Mummo sekottaa lastenlasten nimet KOKO ajan
Lasten nimet ovat tyyliin Maija ja Matilda. Alkavat samoilla kirjaimilla, mutta ovat ihan erilaiset. Jotenkin mua hämmästyttää, miten se voi koko ajan sotkea lastenlasten nimet. Nämä on siis eri perheiden lapsia.
On "Maija Virtanen" ja "Matilda Lindqvist". Juu, en kirjoita oikeita nimiä tähän, vaan nämä on kovin samantyyliset. Ja meidän Maija on koko ajan Matilda. Jotenkin ärsyttää, että miksi en miettinyt vähän pidemmälle, kun "Maija" syntyi kuitenkin vuoden "Matildan" jälkeen.
Mummo on muuten varsin skarppi.. Huoh.
Siis mulla ei todellakaan ole oikeaa ongelmaa. Kunhan vain avaudun asiasta.
Kommentit (32)
Severin ja Santerin. Ovat myös eri perheen lapsia ja ikäeroa yli 9 v. Onkos tuo nyt niin vakavaa?
pikkusiskoni tultua paikalle alan kutsumaan esikoistani pikkusiskoni nimellä. Heillä ikäeroa yli 15v ja nimet täysin erilaiset.
neljä lasta ja kaksi koiraa ja mä huudan joskus kaikki kuusi nimeä ennen kuin osun oikeaan. Enkä minä silti luule omaa lastani kälyn koiraksi :-) Jotenkin sitä vain sekoaa vaikka ymmärrän toki että se voi ärsyttää. Ja meillä noi nimet on tosi erilaisia eli ei johdu edes samankaltaisuudesta.
Mä teen ihan samaa omille lapsilleni, tosin niitä on vain kaksi. Mutta siihen samaan litaniaan menee usein mun pikkuveljen nimi ja ehkä siskon lapset myös. Olenkin päätynyt tarpeeksi sekoiltuani sanomaan vain "Lapsi Te" ;)
Ullatimoilonaliisavilleannika.
lasten nimet voi sekoittua juuri jossakin tunnekuohuisessa 'vaara'tilanteessa tai tilanteessa, jossa pitää nopeasti komentaa lasta, ja nimi pitäisi tulla heti paikalla mieleen.
pikkusiskoni tultua paikalle alan kutsumaan esikoistani pikkusiskoni nimellä. Heillä ikäeroa yli 15v ja nimet täysin erilaiset.
just näin menee meilläkin vaikka esikoiseni on poika :)
etunimelläni ja sukunimeksi sanoin kyläpaikan perheen nimen. EN todellakaan tiedä, mistä moinen päähäni tupsahti, mutta kylläpä ihmettelimme kaikki ja nauroimme päälle. Etenkim mieheni sekä isäntämies hieman hämmentyivät :)
:D
tuon voisi ottaa omaan käyttöönkin!
Ma sekoitan joskus omien tyttojeni nimet. Molemmat alkaa samalla kirjaimella ja valilla menee ihan sekaisin.
Tuskinpa mummo mitaan pahaa tarkoittaa.
Meillä on useampi poika peräkkäin ja joinakin päivinä sekoitan kaikki nimet suloisesti keskenään:) Kotona ollessa tuo ei nyt niin haittaa/häiritse, mutta kun vein nuorinta poikaa kerhoon ja sanoin milloin kenenkin isoveljen nimellä, niin silloin vähän hävetti kun suurin osa vanhemmista varmaan ajatteli että tuo ei muistaa koskaan lapsensa nimeä:O Vanhemmista kun vain osa tietää että meillä on useampi poika...ja he kyllä tajusivatkin mistä oli kyse;D
mutta minäkin juuri äsken kutsuin naapurin poikaa ensin omien lasteni nimillä ennen kuin tuli oikea nimi mieleen. Enkä ole kuin 36-v.
Ullatimoilonaliisavilleannika.