Jokainen kahden lapsen äiti on kateellinen kun naapuriin syntyy kolmas vauva
Näin se vaan on. Monilla ei ole rahaa hankkia kolmea lasta. Meilläpä on.
-onnellinen äiti rv 26+4-
Kommentit (76)
-erittäin varakas ja onnellinen kuuden äiti-
Näin se vaan on. Monilla ei ole rahaa hankkia kolmea lasta. Meilläpä on. -onnellinen äiti rv 26+4-
Mun mielestä on niin ihanaa kun lapset on jo isompia, teini ja varhaisteini. Ei tulis mieleenkään aloittaa enää alusta ja rahan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Joku teinikö siellä provoilee kesälomansa kuluksi?
ap
Olen iloinen, että omat 2 alkavat olla jo sen verran isoja, että elämä on helppoa. Tosin parisuhde on aivan pielessä, että en senkään vuoksi haluaisi enempää.
ap
ja jättää vastaamatta näille kaheleille "yleisten totuuksien" laukojille?
Mä en oo tiennytkään että lapsia tehdäänkin vasta sitten kun niihin on varaa. Mä olen aina luullut että ne tehdään rakkaudesta ja siitä että halutaan lapsi.
Ja onhan sitä sanontakin että "lapsi tuo tullessaan leivän pöytään" tai joku tollainen.
Vähemmälläkin pärjää ihan hyvin, mutta se vaatii kyllä vähän sitä että osaa fiksusti hoitaa raha-asiat ja kauppareissut.
Näin se vaan on. Monilla ei ole rahaa hankkia kolmea lasta. Meilläpä on. -onnellinen äiti rv 26+4-
Huih, itse säälin sitä naapuria.
Onko helle pistänyt pään sekaisin sullakin? =)
Haet jotain pönkitystä itsetunnollesi täältä sillä, että sulle on tulossa kolmas lapsi?
Mulle on tulossa toinen lapsi ja ihan oma päätökseni on se, että tämä on viimeinen. Ei raha-asioiden vuoksi, vaan siksi että kaksi on hyvä määrä mun ja mieheni mielestä.
Eli siis en ole/olisi katellinen sulle. Mistään. =)
Anteeksi nyt vaan kamalasti.
Olettepa köyhiä, meille onkin tulossa kuudes:D
Kyllä minuakin lähinnä säälittää. Ja kivaahan se on tukien kanssa elää ja tehtailla pentuja.
minä olen iloinen siitä jos naapuri tai kaveri saa kolmannen/neljännen/viidennen... lapsen.
Itse olen saanut 2 lasta ja tiedän etteivät voimani/hermoni riittäisi useamman hoitamiseen.
Ei ole tarvetta olla kateellinen =)
Mä en oo tiennytkään että lapsia tehdäänkin vasta sitten kun niihin on varaa. Mä olen aina luullut että ne tehdään rakkaudesta ja siitä että halutaan lapsi. Ja onhan sitä sanontakin että "lapsi tuo tullessaan leivän pöytään" tai joku tollainen. Vähemmälläkin pärjää ihan hyvin, mutta se vaatii kyllä vähän sitä että osaa fiksusti hoitaa raha-asiat ja kauppareissut.
Kyllä lapset maksavat ja niihin tulee olla vara. Ällöttävää ihmiset, jotka latelevat mitään sanomattomia loruja "lapsi tuo leivän tullessaan" ja sitten hakevat sossusta apuja ja ajattelevat, että muiden tulee veromarkoilla elättää. Ei ole olemassa sellaista kuin ilmainen ateria. Jokaisen tulisi nykyaikana miettiä mihin omat varat ja voimat riittää...siinä on minun mielestä järkeä.
joille on tulossa se neljäs tai viides lapsi ja vielä uusi talo ja lomamatkat, eikä rahat ole edes lopussa...? Tai onko yhden lapsen vanhemmat kateellisia 2+ lasten vanhemmille, kun niillä on selvästi enemmän rahaa... Oletko ap sitä mieltä, että raha tosiaan on ainoa syy, miksi lapsia ei jossain perheessä ole lainkaan tai vähemmän kuin jollain toisella, haloo ap.
jotka olen jo saanut. Auto olisi ihan täynnä, kun pitäisi tukkia 3 lasta takapenkille. Nyt on hyvä kun on yksi tyttö ja yksi poika. Tämä on hyvä kokoonpano matkustella ym. Kotona on tilaa, kun ei tarvitse joka nurkkaan tunkea muksua nukkumaan vaan on ylimääräinen vieras- sekä työhuone.
Mua lähinnä säälittää ne useampimuksuiset. Usein näkee, että äiti on vähän liian väsynyt ja lapsille puhutaan lähinnä tiuskimalla ja huutamalla.
Meille on kuudes tulossa, tulot epäsäännölliset ja pienet. Ja sossusta ei haeta mitään. Vanhin on 16v ja voin sanoa että ei niihin nyt niin paljon rahaa mene. Kaiken ovat saaneet mitä muutkin.
Eri asia jos vanhemmilla tarve leveillä lapsillaan ja näiden merkkivaatteilla ja kalliilla harrastuksilla. Meillä ei sellaista tarvetta ole.
Valitettavasti olin kateellinen, toki myös onnellinen heidän puolestaan, kun kaverit/naapurit sai kolmansia. Meillä miehen kanssa oli sovittu kolmesta lapsesta jo seurustelun alussa. Kahden jälkeen teetätti itselleen kuitenkin sterilisaation, minulta lupaa kysymättä. Se aiheutti minulla katkeruutta ja kateutta. "Että miksi kaikki muut, mutta minä en KOSKAAN?!" Olen tosi lapsirakas ja perhekeskeinen, vauvakuume vaivasi jatkuvasti.
Koeputkihedelmöityksen kautta saatiin kolmas, kun mies muuttikin mieltään(!).
Kyllä hienoista kateutta havaitsin parilla naisella tuolloin, ja toinen heistä saikin kolmannen siitä 1,5 vuoden päästä...
Nyt hieman säälin jopa pienten lasten vanhempia. Ainakin jos ovat tosi väsyneitä ja vauva itkuinen. Neljännestä haaveilin, mutta on ainakin miehen vaihto edessä. Tämän nykyisen kanssa en halua missään tapauksessa.