Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olettko sitten käyneet syömässä TODELLA hienossa ravintolassa?

Vierailija
16.07.2010 |

Täällä naureskeltiin ABC:lle syömään menossa olevalle pariskunnalle. Kuinka moni on täällä sitten käynyt syömässä oikeasti hyvässä ravintolassa ja kertokaa nyt mitkä niitä av hyväksyttyjä paikkoja on?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://eat.fi/helsinki/chez-dominique

Teriyaki Salmon 21,50 €

Teriyaki paistettua lohta, paahdettua punajuuripyrettä ja parmesanvaahtoa/

Teriyaki fried salmon, beetroot pure and parmesan foam

Lemon Chicken 18,50 €

Friteerattua kanaa, Sweet’n Sour- kastiketta ja Cashew pähkinäriisiä/

Deep fried chicken, Sweet’n Sour sauce and Cashew rice

Black Beef 26,80 €

Mustapapukastikkeella glaseerattua marmorihärkää, ranskalaisia perunoita ja lakritsi- lime kastiketta/

Marbled fillet of beef glased with black been sauce and licorice-lime sauce

Vierailija
22/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on muistaakseni kaksi Michelinin tähteä. Halusimme varta vasten tietää, onko se oikeasti niin hienoa. Oli se kyllä aika hienoa. Kyseessä on kalaravintola ja annokset olivat kiistämättä kauniita ja herkullisia. Parasta oli kuitenkin palvelu. Se oli ystävällistä ja asiantuntevaa, asiakkaan jatkuvasti huomioon ottavaa. Sitä paitsi käsilaukulle oli erikseen oma palli tuolini vieressä :) joten sitä ei tarvinnut laskea lattialle.

Vierailija
24/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyon merkeissa olen kaynyt tasokkaissa ravintoloissa ympari eurooppaa, mutta vapaa-ajalla raahaan perseeni mieluusti makkariin tms. Mielestani yliarvostettua.

Vierailija
25/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hienossa ravintolassa mm. Pariisissa ja Lontoossa, mutta olen käynyt myös ABC:llä.

Minä olen siitä erikoinen eläjä, että tykkään vaihtelusta ja monentyyppisistä paikoista :)

Vierailija
26/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokkaan (7 tahtea) hotellin tasokkaissa ravintoloissa.

Vierailija
27/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettua paprikaa ja vuohenjuustocréme

minibruschetta leivällä

* * *

Paistettuja kampasimpukoita ja jättiläiskatkaravunpyrstöjä,

vihersalaattia ja sitruuna-basilikavinegrettiä

* * *

Lehtipersiljalla ja valkosipulilla maustettua helmikananrintaa, varhaiskasviksia a´la Chefs ja herkkutattikastiketta

* * *

Vanilja pannacotta, limesokeroituja mansikoita

ja vadelmakastiketta

Kaikki kokattuna lähi-ja luomuruuasta täydellisyyttä hipoen, visuaalisesti täydellisinä ja pilkulleen oikein tarjoiltuna viinin kanssa, joka tukee täydellistä makuelämystä.

Kuivaa pihviä ei saa todella hienosta ravintolasta koskaan!

Vierailija
28/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellarikrouvi, Postres, G.W.Sundmans, Sipuli, Vespa. Espoossa Hvitträskissä on ihana tunnelma ja ihana ruoka

Vierailija
29/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdettua paprikaa ja vuohenjuustocréme

minibruschetta leivällä

* * *

Paistettuja kampasimpukoita ja jättiläiskatkaravunpyrstöjä,

vihersalaattia ja sitruuna-basilikavinegrettiä

* * *

Lehtipersiljalla ja valkosipulilla maustettua helmikananrintaa, varhaiskasviksia a´la Chefs ja herkkutattikastiketta

* * *

Vanilja pannacotta, limesokeroituja mansikoita

ja vadelmakastiketta

Kaikki kokattuna lähi-ja luomuruuasta täydellisyyttä hipoen, visuaalisesti täydellisinä ja pilkulleen oikein tarjoiltuna viinin kanssa, joka tukee täydellistä makuelämystä.

Kuivaa pihviä ei saa todella hienosta ravintolasta koskaan!

Vierailija
30/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ruoka oli monin puolin pettymys. Ja lasten annos oli surkea.

Vierailija
31/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Lontoossa, Pariisissa sekä Helsingissä ravintoloissa, joilla on Michelin tähtiä. Olen myös usein automatkoilla pysähtynyt ABC:lle syömään ja menen varmasti uudelleenkin:)

Vierailija
32/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tornissa, Savoyssa ja Palacessa

Vierailija
33/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös ABC:llä. Enkä koskaan menis edes vertailemaan niitä. Eihän niiden ole tarkoituskaan kilpailla keskenään. Yksi tosi hyvä, laaturavintola Suomessa on Roux Lahdessa. Lähiruokaa tyylikkäästi.

Vierailija
34/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis syödä niin, että joku koko ajan vahtaa selän takana!!:O Mieluummin käyn vaikka siellä abc:llä tai jossain ei niin hienossa ravintolassa. Hienostelu kalliissa ravintolassa tuntuu niin teennäiseltä.

Vierailija
35/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruoka on ollut hyvää :-), miljöökin ihan kiva ja viinitkin vallan mallikkaita.

Mutta en ole niin snobi,että naureskelisin toisten ABC syömisille tai muillekaan syömisille. Katsos kun minä käyn syömässä hyvin ihan omaksi nautinnokseni, en siksi että se olisi jotenkin hienoa tai muille mainostettavaa :-).

Koska en edusta työkseni kukkaro kyllä rajoittaa tätä iloa, eli kovin montaa kertaa vuodessa ei tule syötyä ns. kunnolla ulkona - jos olemme pariskuntana rahaa kuluu noin 200 euroa, jos minä yksin kavereiden kanssa pääsen alle satasella. Eikä minulla ole moiseen usein varaa :).

Vierailija
36/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös ABC:llä. Enkä koskaan menis edes vertailemaan niitä. Eihän niiden ole tarkoituskaan kilpailla keskenään. Yksi tosi hyvä, laaturavintola Suomessa on Roux Lahdessa. Lähiruokaa tyylikkäästi.

on erittäin hyvä, samojen heppujen ravintola on saariselällä, petronella, loistavaa ruokaa sielläkin!

Vierailija
37/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palvelu on sellaista, että tarjoilijan ei tarvitse vahdata selkäsi takana, koska hän muistaa, milloin toi sinulle ruoan ja milloin viimeksi kaatoi juomaa. Hän TIETÄÄ, milloin olet valmis tai tarvitset lisää juotavaa, ja hän tulee paikalle täsmälleen silloin. Tämä on mahdollista, kun henkilökuntaa on riittävästi ja he tietävät mitä tekevät.

Vierailija
38/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama sellainen paikka että piti ihan katsoa että on fiksut vaatteet päällä. Tampereella Hella ja Huone.

Vierailija
39/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja monet hienot ravintolat on tullut kierrettyä miehen kanssa -lähinnä edustusillallisia.

Silti parhaimmat ruokailumuistot on vaatimattomista ja konstailemattomista paikoista, kuten pieni majatalo puolen yön aikaan Paraguayin maaseudulla tai vaikkapa se surullisen kuuluisa ABC (olin silloin rahaton opiskelija ja tarjottu illallinen matkan varrella pitkän ja rankan päivän jälkeen oli ihana yllätys).

Vierailija
40/52 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ravintolan tarvitse olla mikään megakallis tai kuuluisa että sieltä saisi hyvää ruokaa, mutta kaipaan vähän enemmän tunnelmaa ja rauhallista ympäristöä kuin mitä jollain ABC:llä on

kun me ei kaivata mitään prameita puitteita. Niitä on niin nähty, joten Abbari kelpaa loistavasti.

Mut ehkä me vaan ollaan sit jo niin vanhoja miehen kanssa =D

meen kans mielummin ABC:lle ku johki jäykkään hienoon ravintolaan.Ne ei oo mua varten.

Siis saisin hepulit jos joku tarjoilija seisois mun seläntakana ku syön,voi itku!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän