Uimarannalla nähtyä:lihava nainen söi sipsejä, pienet lapset ilman valvontaa ja ilman aurinkosuojaa
Rannalla oli tänään parikin ihan reilusti lihavaa naista, ei vain mukavan muodokkaita vaan kunnolla ylipainoisia. Toinen sitten siinä uikkarissa istuessaan veteli sipsipussin tyhjäksi, olisi senkin ajan voinut käyttää uimiseen. Kuka muuten edes ottaa sipsejä rannalle? Ei tulisi itselle mieleenkään.
Sitten oli isompi lapsiseurue jota "vahtimassa" oli vain yksi aikuinen, sellainen keski-ikäinen mies. No tämä mies uiskenteli itse vähän kauempana järvellä, lapset keskenään lähempänä rantaa. Lapsia oli 6 joista yksi täysin uimataidoton, ja pari muuta jotka osasivat vähän polskia. Tällä uimataidottomalla (4-5v.) oli käsivarsikellukkeet, ja räpiköi niin syvässä vedessä ettei jalat yltäneet millään pohjaan. Kukaan ei katsonut mitä teki, välillä kaikki muut leikkivät ja sukeltelivat jossain kauempana. Sillä aikaa tämä pienin olisi hyvin ehtinyt painua veden alle.
Sitten oli myös vanhempi mies noin 3-vuotiaan lapsen kanssa. Lapsella uimarengas, josta sen kokoinen hulahtaa hetkessä läpi. No eikös nämäkin uiskennelleet niin syvällä että minulle vesi ulottui siellä leukaan asti. Mies ei siis pitänyt lapsesta kiinni tms. vieressä kyllä seisoi.
Ja sitten oli muutamia ihan pikkuisia, joilla ei näyttänyt olevan minkäänlaista suojaa aurinkoa vastaan. Tällä kertaa ei sentään näkynyt ketään itsensä tulipunaiseksi polttanutta, niitäkin on paljon viime päivinä näkynyt siellä rannalla.
Kommentit (71)
Ja aika monella muullakin, luulen ma. Meillä menee kuule 1v 7kk pelkillä käsivarsikellukkeilla pitkin järveä, ei takuulla yltä jalat ohjaan ja ei kyllä olla kiinni pitelemässä kokoajan. Ja 4v menee uimarenkaan kanssa myös ihan itsekseen, elämä on, toiset oppii nopsempaan kun toiset.
Mitä ihmettä mikään hysteerisyys rannalla auttaa? Pelkäämään vettä? Sitäpaitsi 4-5v on ihan normaali-ikä oppia uimaan ja ei sitä taitoa opi, jos siinä kokoajan häsöää vieressä. Ei se lapsi kuole jos olet muutaman metrin päässä.
Ja mistä sinä ap, heidän rasvansa tiedät, kävitkö tunnustelemassa ihoa vai peräti nuuskimassa? Kyllä me kotona rasvaillaan... Pois rannalta tuollaiset kyylät ja kahjot! HUH! Ihme, ettei omas hukkunut kun noin tarkkaan kyyläilit muiden, ilmeisen mukavaa rannalla oloa.. Onko se aika kuusta? :>
t. kamala, ylipainoinen, sipsinsyöjä-äiti. "rouskis,rouskis"
te kaikki saatte syövän ja kuolette pois, sillä aurinkorasvat ovat pahempia kuin aurinko
auttakaa nyt tyhmää, olen siis käsittänyt tämän aurinkosuojajutun koko elämäni ajan ihan väärin. Minä olen siis luullut, että aurinkovoidetta laitetaan iholle sen vuoksi että se kestäisi uv-säteilyä paremmin kuin suojaamaton iho. Tyhmänä olen myös ostanut jotain niveaa, itselleni vähäisempää suojakerrointa ja lapsille suurempaa. Kukaan meistä ei ole palanut, iho ei ole punoittanut eikä kellään ole merkkejä minkäänlaisesta uv-säteilyn liiallisesta saannista.
Ja nyt yhtäkkiä kaikkien näiden vuosien jälkeen käsitän että olen ostanut täysin väärää rasvaa. Olisi pitänyt tajuta ostaa sinkkitököttiä, mikropartikkeleita ja fysikaalisia voiteita. Olisi pitänyt ymmärtää viedä rahani apteekkiin eikä markettiin. Luoja, elämämme on nyt pilalla :(
koko kesänä. Eivät ole palaneet kertaakaan.
http://www.studio55.fi/artikkeli/1130015/
"Lääkäri Antti Heikkilä keskusteli maanantain Studio55.fi-lähetyksessä D-vitamiinista.
Antti Heikkilä muistutti, että liian matala D-vitamiinipitoisuus vaikuttaa jopa 200 taudin iskemiseen. Suositeltava D-vitaamiinin saantikeino on pillereiden lisäksi vanha kunnon kalanmaksaöljy.
Lisäksi D-vitamiinia saa tietenkin auringosta. Ja erityisesti juuri keskipäivän aikaan, jolloin oleskelua auringossa on perinteisesti kehotettu välttämään.
? Aurinkorasvat aiheuttavat syöpiä, Antti Heikkilä kuitenkin lataa.
Hän suositteleekin ennemmin kasvattamaan ihon luonnollista sietokykyä pikku hiljaa ilman aurinkovoiteita. Lisäksi korkea D-vitamiinipitoisuus suojaa palamiselta."
artikkelin, jossa todettiin että enää lapsille ei suositellakaan välttämättä yksinomaan fysikaalista aurinkosuojaa kuten parisen vuotta sitten. Tarkkoja perusteluja en muista, mutta yritän etsiä tuon jutun käsiini.
omat lapset eivät tällä kertaa olleet mukana. Kellukkeisiin en luottaisi pätkän vertaa, ja niillähän on kamalan epämukava yrittää uidakin vielä kun vain kädet pysyvät pinnalla ja muu vartalo vajoaa. Ei tarvitse olla hysteerinen, mutta kunnes osaa uida, kannattaisi pysytellä vain sen syvyisessä vedessä että jalat yltävät pohjaan.
T:ap
Ja aika monella muullakin, luulen ma. Meillä menee kuule 1v 7kk pelkillä käsivarsikellukkeilla pitkin järveä, ei takuulla yltä jalat ohjaan ja ei kyllä olla kiinni pitelemässä kokoajan. Ja 4v menee uimarenkaan kanssa myös ihan itsekseen, elämä on, toiset oppii nopsempaan kun toiset.
Mitä ihmettä mikään hysteerisyys rannalla auttaa? Pelkäämään vettä? Sitäpaitsi 4-5v on ihan normaali-ikä oppia uimaan ja ei sitä taitoa opi, jos siinä kokoajan häsöää vieressä. Ei se lapsi kuole jos olet muutaman metrin päässä.
Ja mistä sinä ap, heidän rasvansa tiedät, kävitkö tunnustelemassa ihoa vai peräti nuuskimassa? Kyllä me kotona rasvaillaan... Pois rannalta tuollaiset kyylät ja kahjot! HUH! Ihme, ettei omas hukkunut kun noin tarkkaan kyyläilit muiden, ilmeisen mukavaa rannalla oloa.. Onko se aika kuusta? :>
t. kamala, ylipainoinen, sipsinsyöjä-äiti. "rouskis,rouskis"
Siis miten ne eivät olisi rantaruokaa ihan yhtälailla kuin esim. pähkinät, keksit, voileivät jne? Siis rantaruokaa on se mitä kukin haluaa mukaan ottaa, ei ole olemassa mitään KATEGORIAA "rantaruoat". Aika naurettavaa on siis tekstisi.
Ja itse tässä pari iltaa sitten kärsin kuumuuden aiheuttamasta päänsärystä: söin hieman sipsejä ja särky hävisi. Ja huom! Olin syönyt normaalisti päivän aikana, hikoillut kyllä runsaasti. Eli minä ainakin ota tästä lähin sipsejä helteellä.
näin aiheen sivusta: miten totutellaan jos ei koskaan rusketu ja aina palaa? 5min auringossa ja palaa. Iho parenee, 5min auringossa ja palaa. Tai jos ottaa vielä varovaisemmian ja on vain pari minuuttia ei pala mutta ei totukaan ja seuraavan kerran kun on sen 5min niin palaa. Ja kalaöljy+d-vitamiini on käytössä ympäri vuoden.
koko kesänä. Eivät ole palaneet kertaakaan.
<a href="http://www.studio55.fi/artikkeli/1130015/" alt="http://www.studio55.fi/artikkeli/1130015/">http://www.studio55.fi/artikkeli/1130015/</a>
"Lääkäri Antti Heikkilä keskusteli maanantain Studio55.fi-lähetyksessä D-vitamiinista.
Antti Heikkilä muistutti, että liian matala D-vitamiinipitoisuus vaikuttaa jopa 200 taudin iskemiseen. Suositeltava D-vitaamiinin saantikeino on pillereiden lisäksi vanha kunnon kalanmaksaöljy.
Lisäksi D-vitamiinia saa tietenkin auringosta. Ja erityisesti juuri keskipäivän aikaan, jolloin oleskelua auringossa on perinteisesti kehotettu välttämään.
? Aurinkorasvat aiheuttavat syöpiä, Antti Heikkilä kuitenkin lataa.
Hän suositteleekin ennemmin kasvattamaan ihon luonnollista sietokykyä pikku hiljaa ilman aurinkovoiteita. Lisäksi korkea D-vitamiinipitoisuus suojaa palamiselta."
se nainen rannalla söi koko pussin
T:ap, joka sanoo edelleenkin että sipsit eivät ole rantaruokaa, eikä kyllä oikein mitään muutakaan ruokaa, sen verran epäterveellisiä ovat
Siis miten ne eivät olisi rantaruokaa ihan yhtälailla kuin esim. pähkinät, keksit, voileivät jne? Siis rantaruokaa on se mitä kukin haluaa mukaan ottaa, ei ole olemassa mitään KATEGORIAA "rantaruoat". Aika naurettavaa on siis tekstisi.
Ja itse tässä pari iltaa sitten kärsin kuumuuden aiheuttamasta päänsärystä: söin hieman sipsejä ja särky hävisi. Ja huom! Olin syönyt normaalisti päivän aikana, hikoillut kyllä runsaasti. Eli minä ainakin ota tästä lähin sipsejä helteellä.
omat lapset eivät tällä kertaa olleet mukana. Kellukkeisiin en luottaisi pätkän vertaa, ja niillähän on kamalan epämukava yrittää uidakin vielä kun vain kädet pysyvät pinnalla ja muu vartalo vajoaa. Ei tarvitse olla hysteerinen, mutta kunnes osaa uida, kannattaisi pysytellä vain sen syvyisessä vedessä että jalat yltävät pohjaan. T:ap
Ja aika monella muullakin, luulen ma. Meillä menee kuule 1v 7kk pelkillä käsivarsikellukkeilla pitkin järveä, ei takuulla yltä jalat ohjaan ja ei kyllä olla kiinni pitelemässä kokoajan. Ja 4v menee uimarenkaan kanssa myös ihan itsekseen, elämä on, toiset oppii nopsempaan kun toiset. Mitä ihmettä mikään hysteerisyys rannalla auttaa? Pelkäämään vettä? Sitäpaitsi 4-5v on ihan normaali-ikä oppia uimaan ja ei sitä taitoa opi, jos siinä kokoajan häsöää vieressä. Ei se lapsi kuole jos olet muutaman metrin päässä. Ja mistä sinä ap, heidän rasvansa tiedät, kävitkö tunnustelemassa ihoa vai peräti nuuskimassa? Kyllä me kotona rasvaillaan... Pois rannalta tuollaiset kyylät ja kahjot! HUH! Ihme, ettei omas hukkunut kun noin tarkkaan kyyläilit muiden, ilmeisen mukavaa rannalla oloa.. Onko se aika kuusta? :> t. kamala, ylipainoinen, sipsinsyöjä-äiti. "rouskis,rouskis"
ne ei ole laisinkaan epämukavat, ainakaan meidän muksujen mielestä. Jos sun nirsoperseilles ei kelpaa niin se on voi voi. Minä luotan kellukkseisiin, sitä vartenhan ne on tehty. Hukkuu niitä uimataitioisia aikuisiakin, ihan selvinpäinkin.
omat lapset eivät tällä kertaa olleet mukana. Kellukkeisiin en luottaisi pätkän vertaa, ja niillähän on kamalan epämukava yrittää uidakin vielä kun vain kädet pysyvät pinnalla ja muu vartalo vajoaa. Ei tarvitse olla hysteerinen, mutta kunnes osaa uida, kannattaisi pysytellä vain sen syvyisessä vedessä että jalat yltävät pohjaan. T:ap
Ja aika monella muullakin, luulen ma. Meillä menee kuule 1v 7kk pelkillä käsivarsikellukkeilla pitkin järveä, ei takuulla yltä jalat ohjaan ja ei kyllä olla kiinni pitelemässä kokoajan. Ja 4v menee uimarenkaan kanssa myös ihan itsekseen, elämä on, toiset oppii nopsempaan kun toiset. Mitä ihmettä mikään hysteerisyys rannalla auttaa? Pelkäämään vettä? Sitäpaitsi 4-5v on ihan normaali-ikä oppia uimaan ja ei sitä taitoa opi, jos siinä kokoajan häsöää vieressä. Ei se lapsi kuole jos olet muutaman metrin päässä. Ja mistä sinä ap, heidän rasvansa tiedät, kävitkö tunnustelemassa ihoa vai peräti nuuskimassa? Kyllä me kotona rasvaillaan... Pois rannalta tuollaiset kyylät ja kahjot! HUH! Ihme, ettei omas hukkunut kun noin tarkkaan kyyläilit muiden, ilmeisen mukavaa rannalla oloa.. Onko se aika kuusta? :&gt; t. kamala, ylipainoinen, sipsinsyöjä-äiti. "rouskis,rouskis"
ne ei ole laisinkaan epämukavat, ainakaan meidän muksujen mielestä. Jos sun nirsoperseilles ei kelpaa niin se on voi voi. Minä luotan kellukkseisiin, sitä vartenhan ne on tehty. Hukkuu niitä uimataitioisia aikuisiakin, ihan selvinpäinkin.
näin aiheen sivusta: miten totutellaan jos ei koskaan rusketu ja aina palaa? 5min auringossa ja palaa. Iho parenee, 5min auringossa ja palaa. Tai jos ottaa vielä varovaisemmian ja on vain pari minuuttia ei pala mutta ei totukaan ja seuraavan kerran kun on sen 5min niin palaa. Ja kalaöljy+d-vitamiini on käytössä ympäri vuoden.
oli kalanmaksaöljy käytössä, vasta vuoden sisällä vaihdettu kalaöljyyn, eikä se kalanmaksaöljy toiminut sen paremmin, iho paloi hetkessä
Ja aika monella muullakin, luulen ma. Meillä menee kuule 1v 7kk pelkillä käsivarsikellukkeilla pitkin järveä, ei takuulla yltä jalat ohjaan ja ei kyllä olla kiinni pitelemässä kokoajan. Ja 4v menee uimarenkaan kanssa myös ihan itsekseen, elämä on, toiset oppii nopsempaan kun toiset. Mitä ihmettä mikään hysteerisyys rannalla auttaa? Pelkäämään vettä? Sitäpaitsi 4-5v on ihan normaali-ikä oppia uimaan ja ei sitä taitoa opi, jos siinä kokoajan häsöää vieressä. Ei se lapsi kuole jos olet muutaman metrin päässä. Ja mistä sinä ap, heidän rasvansa tiedät, kävitkö tunnustelemassa ihoa vai peräti nuuskimassa? Kyllä me kotona rasvaillaan... Pois rannalta tuollaiset kyylät ja kahjot! HUH! Ihme, ettei omas hukkunut kun noin tarkkaan kyyläilit muiden, ilmeisen mukavaa rannalla oloa.. Onko se aika kuusta? :&amp;gt; t. kamala, ylipainoinen, sipsinsyöjä-äiti. "rouskis,rouskis"
nirsoperse.
nirso, mutta onpahan ainakin selluton ja hyvännäköinen perse, toisin kuin sipsinsyöjillä
Ja aika monella muullakin, luulen ma. Meillä menee kuule 1v 7kk pelkillä käsivarsikellukkeilla pitkin järveä, ei takuulla yltä jalat ohjaan ja ei kyllä olla kiinni pitelemässä kokoajan. Ja 4v menee uimarenkaan kanssa myös ihan itsekseen, elämä on, toiset oppii nopsempaan kun toiset. Mitä ihmettä mikään hysteerisyys rannalla auttaa? Pelkäämään vettä? Sitäpaitsi 4-5v on ihan normaali-ikä oppia uimaan ja ei sitä taitoa opi, jos siinä kokoajan häsöää vieressä. Ei se lapsi kuole jos olet muutaman metrin päässä. Ja mistä sinä ap, heidän rasvansa tiedät, kävitkö tunnustelemassa ihoa vai peräti nuuskimassa? Kyllä me kotona rasvaillaan... Pois rannalta tuollaiset kyylät ja kahjot! HUH! Ihme, ettei omas hukkunut kun noin tarkkaan kyyläilit muiden, ilmeisen mukavaa rannalla oloa.. Onko se aika kuusta? :&amp;amp;gt; t. kamala, ylipainoinen, sipsinsyöjä-äiti. "rouskis,rouskis"
nirsoperse.
kyllä aika pelottavalta:
Istuu syrjässä maanisesti tuijottelemassa sipsejä syövää rouvaa. Lähtee uimaan, pää on kuitenkin edelleen käännettynä tuohon perunalastuja popsivaan naiseen. Ohi mennessään sähisee: "sipsit eivät ole rantaruokaa, senkin paksukainen". Vedessä ap hivuttautuu tarkkailemaan lapsia, kuitenkin jatkuvasti vilkuillen myös rannalle. Ap tarkastaa lasten uimavälineet, utelee huoltajasta (joka sattuu uimaan hiukan kauempana), sen jälkeen siirtyy piinaamaan vanhempaa miestä ja pikkulasta vähän kauempana rannasta.
Takaisin rannalle palatessaan ap nipistelee muutamaa pikku-uimaria tunteakseen ja analysoidakseen aurinkorasvan, nuuhkaisee, nyrpistelee nenäänsä ja jatkaa omalle paikalleen. Matkalla huomaa kauhukseen että sipsinainen on syönyt koko pussin tyhjäksi.
Näitkö kuinka otin yhdestä lapsesta pienen voidenäytteen puulastalla talteen vedenkestävään muovipussiin, jotta voin kotona tarkemmin analysoida minkälaista rasvaa käyttivät.
kyllä aika pelottavalta:
Istuu syrjässä maanisesti tuijottelemassa sipsejä syövää rouvaa. Lähtee uimaan, pää on kuitenkin edelleen käännettynä tuohon perunalastuja popsivaan naiseen. Ohi mennessään sähisee: "sipsit eivät ole rantaruokaa, senkin paksukainen". Vedessä ap hivuttautuu tarkkailemaan lapsia, kuitenkin jatkuvasti vilkuillen myös rannalle. Ap tarkastaa lasten uimavälineet, utelee huoltajasta (joka sattuu uimaan hiukan kauempana), sen jälkeen siirtyy piinaamaan vanhempaa miestä ja pikkulasta vähän kauempana rannasta.
Takaisin rannalle palatessaan ap nipistelee muutamaa pikku-uimaria tunteakseen ja analysoidakseen aurinkorasvan, nuuhkaisee, nyrpistelee nenäänsä ja jatkaa omalle paikalleen. Matkalla huomaa kauhukseen että sipsinainen on syönyt koko pussin tyhjäksi.
Mitä tapahtuu kun nainen kituuttaa nälkärajalla ja kieltää itseltään kaiken nautinnollisen?
nirso, mutta onpahan ainakin selluton ja hyvännäköinen perse, toisin kuin sipsinsyöjillä T:ap
Ja aika monella muullakin, luulen ma. Meillä menee kuule 1v 7kk pelkillä käsivarsikellukkeilla pitkin järveä, ei takuulla yltä jalat ohjaan ja ei kyllä olla kiinni pitelemässä kokoajan. Ja 4v menee uimarenkaan kanssa myös ihan itsekseen, elämä on, toiset oppii nopsempaan kun toiset. Mitä ihmettä mikään hysteerisyys rannalla auttaa? Pelkäämään vettä? Sitäpaitsi 4-5v on ihan normaali-ikä oppia uimaan ja ei sitä taitoa opi, jos siinä kokoajan häsöää vieressä. Ei se lapsi kuole jos olet muutaman metrin päässä. Ja mistä sinä ap, heidän rasvansa tiedät, kävitkö tunnustelemassa ihoa vai peräti nuuskimassa? Kyllä me kotona rasvaillaan... Pois rannalta tuollaiset kyylät ja kahjot! HUH! Ihme, ettei omas hukkunut kun noin tarkkaan kyyläilit muiden, ilmeisen mukavaa rannalla oloa.. Onko se aika kuusta? :&amp;amp;amp;gt; t. kamala, ylipainoinen, sipsinsyöjä-äiti. "rouskis,rouskis"
nirsoperse.
sinä taasen olet lukutaidoton. Onneksi mulla on ihana mies, joka haluaa minua muutamista ylimääräisistä kurveista huolimatta ;)
Eikö hoikat syö sipsejä? Sulla on aika ankea tuttavapiiri, jos tosiaan olet tuollaisen kuvan saanut. :D Vaan mitäpä muuta moiselta kyttäävältä nipolta voisi odottaakaan...
auttakaa nyt tyhmää, olen siis käsittänyt tämän aurinkosuojajutun koko elämäni ajan ihan väärin. Minä olen siis luullut, että aurinkovoidetta laitetaan iholle sen vuoksi että se kestäisi uv-säteilyä paremmin kuin suojaamaton iho. Tyhmänä olen myös ostanut jotain niveaa, itselleni vähäisempää suojakerrointa ja lapsille suurempaa. Kukaan meistä ei ole palanut, iho ei ole punoittanut eikä kellään ole merkkejä minkäänlaisesta uv-säteilyn liiallisesta saannista.
Ja nyt yhtäkkiä kaikkien näiden vuosien jälkeen käsitän että olen ostanut täysin väärää rasvaa. Olisi pitänyt tajuta ostaa sinkkitököttiä, mikropartikkeleita ja fysikaalisia voiteita. Olisi pitänyt ymmärtää viedä rahani apteekkiin eikä markettiin. Luoja, elämämme on nyt pilalla :(