Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masennus todella viedä ihmiseltä muistin ja kyvyn ajatella?

Vierailija
20.07.2010 |

Esimerkiksi en muista hetken kuluttua pidemmästä lehtiartikkelista kuin asian tai pari jos alan kertomaan jollekin lukemastani asiasta?

Tuntuu että jos haluan muistaa jotain eli vaikka oppia uutta, minun täytyy se kynän ja paperin kanssa päntätä päähän, vaikka kyseessä olisi lyhyt asia.

Ajatus ei luista. Tai paremminkin, ajatusta voi välillä olla, mutta en saa sitä koottua sanoiksi asti. Apua! Mitä teen? En halua dementoitua kolmikymppisenä!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että otat asian puheeksi lääkärisi kanssa. Muista myös oikea ruokavalio - aivot tarvitsevat hyvää rasvaa. Mä olen joutunut opettelemaan muistamisen uudestaan. Eikä oikein hyvin mee vieläkään. Nuo sinun oireesi kuulostavat kuitenkin hieman kovemmilta.

Vierailija
2/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli todella paha masennuskausi kaksi vuotta sitten enkä siis muista kesästä 08 oikeasti kuin hatarasti joitain juttuja, en muistanut edes syksyllä 08 mitä kesällä tein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan mulla keskittymiskyky kesti vain 5min kerrallaan. Kirjoja en vieläkään pysty lukemaan mutta elokuvia katson. Onneksi nuo muistihäiriöt on usein vai tilapäisiä.

Vierailija
4/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska masentuneena ei jaksa kiinnostua mistään lehtiartikkeleista.

Mä tilasin lehden, mutta en ole jaksanut lukea yhtäkään niistä:(

Vierailija
5/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain jonkun isomman tapahtuman sieltä, toisen täältä.

Miten voi opetella uudelleen muistamaan?

Mitä lääkäri voi tehdä muistamattomuudelleni?

Masennukseen minulla on lääkitys, joka on auttanut ahdistukseen.

ap

Vierailija
6/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi en muista hetken kuluttua pidemmästä lehtiartikkelista kuin asian tai pari jos alan kertomaan jollekin lukemastani asiasta?

Tuntuu että jos haluan muistaa jotain eli vaikka oppia uutta, minun täytyy se kynän ja paperin kanssa päntätä päähän, vaikka kyseessä olisi lyhyt asia.

Ajatus ei luista. Tai paremminkin, ajatusta voi välillä olla, mutta en saa sitä koottua sanoiksi asti. Apua! Mitä teen? En halua dementoitua kolmikymppisenä!

Vierailija
7/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muisti voi pätkiä esim vuosien ajalta jos pahasti käy.

Suosittelen, että otat asian puheeksi lääkärisi kanssa. Muista myös oikea ruokavalio - aivot tarvitsevat hyvää rasvaa. Mä olen joutunut opettelemaan muistamisen uudestaan. Eikä oikein hyvin mee vieläkään. Nuo sinun oireesi kuulostavat kuitenkin hieman kovemmilta.

Vierailija
8/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuosia ilman kunnollista hoitoa, nyt sitten muistini on dementikon tasolla (lähimuisti). :( On otettu pään alueen magneettikuvat jne., eipä mitään näytä löytyvän...olen alle 25-vuotias.

Vierailija
9/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin mikä painaa ja minkä haluat tietoisesti unohtaa!!

Vierailija
10/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vei suru, en muistanut enää mitään puhelinnumeroita, pankkitunnuksia yms. Palautui tosin ajan kanssa.

Vierailija
11/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties aivot jääneet ilman happea?

Vierailija
12/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lyönyt pääsi? Kuulin ja luin että muisti voi pätkiä esim vuosien ajalta jos pahasti käy.

Kirjoitin ehkä vähän epäselvästi: tarkoitin sitä, että jouduin opettelemaan muistamisen tekniikan uudelleen, tavallaan käyttämään siihen enemmän vaivaa kuin ennen. Mun pitää painaa mieleen asioita tietoisesti.

En mä ole mitään suuria paloja unohtanut elämästäni, lähinnä päivittäisiä seikkoja ja faktatietoja. Ero on vain niin suuri, koska mulla oli ennen tosi hyvä muisti.

Vierailija
13/16 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lamaannuttaa pahimmillaan elämänilon lisäksi kaiken muunkin normaalin elämästä. :(

Vierailija
14/16 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pahinpana kautena pystynyt lukemaan edes Aku Ankkaa, kun en muistanut kuin ehkä yhden sivun tapahtumat kerrallaan ja keskittymiskyky oli tietenkin myös heikko.

Masennuksen helpottaessa sekä muisti että keskittymiskyky kuitenkin paranivat. Nykyisessä työssäni vaaditaan keskitasoa huomattavasti parempaa keskittymiskykyä ja muistia. Pärjään ihan riittävän hyvin.

Vierailija
15/16 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen toimitahäiriöt aiheuttavat myös muistin kanssa ongelmia.

Vierailija
16/16 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat normaalit.

ap