Uimarannalla nähtyä:lihava nainen söi sipsejä, pienet lapset ilman valvontaa ja ilman aurinkosuojaa
Rannalla oli tänään parikin ihan reilusti lihavaa naista, ei vain mukavan muodokkaita vaan kunnolla ylipainoisia. Toinen sitten siinä uikkarissa istuessaan veteli sipsipussin tyhjäksi, olisi senkin ajan voinut käyttää uimiseen. Kuka muuten edes ottaa sipsejä rannalle? Ei tulisi itselle mieleenkään.
Sitten oli isompi lapsiseurue jota "vahtimassa" oli vain yksi aikuinen, sellainen keski-ikäinen mies. No tämä mies uiskenteli itse vähän kauempana järvellä, lapset keskenään lähempänä rantaa. Lapsia oli 6 joista yksi täysin uimataidoton, ja pari muuta jotka osasivat vähän polskia. Tällä uimataidottomalla (4-5v.) oli käsivarsikellukkeet, ja räpiköi niin syvässä vedessä ettei jalat yltäneet millään pohjaan. Kukaan ei katsonut mitä teki, välillä kaikki muut leikkivät ja sukeltelivat jossain kauempana. Sillä aikaa tämä pienin olisi hyvin ehtinyt painua veden alle.
Sitten oli myös vanhempi mies noin 3-vuotiaan lapsen kanssa. Lapsella uimarengas, josta sen kokoinen hulahtaa hetkessä läpi. No eikös nämäkin uiskennelleet niin syvällä että minulle vesi ulottui siellä leukaan asti. Mies ei siis pitänyt lapsesta kiinni tms. vieressä kyllä seisoi.
Ja sitten oli muutamia ihan pikkuisia, joilla ei näyttänyt olevan minkäänlaista suojaa aurinkoa vastaan. Tällä kertaa ei sentään näkynyt ketään itsensä tulipunaiseksi polttanutta, niitäkin on paljon viime päivinä näkynyt siellä rannalla.
Kommentit (71)
sipsinaisella ei ollut lapsia (poistui rannalta kavereidensa kanssa, kellään ei lapsia mukana). Enkä ole sitten kirjoittanut kaikkia noita viestejä missä alla on ap, joku muu on halunnut nyt tehdä pilaa aiheesta
T:ap
Lasten vahtimisesta olen sitä mieltä, että tosi kauan pitää lapsella ylttää jalat pohjaan uidessa tai aikuisen olla vieressä. Mutta se sipsejä syövä nainen varmaan istui siinä niitä lapsia katsomassa ja olisi mennyt pelastamaan jos olisi hätätilanteen nähnyt. Niin meitäkin järvenrannalla kasvaneita lapsena vahdittiin: joku aikuinen oli rannassa ja komensi välillä rannemmas tai muutoin vahti että kaikkien päät pysyy pinnalla.
Kellukkeiden suhteen oli sääntö, että jos ei ilman niitä osaa uida on pakko olla sopivassa mataluudessa. Aina. Hukkuminen olisi sen verran kurja juttu, että säännöt oli ihan syystä.
Mutta ap vois mennä itseensä ja vahtia sen oman syömisensä. Olispa kiva kun sunkin joka muru arvioitais täällä ja sun vaikka synttäreillä vetämät herkut sitten ruodittaisiin. Löysää pipoa, ap, älä ole dorka.
Töissä oli piiiitkä päivä, miesystävä haki mut suoraan töistä rannalle. Olin hikoillut kuin pieni possu kiireessä enkä kerennyt syömään mitään. Mies unohti jääkaappiin SALAATIN (kuvittele, salaattiateria LIHAVALLE naisystävälleen!) joka oli tarkoitus olla mulle evääksi.
Hirmunen nälkä eikä muuta evästä kuin miesystävän (on hoikka) sipsit. Niitä sitten puputin pahimpaan nälkään, niin, melkein koko pussin.
No hui kauhea, joku istui syömässä sipsiä, soitetaan nyt poliisille. Ap ihan tosissaan, koita hankkia elämääsi vähän enemmän sisältöä.
että varmaan itse sairastuu sydän- ja verisuonitauteihin pikapikaa, kun koko on stressitaso huipussaan toisten kyttäämisestä ja arvostelusta.
Aivan kammottava ihminen, joka haukankatseella skannaa ranta läpi löytääkseen itselleen mieluisia "epäkohtia" ruodittavaksi.
Ja sipsit ova juurikin rantaruokaa!
Taidan ensi kerralla ottaa mukaan oikein kaksi pussia.
Sittenkun huomaa, että joku pikkuinen esimerkiksi on pulassa niin rientää apuun. Ainakin näin toivon tässä tapahtuvan.
Sipsit muuten on hyvät helteellä, koska niissä on rusaast suolaa, joka hikoillessa voi jäädä puutteelliseksi ja aiheuttaa heikotusta.
Itse en kyllä sipsejä syäö pakkasellakaan.
Eikä mun lapset enää näin loppukesästä rasvoja tarvitse kun on jo hyvä rusketus suojana. Jos alkais punottaa, vetäisin vaatetta päälle.
T läski äitee
Toi sipsien syönti ja suolan saanti. Oletteko hyvät ihmiset kuulleet kivennäisvesistä ja vissystä? Saa suolaa samalla kun juo, niin ei tarvitse vedellä rasvaisia sipsejä.
Mullakin on tapana katsella ihmisiä ulkona ollessani. Ihan normaalia toimintaa. Ei tarvitse ottaa niin henkilökohtaisesti.
ovat oikein sydänverellä ja tuohtuneena kirjoitettu eli hän ottanut muiden ihmisten toiminnan hyvinkin henkilökohtaisesti. Mielestäni ei normaalin ihmisen toimintaa.
Toi sipsien syönti ja suolan saanti. Oletteko hyvät ihmiset kuulleet kivennäisvesistä ja vissystä? Saa suolaa samalla kun juo, niin ei tarvitse vedellä rasvaisia sipsejä.
Mullakin on tapana katsella ihmisiä ulkona ollessani. Ihan normaalia toimintaa. Ei tarvitse ottaa niin henkilökohtaisesti.
ovat oikein sydänverellä ja tuohtuneena kirjoitettu eli hän ottanut muiden ihmisten toiminnan hyvinkin henkilökohtaisesti. Mielestäni ei normaalin ihmisen toimintaa.
Mä en kyllä näe tuohtumuksia tai sydänveriä missään. Tuo lihavien naisten kommentointi ei ehkä kuulu asiaan, mutta noi lasten uimisesta tehdyt huomiot on musta ihan hyviä.
En ymmärrä, miksi kirjoituksesta pitäisi suuttua. Ihmiset selkeästi kokevat, että_heitä_arvostellaan, ei tuntemattomaksi jääneitä ihmisiä rannalla x.
oman kaukoputkensa kanssa tirkistelemässä muita.
Lainvalvonta tms. kuuluu viranomaisille ja jos rannalla nähdään jotain lain vastaista, on asia toinen, siihen asti kotikutoiset "rantavahdit" tukehtukoot goiji-marjoihinsa!
Mä en kyllä näe tuohtumuksia tai sydänveriä missään. Tuo lihavien naisten kommentointi ei ehkä kuulu asiaan, mutta noi lasten uimisesta tehdyt huomiot on musta ihan hyviä.
En ymmärrä, miksi kirjoituksesta pitäisi suuttua. Ihmiset selkeästi kokevat, että_heitä_arvostellaan, ei tuntemattomaksi jääneitä ihmisiä rannalla x.
Lasten vahtimisesta olen sitä mieltä, että tosi kauan pitää lapsella ylttää jalat pohjaan uidessa tai aikuisen olla vieressä. Mutta se sipsejä syövä nainen varmaan istui siinä niitä lapsia katsomassa ja olisi mennyt pelastamaan jos olisi hätätilanteen nähnyt. Niin meitäkin järvenrannalla kasvaneita lapsena vahdittiin: joku aikuinen oli rannassa ja komensi välillä rannemmas tai muutoin vahti että kaikkien päät pysyy pinnalla.
Kellukkeiden suhteen oli sääntö, että jos ei ilman niitä osaa uida on pakko olla sopivassa mataluudessa. Aina. Hukkuminen olisi sen verran kurja juttu, että säännöt oli ihan syystä.
Mutta ap vois mennä itseensä ja vahtia sen oman syömisensä. Olispa kiva kun sunkin joka muru arvioitais täällä ja sun vaikka synttäreillä vetämät herkut sitten ruodittaisiin. Löysää pipoa, ap, älä ole dorka.