Mummo sekottaa lastenlasten nimet KOKO ajan
Lasten nimet ovat tyyliin Maija ja Matilda. Alkavat samoilla kirjaimilla, mutta ovat ihan erilaiset. Jotenkin mua hämmästyttää, miten se voi koko ajan sotkea lastenlasten nimet. Nämä on siis eri perheiden lapsia.
On "Maija Virtanen" ja "Matilda Lindqvist". Juu, en kirjoita oikeita nimiä tähän, vaan nämä on kovin samantyyliset. Ja meidän Maija on koko ajan Matilda. Jotenkin ärsyttää, että miksi en miettinyt vähän pidemmälle, kun "Maija" syntyi kuitenkin vuoden "Matildan" jälkeen.
Mummo on muuten varsin skarppi.. Huoh.
Siis mulla ei todellakaan ole oikeaa ongelmaa. Kunhan vain avaudun asiasta.
Kommentit (32)
mä sekoitan itsekin omani ja vielä kutsun joskus tyttöjäni pikkusiskoni nimellä :)
eipä ole niin vakavaa
mukaanlukien me lasten vanhemmat sekoitamme koko ajan tyttäriemme Pinja ja Inka nimet. En nuoremmalle nimeä valitessamme olisi osannut arvata että ovat niin samantyyliset että aletaan sekoilemaan. Eivät siis ole perheemme ainoat lapset.
lapsenlapsien nimet, koirien nimet ja oikeestaan kaikkien nimet. Mutta on melkein aina ollut niin. Eikä mitään häikkää terveydessä.
Anoppi sekoittaa lähes jatkuvasti meidän "Piian" ja miehen veljentyttären "Paulan" keskenään. Tytöt ovat siis serkukset ja sukunimi on tässä tapauksessa sama, mutta ei sen kai pitäisi vaikuttaa... Tosin hän kyllä välillä sekoilee omien poikiensakin nimien kanssa, jotka ovat täysin erilaiset ("Hannu" ja "Jarno").
eikä sillä hyvä, mutta tyttöä kutsun pojan nimellä ja poikaa tytön.
Kaikkein nolointa on ollut, että aikanani kutsuin miestäni ystävättäreni aviomiehen nimellä.
Ja toisinaan myös sanoin "äiti".
Naurakaa vapaasti.
alkavat kyllä samoilla kirjaimilla, mut silti erilaiset, mun mielestä. Sekoitan silti lähes päivittäin, ja saatan kutsua heitä vahingossa sisarusteni (aikuisia) nimillä tai heidän lastensa nimillä (olemme läheisiä) tai joskus jopa asiakkaideni (päivittäin samat) nimillä.
Yleensä kyllä kutsun asukkaista lasteni tai heidän serkkujen nimillä, tai sanon kutsuttaessa, että "äiti tulee" tai muussa tilanteessa esim. "anna, ku äiti näyttää". Kerran kutsuin työkaveriani (mies) exäni nimellä. Jne.
Näitä sattuu! Enemmän kyse on siitä mielestäni, että kun mielessä pyörii paljon rakkaita, nimet menee helposti sekaisin. Ei sen vakavampaa. Eli älä tee tuosta numeroa.
ennenkö sattui oikeaan. Itsellä sama juttu, omien tyttöjen nimet menee sekaisin.
Eli siis kun mieheni on "Janne" ja hänen isänsä on "Pekka" niin anoppi nimittää aina miestäni "Pekaksi". Siis oikeastaan aina, ja harvoin edes korjaa.
Ja ei, nimemme eivät ole lähellekään samanlaiset. Miestäni taas kutsuu toisen poikansa nimellä ja päinvastoin. Eikä ole muistissa muuten vikaa, menevät vain nimet sekaisin.
Muistan lapsuudestani kuinka ärsyttävää oli kun äiti sekoili lastensa nimien kanssa. Äiti saattoi huutaa "TarmoJariMikaAkiSari mikä lie oletkin niin tule viemään roskis" kun huikkasi minua ainutta tyttöään paikalle.
No nyt minä sekoilen vuorostani lasteni nimien kanssa. Eikä minulla ole kuin kolme lasta vain...
on monta serkkutyttöä ja ikäerot pieniä. Mummu kutsui aina pitkän litanian ennen kuin osui oikeaan:) Teen sitä joskus itekin omien lasten kohalla,samoin äitini lastenlastensa kanssa. Huvittaa lähinnä:)
olen huomannut että kun komennan lapsiani, ensin meinaakin tulla veljeni lasten nimet! Jotenkin varmaan totunut siihen että niitä saa aina komentaa... ;o)
Nimet on sekoittanut jo ainakin 20 vuoden ajan ihan jatkuvasti. Minua puhuttelee äitini nimellä ja päinvastoin. Lapsenlapsenlapsia sekoittaa ihan jatkuvasti myös. Se on hänen heikkoutensa.
Muutoin on hyvinkin skarppi, ratkoo ristikoita ja asuu yksin kotonaan. Apua tarvitsee vain fyysisesti raskaisiin siivouksiin, kuten maton tamppauksiin ja ikkunoiden pesuun. Kaiken muun hoitaa itse.
jaamme keskenamme vain 5 eri kirjainta nimissamme, pikkaisenko menee nimet sekaisin!!!!!
ja kaikkien nimet nelikirjaimisia ja vokaalialkuisia, joten ei mikään ihme, että menevät sekaisin ;-)
ja se koirakin vielä... jotenkin vajaalta kuulostaa.
jaamme keskenamme vain 5 eri kirjainta nimissamme, pikkaisenko menee nimet sekaisin!!!!!
Meidän lapsemme nimi on Miia ja veljeni lapsi on Matilda. Hänkin sekoittaa ne. Mielestäni se on ihan normaalia. Juontaa kai juurensa siitä, että he ovat ne kaksi kullan nuppua joille lörpöttää "vauva kielellä" niin meneehän siinä sekaisin.. huutavthan äiditkin joskus lapsiaan toistensa nimillä..
yleensä joku osuu oikeaan :D Mä sekotan noi ipanat jatkuvasti... Siskoksia nyt ei varmaan kauheesti haittaa, mutta poika voipi olla näreissään, kun tajuaa, että kutsun sitä tytön nimellä ;P
Meillä on poika ja tyttö, sekä koira. Välillä kun pitää vaikka koiraa komentaa niin huudan "Liisa tänne, eikun Matti, eikun mikä sä nyt olet? musti tänne"!
Kaverilla on lapsia kahdessa "jaksossa" teinitytöt Sanna ja Jonna, sekä pienemmät pojat Miro ja Jere, mä meen aina niissä sekaisin, tai siis että en muista ikinä kumpi on kumpi tytöistä ja sama pojista.
vaikka oikea nimi on Suvi. Jostain syystä mummi muisti nimen aina väärin, vaikka sen pyrki sitten pikaisesti korjaamaan. Serkkuni Tuija taas oli Paula... Ja isoäiti oli täysin skarppi 60v kun tämä alkoi.