Te, joilla trampoliini - haluatte lapsillenne pahaa
Puoliso on lekuri ja hän on työssään monta, monta kertaa nähnyt kuinka lapset ovat loukkaantuneet trampoliinilla. On käsi- ja jalkavammaa sekä kaikenlaista myös pään ja hartian alueella.
Ja lisäksi vielä äsken Ajankohtaisessa Kakkosessa oli haastattelu, jossa pikkutyttö oli saanut trampoliinissa nilkkamurtuman ja trampoliinissa oli ollut myös suojaverkko.
Puoliso on myös todennut, että suojaverkko ei haavereita estä. Hän on sanonut, että meille ei ikinä kyseistä vehjettä hankita. Olen päätynyt samaan lopputulokseen, miksi haluaisin nostaa lasteni loukkaantumisriskiä tahallani?
Trampoliini ja lisäksi myös mönkijä ovat vastuuttoman vanhemman hankintoja. Kuulemma mönkijöillä saadaan vieläkin pahempaa jälkeä aikaiseksi kuin trampoliinilla.
Kommentit (88)
Mitä se haittaa!!!! Mä haluunki et must tulee pyörätuolivammanen!!!!
Volttien tekeminen on ehdottomasti kielletty trampoliinilla. Sieltä kun tulee trampoliinille päälleen, niin naps ja niskoille käy huonosti. Seuraamuksena kuolema tai neliraaja halvaus. Onneksi suvussa lääkäreitä useampi ja vääntäneet tämän rautalangasta. Saavat hyppiä, mutta voltit kielletty. Muut antavat tehdä voltteja, kun eivät ymmärrä riskejä.
Pakko avata vanhoja juttuja kun muuten on liikaa uutisia siitä miten huonosti suomalaisilla nyt menee ja hallinto ei voisi vähempää välittää asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua kammoksuttaa, kun lapsi heittää kylmiltään takaperin voltin maasta. Silloin hän voi tulla niskoilleen. Trampoliini on kuitenkin pehmoisempi, jos tulee niskoilleen.
Lääkäri tämän selitti, että se joustaminen tekee niskoilleen/ päälleen tulosta juuri sen paljon pahemman -> kuolema tai 4-raaja halvaantuminen
Vierailija kirjoitti:
Sitä vasta vaikea on hyväksyä, että itse altistaa lapsensa esim. nilkkamurtumalle.
Ai kauhea. Nilkkamurtumalle? Voi hurja. Et ole ikinä liikuntaa harrastanut?
Tämä voi olla totta, kun seuraa toimintaa. Verkollisissa sekoillaan ja pelleillään. Verkottomissa varotaan, eikä tönitä toisia yms.
Ainoa loukkaantuminen minkä tiedä, on kun lapsi lensi verkollisen avoimesta ovesta ulos. Lapset eivät jaksa avata ja sulkea vetoketjuja, ellei joku ole seuraamassa.