Tuntuu hullulta kun kuolemansairaan Sofian äiti hymyilee
tuossa lehtikuvassa. Lapsi kuolemansairas ilman maksansiirtoa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010072112062970_uu.shtml
Vain elinsiirto pelastaa
Keskiviikko 21.7.2010 klo 05.11
Komssien ulkomaankomennus päättyi kiireiseen kotiinpaluuseen, kun toinen perheen kaksostytöistä sairastui vakavaan maksasairauteen.
TOIVO Maksansiirron avulla Sofia Komssi voi elää terveen ja täysimittaisen elämän.
Pienet punaiseksi maalatut jalanjäljet johtavat ovelle, jossa tervehtii suuri lohikäärme. Seinillä seikkailevat Mikki-hiiri ja Tuhkimo, leikkinurkkaukseen on piirretty hymyilevä aurinko. Sofia Komssi, 2, nostaa nuken kärryihin ja rullaa vimmatusti eteenpäin pitkää käytävää Lastenklinikan osastolla K3.
Näin ei ole enää kauaa, jos Sofia ei saa uutta maksaa. Hän on yksi niistä lapsista, jotka menehtyvät, jollei sopivaa elinluovuttajaa löydy.
Suunnitelmat uusiksi
Tuija ja Tuukka Komssi avioituivat neljä vuotta sitten ja muuttivat miehen töiden perässä Hongkongiin. Tuplaonni potkaisi paria, kun kaksostytöt Sara ja Sofia syntyivät kaksi vuotta sitten kesällä. Elämän kuviot menivät uusiksi, perheen toinen kaksostytöistä sairastui vakavaan maksasairauteen.
Äiti käy viikoittain tyttärensä kanssa Lastenklinikalla kontrollitutkimuksissa. Sofia on saanut tottua lyhyen elinikänsä aikana lukuisiin tähystyksiin, nukutuksiin, piikityksiin ja lääkkeisiin.
- Elämän arvojen tärkeysjärjestys on mennyt täysin uusiksi Sofian sairastumisen myötä. Pienistä murheista ei tee enää mieli valittaa, Tuukka sanoo.
Lue Sofian koko tarina keskiviikon Iltalehdestä!
Kommentit (45)
"kuvausilme". Itsellenikin tulee tuollainen ilme kun joku tunkee kameran naamaan.
En kyllä ihan hymyksi tulkitse tuota.
ot, mutta saman ilmeen annan v-mäisille asiakkaille.
C- tai B-hepa siis?.
Pelottaa,sillä itse raskaana ja C-hepa oli nuorena.
Hoidettiin, mutta nyt raskausaikana näytti testi positiivista. eLI ON elimistössä se mulla edelleen, vaikka itsellä ei ole ollut mitään oireita hoidon jälkeen.
tuo kuvahan on ihan ok. Jos kyseessä olisi joku pepsodent-poseeraus, niin voisi olla toisin...
C- tai B-hepa siis?.
Pelottaa,sillä itse raskaana ja C-hepa oli nuorena.
Hoidettiin, mutta nyt raskausaikana näytti testi positiivista. eLI ON elimistössä se mulla edelleen, vaikka itsellä ei ole ollut mitään oireita hoidon jälkeen.
vaikka tiedän tulevaisuudessa kuolevani sairauteen.