ja huumeriippuvuuksien taustalta löytyvään ylisukupolvisuuteen yms..

Se tekee selviytymisestä aina yksilöllistä ja monimutkaista..

Vierailija
33/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tramal yms) voi pitkäaikainen käyttäjä itse vieroittautua. Saati "oikeista huumeista".

Vierailija
34/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne kärrätään lähinnä jottei sitä rikosta pääsisi tapahtumaankaan, itselle tai muille kun ihminen on sellaisessa kunnossa.Siitäc ei mitään rikosrekisteriäkään seuraa.Itse vietin railakkaan nuoruuden lähinnä alkoholin vaikutuksen alaisena, ja putkassa tuli vierailtua useasti.Nykyisin olen sairaanhoitaja.

Vierailija
35/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tuossa eräässä viestissä mainostettiin :D

Se on monimutkainen kimppu se huumeriippuvuus, ja tuosta viestistä välittyi kuva, ettei kirjoittaja ihan tiedä mistä puhuu..

sen kirjoittaja. No en tiedä. Itse olen käyttäny aika lailla huumeita ja alkoholia ja tupakkaa ja lopetin just ennen kuin tulin raskaaks ja se oli sitten siinä. Nykyisin juon vähän joskus. No OK myönnetään heroiinia en ole käyttänyt. Olen kuullut, että se koukuttaa pahiten fyysisesti. Siksi nostin esille enemmänkin sitä. Kyllähän minäkin aina välillä "muistelen hyvällä" huumattuna olemista ja kerran kännissä meinasin lähteä subutexia vetämään. Sitten ajattelin, että herrajumala, jos minulle olisi sillä reissulla jotain käynyt! Ja sitä paitsi olisihan mieskin huomannut, kun olisin sekaisin tullut kotiin. Onneks ei ole tullut samanlaista päähänpistoa myöhemmin. Ja kaveri esti mut menemästä silloin. s

Voin myöntää, että kirjoittelin eri viestejä enkä maininnut olevani sama eli tällaista oli käyttöni "on käyttänyt pari vuotta tyyliin viikonloppuisin pilveä, alkoholia ehkä vähän pillereitä ja parin-neljän viikon välein piriä/subutexia. Voiko tuollaista narkiks sanoa?" Yhden kesän vedin piriä noin 3 * viikossa, sitten ajattelin, että ei h**vetti, tähänhän voi jäädä koukkuun ja vähensin käyttöä. Olinko teidän mielestä narkonaani tuossa lainauksessa mainitulla käytölläni? Ja lopetin siis seinään.

Vierailija
36/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksiini, vaan keskimääräiseen selviytymisprosenttiin ja huumeriippuvuuksien taustalta löytyvään ylisukupolvisuuteen yms..

se fyysinen riippuvuus? Sori kun näin sanon, mutta minulle kun asia oli niin helppo ja koko ajan kontrolloin omaa käyttöni: Esim. en koskaan polttanut joka päivä pilveä, kun yksi kesä tuli vedettyä useammin (muutaman kerran viikossa) piriä niin ajattelin tälle on tultava loppu, tämähän koukuttaa ja muutin taas tapaani, että vedin 2-4 viikon välein.

Toisaalta eräs läheinen ihminen kuoli aineisiin, mutta en usko, että koskaan halus edes oikeasti lopettaa. Ja muutenkin monta kuolemaa olen kuullut niistä joukoista, joissa ennen olin.

sama

Vierailija
37/37 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se fyysinen riippuvuus? Sori kun näin sanon, mutta minulle kun asia oli niin helppo ja koko ajan kontrolloin omaa käyttöni: Esim. en koskaan polttanut joka päivä pilveä, kun yksi kesä tuli vedettyä useammin (muutaman kerran viikossa) piriä niin ajattelin tälle on tultava loppu, tämähän koukuttaa ja muutin taas tapaani, että vedin 2-4 viikon välein.

Toisaalta eräs läheinen ihminen kuoli aineisiin, mutta en usko, että koskaan halus edes oikeasti lopettaa. Ja muutenkin monta kuolemaa olen kuullut niistä joukoista, joissa ennen olin.

sama

Entäpä yksilöllisyys ja monimutkaisuus tai relativismi?

Vaikka mä lopetin menestyksekkäästi ja olen kouluttautunut, en mitenkään voi yleistää omaa kokemustani koskemaan koko huumeriippuvuuksien kenttää.

Sun pitää etäännyttää oma subjektiutesi tosta ongelmasta ja pohtia sitä kaikkien faktojen valossa neutraalisti ja rauhallisesti.

Eli siis niin, että sun oma kokemuksesi ei siis meinaa yhtään mitään. Ymmärräthän?

Lto