Datakeskukset tulevat nostamaan sähkön hintaa 10 prosenttia
Kommentit (20)
Veikkaan että vähintään 30 prosenttia.
Selvityksen mukaan iso lisäys datakeskusten määrään voi nostaa sähkön vuotuista keskihintaa viiden vuoden kuluttua kymmenen prosenttia, jos keskusten kulutus ei jousta alaspäin.
Eli nousee enemmän, ei datakeskukset jousta.
Vierailija kirjoitti:
Selvityksen mukaan iso lisäys datakeskusten määrään voi nostaa sähkön vuotuista keskihintaa viiden vuoden kuluttua kymmenen prosenttia, jos keskusten kulutus ei jousta alaspäin.
Eli nousee enemmän, ei datakeskukset jousta.
Miten ne datakeskuset voisivat joustaa, ilmoittamalla asiakkaille että nyt ei käy, tulkaa sitten uudestaan kun pakkaset hellittävät, nyt täytyy säästää sähköä-
Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.
sähköyhtiöiden rikolliset kartellit hallitsevat Suomea...
esimerkkinä sähköyhtiöiden annettiin nostaa sähkösopimusten hintoja 2022 5c/kwh tasolta jopa 50c/kwh tasolle ja tämähän oli suorastaan rikollista toimintaa (tämä vastaa 1000% inflaatiota mitä käytetään ainoastaan banaanivaltioissa ja sellainen Suomestakin tuli 2022)... ja Marin ex viisikko hallinto kaiken lisäksi rakensi vielä sähkön tukimallin rikkaalle eliitille suurella alarajalla ja suurella ylärajalla jotta tuki ei auttaisi tavallisia ihmisiä lainkaan...
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.
Tuo sähkönhinnan nousu on sitten pois muusta kulutuksesta, päivittäistavaroista jne.. noin yleisestikin.
Tarvitaan laki, jonka turvin datakeskukset ja muut suurkäyttäjät voidaan sähköpulan uhatessa pudottaa ensimmäisenä sähköverkosta.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan laki, jonka turvin datakeskukset ja muut suurkäyttäjät voidaan sähköpulan uhatessa pudottaa ensimmäisenä sähköverkosta.
Tarvittaessa räjäyttää irti verkosta
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.
Ja sun oman kulutuksen nousu ei ollenkaan vaikuta siihen sähkölaskuun
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.
Olennainen asia jäi pois viestistäsi: Paljonko oli vuosikulutuksesi 2 vuotta sitten ja mitä se on nyt? Sähkön hinta per kWh on pysynyt viime vuodet samana tai jopa laskenut huippuhinnoistaan, joten kulutuksesi on noussut tai olet tehnyt typeränkalliilla kuukausimaksulla olevan sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ja tänään ylen taloustoimittaja Virpi Hukkanen hehkuttaa kuinka datakeskukset tuovat raksamiehille töitä.
Hukkanen on oikea tosielämän hölmöläisten tilkkutäkin tekijä.
Muutama virolainen rakennusmies saa muutamaksi kuukaudeksi töitä, josta Suomi ei hyödy mitään. Sähkönhinta nousee reilusti kysynnän kasvun myötä, josta hyötyy vain Fortumin osakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.
Tuo sähkönhinnan nousu on sitten pois muusta kulutuksesta, päivittäistavaroista jne.. noin yleisestikin.
Se on aika paljon rahaa pois muusta kulutuksesta vuosittain, jos sähkölaskuun menisi vaikka keskimäärin 10-30 euroa ylimääräistä per talous ja laskutusväli.
Sähkön hintaa ei yhtään enää nosteta ylöspäin!Nyt riittää tuo törkeä ryöstö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.
Tuo sähkönhinnan nousu on sitten pois muusta kulutuksesta, päivittäistavaroista jne.. noin yleisestikin.
Kyllä, eli hidastaa taloskasvua joka mataa muutoinkin lähes nollassa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että vähintään 30 prosenttia.
Ei varmasti riitä
Datakeskusten mainosmies Antti Poikola saa liikaa ruutuaikaa.
Suomi on hyväksikäytettävien hölmöläisten maa.
Yksi datakeskus vie sähköä saman verran kuin 100 000 kotitaloutta
Vierailija kirjoitti:
Datakeskusten mainosmies Antti Poikola saa liikaa ruutuaikaa.
Suomi on hyväksikäytettävien hölmöläisten maa.
Yksi datakeskus vie sähköä saman verran kuin 100 000 kotitaloutta
Jep ja kukaan ei kunnolla haasta näitä lässyttäjiä.
Ja tänään ylen taloustoimittaja Virpi Hukkanen hehkuttaa kuinka datakeskukset tuovat raksamiehille töitä.
https://yle.fi/a/74-20229663
Hukkanen on oikea tosielämän hölmöläisten tilkkutäkin tekijä.