Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?

17.07.2010 |

Heips siskot!

Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.

onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...

TErkuin Evelina

Kommentit (427)

Vierailija
161/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, nyt vaan jännätään :) Mulla oli aika klo 10.50 ja sitä ennen oli toisaan tämä kuljetusoperaatio! Sain miehen osuuden toimitettua 50 minuutissa, joten turhaan pelkäsin. Vedin kyllä aikamoista vauhtia niillä tieosuuksilla kun se oli mahdollista, minuuttipeliä ;) Miehen piti alunperin päästä itse tuomaan näyte, mutta se ei olisi ollut mahdollista, joten mä hoidin potin! Kyllä vähän nauratti, kun suhailin purkki paidan sisällä ympäri kaupunkia! Itse toimenpidehän oli tosi helppo ja nopsaan ohi, enkä sitä edes jännittänyt. Miehen osuus oli lääkärin mukaan DYNAMIITTIA ja mun munasolu oli juuri irronnut, joten hän sanoi,että ajoitus on napakymppi. Loppu on sitten luonnon käsissä. Olisihan se ihanaa, että eka onnistuisi, mutta aika harvalla se onnistuu. Nyt toivotaan, että kuukautiset eivät ala!

Hyvä, että Evelina voit piikittää vatsaan! On varmaan paljon helpompaa! Kivaa maalauspäivää Tuulille, mullakin on työhuoneen maalaus edessä (täällä töissä kylläkin). Muutin juuri isompaan hu8oneeseen ja nämä valkoiset seinät kaipaavat selkeästi jotain piristystä :)

Kivaa päivää!! p.s. mä saan miehen tänään kotiin kahden viikon jälkeen, JEE!!

Vierailija
162/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa, että kaikki hyvin ja vielä tuollainen napakymppi ajoitus :) Aivan mahtavaa! ja vielä saat miehenkin kotiin, niin täydellinen päivä :) Nyt peukut ja varpaat pystyssä, että jatko on yhtä täydellistä :)

Mun osuus maalausurakasta ohi tällä erää. En yletä yläosiin, joten on odotettava miestä apuun. Itseasiassa en olis kyllä yhtään enempää jaksanut nyt. Tuntuu, että maha-asukki tarvitsee lepoa. Tuli taas sellainen "täysinäinen" olo.

Nyt voi mennä rauhassa päikkäreille, kun tuli tuo Sadun viesti ;) Yöunet jäi taas vajavaisiksi, joten joskus on nukuttava, olkoon se vaikka nyt ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullekin tarrasukkia matkaan ja vauvaliimalla höystettynä.

Jännää, miten lääkärit puhuu eri tavalla. Mulle on aina sanottu, että hyvä, rakkula ei ole vielä irronnut eli siittiöt valmiina kun irtoaminen tapahtuu. No mullahan olikin käynyt sitten niin, että se hemmetin rakkula irtoskin liian myöhään. Eli itsekin näkisin asian niin, että paras olisi kun rakkula olisi juuri irronnut niin siittiö pääsee suoraan maaliin niin sanotusti.

jos uskaltaisin niin pistäisin sen piikin vähän aikaisemmin, mutta tehdään nyt niin kuin lääköri sanoo.

Ja selässä rusahti oikein kunnolla kun kumarruin laittamaan ruokaa koiralle. Apua, nyt olen ihan hädässä. Yks tuttu vei just koiraa ulos ja mä yritän vaan levätä ja vähän kävellä tässä sisällä, mutta nyt pelottaa ja lujaa jos niksahtaa kokonaan. Hitsit kun ei saa sitä buranaa ottaa kun se auttais mua parhaiten. Muut lääkkeet vie kyllä vähän kipua, mutta ei poista tulehdusta. Miten mulla voi olla tällainen tuuri tämän ruodon kanssa...nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että pysyn sen verran kasassa että pääsen siihen inssiin. Selkä tuntui jo niin paljon paremmalta että olin ihan onnessani. Voi kökkö. Jä tänään pitää vielä valvoa puolille öin kun on se piikitys. No ehkä menen nukkumaan ja laitan vaan kellon sitten soimaan jos ei selkä jaksa pysyä hereillä.

Vierailija
164/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Evelina tota sun selkää! Toivottavasti lepo auttaa ja oot valmiina inssiin! Sehän onkin jo kohta, jännittääkö? Mä peukutan täällä, että kaikki kääntyisi parhain päin.

Meidän lääkäri sanoi, että inssi voidaan tehdä hieman ennen munasolun irtoamista tai sitten kun se on juuri irronnut. Hän vitsaili, että jos tämä onnistuu, niin saatte pojan, kun "poikasiittiöt" uivat nopeammin :)

Nyt täytyy pariksi viikoksi keksiä kaikkea tekemistä, niin ei ehdi laskeskella päiviä. Käytiin juuri kaupassa ja ostin pienen karkkipussin juhlan kunniaksi, no eipä se maailmaa kaada, zumbataan ja uidaan karkit viikonloppuna pois.

Rentouttavaa iltaa!

165/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Satu!

Tuo tieto helpotti. Luulin jo, että mulla tehdään väärin. Saanko kysyä millä klinikalla olet hoidossa? Minä olen fertinovalla ja olen kyllä ollut hyvin tyytyväinen muuten, paitsi etten ole vielä raskautunut, heh. Mutta siis henkilökunta aivan ihanaa ja homma muuten toiminut hyvin.

Entäpä jos mulla on sellaiset rakkulat jotka ei kertakaikkiaan tehoa tuohon pregnyliin vaan irtoavat sitten itsekseen kun irtoavat? Sittenhän ei mulla ivf toimisi ollenkaan kun siinä pitää kanssa irrottaa pregnylillä. Toisaalta sitten voisi vielä kokeilla inssiä omalla oviksella, mutta kun mulla tapaa se tapahtua aina viikonloppuisin niin siksi olen aina saanut sen piikin. Nää on näitä jos ja jos juttuja taas. joo siis selvästikin alkaa hermostuttamaan, mutta enemmänkin se, ettei vaan ruoto katkea. ja toisaalta mua jännittää se, että milloin se mun ovis nyt tulee tällä tehopiikillä. jos se tulisi ajallaan niin sittenhän mua vasta jännittääkin kun on kerrankin mahdollista onnistua tuo inssi. Taidan olla aikamoinen superjännittäjä. ilmankos olen kankeana...

Jännittää niin, ettei oikein ruokakaan maistu. Ja sitä mulle ei ole koskaan aiemmin tapahtunut, hih.

Ai niin Satu, koska sinä voit tehdä raskaustestin? Onko sullakin 14 päivää inssistä?

Mulle on aina sanottu niin vaikka oma kiertoni on noin 17 päivää inssistä. sitten kun mainitsen tämän niin sanovat että joo tee vaan sitten päivänä 17. Ota siitä sitten selvää.

jokos Tuuli meni nukkumaan? Kyllä on pikkuinen tarrannut kiinni ja kovaa kun noin jo väsyttää, ihanaa.

Mukavaa iltaa ja mie yritän pysyä hereillä vielä vajaat neljä tuntia ja kirjoitella tänne typeriä ajatuksia..

Vierailija
166/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla klinikalla! Aika hauskaa! :) Mulle sanottiin, että voin tehdä testin 2 vkon päästä keskiviikkona eli 14 pv:n päästä, mutta ajattelin venyttää sitä 4-5 päivällä, kun mun kierto heittelee 30-34 päivän välillä.

Tuuli onkin varmaan jo unten mailla, kauniita unia! Koita Evelina saada levättyä, että selkä leppyisi ja kaikki menisi nappiin perjantaina!!

167/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole mukavaa porukkaa siellä. Minä ainakin tykkään Sannasta, joka on mun omalääkäri. niklas on tosin joutunut tekemään mulle monta inssiä kun Sanna ei ole paikalla maanantaisin ja perjantaisin. Niklas on äärettömän taitava, mutta en aina ymmärrä sen huumoria. Siellä on joku Annika, kellä en ole ollut, mutta kerran jouduin Marikalle, aivan kamala kokemus. Runnoi sisuskalut ja oli muutenkin mun makuun kovin kylmä ja kalsea ihminen. Hoitajista mun mielestä Sini-Mari on aivan ykkönen, niin sympaattinen ja ihana. niitä muita en niin tunnekaan. Aika hassua, että käydään samassa paikassa. Nytkin perjantaina kun on se inssi niin sen tekee Niklas. Jos joudun Icsiin niin olen tässä arponut, että haluanko Sannan vai Niklaksen. Sanna on ihmisenä mukava ja pelottavassa tilanteessa ehkä kiva, että on sellainen ihminen tekemässä toimenpidettä. Toisaalta taas Niklas on niin taitava, tekee inssinkin täysin kivuttomasti. No toivottavati mun ei tarvitse niitä asioita miettiä vaan tärppää nyt.

Onneksi ei yhtään väsytä, pari tuntia vielä pistokseen. Selkäkin hiukan paremmalla tuulella, jaksan siis istua koneella, jeeee!

Vierailija
168/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni loppuilta maalausurakassa ja sitten vielä käytiin lenkillä.

En nytkään ehdi kunnolla kirjoittamaan, mutta Evelinalle rauhoitukseksi tulin huikkaamaan, että turha pelko irtoamisesta, jos ivf:ään menet. Selitän tarkemmin huomenna, miten mulla tehtiin.

Nyt yrität vähentää stressiä (helppo sanoa, tiedän ;) ), mutta kovasti vaikuttaa, että stressi pahentaa sun selkää. Toiset stressaa mahalla ja sinä vissiin selällä.

Asioilla on tapana järjestyä, on aikas hyvä sanonta :)

Huomenna lisää, nyt hyvää yötä :)

169/427 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pregnyl nimittäin. Onneksi sain laittaa sen vatsaan, sen verran ilkeältä tuntui. Sitä paitsi se hoitsu tais antaa mulle lihasta varten väärän piikin kun se oli yli 5 cm pitkä ja tuo vatsapiikki oli jotain reilut pari senttiä. Huh.

Elikkäs yks etappi taas ohitettu ja enää inssiä ja raskautumista vaille.

Ja niin totta Tuuli, minä selvästi stressaan selälläni. nyt kun sain pistettyä sen piikin niin yllättäen on taas aika hyvä olla. Kumma juttu. Tarttis varmaan kohta mennä jutustelemaan jonkin ammatti-ihmisen kanssa, että miten stressata vähemmän tai ainakin kanavoida se jonnekin muualle kuin selkään;-)

Nyt vihdoin hyvää yötä ja palataan taas linjoille aamulla!

170/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih olin eilen niin ylikierroksilla, että sain unen päästä kiinni vasta kolmen kieppeillä. Heräsin 8.30 kun koira oli sitä mieltä, että nyt riittää tää makoilu. Ihmeen pirteä olo vaikka nukkunut vähän. Huomenna se sitten on se suuri päivä. Yksi päivä enää jännitettävää...tai seuraavat kaksi viikkoa;-)

Onkos Tuulin raskausoireet lisääntyneet?

Aurinkoista päivää!

Vierailija
171/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikat sulla edessä Evelina! Tsemppiä koitokseen! Onko sulla tullut muuten vuotoa inssin jälkeen? Mulla tulee ihan vähän. Niklas on meidän lääkäri ja on kyllä tosi jees. Ekaksi mäkin pidin häntä vähän outona, mutta nyt osaa jo suhtautua hänen höpötykseen! Ei olla vielä tutustuttu hoitajiin, mutta kaikki vaikuttavat tosi mukavilta! Mies oli ihan rättiväsynyt, kun tuli eilen kotiin, mutta kotiinpaluu oli ilmeisen mieluinen, sillä laitettiin vielä luomusti hakemus vetämään :)

Kertoile Tuuli tuntemuksia!

Kivaa päivää!

Vierailija
172/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin kovin hyvän yön jälkeen. Olin taas hereillä monta tuntia. Oli jo rinnatkin sitä luokkaa kipeät, että oli pakko yöllä mennä laittamaan sellainen rintoja tukeva urheilutoppi päälle. Tuntui, että jos peittokin osui nänneihin, niin säpsähdin. Nyt sain kyllä aamusta nukuttua.

Hyvä, että sait pistettyä piikin. Viiden sentin piikki pakaraan...kuulostaa melko kamalalta. Mutta onneksi sait laittaa sen mahaan.

No, siitä ivf:stä. Ajattelin eilen vähän suoraviivaisesti näitä hoitoja. Tarvitaanhan siinäkin sitä pregnyliä irroittamaan niistä munarakkuloista se munasolu kellumaan siihen rakkulanesteeseen eli ajoitus on siinäkin tärkeä. Sen jälkeenhän ne munasolut kerätään siinä punktiossa. Ainakin siinä hoidossa sä sitten tiedät, saadaanko niitä talteen vai ei. Voihan olla, että sulla normisti tulee munasolut siihen "kelluntavaiheeseen", mutta eivät liiku tarpeeksi nopeasti kohtuun. Jospa tuo tuplapregnyl nyt antaa paremman lähtövauhdin ;)

Ihan niinkuin ultrankin jälkeen sun selkä oli taas parempi eli aika selvästi stressaat selällä etkä selästä eli onkin seuraus eikä syy ;) Minä ainakin liputan ammattiavun puolesta, silloin kun sille on tarvetta. Eron jälkeen kävin itse keskustelemassa terapeutin kanssa ja voin sanoa, että kannatti.

Olistaas hieno ilma ulkona. Menisköhän pesemään auton sisäpuolelta...kunhan pääsen tästä koneesta irti ;)

Aurinkoista torstaita kaikille! Evelinalle erityisen rauhallista ja stressitöntä päivää ennen sitä h-hetkeä. Luotetaan onnistumiseen. Se on ainoa, mitä me voidaan tehdä tässä vaiheessa. Etukäteen ei mietitä ikäviä asioita.

173/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä klinkalta soitettiin, että oliko mulla jotain ongelmia sen pistämisen kanssa. Olin siis laittanut s-postia lääkärille, et voinko pistää masuun kun piikki on niin iso. No, kävi ilmi, että olivat antaneet mulle väärän piikin. Elikkäs sen hurjan sekoituspiikin. No ilmankos oli niin iso. No kai se vatsastakin imeytyy niin kuin yleensä, mutta taaskaan tämä ei sitten ole minun vika jos ei rakkula irtoa oikeaan aikaan. Mielenkiintoista! Just kun pääsin kehumasta klinikkaa...

Selkä huutaa hoosiannaa ja olenkin nyt loppupäiväksi palkannut koiran hoitajan varmuuden vuoksi. Huomenna se on tähän aikaan jo ohi ja selkäkin sitten paranee. Olen alustavasti luvannut mennä huomenna ip maalaamaan ne veljen seinät, onneksi niitä ei ole kuin kolme. Ja hän tekee suojaus ja teippaushommat valmiiksi niin mun ei tarvitse kyykkiä. Inssin jälkeen kun ei vissiin tarvita mitään erityslepoa jos oikein muistan.

Tuuli tuo rintakipu ei tietysti ole kivaa jos vie yöunet, mutta toisaalta on niin sen merkki, että vauva kasvaa ja komistuu tai teidän tapauksessa kaunistuu;-)

Nyt taas lepoa kehiin...

Mitkäs on fiilikset Sadulla nyt hedelmöitettynä?

Vierailija
174/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus, jos olisit alkanut sillä sekoituspiikillä pistämään!!!??? Onneksi aloit epäillä ja vaihdoit tuohon mahapiikkiin. Minä laitoin mun tuplapregnylit vatsaan, ei edes puhuttu lihakseen laittamisesta.

Onko sun nyt ihan pakko mennä sinne veljelle maalaamaan heti inssin jälkeen? Vaikkei nyt maata tarvitsekaan sen jälkeen, mutta antaisit lepoa selällesi. Varmasti veli ymmärtäisi, ettei nyt ole paras mahdollinen hetki sinun kannalta.

Toivottavasti toi rintakipu oikeesti on tuota mitä sanoit ;) Itse vain luulen, että nämä tuplaluget ja estrogeeni yhdessä vaikutta tähän. Ei kai sitä vielä tässä vaiheessa muuten näin arat olis.

Ei edes viikkoa ole kulunut siirrosta ja tuntuu ikuisuudelta. Miten meneekin nämä piinapäivät näin hitaasti?! No onneksi on kuitenkin ollut mielekästä tekemistä.

Nyt sen vähemmän mielekkään tekemisen kimppuun, nimittäin siivoamisen. Auton jo imuroin, nyt on kämpän vuoro. Vois sitten pölyrättiäkin käyttää. Illalla sitten mökille saunomaan. Vieläköhän sitä uskaltais mennä mereen uimaan. Viime yönä täällä oli ollut jo hallaa.

175/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinäpä sen sanoit. siksi ajattelin, että kasaan kauheasti tekemistä itselleni, etten koko ajan kuuntele kroppaani, että kiinnittyykö vaiko ei vai mitä nyt tapahtuu. Mutta oikeassa ole, taas kerran, että olisi sulaa tyhmyyttä lähteä huhkimaan näin kipeällä selällä. jos se sitten napsahtaa niin ei ole kivaa kun siinä kohtaa ei voi oikein varmuuden vuoksi ottaa mitään muuta lääkettä kuin panadolia ja siitä ei ole mitään apua mulle. Eli saa nyt velipoika ymmärtää, ettei sisko kykene. Oon jo auttanut sitä niin paljon, aikuista miestä, että eiköhän olisi jo korkea aika opetella pärjäämään itse. Piste. On nääs viime aikoina mennyt tämä kuvio niin, että veli voi tehdä ihan mitä tahansa, kyllä sisko pelastaa. Vaan eipä pelasta enää. Sisko päätti, että on aika lakata stressaamasta toisen mokia ja alkaa elää omaa elämää. Onneksi veli sai asunnon ja työtä joten voin hyvillä mielin lakata huolehtimasta, ainakin konkreettisesti selälläni, heh. sorry tämä vuodatus, mutta tuo herra on ahdistanut aika lailla mun elämää ja nyt kun vihdoin helpottaa niin tunne on sanoin kuvaamattoman mahtava! Niin kuin olisi sata kiloa painoa pudonnut hartioilta tai selästä, hih.

Kohta pääsee nukkumaan ja huomenna sitten suuri päivä! Pitäkäähän peukkuja klo 11.40

Vierailija
176/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että kyllä perheenjäsenistään aina kantaa huolta, vaikka yrittää olla kantamatta! Hienoa, että veljesi asiat ovat selviämään päin ja voit täysillä keskittyä omiin asioihin. Selkeästi sulla on stressiselkä! Tuuli ja mä määrätään sulle rentoutumista ja lepoa! Ei mitään maalausjuttuja! :) Eihän se sisarrakkaus mihinkään katoa, vaikka välillä on itsekäs :)

Mulla on ihan normaali olo, sisällä jossain on pieni toivon kipinä, mutta muuten yritän olla rennosti ja tehdä ihan normaaleja juttuja. Päätin, että teen rt:n vasta syyskuun 9. pv jos kuukautiset eivät ole alkaneet siihen mennessä.

Huomenna on perjantai, ihanaa!

177/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on korkea aika alkaa huolehtimaan ensisijaisesti itsestä ja sitten vasta muista kohtuuden rajoissa. Ja toivottavasti kohta meillä kaikilla on se pikkunyytti, josta saadaan huolehtia loppuelämä. Se on mielekästä huolehtimista se.

Parasta perjantaita meille ikinä!

Vierailija
178/427 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se suti varmsti pysyy veljenkin kädessä.

Me ollaan oltu mökkeilemässä. Nyt vasta tultiin. En uskaltanut uida.

Evelinalle megapeukutukset huomenna klo 11.40 :)

Pitäkö Satu sun käyttää lugesteroneja nyt?

Nyt nukkumaan. Hyvää yötä ja kauniita unia :)

Vierailija
179/427 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelinalla jännät paikat käsillä....voisko jo lähteä, miettii hän. Vai olenko ihan väärässä ;) ?

Mä en kyllä ymmärrä, mihin mun yöunet on kadonnut. Eikä vielä ole edes täysikuu...kuuhullu olen ;) Olen nukkunut monta yötä huonosti. Eilen en edes ottanut päikkäreitä ja nukkumaan mennessä väsytti hurjasti. Vaan parissa tunnissa oli se väsymys nukuttuna. Nousin lukemaan ja sen jälkeen sain unen päästä kiinni. Ehkä mä haluan nauttia mieheni seurasta joka hetki enkä malta nukkua, vaan katselen, kun hän nukkuu ;)

Tälle illalle olis tiedossa rompemarkkinat. Ensimmäinen kerta mulle, kun on ihan uutta tällainen kiinnostus vanhoihin tavaroihin.

Vielä 10 minsaa pakollista lepoa ja sitten lähden hakemaan pihalta omenoita ja teen sellaista omena-marenkipaistosta. Kanamunat menossa vanhaksi, pitäähän ne käyttää ;)

Peukut on pystyssä Evelinalle. Tulehan sitten kertomaan kuulumiset :)

Se on perjantai. Nauttikaa siitä :)

180/427 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan tunnin päästä könyän taksiin. Selkä on huolestuttavan kipeä, mutta sain ihme kyllä nukutuksi. nyt vaan tsemppaan pari tuntia että pääsen yhes koos kotiinkin. Ja sitten rentoudun ja selkäkipu toivottavasti jää klinikalle. Vielä ei ole ovista tullut, ainakaan ns.ovislimoja. Saas nähdä mitä näyttää ultrassa. Pistin klo 23.30 eli pitäisi kaiken järjen mukaan juuri ollut irroonnut kun ultrataan. Mielenkiintoista.

Palaan asiaan kun pääsen kotiin sieltä. Nyt please selkä pysy vielä vähän aikaa kasassa please please..