Nyt pitää leuhkia anoppilalla :)
Ollaan oltu anoppilassa 2 viikkoa ja anoppi passaa meitä ihan koko ajan. Haluaa, että me saamme pitää lomaa. On lapsen kanssa ja tekee meille ruoat, saadaan itse mennä niin kuin haluamme. Ollaan otettu aurinkoa ja kuljeskeltu vapaana kuin taivaan linnut vailla mitään velvoitteita.
Ihan uskomaton anoppi mulla. Kaiken lisäksi tosi mukava ihminen.
Kommentit (12)
Ainakin jos olen eläkkeellä silloin kun lapsenlapsia. Kyllä työssäkäyvänä tarvitsee joskus tällaisia taukoja ja lomia.
ap
Hyvä niin, koska omat vanhempani ei välitä
kun et tikkua ristiin laittanut, olit kuin hotellissa täysylläpidolla ja ei mitään oma-aloitteisuutta edes tiskata kertaakaan. Meillä anoppi voisi olla sellainen, että en olisi ollenkaan varma olisiko tuollainen passaus pyyteetöntä. En uskalla edes yrittää, vaikka anoppi kyllä passaisi, jos oltaisiin siellä, enkä tekisi mitään. Ihan kohteliaisuuttaan ja vieraanvaraisuuttaan passaisi. Joten me ei olla anoppilassa yötä yleensä ja jos ollaan, niin meikä huhkii kuin hulluna passaten anoppia (erittäin harvinainen, tapahtuu vain pakkotilanteessa).
auttamatta mitenkään huushollin pitäjiä..
huomenna lähdetään anoppilaan lomalle.
Anoppi tekee ruuat ja appiukko häärää lapsien kanssa :)
Päästään miehen kanssa myös liikkumaan ihan kahden jos halutaan, appivanhemmat tykkää olla lapsien kanssa ja hoitavat mielellään.
Itse en kyllä osaa olla niin etten mitään tekisi, eli siivoan kyllä pöydät ja oma-aloitteisesti hoidan tiskit ym.
Ruuan laittoon en osallistu kun keittiö on anopin valtakuntaa, enkä halua sinne tuppautua vaivaksi :)
En voisi parempaa anoppia toivoa!
Meillä on 2 lasta ja anoppi on ollut molempien lasten synnytyksissä mukana. Eikä tarvi nyt ap:n tai kenenkään muunkaan nipo-nipo-täydellisenäidin syyllistää miestäni, kun ei ole ollut mukana synntyksessä, sillä tämä oli ihan meidän kolmen yhteinen päätös. :)
että monilla on avuliaita anoppeja, toivottavasti ovat yhtä vilpittömiä kuin antavat ymmärtää.
Mutta kyllä pitää todeta, että kaksi viikkoa yhtään kenenkään nurkissa olisi minulle liikaa... Ja toisaalta ihmettelen, ettei ap:lle ole edes tullut mieleen millään lailla osallistua kotitöihin noin pitkän jakson aikana. Mutta kukin tyylillään...
Itselle kyllä 2-3 vrk oman äidin tai anopin seurassa riittää todellakin. Ja oma äitini ehtii jo sinä aikana monta kertaa huomauttaa, että lautaset jäi pöytään ja voisiko jokainen kerätä jälkensä. Itse olen sillä asenteella, että kerätään toki, mutta hetken päästä, äitini haluaa kaiken tapahtuvan heti.
vaan osallistuisin kodin askareisiin. Tiedän että joillakin on moiseen pokkaa itse en siihen pystyisi.
täällä kateellisia ihmisiä! Meillä ainakin on tapana vierailla puolin ja toisin, anoppi ja äitini eivät tule meille työleirille emmekä me mene töihin heidän koteihinsa. Lapsien hoitamista mummot eivät pidä työnä, vaan itse haluavat viettää mahdollisimman paljon aikaa lasten kanssa. Muuten täysi palvelu pelaa meillä, kun ovat vierailuilla ja lapsiakaan ei tarvitsisi hoitaa, ei ole koskaan pyydetty hoitamaan.
ei ne täyshoidossa ole. Tosin saavat omaa aikaa ,teen silloin tällöin ruokia ja tiskaan. Mutta en mikään yleiskone ole. Ostavat ruokansa ja juomansa, että on liikaakin kaikkea. Ei ole kellään enää niin pieniä lapsia, että jatkuvaa hoitoa tarvitsesivat.
sekaantua elämäänne loputtomiin. Kun on nyt todistettu, että ette itse tee, osaa, ettekä kykene.
Samaten syntyy sukulaisten, naapurien ja muiden tuttujen keskuuteen kiihkeä legenda yli voimiensa raatavasta kultaisesta anopista ja ilkeästä miniästä, joka vain makaa ja passuuttaa. Tähän sitten törmäät vielä lapsesi yo-juhlissa, lapsenlapsen kastajaisissa jne. jne.
Kateeksi käy todellakin!
Mun anoppi juoksee suorastaan karkuun, jos epäilee meidän tarvitsen lastenvahtia. Etenkin silloin, jos mä olen yksin kotona lasten kanssa esim.viikonlopun, ei ole lähimaillakaan. Mut, jos mies on yksin kotona, niin johan pyytää lapset luokseen yöksi ja tarjoaa ruuat ym.
Ärsyttävää.
Onneksi edes joillakin on tuollaisia anoppeja. Toivottavasti minustakin tulee sellainen anoppi joskus :)