Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla trampoliini - haluatte lapsillenne pahaa

Vierailija
20.07.2010 |

Puoliso on lekuri ja hän on työssään monta, monta kertaa nähnyt kuinka lapset ovat loukkaantuneet trampoliinilla. On käsi- ja jalkavammaa sekä kaikenlaista myös pään ja hartian alueella.

Ja lisäksi vielä äsken Ajankohtaisessa Kakkosessa oli haastattelu, jossa pikkutyttö oli saanut trampoliinissa nilkkamurtuman ja trampoliinissa oli ollut myös suojaverkko.

Puoliso on myös todennut, että suojaverkko ei haavereita estä. Hän on sanonut, että meille ei ikinä kyseistä vehjettä hankita. Olen päätynyt samaan lopputulokseen, miksi haluaisin nostaa lasteni loukkaantumisriskiä tahallani?

Trampoliini ja lisäksi myös mönkijä ovat vastuuttoman vanhemman hankintoja. Kuulemma mönkijöillä saadaan vieläkin pahempaa jälkeä aikaiseksi kuin trampoliinilla.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä urheilulliset lapset, tramppa ollut jo 4 vuotta. Ei ikinä mitään haveria.

Vierailija
2/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppimällä sais vielä haverin aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja vaan Miialta!

Vierailija
4/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pulla, se helpottaa.

Vierailija
5/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mainitsemiesi lisäksi kiellettyjen listalla myös polkupyörät, luistimet, rullaluistimet, skeittilaudat yms. Minusta esimerkiksi laskettelua harrastavat lapset pitäisi ottaahuostaan, täysin vastuutonta vanhemmilta.

Meidän sohvalla kasvatetaan onnellisia lapsia ilman tapaturmia.

Vierailija
6/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni on lääkäri, kirurgi itseasiassa ja olen nainut lääkärin. Olen kasvanut tässä " sitä ei voi tehdä kun se on NIIN vaarallista" -ympäristössä lapsuuteni. Meillä esim. kastikkeet olivat ehdottomassa pannassa. Kiitos Pohjois-Karjala projektin. Ei saanut pitää pitkiä kynsiä ja moposta ei veli voinut uneksiakkaan.

Nyt oma mies on mm. mopo-, skeittilauta-, trampoliini-, suola-, auringonotto-vastainen. Olen päästänyt lapset kaverin trampoliinille ja hengissä ovat.

Rakkaat siskot, koittakaa siis vain ymmärtää. Kun vielä miehenikin ymmärtäisi, että hänen automatkansa sairaalaan on paljon riskialttiimpi kuin pienet hyppelyt.

Vierailija
7/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kuunnellut juttuja mitä lapsille on käynyt ja nimenomaan trampoliinin tai mönkijän takia, olen täysin samaa mieltä, että vain vastuuttomat vanhemmat hankkivat näitä vehkeitä.

Polkupyöriä yms. on ihan turha vetää tähän, koska niiden aiheuttamat haaverit ova marginaalisia verrattuina trampoliiniin tai mönkijään.

Lisäksi kun miettii kuinka monta polkupyörää Suomessa on versus trampoliini, voi todella tulla ilman tilastotieteilijän tutkintoa, siihen tulokseen, että trampoliini on vaarallinen.

Mutta, ehkä teistä on kivaa jos lapsenne loukkaantuu?

Vierailija
8/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänestä kaikkien yli 70-vuotiailta tulisi kieltää kävely. Ette usko miten paljon lonkkamurtumia tuon ikäisiltä leikataan . (

Vierailija
9/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on pakottanut vaimonsakin siihen. Kas kun autojen suunnittelussa on unohdettu päänsuojaus tyystin.

Vierailija
10/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vasta vaikea on hyväksyä, että itse altistaa lapsensa esim. nilkkamurtumalle.

Vierailija
11/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

'älä nyt vain tipahda sieltä sohvaltakin' :DDDDDD

Meillä on mainitsemiesi lisäksi kiellettyjen listalla myös polkupyörät, luistimet, rullaluistimet, skeittilaudat yms. Minusta esimerkiksi laskettelua harrastavat lapset pitäisi ottaahuostaan, täysin vastuutonta vanhemmilta.

Meidän sohvalla kasvatetaan onnellisia lapsia ilman tapaturmia.

Vierailija
12/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo yksi lääkärin vaimo ja lääkärin tytär. Mietin vaan, että saisin varmaan lähetteen pakkohoitoon, jos ilmoittaisin, että olen hankkinut mönkijän.

Vierailija
13/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mainitsemiesi lisäksi kiellettyjen listalla myös polkupyörät, luistimet, rullaluistimet, skeittilaudat yms. Minusta esimerkiksi laskettelua harrastavat lapset pitäisi ottaahuostaan, täysin vastuutonta vanhemmilta. Meidän sohvalla kasvatetaan onnellisia lapsia ilman tapaturmia.

Nyt unohdit ratsastuksen, juoksemisen, tenniksen, uimisen ja monet muut liikuntamuodot! vaarallisia kaikki! Onnettomuusriski on suuri, vaikka kuinka olisi kunnon varusteet!

Lapsille on parasta istua sisalla kaiket paivat ja pelata vaikka pleikkaria tai katsoa televisiota! Nain on!

Vierailija
14/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille elintärkeää?

Jos ei nhypi trampalla ne kiipeilee 10-metrisen puun latvaan.

Lasten elämä on vaarallista! Joka ei sitä kestä jättäköön lapset tekemättä.

Vierailija
15/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3kpl vilkkaita poikia ja tramppa on kesällä aivan loisto juttu. Reunaverkot meillä tietenkin on, että ei nyt henki mene. Mutta murtuma riski otetaan suosiolla, sillä näille liikunnallisille jäbille tramppa on oiva juttu.

Vierailija
16/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun miettii kuinka monta onnettomuutta on raportoitu ihan lehdissä asti.

Tilastollisesti ottaen trampoliini ja mönkijä aiheuttavat enemmän onnettomuuksia kuin polkupyörä, auto yms.

Se jos lapsi murtaa niskansa ei mielestäni pitäisi naurattaa ketään? Teidän mielestänne se ilmeisesti hauskaa.

Vierailija
17/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti meillä on trampoliini suojaverkoilla. Sitä iloa, jota lapset ovat voineen nauttia vuosia ilman haavereita, en vaihtaisi pois, vaikka joku pikkuhaaveri sattuisikin. Meillä on kolme lasta ja lasten kaveritkin pomppivat, usein trampalla on useampi lapsi kerralla.

Itse pelkään lasten puolesta huomattavasti enemmän heidän fillaroidessa kouluun. Uskon, ettei trampalla keneltäkään lähde henki, mutta pyörällä on sekin mahdollisuus.

Me käydään myöskin uimassa, vaikka ihmisiä hukkuu paljon. Me käydään myös laskettelemassa, vaikka sielläkin haavereita sattuu paljon. Voitaishan me toki sohvallakin lojua loppuikämme, kuten joku edellä osuvasti kirjoitti.

Vierailija
18/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan ennen kuullut tätä tekosyytä, että on pakko olla trampoliini (koska ilmeisesti muita liikkumismuotoje ei ole olemassa), koska lapset niin vilkkaita!

Tietoisesti katselette sivusta, koska lapsenne jalka, käsi tai niska murtuu???

Olen pöyristynyt!

meillä 3kpl vilkkaita poikia ja tramppa on kesällä aivan loisto juttu. Reunaverkot meillä tietenkin on, että ei nyt henki mene. Mutta murtuma riski otetaan suosiolla, sillä näille liikunnallisille jäbille tramppa on oiva juttu.

Vierailija
19/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti ottaen trampoliini ja mönkijä aiheuttavat enemmän onnettomuuksia kuin polkupyörä, auto yms.

katsopas sieltä tilastoistasi kuinka monta ihmistä kuolee ja vammautuu autossa ja kuinka monta trampassa ja tule sitten takaisin.

Vierailija
20/88 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne nokkelat pojat keksii aina missä luunsa katkoa.

t.äitee joka on tänä kesänä hoitanut solis- ja rannemurtuma poikiaan (eri pojat). Ja vieläkään en aio heitä sohvaan kiinni sitoa.

Niin ja tramppaa meillä ei edes ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi