Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo sekottaa lastenlasten nimet KOKO ajan

Vierailija
12.07.2010 |

Lasten nimet ovat tyyliin Maija ja Matilda. Alkavat samoilla kirjaimilla, mutta ovat ihan erilaiset. Jotenkin mua hämmästyttää, miten se voi koko ajan sotkea lastenlasten nimet. Nämä on siis eri perheiden lapsia.

On "Maija Virtanen" ja "Matilda Lindqvist". Juu, en kirjoita oikeita nimiä tähän, vaan nämä on kovin samantyyliset. Ja meidän Maija on koko ajan Matilda. Jotenkin ärsyttää, että miksi en miettinyt vähän pidemmälle, kun "Maija" syntyi kuitenkin vuoden "Matildan" jälkeen.

Mummo on muuten varsin skarppi.. Huoh.

Siis mulla ei todellakaan ole oikeaa ongelmaa. Kunhan vain avaudun asiasta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullatimoilonaliisavilleannika.

Vierailija
22/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Severin ja Santerin. Ovat myös eri perheen lapsia ja ikäeroa yli 9 v. Onkos tuo nyt niin vakavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusiskoni tultua paikalle alan kutsumaan esikoistani pikkusiskoni nimellä. Heillä ikäeroa yli 15v ja nimet täysin erilaiset.

Vierailija
24/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä lasta ja kaksi koiraa ja mä huudan joskus kaikki kuusi nimeä ennen kuin osun oikeaan. Enkä minä silti luule omaa lastani kälyn koiraksi :-) Jotenkin sitä vain sekoaa vaikka ymmärrän toki että se voi ärsyttää. Ja meillä noi nimet on tosi erilaisia eli ei johdu edes samankaltaisuudesta.

Vierailija
25/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ihan samaa omille lapsilleni, tosin niitä on vain kaksi. Mutta siihen samaan litaniaan menee usein mun pikkuveljen nimi ja ehkä siskon lapset myös. Olenkin päätynyt tarpeeksi sekoiltuani sanomaan vain "Lapsi Te" ;)

Ullatimoilonaliisavilleannika.

Vierailija
26/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten nimet voi sekoittua juuri jossakin tunnekuohuisessa 'vaara'tilanteessa tai tilanteessa, jossa pitää nopeasti komentaa lasta, ja nimi pitäisi tulla heti paikalla mieleen.

Vierailija
27/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusiskoni tultua paikalle alan kutsumaan esikoistani pikkusiskoni nimellä. Heillä ikäeroa yli 15v ja nimet täysin erilaiset.

just näin menee meilläkin vaikka esikoiseni on poika :)

Vierailija
28/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etunimelläni ja sukunimeksi sanoin kyläpaikan perheen nimen. EN todellakaan tiedä, mistä moinen päähäni tupsahti, mutta kylläpä ihmettelimme kaikki ja nauroimme päälle. Etenkim mieheni sekä isäntämies hieman hämmentyivät :)

Vierailija
29/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

tuon voisi ottaa omaan käyttöönkin!

Vierailija
30/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma sekoitan joskus omien tyttojeni nimet. Molemmat alkaa samalla kirjaimella ja valilla menee ihan sekaisin.

Tuskinpa mummo mitaan pahaa tarkoittaa.

Vierailija
31/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useampi poika peräkkäin ja joinakin päivinä sekoitan kaikki nimet suloisesti keskenään:) Kotona ollessa tuo ei nyt niin haittaa/häiritse, mutta kun vein nuorinta poikaa kerhoon ja sanoin milloin kenenkin isoveljen nimellä, niin silloin vähän hävetti kun suurin osa vanhemmista varmaan ajatteli että tuo ei muistaa koskaan lapsensa nimeä:O Vanhemmista kun vain osa tietää että meillä on useampi poika...ja he kyllä tajusivatkin mistä oli kyse;D

Vierailija
32/32 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minäkin juuri äsken kutsuin naapurin poikaa ensin omien lasteni nimillä ennen kuin tuli oikea nimi mieleen. Enkä ole kuin 36-v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi