Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni ei ole kahteen vuoteen syönyt mitään vihannesta,

Vierailija
21.07.2010 |

hedelmää, marjaa tai kasvista :(.

Perunaa syö joskus.

Ei vaan mene, missään muodossa. Ruoka jätetään syömättä kokonaan. Voi olla syömättä vaikka kuinka pitkään.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vain siksi, koska itse olen entinen nirso ja minusta se oli tukalaa, hankalaa ja kiusallista koko ajan elää omien (omituisten) ruokasääntöjeni kanssa.

Minua ei koskaan pakotettu edes maistamaan mitään, ja minusta parempi olisi ollut jos olisi. Tietysti nini että se maistiaisannos on joku teelusikallinen tai muuta tosi pientä ja että jos joku on aina pahaa niin sitten maistatuksesta luovutaan.

Koska ei se nirsoilu pelkästyään geeneissä ole (poikkeuksia lukuunottamatta), erittöin monella se on vaan opittua käytöstä.

Ja tosiaan esimerkiksi vitamiinipuutokset eivät näy heti. Kaverini sairasti anoreksiaa muutaman vuoden ja vasta pari vuotta paranemiseen JÄLKEEN alkoi tulla hermosto- ym. oireita jotka johtuivat vitamiinien puutoksesta.

lukea koko ketjua, mut oma lapseni on nirso myös, enkä ole häntä pakottanut maistamaan ruokia jos ei halua niitä maistella. Mä olen nirso myös, ja kuten kaikki tietää, tämä on periytyvä ominaisuus. Mulla on herkkä haju-ja makuaisti ja monet ruuat sellaisia, että mä en voi niitä syödä - mä koen samaa vastenmielisyyttä kuin joku vois kokea esimerkiksi siitä, että joutuu syömään raakaa maksaa, lampaansilmiä tai paistettuja toukkia.;) Tänään mulle tarjottiin äitini luona pullaa, joka maistui aivan raa'alle lohelle ja oli mun mielestä siis pahan ja oudon makuista. Kukaan muu ei maistanut sitä. Kun menin keittiöön, niin siinähän oli sit pullapussi lohipussin vieressä ja maku tarttunut pulliin.

Joten mä lähden siitä, että lapseni kokee tietyt ruuat vaan vastenmielisiksi, ja niinpä meillä mennään siitä mistä aita on matalin; toinen lämmin ruoka on aina sitä mitä muutkin syö, ja koska lapsi ei siihen koskekaan, on toinen lämmin ruoka sitä mitä lapsikin syö, eli jauhelihaa ja makaroonia tai kalapullia ja makaroonia. Lapseni on melkoinen rimpula enkä mä ala häntä nälässä pitämään.

Mä en jostain syystä osaa kokea tuota kasvisten vähyyttä hälyttävän huonoa juttuna. Lapsi voi hyvin, ja olen antanut sanasolia säännöllisesti, että saa kaikki vitamiinit. Jos sun lapsi, ap, voi myös hyvin, niin älä turhaa syyllisty. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä