Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Datakeskukset tulevat nostamaan sähkön hintaa 10 prosenttia

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään ylen taloustoimittaja Virpi Hukkanen hehkuttaa kuinka datakeskukset tuovat raksamiehille töitä.

https://yle.fi/a/74-20229663

Hukkanen on oikea tosielämän hölmöläisten tilkkutäkin tekijä.

Vierailija
2/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että vähintään 30 prosenttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvityksen mukaan iso lisäys datakeskusten määrään voi nostaa sähkön vuotuista keskihintaa viiden vuoden kuluttua kymmenen prosenttia, jos keskusten kulutus ei jousta alaspäin.

Eli nousee enemmän, ei datakeskukset jousta. 

Vierailija
4/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvityksen mukaan iso lisäys datakeskusten määrään voi nostaa sähkön vuotuista keskihintaa viiden vuoden kuluttua kymmenen prosenttia, jos keskusten kulutus ei jousta alaspäin.

Eli nousee enemmän, ei datakeskukset jousta. 

Miten ne datakeskuset voisivat joustaa, ilmoittamalla asiakkaille että nyt ei käy, tulkaa sitten uudestaan kun pakkaset hellittävät, nyt täytyy säästää sähköä-

Vierailija
5/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.

Vierailija
6/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköyhtiöiden rikolliset kartellit hallitsevat Suomea...

esimerkkinä sähköyhtiöiden annettiin nostaa sähkösopimusten hintoja 2022 5c/kwh tasolta jopa 50c/kwh tasolle ja tämähän oli suorastaan rikollista toimintaa (tämä vastaa 1000% inflaatiota mitä käytetään ainoastaan banaanivaltioissa ja sellainen Suomestakin tuli 2022)... ja Marin ex viisikko hallinto kaiken lisäksi rakensi vielä sähkön tukimallin rikkaalle eliitille suurella alarajalla ja suurella ylärajalla jotta tuki ei auttaisi tavallisia ihmisiä lainkaan... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.

Tuo sähkönhinnan nousu on sitten pois muusta kulutuksesta, päivittäistavaroista jne.. noin yleisestikin.

Vierailija
8/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan laki, jonka turvin datakeskukset ja muut suurkäyttäjät voidaan sähköpulan uhatessa pudottaa ensimmäisenä sähköverkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ei jää noin pieneksi…

Vierailija
10/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaan laki, jonka turvin datakeskukset ja muut suurkäyttäjät voidaan sähköpulan uhatessa pudottaa ensimmäisenä sähköverkosta.

Tarvittaessa räjäyttää irti verkosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.

Ja sun oman kulutuksen nousu ei ollenkaan vaikuta siihen sähkölaskuun

Vierailija
12/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.

Olennainen asia jäi pois viestistäsi: Paljonko oli vuosikulutuksesi 2 vuotta sitten ja mitä se on nyt? Sähkön hinta per kWh on pysynyt viime vuodet samana tai jopa laskenut huippuhinnoistaan, joten kulutuksesi on noussut tai olet tehnyt typeränkalliilla kuukausimaksulla olevan sopimuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tänään ylen taloustoimittaja Virpi Hukkanen hehkuttaa kuinka datakeskukset tuovat raksamiehille töitä.

https://yle.fi/a/74-20229663

Hukkanen on oikea tosielämän hölmöläisten tilkkutäkin tekijä.

Muutama virolainen rakennusmies saa muutamaksi kuukaudeksi töitä, josta Suomi ei hyödy mitään. Sähkönhinta nousee reilusti kysynnän kasvun myötä, josta hyötyy vain Fortumin osakkaat.

Vierailija
14/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.

Tuo sähkönhinnan nousu on sitten pois muusta kulutuksesta, päivittäistavaroista jne.. noin yleisestikin.

Se on aika paljon rahaa pois muusta kulutuksesta vuosittain, jos sähkölaskuun menisi vaikka keskimäärin 10-30 euroa ylimääräistä per talous ja laskutusväli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos persut 🙏🏼

Vierailija
16/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hintaa ei yhtään enää nosteta ylöspäin!Nyt riittää tuo törkeä ryöstö!

Vierailija
17/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta nousee muutenkin jo 70 %. Asun yksiössä ja ennen sähkölaskuni 2 vuotta sitten oli oli noin 20 euroa kk ja nyt se on 37 euroa kk.

Tuo sähkönhinnan nousu on sitten pois muusta kulutuksesta, päivittäistavaroista jne.. noin yleisestikin.

Kyllä, eli hidastaa taloskasvua joka mataa muutoinkin lähes nollassa.

Vierailija
18/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että vähintään 30 prosenttia. 

Ei varmasti riitä

Vierailija
19/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datakeskusten mainosmies Antti Poikola saa liikaa ruutuaikaa.

Suomi on hyväksikäytettävien hölmöläisten maa.

Yksi datakeskus vie sähköä saman verran kuin 100 000 kotitaloutta 

Vierailija
20/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Datakeskusten mainosmies Antti Poikola saa liikaa ruutuaikaa.

Suomi on hyväksikäytettävien hölmöläisten maa.

Yksi datakeskus vie sähköä saman verran kuin 100 000 kotitaloutta 

Jep ja kukaan ei kunnolla haasta näitä lässyttäjiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme