Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen juuri nyt kaamea miniä.

Vierailija
11.07.2010 |

Ärsyynnyin appivanhemmilleni, koska he ostivat meille pistorasiansuojia. Kamalaa, eikö. Olen tosi pikkumainen, mutta nyt vaan ottaa aivoon. Se menee kyllä ohi.

Jokunen aika sitten tuli puheeksi pistorasioiden suojaaminen, ja että Ikeassa on halpoja suojia. Sitten pari päivää sen jälkeen appi ja anoppi olivat kylässä. 9kk konttasi kohti pistorasiaa, tai nurkkaa ylipäänsä, ja sormi oli ojossa. Osoittelee kaikkea muutenkin. Appi hyökkäsi karjuen, että "se oli laittamassa sormen pistorasiaan" ja nopealla liikkeellä nosti vauvan pois. Vauva säikähti ja alkoi parkua, otin sen syliin. Sanoin apelle, että eipä se sitä sähköiskua uudesta ehjästä pistorasiasta saa siihen koskemalla, eikä ne sormet sinne reikiin mahdu. Appi katsoi minua pahasti ja sanoi "eipä oteta riskiä kuitenkaan."

No, olen varmasti heidän mielestä huithapeli äiti, kun en kättärillä kokenut tarpeelliseksi pestä lapsen käsiä kun oltiin leikitty taukotilan leluilla, sanoin että pestään kotona kun ollaan kumminkin menossa vielä ulos. Varmaan se oli heidän mielestään kamalaa. Samoin se, ettei pistorasioissa ollut vielä suojia, vaikka lapsi liikkuu.

He sitten olivat menneet ikeaan "syömään" ja samalla ostaneet meille niitä suojia. Ja minusta se on todella ärsyttävää.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö normaali ihminen sijoittaisi vieraansa nukkumaan niin, että eivät ole kuolemanvaarassa??

Ja kyllä kai nyt jokainen päättää ihan itse, miten lastensa vaatteita käsittelee. Ruohotahrat muuten saa pois.

Vierailija
22/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku asia vain ärsyttää, vaikka sen ei ehkä pitäisi. Ihminen kun harvoin voi tunteilleen mitään. =) Ei muakaan ennen juuri appivanhemmat ärsyttäneet. Olivat mielestäni herttaisia eivätkä tuppautuneet liikaa, mutta kuitenkin osallistuivat. Kaikki kuitenkin muuttui esikoisen syntymän jälkeen. Anoppi on jatkuvasti kyseenalaistamassa mun päätöksiä lapseni suhteen ja tekee juuri niin kuin itse tahtoo. Huolimatta siitä, mitä olen sanonut. Jos olen jonkun asian kieltänyt lapseltani (esim. juuri nyt ei saa kakkua, koska ruoka-aika on kohta) niin pakkohan sille on sitä kakkua tuputtaa. Ja sitten ihmetellään kun ruoka ei maistu. Moni moni muukin asia ärsyttää heissä nykyään. Juuri tässä yksi viikonloppu oltiin anoppilassa ja silloin mulla totisesti paloi pinna kiinni!! Nyt en halua nähdäkään heitä ihan hetkeen aikaan ja ärsyttää jo sekin, kun he soittelevat miehelleni ja kysyvät kuulumisia. Mutta ei tämäkään asia minua ihan loputtomasti ärsytä. Sain myös vain yliannostuksen heitä. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö normaali ihminen sijoittaisi vieraansa nukkumaan niin, että eivät ole kuolemanvaarassa?? Ja kyllä kai nyt jokainen päättää ihan itse, miten lastensa vaatteita käsittelee. Ruohotahrat muuten saa pois.

Taas yksi yh-perhe ja onnettomat lapset.

Vierailija
24/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sietäisi sinua päivääkään

Onko sun joskus pitänyt sietää? Sä et tunne mua, etkä mun appivanhempiani, joten sun on kamalan hyvä sanoo tän perusteella, mitä luet tältä palstalta... =D

Vierailija
25/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aivan samanlainen herkkähipiä kuin sinäkin. Asiat, jotka olivat minun ajattelemina ihan ok, saivat karvani pystyyn, jos sen sanoivat vanhemmat, appivanhemmat, tietyt kaverit sun sellaista.

Kyse ei ollut mistään muusta kuin siitä, että minulla oli hirveän huono itsetunto. Otin kaiken henkilökohtaisena loukkauksena ja - joo-o - taisin olla tosi kamala.

Minä olen onnekas, että nuo puuskani kohteeksi joutuneet ihmiset jaksoivat silti pysyä asiallisina, vaikka ihan taatusti loukkasin heitä nuivalla käytökselläni monasti.

Yritä asettautua tapahtumien yläpuolelle ja ajattele tilannetta "ulkopuolisena" - ei tule olemaan helppoa, mutta pikku hiljaa oma olo helpotti enkä ärsyyntynyt enää kaikesta mahdollisesta.

Voimia ja ihan totta: jonakin päivänä saatat jopa pitää appivanhemmistasi. Kunhan saat ensin rakennettua oman itsetuntosi mallilleen.

Vierailija
26/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini lepattaa paniikissa ukkosella.

Samaten hän pelkää vieraita ihmisiä, pistorasioita, veitsiä, lääkkeitä, isoja koiria, möreä-äänisiä miehiä, ulkomaalaisia jne. jne. jne. jne. jne.

Vierailija
27/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muuten vastannut kysymykseen. Onko sinullakin tapana sijoittaa vieraasi nukkumaan kuolemanvaaralliseen paikkaan? Miksi?

Vierailija
28/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisten miniöiden kanssa ole mahdollista lomailla yhdessä, kun ollaan niin herkkänahkaisia. Mitenkähän koskaan saan nähdä omia lapsenlapsiani, kun on vaan poikia lapsina. :(

Sanoin, että se on kentien YLIsuojelua. En minäkään nukkunut missään vaarallisessa paikassa, kun isoäitini minua herätteli. Etkö ole koskaan pompannut keskellä yötä tarkistamaan hengittääkö oma lapsesi?

Vierailija
29/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat pomppimassa, jos jonkun on pakko pomppia. Pakkoko sen anopinkin on sinkoilla oven takana?

Ja tuolla laillako sinä elät? Ylisuojellen, ehkäylisuojellen ja vauhkoillen.

Hakeudu hyvä ihminen terapiaan jo ihan lähipiirisi takia!

Vierailija
30/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat pomppimassa, jos jonkun on pakko pomppia. Pakkoko sen anopinkin on sinkoilla oven takana? Ja tuolla laillako sinä elät? Ylisuojellen, ehkäylisuojellen ja vauhkoillen. Hakeudu hyvä ihminen terapiaan jo ihan lähipiirisi takia!

Voi hyvä ihme sun juttuja.

Vierailija
31/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä pistorasian tulpasta tulee maailman kamalin asia?

Vierailija
32/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään RAIVOA ole kehittänyt appivanhempiani kohtaan. Enkä heille ole mistään valittanut, en heitä mistään kieltänyt. Se matto nurmikolla nyt on minusta ihan älyttömän turha juttu, jo siksi etten minä niin kamalasti välitä jos lapsen leikkihousuissa on ruohotahroja joita ei saisikaan sitten pois. Sama tuo, hienot vaatteet on meillä erikseen. Ja ne pistorasiat oli kyllä meininki suojata, ja siihen asti vain vahtia lasta.

Enkä nyt erityisesti ole ottanut itseeni, kunhan vain ärsyynnyin. Olen ärsyyntynyt omistakin vanhemmista, mutta niille voi helpommin ensinnä sanoa takaisin ja toisekseen antaa olla, koska omat vanhemmat tuntee paremmin. Suhde omiin vanhempiin on mutkattomampi.

Tykkään kovasti appivanhemmistani ja hekin pitävät minusta. Joskus vain harmittaa. Ihmiset vetää täällä herneen nenään niin helposti jos appivanhemmista valittaa. Valitetaanhan täällä sisarussuhteistakin, eikä sitten heti aleta sormi pystyssä sanomaan että "olet kyllä kaamea ja hyi sinua ja enpä ottaisi tuollaista siskoa!"

ap, jota nyt huvittaa koko juttu.

Vierailija
33/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän huolen ja syyn toimintaan, mutta ei se poista sitä etteikö se minua hippasen ärsyttäisi. Tajuan kyllä, että herättivät varmaan huolesta ja tajuan että anoppi tahtoi vain suojella lapsen housuja ja appi sähköiskuilta. Herttaistahan se on, mutta rasittavaa. Hölmöähän se on siitä ärsyyntyä mutta niin nyt vaan on, pahoittelen! :D Olisi mahtavaa jos olisi semmoinen viilipytty joka ei koskaan mistään hermostu, mutta kas kun en ole.

Vierailija
34/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla on ollut vauva. Ja sit se vauva täyttää vuoden ja simpsalapim appivanhemmat taas ovat siedettäviä.

Neljännen kohdalla päätin sit olla mahdolisimman vähän tekemisissä niiden kanssa kunnes pääsin siitä taas yli. Ja nyt neljäs on 1,5 v ja välit appivanhempiin ovat loistavat.

Sill ei vaan voi mitään että ärsyttää anopin hössötys ristiäisissä ja se kaamea määrä hajuvettä joka tarttuu vauvaankin tai apen naisia alentava puhetyyli. Järjellä sen kyllä tajuaa että kukaan ei ole täydellinen eikä ne pahaa tarkoita, mutta tällä ei olekkaan mitään tekemistä järjen kanssa.

Ja kyllä uskon että anoppejakin ärsyttää monet miniät ja haukkuvat niitä sitten. Omani oli taatusti haukkunut mua siskolleen koska siskonsa valitti mulle asioista joista ei olisi pitänyt edes tietää.

Vierailija
35/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillani kaksi poikaa. Minulla kaksi poikaa ja tyttö. Molempien poikien ollessa vauvoja anoppi teki "kivan" pikku katoamisen vauvojen kanssa, mikä oli mielestäni aivan kaameaa ja käsittämätöntä. Eli kun kukaan ei huomaa, lähtee vauvan tai vaunujen kanssa mitään kenellekään sanomatta omille teilleen ja jättää minut itkemään ja juoksemaan (pissat housussa) pitkin poikin. Aivan hirveä tunne. Ikinä en ymmärtänyt miksi ihminen käyttäytyy noin. Ehkä hän halusi hetken (ajallisesti alle puoli tuntia) leikkiä muinaisaikoja ja ajatteli olevansa taas 70-luvulla oman vauvansa kanssa. Käsittämätöntä silti. Tyttärestäni hän ei ole ikinä ollut kovinkaan kiinnostunut, ja tyttöni sain hoitaa vastasyntyneenä rauhassa.

Omituista silti. Voishan sitä asiallisesti ehdottaa että "Käynpä vauvan kanssa pikku kävelyllä, tullaan kohta takaisin."

Näistä tapauksista huolimatta ollaan ihan ok-väleissä, ja paljon tekemisissä.

Vierailija
36/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi suojata pientä lasta liikaa!

Kuuntele kerrankin viisaampien neuvoja, ovat nimittäin ihan aiheesta, ja tee kuten he sanovat!

Vierailija
37/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli että tuo lapsen kotiin kerhosta ja hän häipyikin kolmeksi tunniksi kännykän tavoittamattomiin.

Astmalapsi, jolla säännöllinen lääkitys. En ole ikinäni ahdistunut niin kuin tuolloin.

Eikä ollenkaan tajunnut, ettei lasta voi tuolla lailla vain kaapata!

Vierailija
38/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä pientä lasta voi suojata liikaa. Mielestäni on liikaa jos ei anna ryömiä pihanurmella. Koska se lapsi sitten saa nurmeen koskea? Ne suojatut rasiat nyt on ihan hyvä juttu, mutta oltaisiin ne itsekin hankittu. Onko muuten kovin monta ihmistä, jotka ei ole koskaan ärsyyntyneet appivanhemmilleen? Tai kuka myöntää joskus ärsyyntyneensä, vaikka välit onkin hyvät? Ap.

Vierailija
39/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

appiukolla on jostakin syystä tapana jättää partakoneen johto pistorasiaan kiinni, mutta irroittaa partakone johdosta =o

Jättää johdon pään roikkumaan vapaasti. Siinä se heiluu iloisessti taaperon pään korkeudella >:(

Ei varmaan edes tarvitse mainita etteivät näe pistorasioiden suojaamista tärkeänä.

Vierailija
40/52 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen, että mulla on tyttöjä, joten en todennäköisesti voi saada miniää.

Mä en millään jaksaisi yrittää olla sille mieliksi ja osallistua tarpeeksi, mutta ei kuitenkaan liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi